Gå til innhold

Jeg har blitt lurt på nettet, av en såkalt catfish.


Boblee

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du bli forelsket i noen du ikke har sett engang?

Syns du har holdt ut lenge. Jeg undrer meg på hvordan folk tør dette.

Folk blir lurt på nettet hver dag.

Når du ikke får opp noe på en person i det helet att som du skriver, da bør alarmen gå.

Folk lar seg lure, og jeg trur pinadø det vil ha det slik.

Unnskyld, men dette blir for dumt for meg



Anonymous poster hash: 2e942...d80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Heter han noe på H? Og er godt voksen med barn..?

Anonymous poster hash: 4163c...8ba

Nei, personen gjør nok ikke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du bli forelsket i noen du ikke har sett engang?

Syns du har holdt ut lenge. Jeg undrer meg på hvordan folk tør dette.

Folk blir lurt på nettet hver dag.

Når du ikke får opp noe på en person i det helet att som du skriver, da bør alarmen gå.

Folk lar seg lure, og jeg trur pinadø det vil ha det slik.

Unnskyld, men dette blir for dumt for meg

Anonymous poster hash: 2e942...d80

Ja, det kan man gjerne spørre seg selv om. Det at man blir forelsket i personer på nettet synes jeg kanskje ikke er så veldig rart. Man blir jo utrolig godt kjent med personen, og da er det jo veldig lett å bli glad i den og. Om man har en god tone og en fin kjemi i tillegg, så kan man jo bikke over til forelsket eller slike følelser. Dette er jo selvfølgelig ikke for alle, og jeg trodde ikke det var noe som kunne skje med heller, men det var visst det. Ja, jeg har jo holdt ut i 18 måneder om man ser det helt fra starten av, men det gikk jo bare to måneder før jeg ante ugler i mosen og 4-5 måneder før jeg bestemte meg for at enten så kutter jeg ut personen eller så holder jeg kontakt og venter til jeg finner en måte og finne svar på hvem dette egentlig er. Jeg valgte å holde kontakten, da det ble utrolig viktig for meg å finne ut av dette, for det er en ganske ubehagelig følelse å vite at noen du ikke aner hvem er, vet såpass mye om deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, om noen skulle lure - JEG HAR FÅTT SANNHETEN :-)

Nå spammer jeg visst mitt eget innlegg litt, og beklager det. Jeg tenkte bare å avslutte hele innlegget med å fortelle at jeg endelig har fått hele sannheten, om noen skulle være interessert i det. Jeg sitter ofte selv og lurer på hvordan det gikk med enkelte som skriver innlegg og aldri forteller hvordan det endte, så her kommer min avslutning iaffal.

Jeg fikk jo tips om å bruke google bildesøk, og det gjorde jeg. Jeg søkte med ca 50-60 bilder, og til slutt så fikk jeg ett treff. Der trykka jeg meg videre og fant til slutt ut hvem gutten på bildene jeg har EGENTLIG heter. Jeg fikk jo da bekrefta at mistankene mine har vært sanne og jeg ble veldig lettet. Jeg valgte og konfrontere personen jeg har snakket så lenge med, og fikk til svar at "Ja, dette måtte jo skje..". Så heldigvis for meg så valgte personen å komme helt clean og fortelle meg sannheten. Jeg fikk spørre alle spørsmål jeg ville og fikk svar på alt, fikk se personen på web camera og følte at jeg fikk ordentlig svar og kan nå legge dette bak meg.

Det positive med dette var at jeg personen har løyet om minimalt, selv om det den har løyet om har vært tre vesentlige ting. Bildene, navnet og det som kom frem når jeg konfronterte, kjønnet. Denne gutten var nemlig en jente! SJOKK for meg, og grusomt flaut. Men slik var det, og jeg har iallefall fått vite sannheten, fått en unnskyldning og kan fremover forholde meg til den ekte personen, om jeg ønsker det.

Det var det:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spore han opp, ville det vært interessant for deg? Har ikke så mye å foreta meg i kveld uansett.



Anonymous poster hash: b4b47...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spore han opp, ville det vært interessant for deg? Har ikke så mye å foreta meg i kveld uansett.

Anonymous poster hash: b4b47...e1e

nvm. Så ikke ditt siste innlegg. Bra du fant det ut :)

Anonymous poster hash: b4b47...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan spore han opp, ville det vært interessant for deg? Har ikke så mye å foreta meg i kveld uansett.

Anonymous poster hash: b4b47...e1e

Tusen takk for tilbudet, men om du ser innlegget over deg, så har jeg funnet det ut :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han det egentlig var bilder av da?



Anonymous poster hash: 5b3d5...62d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han det egentlig var bilder av da?

Anonymous poster hash: 5b3d5...62d

Denne personen kontaktet jeg på facebook, og takket for at jeg sa ifra - og kontaktet selv vedkommende som har lurt meg og snakket med henne. Etter som jeg har forstått så ordnet det seg uten noen videre politianmeldelse, men han vet om det iallefall. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppdaterte oss. Ganske fascinerende at hun har lurt deg på den måten. Skjønner ikke helt det med at du har fått bilder av en mann, men sett "han" på webkamera? Altså, har personen lignet på bildene hun sendte deg?

Anonymous poster hash: 61b6a...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i all verden var motivet hennes for denne kontakten?

Hadde blitt irritert jeg om jeg fant ut at den mannen jeg hadde hatt kontakt med, viste seg å være ei jente.

Hun har nok gjort narr av deg, og moret seg godt over at du bet på TS..

Anonymous poster hash: a6d9a...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gjorde hun det?

Jeg tenker at man nok kan ha mange grunner, og at det ikke nødvendigvis er at man er dum og fæl og nå ler rått over at noen bet på. Kanskje var hun ensom og så når TS snakket med henne og de begynte å finne tonen, gikk det over styr.



Anonymous poster hash: 70ff1...535
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du oppdaterte oss. Ganske fascinerende at hun har lurt deg på den måten. Skjønner ikke helt det med at du har fått bilder av en mann, men sett "han" på webkamera? Altså, har personen lignet på bildene hun sendte deg?

Anonymous poster hash: 61b6a...a14

Jeg beklager om jeg har vært uklar, for du har nok misforstått! Jeg så aldri personen på web camera på hele tiden vi snakket sammen. Ikke før jeg konfronterte personen med at jeg visste at personen på bildet var noen andre, kom den frem med at den egentlig var jente. Først da fikk jeg seden jeg har snakket med på web camera, bare for at jeg sa at jeg ville se henne for at jeg virkelig skulle skjønne det og at jeg ville se hvem jeg faktisk snakket med, og for at hun skulle få bevise at nå var hun faktisk den hun sa hun var! :)

Men hva i all verden var motivet hennes for denne kontakten?

Hadde blitt irritert jeg om jeg fant ut at den mannen jeg hadde hatt kontakt med, viste seg å være ei jente.

Hun har nok gjort narr av deg, og moret seg godt over at du bet på TS..

Anonymous poster hash: a6d9a...a65

Ja, jeg har jo både vært såret og forbannet og lei meg og det hele. Sykt flaut føles det jo og, at personen egentlig var en jente. Men etter at jeg har snakket med denne personen og fått forklaringen, så ble det mye lettere. Det blir jo det meste når man får mer forståelse for det. Motivet hennes var vel bare å komme i kontakt med andre jenter, på grunn av nysgjerrighet og tanker om at hun kanskje var bifil eller lesbisk, men at hun ikke visste og var forvirret siden dette aldri har vært tanker tidligere. Men jenter ville ikke snakke med jenter, opplevde hun. Så hun lata som hun var en gutt, bare for å kjenne på hvordan hun opplevde å snakke med en jente. Hun sa hun aldri hadde tenkt at hun skulle fortsette, men at hun ante ikke at hun skulle finne noen hun faktisk likte å snakke med, og som hun etterhvert faktisk ble glad i. Når det allerede hadde gått så langt at vi hadde snakket en stund, så følte hun at hun viklet seg mer og mer inn i det, og det ble vanskeligere å fortelle sannheten og visste bare ikke hva hun skulle gjøre.

Jeg kan forstå at det føles umulig ut, og at det er en vanskelig konfrontasjon og ta, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske hun sa i fra tidligere.

Men hvorfor gjorde hun det?

Jeg tenker at man nok kan ha mange grunner, og at det ikke nødvendigvis er at man er dum og fæl og nå ler rått over at noen bet på. Kanskje var hun ensom og så når TS snakket med henne og de begynte å finne tonen, gikk det over styr.

Anonymous poster hash: 70ff1...535

Nei, jeg tror nok ikke hun har ledd rått eller noe, og som du ser over her, så var hun nok bare en veldig forvirret jente som ikke mente at det skulle gå så langt!

Er jenta bifil?

Det er jo en mulighet, og kan jo se slik ut. Men hun sier selv at hun ikke klarer å definere det enda, fordi hun er så forvirret, usikker og ikke vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det var stort av deg å ta det på den måten du har gjort.

Tusen takk for det!:)

Hei ts, kan jeg spørre hva slags nick hun bruker? Er mye på chat.no selv

Hun var på chat.no den gangen i 2012 når hun møtte meg, men slik jeg har forstått det så har hun ikke vært der noe i ettertid. Nicket hun brukte da var bare et helt vanlig guttenavn. "Fredrik", liksom. Ikke noe mer enn det. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for om du har snakket med personen, sjansen er nok heller liten. Men om du henger mye på chat, og blir kjent med personer og holder kontakten videre, så vil jeg heller anbefale deg å enten se personen på web camera eller snapchat/facebook eller lignende. Ett eller annet som gjør at du er sikker på at personen er den den sier den er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :)

Hun var på chat.no den gangen i 2012 når hun møtte meg, men slik jeg har forstått det så har hun ikke vært der noe i ettertid. Nicket hun brukte da var bare et helt vanlig guttenavn. "Fredrik", liksom. Ikke noe mer enn det. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for om du har snakket med personen, sjansen er nok heller liten. Men om du henger mye på chat, og blir kjent med personer og holder kontakten videre, så vil jeg heller anbefale deg å enten se personen på web camera eller snapchat/facebook eller lignende. Ett eller annet som gjør at du er sikker på at personen er den den sier den er. :)

Nei, jeg er ikke redd for å bli lurt der. Snakker bare med gamle kjente. Men jeg lurte på om dette kanskje kunne være en god gammel gjenganger der inne. En person som sikkert har lurt halve chatten der inne trill rundt med en tåredryppende historie om at han er lam, men virker ikke som det er samme person. Bra du har funnet ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke redd for å bli lurt der. Snakker bare med gamle kjente. Men jeg lurte på om dette kanskje kunne være en god gammel gjenganger der inne. En person som sikkert har lurt halve chatten der inne trill rundt med en tåredryppende historie om at han er lam, men virker ikke som det er samme person. Bra du har funnet ut av det:)

Oja! Nei, det var ikke noe slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...