Gå til innhold

Kjole til bryllup


Miss-X

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

Jeg skal i bryllup i begynnelsen av august og tenkte jeg skulle begynne å lete etter en kjole.

Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne fine kjoler i Oslo?

Kleskoden er smoking/mørk dress.

Er det forresten noe annet jeg bør unngå enn hvit kjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Hvit eller sort kjole bør man styre unna. Prøv Dolla Rosa på Gunerius, mye nydelig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Piano" rett over ene inngangen til Steen & Strøm har stort utvalg, og så ser en skredder/kjolebutikk (som jeg aldri husker hva heter) som ligger på et hjørne i overgangen mellom Akersgata og Ullevålsveien spennende ut.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit eller sort kjole bør man styre unna. Prøv Dolla Rosa på Gunerius' date=' mye nydelig der![/quote']

Styr unna hvitt, men sefølgeligt kan man bruke sorte kjoler i brullup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

I følge skikk og bruk skal man ikke bruke sort i bryllup, det pleide å være like fy fy som hvitt. Ser nå at dette ikke er så viktig lengre, og jeg selv synes sort er helt ok, men det finnes de som ikke gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver selv å styre unne rød kjole i bryllup (+ hvit og sort som nevnt over).

Type kjole kommer litt an på hva slags bryllup du skal i - er det tradisjonelt kirkebryllup med middag/fest ville jeg gått for lang/pyntet kjole, er det "sommerbryllup med hagefest" kan kjolen være mer uformell og sommerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at hvit, svart og rødt er yndlingsfargene mine :-?

Men det er jo brudens dag, så det er jo greit å ikke stjele for mye oppmerksomhet med kjolen.

Kanskje jeg finner en isblå istedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er jo nydelig til sommerbrun hud.

Lykke til med kjole-jakten, lurt å begynne å titte allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller lyserosa, lysegrønn, lilla er også fint til sommerbrun hud. Kommer jo selvsagt litt an på hvilke farger du kler. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en lys lilla kjole. Synes det er greit å styre unna sort og rødt (og selvfølgelig hvitt) siden det er litt fy-fy. Er jo en del eldre i bryllupet som kanskje reagerer selv om vi yngre synes det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er på leting etter en kjole som er både blå og grønn.... :)

(Tenkte å prøve å sy en først...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å reise til en butikk som fører danske Vila. Kjøpte selv en nydelig litt prinsesse kjole der med bl.annet litt tyll stoff ala Carrie Bradshaw i bunnen, innerst. Den finnes i lys, lys lilla, champagne farget og en litt gråere farge tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...