Nautika Skrevet 24. juli 2014 #921 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvordan gikk det i barnehagen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 24. juli 2014 #922 Del Skrevet 24. juli 2014 Som de andre sier: pass på bekkenet ditt! Er viktig å lytte til kroppen når den sier ifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 24. juli 2014 #923 Del Skrevet 24. juli 2014 Okei, dagens dummeste: HVOR kjennes bekkensmertene? Avogtil når jeg skal reise meg fra liggende posisjon gjør det litt vondt ved hoftene, men det er vel ikke der bekkenet sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 24. juli 2014 #924 Del Skrevet 24. juli 2014 Okei, dagens dummeste: HVOR kjennes bekkensmertene? Avogtil når jeg skal reise meg fra liggende posisjon gjør det litt vondt ved hoftene, men det er vel ikke der bekkenet sitter? Nå har ikke jeg hatt bekkensmerter i hoftene, men det kan høres ut som bekkenet ja. Jeg hadde i symfysen, klarte ikke sitte lenge i samme posisjon fordi jeg "stivnet" i bekkenet og det gjorde vondt å bevege seg. Husker det kjenes ut som jeg hadde blitt sparket 1000 ganger mellom beina, det var så vondt. Til slutt sleit jeg med å gå vanlig. Du bør absolutt ta det på alvor og kanskje få deg fysioterapi. Husk at det er gratis i svangerskapet og 6 uker etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 24. juli 2014 #925 Del Skrevet 24. juli 2014 Nå har ikke jeg hatt bekkensmerter i hoftene, men det kan høres ut som bekkenet ja. Jeg hadde i symfysen, klarte ikke sitte lenge i samme posisjon fordi jeg "stivnet" i bekkenet og det gjorde vondt å bevege seg. Husker det kjenes ut som jeg hadde blitt sparket 1000 ganger mellom beina, det var så vondt. Til slutt sleit jeg med å gå vanlig. Du bør absolutt ta det på alvor og kanskje få deg fysioterapi. Husk at det er gratis i svangerskapet og 6 uker etter fødsel Ææææh, neeei! Jeg nekter å få bekkenløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 24. juli 2014 #926 Del Skrevet 24. juli 2014 Ææææh, neeei! Jeg nekter å få bekkenløsning Ja da er det bare til å lytte til kroppen! Hør med fysioterapauten om hva du bør gjøre for å forebygge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juli 2014 Forfatter #927 Del Skrevet 25. juli 2014 Hvordan gikk det i barnehagen i dag? Han tørr ikke si i fra, så det blir uhell. Vi venter med bleieavvenning i bhg til han er tilbake til sin egen barnehage. Hjemme går det derimot veldig fint! Som de andre sier: pass på bekkenet ditt! Er viktig å lytte til kroppen når den sier ifra Ja, det er sant det! Jeg skal til legen på mandag, så da kommer jeg nok til å be om henvisning, slik at jeg kan ringe med en gang jeg kjenner det blir nødvending. Ææææh, neeei! Jeg nekter å få bekkenløsning Jeg og!!!! ___ I dag har jeg hørt hjertelyden til mini Hørte bare på den i noen sekunder, så tok meg ikke tiden til å telle, men det var nok et sted mellom 120 og 140 min. Jeg liker ikke å høre på for lenge, i alle fall ikke så tidlig i svangerskapet. Godt å vite at lilleputten lever enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 25. juli 2014 #928 Del Skrevet 25. juli 2014 Hvordan hørte du lyden? Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juli 2014 Forfatter #929 Del Skrevet 25. juli 2014 Hvordan hørte du lyden? Hvor? Har en Angelsound jeg kjøpte forrige svangerskap. En hjemmedopler altså. Måtte ha den godt ned i magen, men ikke så langt ned mot symfysen som jeg trodde, og det bekrefter jo også det at jeg har fått litt fortere mage denne gangen enn sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 25. juli 2014 #930 Del Skrevet 25. juli 2014 åååh! så gøy! Vil også kjøpe meg en sånn en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juli 2014 Forfatter #931 Del Skrevet 25. juli 2014 åååh! så gøy! Vil også kjøpe meg en sånn en Ja jeg synes det er veldig greit å ha! Eneste er at man bør være "sikker" på at man ikke blir livredd hvis man ikke finner hjertelyden en dag. Ikke minst at man begrenser bruken. Jeg holdt vel på i til sammen ett minutt, men ikke mer enn 15 sekunder fra jeg fant hjertelyden. I og med at man ikke vet hundre % om det er skadelig eller ikke, men de har ikke funnet beviser på det i alle fall, og det er jo de som får UL hver uke pga. risikosvangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. juli 2014 #932 Del Skrevet 25. juli 2014 Så koselig å få høre hjertelyden! Fineste lyden i verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. juli 2014 #933 Del Skrevet 26. juli 2014 Forebyggende fysioterapi og hensyn (sitte når man tar på undertøy, sokker og bukse, gå inn og ut av seng/sofa/bil med samlede bein osv) er lurt å starte tidlig med Håper du slipper unna de verste bekkenplagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 26. juli 2014 #934 Del Skrevet 26. juli 2014 Forebyggende fysioterapi og hensyn (sitte når man tar på undertøy, sokker og bukse, gå inn og ut av seng/sofa/bil med samlede bein osv) er lurt å starte tidlig med Håper du slipper unna de verste bekkenplagene! Jeg har blitt helt avhengig å sove med pute mellom beina jeg. Enda! Når jeg sover liker jeg best å ha beina spredt, jo lenger avstand mellom jo bedre Ser jo superteit ut når jeg ligger på magen halvveis på siden med beina spredt så mye som det går Det er mindre vondt jo lenger avstanden er. Høres helt merkelig ut. Sitter jeg i bilen med knærene mye i samme stilling og knærene samlet blir jeg helt stiv og får kjempevondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juli 2014 Forfatter #935 Del Skrevet 27. juli 2014 Så koselig å få høre hjertelyden! Fineste lyden i verden Veldig koselig! R fikk høre den i kveld. Nå skal det gå en god stund før neste gang. Vil ikke bruke for mye heller. Forebyggende fysioterapi og hensyn (sitte når man tar på undertøy, sokker og bukse, gå inn og ut av seng/sofa/bil med samlede bein osv) er lurt å starte tidlig med Håper du slipper unna de verste bekkenplagene! Det er nok lurt ja ____ Jah..Da er helga over. Vi har vært på hytta, så har vært ei fin helg med sol, fisking, taco, båtkjøring (kjørte båten til og fra hytta i stedet for å kjøre denne gangen) osv. O har gått uten bleie hele helga, og det går veldig fint. Han hadde ett bæsjeuhell i går, hvor han nok glemte seg av litt, men ellers ingen uhell. Flinke gutten. Behovet for smokk har nådd nye høydare. Han spør etter den heeele tiden! Fra og med i morgen skal smokken kun brukes når det er natt. Blir nok noen dager med hylig over akkurat det, men det må bare bli sånn når han stadig vekk spør om den forbaska smokken. I morgen skal jeg til legen for å få dokumentasjon på at jeg ikke skal jobbe natt lenger, og så skal jeg dra på jobben og fortelle om graviditeten, grunnen til den sykemeldingen jeg hadde og at jeg ikke skal jobbe mer på natt. Gruer meg såååå mye!! Men jeg er alt for sliten og trøtt til å jobbe natt, ikke minst vil jeg ikke risikere for tidlig fødsel pga. nattjobbing. Større risiko for senabort også har jeg lest. Og jeg blir helt utslitt av det, ikke minst har jeg hodepine hver eneste kveld/natt, så føler jeg må få være hjemme og sove på natten. Men ja, gruer meg ekstremt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 27. juli 2014 #936 Del Skrevet 27. juli 2014 Lykke til! Sånne samtaler er tøffe, men forhåpentligvis går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. juli 2014 #937 Del Skrevet 27. juli 2014 Lykke til i morgen, det går sikkert fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juli 2014 Forfatter #938 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Lykke til! Sånne samtaler er tøffe, men forhåpentligvis går det bra. Takk! Ja, gruer meg. Legetimen ble ikke før 14:30, så blir nødt til å ta samtalen på tlf i første omgang dessverre. Meeen kanskje det blir litt mindre skummelt da. Skal jo egentlig på nattevakt natt til fredag denne uken, men jeg håper at arbeidshelgen blir byttet om til dag/kveld og ikke natt, så det haster jo litt. Ikke klarer jeg å finne ut om jeg får utbetlat samme lønn som jeg fikk ved 64 % på natt, som når jeg nå skal jobbe 64 % på dag/kveld, eller om det er sånn at for at jeg skal få utbetalt lønn tilsvarende 80 % så må jeg også gå opp i arbeidsmengde. Får jo en del tillegg på natt, som man egentlig ikke får på dag, men jeg mener å ha lest at man ikke skal "tape" på å være gravid/sykemeldt/ha behov for tilrettelegging, så min logikk sier meg at jeg skal jobbe 64 % på dag/kveld, men fortsatt få samme lønn som om jeg hadde jobbet på natt. Lykke til i morgen, det går sikkert fint. Takk. Woho! Da blir vi Canal Digital-kunder! Er så lei av Rikstv som ikke fungerer! Små gleder i hverdagen, rett og slett. Veide meg i dag. Har gått opp nesten to kg så langt, 9+2. Synes det er litt mye, men når jeg ser på helsekortet mitt fra sist så hadde jeg gått opp nesten 4 kg da jeg var 11+2 uker, så det er jo litt bedre i alle fall, men kan dessverre ikke skryte på meg at jeg har vært kjempesunn, for det har jeg ikke, selv om jeg har prøvd å ikke være alt for ille. Må skjerpe meg litt framover. Kjøpe inn litt mer frukt som jeg kan kose meg med på kvelden. Endret 28. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juli 2014 Forfatter #939 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Da har jeg fått dokumentasjon på at jeg trenger tilrettelegging. Han sa han trodde jeg mistet tilleggene ved å gå fra natt til dag, men han var ikke sikker, og at det kanskje var andre regler for gravide. Håper virkelig han tar feil! Helt greit hvis jeg må jobbe mer, så lenge hun har mer arbeid å gi meg, og at jeg får det på kontrakt, men dersom hun ikke har mer enn 64 % å gi meg så blir det veldig lite. Fikk ikke tak i sjefen da, så må ringe i morgen. Ellers fikk jeg en liten sniktitt til på mini. Nå fikk han tatt bedre målinger, og mente jeg var 9+4 og ikke 9+2. Får det ikke helt til å stemme med EL-tegn jeg hadde, men det er nå så. Kan jo være EL-slimet og stikkningene kom en dag etter det som da har vært antatt EL. Uansett forholder jeg meg bare til ny temrin. Han sier 26 februar, mens jeg mener 1 mars. Dvs. babyverden mener 1 mars. Mini sprellet og var litt vanskelig å få tatt mål av, for h*n lå litt rart. Koselig. Nå er ferien til legen min snart over da, så neste gang blir det ikke noe UL, og det er helt greit. Endret 28. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #940 Del Skrevet 29. juli 2014 Jaa ok...Så reglene er endret/det er en mye eller hva det nå er, men det er ingen automatikk i å gå over til dagturnus når man jobber nattevakt som gravid. Jeg har lest folk har skrevet det maaange ganger, så har jo tatt det for god fisk? MEN sjefen er veldig immøtekommende, og er opptatt av at vi skal ha en tett dialog osv. osv. Så nå til helgen hvor jeg egentlig skulle ha fire nattevakter på rad, så har hun klart å få byttet med en annen sykepleier slik at jeg får dag/kved i helga + ei kortvakt på onsdag (siden nattevakter er flere timer), også skulle vi snakkes når det nærmet seg neste runde, som bare er to nattevakter. Etter de to nattevaktene skal jeg på ferie (som jeg blir så tape maaaaasse penger på, siden det er ubetalt ferie), og når jeg kommer tilbake skulle vi se på det igjen. Så det er jo bra, men jeg må bare si det at jeg er ikke spesielt innstilt på å jobbe natt ut svangerskapet, for jeg synes det er ganske tungt, men som hun sa så kan jeg evt. få gradert sykemelding slik at når jeg har arbeidshelg så jobber jeg bare to netter og har to netter som sykemeldt, slik at det ikke blir fire på rad. Er jo de fire der som er verst. Så får se hvordan det går framover. Nå skal jeg jo på intervju på dag/kveld-stilling 100 % om en uke, så hvis jeg får den så er jo problemet ute av verden. Sånn bortsett fra at jeg neppe klarer å jobbe 100% helt fram til permisjon i og med at jeg kjenner bekkenet skrangler litt allerede, men om jeg klarer å jobbe til jul i det minste så skal jeg være superfornøyd. Så får jeg prøve meg på gradert sykemeldig etter det hvis det er nødvendig. Uansett blir det vel å ordne seg på ett eller annet vis. Hun sa at forskning og sånt sa at det ikke foreligger noen som helst risiko for gravide og nattevakter, at dette er noe de har sjekket nøye opp da de har vært borti problemstillingen mange ganger. Så da stemmer vel det da, og det er godt nok for meg, så lenge helsa holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå