Teriyaki Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #1701 Del Skrevet 21. oktober 2014 Null stress for magen Gikk hele dager på kun klementiner, ingenting annet var godt. Druer avløste klementinene, men spiste ikke samme mengde av det da Jeg fikk forresten meldinga di i dag, men glemte å svare fordi J skulle sove akkurat da. Men jeg har ingen planer på fredag, om du vil drikke kaffe (eller whatever du drikker ). Haha, nei jeg drikker ikke kaffe Men er sykt glad i milkshake for tiden Jeg er ferdig på møte kl 10. Det blir muligens litt tidlig for deg? Men jeg kan tusle litt i byen mens jeg venter i så fall. Eller på CN da. Det er jo det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 21. oktober 2014 #1702 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg burde bli flinkere å spise frukt hjemme, den frukten jeg spiser er på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1703 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg burde bli flinkere å spise frukt hjemme, den frukten jeg spiser er på jobb. Tja, det går vel for det samme om du spiser frukt på jobb eller hjemme, så lenge du faktisk spiser litt frukt. Grønnsaker er uansett viktigere enn frukt. _________________________ Jeg får seriøst en slags rus av iskaffe for tiden. Hver gang jeg drikker iskaffe (cappuchino fra Tine), så blir jeg både glad og full av tiltakslyst. Kan fort ende opp med å slå på tråden til noen for å finne på noe, hive meg rundt med husarbeid osv. osv. Wierd.. Akkurat nå sitter jeg og ser ut av stuevinduet, på fuglehuset. Er så koselig å se alle småfuglene komme dit og spise frø. Det blir bare flere og flere etter hvert som de oppdager det konstante matfatet. Men så er det jo desto viktigere å fortsette å fylle på, for de kan faktisk ende opp med å sulte i hjel hvis man først begynner med fuglefrø på vinteren, for så å slutte å fylle på før vinteren er over. I dag har jeg fint lite på tapeten. Skal få gjort litt husarbeid, det er vel det eneste. BØR gå en tur, men det er storm ute, så frister ikke sååå. Dessuten krangler bekkent litt ekstra i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 22. oktober 2014 #1704 Del Skrevet 22. oktober 2014 Du får skylde på stormhofta, hører den eldre garde gjør det når det blåser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1705 Del Skrevet 22. oktober 2014 Endelig! Journalen ble sendt ut i dag, så da får jeg den i morgen, i verste fall på fredag! Herreguuuud så lei jeg er av å vente på den. Har gått til postkassa hver dag i totiden i håp om at den skulle være kommet De er jammen flink til å ta seg god tid altså.. Nå har jeg ryddet kjøkkenet, gangen badet, vasket badekaret, dusjet og stelt meg selv og satt på klesvask. Det høres veldig mye ut når jeg ramser det opp sånn, men er jo egentlig ikke det. Det er ryddig i huset, men det trengs å vaskes over alle gulv...Blæh. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 22. oktober 2014 #1706 Del Skrevet 22. oktober 2014 Åh, omsider får du journalen! Hehe, du er flink ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1707 Del Skrevet 22. oktober 2014 Åh, omsider får du journalen! Hehe, du er flink ^^ Ja, føler meg litt nerdete som har ventet på journalen min, som et barn på julaften Men det er altså noe jeg har tenkt på i mange måneder, før jeg fikk fingern ut og bestilte den. Er veldig spent, for jeg føler jeg fikk veldig lite info på utreisesamtale. I forhold til hva mange andre ser ut til å vite om sin fødsel i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 22. oktober 2014 #1708 Del Skrevet 22. oktober 2014 Tok meg en iskaffe i dag for å se om den hadde lik effekt på meg. Usjjjj, så vemmelig Snakker om to ulike effekter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1709 Del Skrevet 22. oktober 2014 Tok meg en iskaffe i dag for å se om den hadde lik effekt på meg. Usjjjj, så vemmelig Snakker om to ulike effekter! Hva? Likte du det ikke???? Går det virkelig an å ikke like iskaffe? ____ Uff, i dag har bekkenet blitt skikkelig vondt. Nå er hvert skritt smertefullt og det går sakte opp trappen. Håper jeg klarer å "slå det tilbake". Kjenner ikke jeg er klar for at den skal komme for fullt, er jo tross alt 17 uker igjen. Hittil har jeg jo kunnet holde det i sjakk så lenge jeg har tatt hensyn...Men vi får nå se da. O var nå ganske søt under kveldsstellet i dag. Vi har vært hos gudmoren hans, og han var veldig fascinert av at hun ammet babyen sin, så under kveldsstellet snakket han om at han hadde pupper. Jeg prøvde å forklare han at det er bare voksne damer som har pupper. At småjenter ikke har pupper, ikke smågutter og ikke voksne menn. Da sa han "æ har småpuppa..Æ skal gi han lillebror melk av puppan mine" Søtingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 22. oktober 2014 #1710 Del Skrevet 22. oktober 2014 Aaaaaaaaaaaaaaaawwwwww for en sjarmis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. oktober 2014 #1711 Del Skrevet 22. oktober 2014 Snuppa insisterer også på at hun har pupper. "Æ har små puppa, og du har stoooore puppa. Og pappa har store puppa." Finnes det noe treningsopplegg for gravide med bekkenløsning der du bor? Det hjalp meg veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1712 Del Skrevet 22. oktober 2014 Snuppa insisterer også på at hun har pupper. "Æ har små puppa, og du har stoooore puppa. Og pappa har store puppa." Finnes det noe treningsopplegg for gravide med bekkenløsning der du bor? Det hjalp meg veldig mye. Haha, ikke sant! De får for seg mye rart disse små. Det er visstnok vanngym for gravide her, men vet ikke om det er bekkenløsningvennlig da. Også er det jo fysioterapeut jeg kan dra til. Har henvisning, så kan ringe så snart jeg får behovet for det. Hvis det vedvarer sånn som det er nå så blir det nok behov for det. Ellers vet jeg ikke om noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. oktober 2014 #1713 Del Skrevet 22. oktober 2014 Høres jo ut som du burde ringt for lenge sida? Bedre å forebygge enn å behandle. Det er virkelig tyngre å gå gravid når man har et barn fra før. Kommer liksom ikke unna å løfte og bære litt selv om de stort sett går selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 22. oktober 2014 #1714 Del Skrevet 22. oktober 2014 Vanngym er nok bra for bekkenløsning, vann er jo en mye mildere treningsform enn mye annet. Derfor det anbefales som opptrening etter idrettskader etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1715 Del Skrevet 22. oktober 2014 Høres jo ut som du burde ringt for lenge sida? Bedre å forebygge enn å behandle. Det er virkelig tyngre å gå gravid når man har et barn fra før. Kommer liksom ikke unna å løfte og bære litt selv om de stort sett går selv. Jo egentlig, men jeg har en tendens til å kvie meg for slike ting. Teit, jeg vet. Men får ta en telefon i morgen. Vanngym er nok bra for bekkenløsning, vann er jo en mye mildere treningsform enn mye annet. Derfor det anbefales som opptrening etter idrettskader etc. Joda, tenkte mer om det var trening som var direkte rettet mot bekkenløsning, eller om det bare var generell gravidtrening. __ Åh, nå kom vinteren! Ser ut til at det snør så tjukt at det holder til i morgen. Det blir stas for O. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 22. oktober 2014 #1716 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jo egentlig, men jeg har en tendens til å kvie meg for slike ting. Teit, jeg vet. Men får ta en telefon i morgen. Joda, tenkte mer om det var trening som var direkte rettet mot bekkenløsning, eller om det bare var generell gravidtrening. __ Åh, nå kom vinteren! Ser ut til at det snør så tjukt at det holder til i morgen. Det blir stas for O. Belastningen er mye mindre på ledd og musklatur pga oppdriften i vannet. Ville ha forhørt meg med fysioterapaut, min sa at jeg måtte bare dra i bassenget med kneet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1717 Del Skrevet 22. oktober 2014 Belastningen er mye mindre på ledd og musklatur pga oppdriften i vannet. Ville ha forhørt meg med fysioterapaut, min sa at jeg måtte bare dra i bassenget med kneet mitt. Ja, er klar over det. Var ikke det som var poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1718 Del Skrevet 22. oktober 2014 Veldig koselig med turbobaby altså, men jeg hadde satt pris på å slippe å bli sparket så mye i blæra når jeg helst skulle vært på do for en halvtime siden... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 22. oktober 2014 #1719 Del Skrevet 22. oktober 2014 Haha, ikke sant! De får for seg mye rart disse små. Det er visstnok vanngym for gravide her, men vet ikke om det er bekkenløsningvennlig da. Også er det jo fysioterapeut jeg kan dra til. Har henvisning, så kan ringe så snart jeg får behovet for det. Hvis det vedvarer sånn som det er nå så blir det nok behov for det. Ellers vet jeg ikke om noe. Vanngym er veldig bra for gravide! Jeg er instruktør for ei bassenggruppe☺ Altså, den er jo ikke rettet mot gravide, men det er en veldig skånsom måte å trene kroppen på. Du får til mye mer enn på land, bare ta knebøy f.eks, ikkeno problem i vannet! Jeg kjører et opplegg som minner om vanlig aerobic, og har hatt flere gravide med bekkenplager som er henvist til treningen. MEN, vannet bør være varmt. 33-35 gr er det beste for musklene våre. Eller så er det bra å gå i vannet om man har bekkenplager. Gå frem og tilbake i vannet. (Nå har ikke jeg noen utdannelse innenfor feltet altså, har bare tatt over ei bassenggruppe i regi av frisklivssentralen i bygda, og fysioterapeuten som er sjef for frisklivssentralen godkjente treningsopplegget mitt☺) Nå sliter jeg jo med bekkenplager selv, men alle øvelsene klarer jeg fint. Eneste er høye kneløft mot annenhver albue, den er ikke så god. Merker at jeg er sliten i korsryggen etter trening, men det gjør godt på smidigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 22. oktober 2014 #1720 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg har faktisk tittet på bassengtrening på nett i dag, og i Oslo er det i alle fall tilbud om bassengtrening for gravide. Det ene stedet tilbød også spesielt lett trening for de som allerede hadde bekkenplager. Her er det som står på nettsidene til Svømmeakademiet (de tilbyr to program): Program A Bassengtrening i vann for gravide som ikke har diagnostisert bekkenløsning. Her er fokuset under treningen å forebygge bekkenproblematikk og forberede kroppen mot fødsel. Program B Bassengtrening i vann for gravide som har fått diagnostisert bekkenløsning, eller har bekken smerter. For denne gruppen vil treningen være mer forsiktig og øvelsene tilpasset dette. Snakk med din lege om eventuelle begrensninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå