Gå til innhold

Jeg klør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg fått en intens kløe over hele kroppen. Men det er verst på armene og beina. Ryggen og magen er ikke så ille.

Det viser egentlig ingenting før jeg klør, da blir huden klumpete og rød. Er 27 uker på vei og illrød. Tenkte svangerskapskløe, men da forsto jeg at man måtte klø inni hender og føtter? Det er vel stort sett eneste stedet jeg ikke klør.

Noen som har vert borti lignende? Har prøvd og smøre me fuktighetskrem og babyolje (ikke samtidig ;)) men ingenting hjelper :(

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Man kan vel ha svangerskapskløe selv om det klør andre plasser, tror jeg. Jeg klør som besatt, men det forsvant når jeg begynte å ta allergimedisiner nå som våren kom, så regner med det ikke var noe farlig. Ta en prat med legen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være kløe inni hender og under føttene for at det skal være svangerskapskløe.

Du bør få tatt en blodprøve uansett, for å utelukke dette.

Kontakt lege på mandag (så kan du også få kløedempende medisiner om deg er for ille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sengetøy

Anonymous poster hash: d23fe...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sengetøy

Anonymous poster hash: d23fe...233

Hva hjelper dette mot? Bytter gjevnlig sengtøy.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være kløe inni hender og under føttene for at det skal være svangerskapskløe.

Du bør få tatt en blodprøve uansett, for å utelukke dette.

Kontakt lege på mandag (så kan du også få kløedempende medisiner om deg er for ille)

Ja burde vel kanskje det. Føler meg litt som en hypokonder, men det er vel litt sånn og være gravid.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan vel ha svangerskapskløe selv om det klør andre plasser, tror jeg. Jeg klør som besatt, men det forsvant når jeg begynte å ta allergimedisiner nå som våren kom, så regner med det ikke var noe farlig. Ta en prat med legen om det?

Ja det kan jo være allergi, men fikk beskjed om at jeg kun skulle ta tabletter om det ble veldig ille(har luftveis allergi). Og på tablettene jeg fikk står det må ikke tas av gravide, så jeg er litt skeptisk.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ja det kan jo være allergi, men fikk beskjed om at jeg kun skulle ta tabletter om det ble veldig ille(har luftveis allergi). Og på tablettene jeg fikk står det må ikke tas av gravide, så jeg er litt skeptisk.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Det står det på alle tabletter, men Citirizin er godkjent for gravide.

http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2013/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

https://www.tryggmammamedisin.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde den bare hatt en virknig på meg :( jeg bruker loratadin til vanlig. Skal prøve en tablett i dag, og hvis det ikke blir bedre til i morgen så tror jeg at jeg ringer legen. Det er virkelig intens kløe.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ja, hadde den bare hatt en virknig på meg :( jeg bruker loratadin til vanlig. Skal prøve en tablett i dag, og hvis det ikke blir bedre til i morgen så tror jeg at jeg ringer legen. Det er virkelig intens kløe.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Nå tar jeg høyde for at jeg bare skummet igjennom, men står ikke Loratadin på ja-listen? Eller så jeg helt feil?

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=22

Jeg ville absolutt ringt legen, både angående kløe og medisin.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg høyde for at jeg bare skummet igjennom, men står ikke Loratadin på ja-listen? Eller så jeg helt feil?

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=22

Jeg ville absolutt ringt legen, både angående kløe og medisin.

Ja den gjør nok sikkert det. Ble nok bare litt redd for babyen når det står at man ikke skal ta det i pakningsvedlegget. Men jeg tar en i dag og ser om kløen roen seg iløpet av dagen. Hvis ikke ringer jeg i morgen tidlig :)

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ja den gjør nok sikkert det. Ble nok bare litt redd for babyen når det står at man ikke skal ta det i pakningsvedlegget. Men jeg tar en i dag og ser om kløen roen seg iløpet av dagen. Hvis ikke ringer jeg i morgen tidlig :)

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Ja, jeg utsatte å ta allergimedisin veldig lenge jeg og, man blir engstelig for den i magen. Legen min mente likevel at det var trygt, men nå kan jo din lege ha en annen mening. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid, men sliter med hud som fort blir tørr. (Er mye i klorvann).

For meg har det hjulpet å alltid holde huden fuktig, det vil si at jeg smører meg inn med en god bodylotion hver dag etter jeg har dusjet, og da snakker vi overarmer, rygg, mage, lår og legger. Har funket kjempebra :) Og på hendene da selvsagt!

Hvis dette er veldig knyttet til svangerskapet, så bør du vel egentlig oppsøke et apotek/lege og få veiledning der?



Anonymous poster hash: 02158...bfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg utsatte å ta allergimedisin veldig lenge jeg og, man blir engstelig for den i magen. Legen min mente likevel at det var trygt, men nå kan jo din lege ha en annen mening. God bedring!

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sykt kløe på magen og armene, og jordmor sier at det kun er fordi huden strekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Prøv å bruke isbiter og smør over der du klør. Jeg klødde intenst overalt hele siste trimester og det var det eneste som hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hadde den bare hatt en virknig på meg :( jeg bruker loratadin til vanlig. Skal prøve en tablett i dag, og hvis det ikke blir bedre til i morgen så tror jeg at jeg ringer legen. Det er virkelig intens kløe.

Anonymous poster hash: fc16f...bc6

Loratadin er godkjent for gravide.

Kløe som kommer av ukjent grunn hos gravide skal sjekkes opp hos lege. Dersom det er svangerskapskløe så kan dette være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...