Kakaoen Skrevet 20. juli 2014 #881 Del Skrevet 20. juli 2014 Hurra for bankende hjerte, 8 uker og bleieslutt Må være utrolig deilig å ha kommet dit Håper Mini slutter neste sommer, da er han like gammel som O Om ikke før da, er jo lov å håpe. Jeg har potta stående på badet og han setter seg på den om jeg er på do. Sitter der med klær på og lager tisselyder Synes det høres med vanskelig ut å slutte med nattbleie Hvordan går det med kvalmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. juli 2014 Forfatter #882 Del Skrevet 20. juli 2014 Hurra for bankende hjerte, 8 uker og bleieslutt Må være utrolig deilig å ha kommet dit Håper Mini slutter neste sommer, da er han like gammel som O Om ikke før da, er jo lov å håpe. Jeg har potta stående på badet og han setter seg på den om jeg er på do. Sitter der med klær på og lager tisselyder Synes det høres med vanskelig ut å slutte med nattbleie Hvordan går det med kvalmen? Veldig deilig!! Ha tror også det er litt vanskelig. Ser for meg vi kjøper inn kladd som vi kan legge under laken den første tiden uten bleie på natt. Tja, er enda kvalm, men ikke type "orker bsre ligge på sofaen-kvalm". Mulig det å jobbe natt er dårlig mtp. Kvalme. Har uansett bare 6 nattevakter igjen før ferie (etter sykemelding er gått ut), og etter det vil jeg ikke gå mer natt. vurderer å be om tilrettelegging med en gang, men det blir jo litt kort varsel, så får se på akkurat det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. juli 2014 Forfatter #883 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Nydelig dag i dag også. Sov til halv ti, også dro vi på stranda etter ei lita stund. Der har vi kost oss veldig, før vi dro hjem og O sov litt. Deretter til svigermor og spiste nyyydelig seibiff med stekt løk, råkost og potet. R og en kompis fikk fisket både sei og torsk i går, så. Så har vi kost oss med Emil i lønneberget på tv og nå er O i seng. R gjør litt kontorarbeid også venter ost og kjeks på verandaen Heldige meg liker inngen av nei-ostene, så det påvirkes ikke av graviditeten O har vært superflink i dag! Har kun hatt ett uhell, og da glemte han seg bare av fordi han var så ivrig og hadde tankene et annet sted. Han har til og med sagt i fra når han måtte bæsje, og satte seg uten protester på do! Så det skjer rett og slett ikke at jeg tar bleie på han i morgen før bhg. Da blir han jo kjempeforvirret. Håper bare de er positivt innstilt. Hadde ped-lederen vært der så hadde jeg ikke vært noe skeptisk til det, men hun er på ferie. De er jo vant til å pottetrene ungene så klart, men jeg vet som sagt ikke hvor glad de er i å pottetrene unger uten bleie, hvis ungene fortsatt er der at det kan oppstå uhell. Uansett tipper jeg han er helt tørr i bhg i løpet av uken. Utrolig deilig! Så da slipper vi vel å ta med oss et tonn bleier når vi skal på ferie. Har vært kvalm i hele dag, men ikke sånn at det hemmer meg. Bare ganske slapp, uggen og småkvalm. Deilig å i det minste slippe følelsen av at man skal kaste opp hvert øyeblikk. Endret 20. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 20. juli 2014 #884 Del Skrevet 20. juli 2014 Har selv jobbet i barnehage og med pottetrening Ha med ekstra ekstra skift i tilfelle uhell. Det bør være en enkel sak for de å følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #885 Del Skrevet 21. juli 2014 Har selv jobbet i barnehage og med pottetrening Ha med ekstra ekstra skift i tilfelle uhell. Det bør være en enkel sak for de å følge med. Skulle tro det, men det var veeeeldig tydelig at de ikke likte at O dukket opp uten bleie! Men jeg glemte faktisk å ta med to stk. bleier i tilfelle det ble mer uhell enn de orsket, så de har i grunn ikke noe valg. Men jeg blir jo veldig skeptisk når de er så negativt innstilt. Bare ser for meg samtalen når jeg henter han "hvordan har det gått i dag? Neei, det har nå blitt en del uhell, også var det jo ingen bleier vi kunne ta på heller..." Synes det er så teit. Vet om mange småbarnsfamilier hvor barnehagene har vært veldig positivt innstilt til bleieslutt. Jaja, får håpe O beviser de feil i det minste, men jeg tror han kommer til å glemme seg lettere av i bhg enn han gjør hjemme, så vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 21. juli 2014 #886 Del Skrevet 21. juli 2014 Så rart at ikke barnehagen likte det! Her var barnehagen superflinke til å være med på bleieslutt. Tenker at det til syvende og sist må være enklere for de ansatte at barna går på do istedetfor å holde på med bleieskift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 21. juli 2014 #887 Del Skrevet 21. juli 2014 Hvordan var de negative? Hva sa de? Jeg hadde blitt skikkelig sur,det er tross alt en del av jobben. Ellers; flinke O! Det er så deilig med do-barn i stedet for bleiebarn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 21. juli 2014 #888 Del Skrevet 21. juli 2014 Skulle tro det, men det var veeeeldig tydelig at de ikke likte at O dukket opp uten bleie! Men jeg glemte faktisk å ta med to stk. bleier i tilfelle det ble mer uhell enn de orsket, så de har i grunn ikke noe valg. Men jeg blir jo veldig skeptisk når de er så negativt innstilt. Bare ser for meg samtalen når jeg henter han "hvordan har det gått i dag? Neei, det har nå blitt en del uhell, også var det jo ingen bleier vi kunne ta på heller..." Synes det er så teit. Vet om mange småbarnsfamilier hvor barnehagene har vært veldig positivt innstilt til bleieslutt. Jaja, får håpe O beviser de feil i det minste, men jeg tror han kommer til å glemme seg lettere av i bhg enn han gjør hjemme, så vi får se.. Den samtalen er jeg også spent på! Vi gikk rundt og spurte barna som skulle bli tørre om de måtte på do HELE tiden.. Samt satt de på do innimellom - det burde være en enkel sak! Negative folk asså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 21. juli 2014 #889 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg husker nesten ikke hvordan det var med bleieslutt i barnehagen for vår del, men det betyr vel bare at vi ikke støtte på større problemer? Uansett tenker jeg at det må være en kjempefordel for personalet om barna slutter om sommeren. Da er jo alt hundre ganger enklere? Skulle tro de grep sjansen med begge hender (ja, hvis foreldrene ikke er helt urealistiske, da, det kan jo hende innimellom), bare for å slippe scenariet der tre bleiesluttere står samtidig ute i snøen med både bobledress og regnbukse utenpå og skriker at de må tisse NÅÅÅÅÅÅÅ! Håper O beviser at de tar feil- og hvis ikke, så er det faktisk en del av jobben det også. Sært av dem å møte dere med sure miner når dere egentlig er med på å lette jobben for dem på sikt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #890 Del Skrevet 21. juli 2014 Så rart at ikke barnehagen likte det! Her var barnehagen superflinke til å være med på bleieslutt. Tenker at det til syvende og sist må være enklere for de ansatte at barna går på do istedetfor å holde på med bleieskift. Jepp, det er jo det! Spesielt om vinteren! Hvordan var de negative? Hva sa de? Jeg hadde blitt skikkelig sur,det er tross alt en del av jobben. Ellers; flinke O! Det er så deilig med do-barn i stedet for bleiebarn! Vel, vi kom inn der da satt, også sa jeg at han hadde sluttet med bleie, og det var nesten som om de frøs i ansiktet. Ikke noe smil, ikke noe "å, sier du det? :)"..Bare et "åja..". Også sa jeg at han hadde vært tørr på ettermiddagen forrige uke og helt tørr i helga, og har vært flink til å si i fra. Så sier de "ja, men det er jo litt anderledes i bhg enn hjemme". Også sa jeg at jeg syntes det var dumt å skulle ta bleie på han når han absolutt ikke vil det selv og dessuten er så flink. Så sa jeg til O at han måtte være kjempeflink og si ifra når han måtte tisse eller bæsje. Så sier de "ja det er bæsjingen som er problemet, men vi får prøve".. Jeg som hadde sagt til O i går at tenk så flinke de voksne i bhg kommer til å synes du er når de får høre at du har sluttet! Hadde ped-lederen vært der så hadde nok pipa hatt en annen lyd. Hun er ikke lat på noen som helst måte Den samtalen er jeg også spent på! Vi gikk rundt og spurte barna som skulle bli tørre om de måtte på do HELE tiden.. Samt satt de på do innimellom - det burde være en enkel sak! Negative folk asså! Helt enig! Det er jo en del av jobben tenker nå jeg. Jeg husker nesten ikke hvordan det var med bleieslutt i barnehagen for vår del, men det betyr vel bare at vi ikke støtte på større problemer? Uansett tenker jeg at det må være en kjempefordel for personalet om barna slutter om sommeren. Da er jo alt hundre ganger enklere? Skulle tro de grep sjansen med begge hender (ja, hvis foreldrene ikke er helt urealistiske, da, det kan jo hende innimellom), bare for å slippe scenariet der tre bleiesluttere står samtidig ute i snøen med både bobledress og regnbukse utenpå og skriker at de må tisse NÅÅÅÅÅÅÅ! Håper O beviser at de tar feil- og hvis ikke, så er det faktisk en del av jobben det også. Sært av dem å møte dere med sure miner når dere egentlig er med på å lette jobben for dem på sikt! Huff, tenk den stressituasjonen, da Håperhåper jeg også altså! Blir SÅ glad og stolt om han enda har på seg den gule shortsen når jeg henter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 21. juli 2014 #891 Del Skrevet 21. juli 2014 Æsj, så utrivelig! Om de så blir snurte på deg så burde de kunne ta seg sammen og vise litt entusiasme for O sin skyld. Flink er han uansett, og uhell skjer, sånn er det jo bare med disse små. Det kan vel hende det kom litt brått på? L gikk fra bleier på heltid til å ha slutta helt på ei helg, og ganske tidlig også. Da så jeg at barnehagen ble bittelitt skeptisk, men de sa ingenting negativt. Da tror jeg jeg hadde blitt litt snurt, det er tross alt jeg som kjenner ungen min best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #892 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Æsj, så utrivelig! Om de så blir snurte på deg så burde de kunne ta seg sammen og vise litt entusiasme for O sin skyld. Flink er han uansett, og uhell skjer, sånn er det jo bare med disse små. Det kan vel hende det kom litt brått på? L gikk fra bleier på heltid til å ha slutta helt på ei helg, og ganske tidlig også. Da så jeg at barnehagen ble bittelitt skeptisk, men de sa ingenting negativt. Da tror jeg jeg hadde blitt litt snurt, det er tross alt jeg som kjenner ungen min best. Var noe lignende som skjedde her også. Begynte vel å ha bleien av hele ettermiddagen tirsdag/onsdag forrige uke, også har han hatt den av hele helga, og har jo vært kjempeflink! Han er ikke så tidlig ute da, mer gjennomsnittlig, men uansett. Kjedelig at de ikke er entusiastisk. Hvis jeg hadde vært barnehage-ansatt så hadde jeg valgt å spilt på stolthet og glede hos barnet og skrytt han/henne opp i skyene da jeg fikk vite det. Men neida, ikke her... Men de må jo gi han en sjanse. Jeg er sikker på at hvis han slipper bleie i bhg så er han tørr i bhg også i løpet av uken. ___ Varmt og deilig vær i dag også! Men nå har jeg planlagt pannekaker og blomkålsuppe i flere dager, så i det blir det uansett! Har jo blitt utsatt fordi vi har spist andre middager i stedet hele uken. Vært en snartur i byen i dag, og til min store glede var det gravidbukser på salg! Har kjøpt tre bukser til 230 kr! To av de koster egentlig 399 og den ene 299, så vil absolutt si det var et kupp. Dongeribuksene er samme buksa, men i to forskjellige størrelser. Den ene sitter som et skudd over lår og rumpe, mens den andre er litt for stor. Så får man bare håpe jeg ikke trenger den i den største størrelsen. Uansett greit å evt. slippe å betale 400 kr. for ei større bukse i slutten av graviditeten hvis behovet melder seg. Endret 21. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. juli 2014 #893 Del Skrevet 21. juli 2014 Spennende å høre hentinga! I dag er første gangen Fie dro i barnehagen med bleie, uten å nekte. Og selv om hun er egentlig helt tørr både dag og natt så har hun litt uhell hvis hun gjør noe gøy, og det ikke er en litt streng mamma der som forteller at hun må ta seg tid til å tisse... Spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #894 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Hmmm...Han hadde bleie da jeg hentet han, men samme trusa som da han kom. Var ei anna på jobb nå som jeg vet er veldig flink, men forklaringen var altså at han har nektet plent å gå på do. Jeg ble så overrasket at jeg rakk ikke å tenke så mte føe i bilen. Hjemme sier han i fra når han må tisse. Det nytter ikke å sette han på do til faste tider. Så lenge han selv ikke kjenner på at han vil tisse så nekter han. I bhg har de bare prøvd mange ganger å sette han på do, så har de gitt opp og tatt på bleie for å unngå uhell...I stedet for å gi han i det minste en eneste sjanse på om han sier i fra selv eller om han tisser i trusa. Har som sagt på seg akkurat det samme som i mårrest. Men hun vsr mer positiv hun som var på jobb nå da, så får håpe hun er på jobb i morgen tidlig. Usikker på om jeg skal be de la han få sjansen eller om jeg skal la de fortsette slik som i dag. Ved "tvang" til å sitte på do så vet jeg jo at han låser seg helt. Endret 21. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 21. juli 2014 #895 Del Skrevet 21. juli 2014 Si fra om hva som funker! Synes absolutt de skulle gitt ham en sjanse, det der er bare latskap. Irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 21. juli 2014 #896 Del Skrevet 21. juli 2014 Hmmm...Han hadde bleie da jeg hentet han, men samme trusa som da han kom. Var ei anna på jobb nå som jeg vet er veldig flink, men forklaringen var altså at han har nektet plent å gå på do. Jeg ble så overrasket at jeg rakk ikke å tenke så mte føe i bilen. Hjemme sier han i fra når han må tisse. Det nytter ikke å sette han på do til faste tider. Så lenge han selv ikke kjenner på at han vil tisse så nekter han. I bhg har de bare prøvd mange ganger å sette han på do, så har de gitt opp og tatt på bleie for å unngå uhell...I stedet for å gi han i det minste en eneste sjanse på om han sier i fra selv eller om han tisser i trusa. Har som sagt på seg akkurat det samme som i mårrest. Men hun vsr mer positiv hun som var på jobb nå da, så får håpe hun er på jobb i morgen tidlig. Usikker på om jeg skal be de la han få sjansen eller om jeg skal la de fortsette slik som i dag. Ved "tvang" til å sitte på do så vet jeg jo at han låser seg helt. Det er der ganske vanlig. Har også opplevd at noen barn føler seg "tryggere" hjemme med dogåing. Vi hadde foreldre som fortalte at det hadde gått sååå fint hjemme, men da vi skulle prøve, så nekta de plent, og det ble noen uhell.. Det er jo det som skjer, de må tilvennes samme greie i barnehagen som hjemme. I barnehagen skjer det jo mye hele tiden, så det er fort å glemme seg litt også Så fort han føler seg like trygg som hjemme, så går det såå bra vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. juli 2014 #897 Del Skrevet 21. juli 2014 Fy søren jeg blir irritert her jeg sitter. De må da i alle fall gi det en sjanse! Å ta på bleie uten at han har hatt et eneste uhell?! Snuppa her var forresten litt redd for doen i barnehagen i starten. Det ble noen uhell rett og slett fordi hun ikke ville gå på den doen, og fordi hun ikke turde å si fra til de ansatte hun ikke kjente så godt. Det gikk seg til, men jeg måtte presse veldig på for at de ikke skulle gi opp. Det er så unødvendig at de skal være vrange synes jeg... Og den reaksjonen du beskriver når du leverte - ikke greit! Heldigvis er sikkert mange ansatte og barnehager flinke på dette. Bare kjipt å treffe på de som ikke er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 21. juli 2014 #898 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) husker ikke om jeg har lagt igjen spor her før, eller om jeg bare har smuglest Må bare kommentere bleieslutt. Jeg har jobba i bhg på småbarnsavd i 15 år og vært med på endel bleieslutt. Så jeg ser det litt fra både deres og bhg side. Skjønner litt at de tok på han bleie når han nekta å gå på do. De har sikkert tolket det som om han ikke er klar/tør gå på do i bhg. Men om du forklarer at han også hjemme nekter å gå om han kjenner han ikke må, får bhg bedre forståelse av hvorfor han nekter og gir han nok sjansen til å vise at han kan Endret 21. juli 2014 av HopsiDeisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #899 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Si fra om hva som funker! Synes absolutt de skulle gitt ham en sjanse, det der er bare latskap. Irriterende. Ja, det synes jeg også. Håper de er villig til det i morgen. Det er der ganske vanlig. Har også opplevd at noen barn føler seg "tryggere" hjemme med dogåing. Vi hadde foreldre som fortalte at det hadde gått sååå fint hjemme, men da vi skulle prøve, så nekta de plent, og det ble noen uhell.. Det er jo det som skjer, de må tilvennes samme greie i barnehagen som hjemme. I barnehagen skjer det jo mye hele tiden, så det er fort å glemme seg litt også Så fort han føler seg like trygg som hjemme, så går det såå bra vettu Ja, jeg tenker også at han trenger litt tilvenning i bhg også, uansett om vi gjør det denne uken eller om to måneder når han har stålkontroll her hjemme. Fy søren jeg blir irritert her jeg sitter. De må da i alle fall gi det en sjanse! Å ta på bleie uten at han har hatt et eneste uhell?! Snuppa her var forresten litt redd for doen i barnehagen i starten. Det ble noen uhell rett og slett fordi hun ikke ville gå på den doen, og fordi hun ikke turde å si fra til de ansatte hun ikke kjente så godt. Det gikk seg til, men jeg måtte presse veldig på for at de ikke skulle gi opp. Det er så unødvendig at de skal være vrange synes jeg... Og den reaksjonen du beskriver når du leverte - ikke greit! Heldigvis er sikkert mange ansatte og barnehager flinke på dette. Bare kjipt å treffe på de som ikke er det... Jepp, absolutt! Men jeg håper at når jeg forklarer hvordan han er hjemme, at de da vil prøve. husker ikke om jeg har lagt igjen spor her før, eller om jeg bare har smuglest Må bare kommentere bleieslutt. Jeg har jobba i bhg på småbarnsavd i 15 år og vært med på endel bleieslutt. Så jeg ser det litt fra både deres og bhg side. Skjønner litt at de tok på han bleie når han nekta å gå på do. De har sikkert tolket det som om han ikke er klar/tør gå på do i bhg. Men om du forklarer at han også hjemme nekter å gå om han kjenner han ikke må, får bhg bedre forståelse av hvorfor han nekter og gir han nok sjansen til å vise at han kan Joda, er jo greit det, men jeg hadde ikke kommet til å tatt på en unge bleien fordi han nektet å gå på do. Da hadde jeg tolket det som at han ikke måtte på do, og heller ventet og sett litt, og evt. bare tatt det uhellet som kom. jeg tenker det er en del av jobben. Akkurat som at jeg som sykepleier har ting som er mindre hyggelig..Ja, som å skifte bleie.. ___ Ellers så har jeg fått litt babymage allerede! Magen er mer utstående enn før graviditeten. På morgenen også, så er ikke bare luft som kommer i løpet av dagen. Kjenner også livmoren min godt når jeg kjenner etter. Sist gang på samme tid så var magen flat hver morgen og jeg kjente ikke livmora før rundt uke 12. Den er jo ikke kommet over symfysen enda, for jeg presser fingrene litt inn i magen, men jeg kjenner den godt. I dag har jeg spist myyye... Det er ikke det at jeg har hatt noe spisekick, men jeg har vært unormalt sulten, rett og slett. Fullkorns corneflakes til frokost, tre brødskiver til lunsj, to brødskiver til lunsj nr. to, tre pannekaker og en skål blomkålsuppe til middag og nå skal jeg spise kveldsmat.. Endret 21. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 21. juli 2014 #900 Del Skrevet 21. juli 2014 Åh, en liten babykul Jeg har også lyst på Kjeder meg på jobb jeg. Er så kjedelig å ligge inne å sove når det er så fint vær! Lurer på om jeg skal teste før jeg ligger meg eller når jeg står opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå