Teriyaki Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #861 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Nå blir det enda mer vanskelig å holde graviditeten skjult for O nå når vi vet at det nok blir baby i mars. Men jeg skal vente til jeg er minst 10 uker, skal prøve å vente til 12 uker. Gleder meg bare sånn til å si det til han Ellers blir det jo lite trening (ingen!) for tiden, og det frustrerer meg! Håper jeg blir kvitt kvalmen i løpet av 2-4 uker, og at jeg da kan oppta joggingen og trening på senter. Skal gå småturer med hunden uansett da. Litt aktivitet må da bare være bra for kvalmen. Endret 17. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 17. juli 2014 #862 Del Skrevet 17. juli 2014 Sååå koselig med ul og hjerte! Og bra du fikk sykemelding God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. juli 2014 #863 Del Skrevet 17. juli 2014 Hurra for UL og sprellende spire i magen! Håper det hjelper med sykmelding og at kvalmen roer seg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #864 Del Skrevet 17. juli 2014 Sååå koselig med ul og hjerte! Og bra du fikk sykemelding God bedring! Takk! Hurra for UL og sprellende spire i magen! Håper det hjelper med sykmelding og at kvalmen roer seg ned. Ja, det var så godt å se! Han hadde jo skjermen mot seg selv først, og de sekundene det tok fra han begynte å kikke til han sa at "her e det et levende barn og det e inni livmora di...Æ skal bare hent brillan mine så får vi sett litt mer"...De var lange... Føles absolutt mer virkelig nå. Samtidig skjønner jeg ikke hvordan jeg kan være så lite i stand til å ta det inn over meg? Er det vanlig at det føles like uvirkelig første som andre gang? Er jo ikke rart da..Er jo et sabla mirakel..Den lille saken på 1,3 cm har alt av organer nå, og skal bare videreutvikle seg. Så rart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. juli 2014 #865 Del Skrevet 17. juli 2014 Åh så heldig du er med legen din!!! Så stas å se lille knøttet i magen Og høres ut som om 14 dager med litt mer ro vil være lurt for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 17. juli 2014 #866 Del Skrevet 17. juli 2014 ååh, så bra du fikk UL! Lille babyen <3 Håper du får slappet godt av de neste ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 17. juli 2014 #867 Del Skrevet 17. juli 2014 Å, så herlig å få se et lite knøtt med bankende hjerte! Da blir det straks litt mer virkelig. Bare 5 dager igjen til jeg skal på ul, gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 17. juli 2014 #868 Del Skrevet 17. juli 2014 Hurra for et lite kirsebær og et bankende hjerte! Åh, så fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 17. juli 2014 #869 Del Skrevet 17. juli 2014 Ååh! Må være herlig å høre et bankende hjerte og sånt. Tror jeg hadde begynt å grine etter en ul hah. Holdt meg helt til bilen og så sittet der å Grini :-D tror du får en jente denne gangen! Bare en magefølelse ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #870 Del Skrevet 17. juli 2014 Åh så heldig du er med legen din!!! Så stas å se lille knøttet i magen Og høres ut som om 14 dager med litt mer ro vil være lurt for deg Mhm, det var veeeldig greit med UL! ååh, så bra du fikk UL! Lille babyen <3 Håper du får slappet godt av de neste ukene Håper jeg også, går ikke så bra i skrivende stund, da. Å, så herlig å få se et lite knøtt med bankende hjerte! Da blir det straks litt mer virkelig. Bare 5 dager igjen til jeg skal på ul, gleder meg. Absolutt. Åh, lykke til! Hurra for et lite kirsebær og et bankende hjerte! Åh, så fantastisk!! Ååh! Må være herlig å høre et bankende hjerte og sånt. Tror jeg hadde begynt å grine etter en ul hah. Holdt meg helt til bilen og så sittet der å Grini :-D tror du får en jente denne gangen! Bare en magefølelse ^^ Haha, ja det er ganske herlig! Jeg har også litt magefølelse, men samtidig tenker jeg at selv om dette svangerskapet hittil har vært anderledes enn forrige, så trenger det ikke bety motsatt kjønn. Blilr spennende å se om to måneder.. ___ Uff, her sitter jeg da, og får ikke sove. Har jo bare sovet sånn tre timer etter nattevakt, så er jo veldig trøtt. La meg halv ni, også våknet jeg halv ti. Etter det ble jeg kvalm og fikk ikke sove. Så nå har jeg stått opp for å spise litt, også skal jeg snart prøve på nytt med den sovingen.. En stund var jeg redd jeg skulle kaste opp..Magen føltes som.....En vaskemaskin! Altså, det føltes ut som at innholdet i magesekken dreide rundt og rundt sånn som klærne i en vaskemaskin. Herlig. Jeg skal kjøpe seabands på apoteket i morgen. Håper det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 18. juli 2014 #871 Del Skrevet 18. juli 2014 Hehe, er det jeg sier til mannen min og. "Magan kjører sentrifuge her..." Blæh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. juli 2014 #872 Del Skrevet 18. juli 2014 Deilig følelse det der ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juli 2014 #873 Del Skrevet 18. juli 2014 Åh, så fantastisk at alt står bra til med lille klumpen! Og veldig bra at du fikk sykemelding. Blir du ikke bedre av 14 dager med fred og ro (husk å slappe av også da! *streng* ) så er det vel ikke så mye annet enn kvalmestillende midler som hjelper. Eller kanskje seabands, ja! Jeg hadde god effekt av dem da jeg var uggen-kvalm i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #874 Del Skrevet 18. juli 2014 Hehe, er det jeg sier til mannen min og. "Magan kjører sentrifuge her..." Blæh.... Mhm Deilig følelse det der ja... Savner du det? Åh, så fantastisk at alt står bra til med lille klumpen! Og veldig bra at du fikk sykemelding. Blir du ikke bedre av 14 dager med fred og ro (husk å slappe av også da! *streng* ) så er det vel ikke så mye annet enn kvalmestillende midler som hjelper. Eller kanskje seabands, ja! Jeg hadde god effekt av dem da jeg var uggen-kvalm i starten. Jepp, får nok prøve noe kvalmestillende hvis det ikke er blitt bedre til da. Jeg er ganske flink til å slappe av, så det skal jeg nok få til Blir jo å gå litt turer med hunden og gjøre husarbeid, men ellers så skal jeg nok få slappet en del av. ____ Hmmmm, noe sier meg at graviditeten ikke blir like glamorøs denne gangen Kjenner antydninger til skrangling i bekkenet..Ikke hele tiden, men nå og da. Kjente det når jeg luftet hunden i stad. Hvis det fortsetter så skal jeg kontakte fysioterapeuten for å få tips til forebyggende trening. I dag kommer en venninne på besøk etter middag. Vi skal være ute med O, som fikk ny sparkesykkel av bestemora si i går. Det er en sånn med ett hjul bak og to framme, også svinger han ved å lene seg litt til den siden han skal svinge til. Ganske hendig faktisk. Også har denne brems på bakhjulet, noe sparkesykkelen han har hos mamma ikke har. Så den var populær, så nå har nok balansesykkelen fått litt konkurranse. Balansesykkel er forøvrig et genialt kjøp! O er så flink allerede, klarer å sykle mange meter med beina opp fra bakken når han sykler i små bakker. Tenker han kan få en ordentlig sykkel uten støttehjul allerede til neste sommer dersom det fortsetter sånn. Så slipper vi de støttehjulene. O gjør stadige framskritt på slutte med bleie-fronten, og i helga håper jeg han skal bli så og si helt tørr når vi er hjemme. Han går jo uten bleie når han er hjemme nå, men har bleie på i bhg, derfor er det litt lettere å glemme seg siden han av og til har bleie og av og til ikke. Hvis det går veldig bra i helga så skal jeg spørre de i bhg om han kan gå uten bleie der også. Har noen få timer på formiddagen hvor jeg bare er småkvalm, så har fått ryddet en del nå. Er helt nødt til å få vasket huset innen i morgen kveld, så jeg og R må nok hive oss rundt enten i kveld eller i morgen formiddag, så er greit å få ryddet i forkant i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. juli 2014 #875 Del Skrevet 18. juli 2014 Enig i at balansesykkel er genialt, tror nok de kan hoppe over støttehjul når de er vant til å holde balansen Husk å være litt bestemt med barnehagen hvis de er skeptiske til å droppe bleie. Enkelte vil jo helst ha det enkelt, at alle skal slutte samtidig osv... Vi måtte være litt sta for at de ikke skulle gi opp etter noen få uhell. Men det kommer sikkert an på barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #876 Del Skrevet 19. juli 2014 Enig i at balansesykkel er genialt, tror nok de kan hoppe over støttehjul når de er vant til å holde balansen Husk å være litt bestemt med barnehagen hvis de er skeptiske til å droppe bleie. Enkelte vil jo helst ha det enkelt, at alle skal slutte samtidig osv... Vi måtte være litt sta for at de ikke skulle gi opp etter noen få uhell. Men det kommer sikkert an på barnehagen Det tror nok jeg også. Ja jeg må nok det, men vurderer å vente to uker til vi er tilbake i O sin egen bhg. Nå når det er ferie så slås de to barnehagene som egentlig er samme barnehage sammen, så det er ikke alle de kjente voksne der, kun sånn to stk. Woho! Endelig 8 uker! En liten milepæl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. juli 2014 #877 Del Skrevet 19. juli 2014 Skjønner Greit å ta det med de faste hvis det blir problemer, men du kan jo lufte det uansett og se om de går med på det med en gang. Rart egentlig, at enkelte protesterer. De burde jo være glade for å slippe å skifte bleier... 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #878 Del Skrevet 19. juli 2014 Skjønner Greit å ta det med de faste hvis det blir problemer, men du kan jo lufte det uansett og se om de går med på det med en gang. Rart egentlig, at enkelte protesterer. De burde jo være glade for å slippe å skifte bleier... 8 uker! Skal absolutt lufte det for de på mandag, for nå har O sluttet med bleie for fullt! Nå vet jeg ikke om han faktisk sier i bra når han må bæsje, for han er "morgenbæsjer", og bæsjer ofte på morgenen før nattbleien er av, men når det kommer til tissing så har vi ikke hatt et eneste uhell i dag. Det har bare gått i potte og ute-tissing i hele dag. Og han er kjempeflink til å si i fra. Spent på hvordan det blir i bhg da, for der må han sitte på do i stedet for på potte, og han liker som sagt ikke å sitte på do, men får håpe det går seg til når han ikke har valget. Må si det at jeg er veldig stolt av O som såpass plutselig har funnet ut at han er klar for å slutte med bleie! 2 år og 8 mnd er ikke så aller verst, selv om det ikke er av de tidligste. Bruker bleie på natten da, for han har nok ikke god nok kontroll enda til at han våkner hvis han må på do. Ellers har vi hatt en nydelig dag. Supert vær, og vi har vært ute hele dagen. Hjulpet et vennepar av oss (nesten-naboer som er gudforeldre til O) med å flytte. De flytter bare over tunet, men i et helt nytt hus. Åh, så heldige. Vårt hus er fra 1953 Vi har finere hage da Haha Grillet kveite har vi hatt, og O har storkost seg med sønnen deres som bare er noen mnd. eldre. Ikke minst spurte de om vi ville være gudforeldre til babyen som er på vei! Og det er jo klart! Dåpen kommer til å være i januar/februar, så jeg er vel diger og sikkert ikke så gira på å stå foran hele kirka, men det får bare gå De skal være gudforeldre til minien vår også. Idyll er vel ordet som kan beskrive hele dagen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. juli 2014 #879 Del Skrevet 19. juli 2014 Flinke O! Når han så tydelig klarer å si fra ville jeg bare sagt til barnehagen at han har slutta med bleie, punktum. Må jo være forvirrende å plutselig få på bleie nå? Snuppa her har akkurat slutta med nattbleia, et år etter at hun var tørr på dagen Vi har gått og venta på at bleia skulle bli tørr på morgenen, men så har det aldri skjedd jevnlig. Bleia måtte rett og slett av før hun klarte/gadd å tisse på do om morgenen. Det ble noen uhell, men gikk veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #880 Del Skrevet 19. juli 2014 Flinke O! Når han så tydelig klarer å si fra ville jeg bare sagt til barnehagen at han har slutta med bleie, punktum. Må jo være forvirrende å plutselig få på bleie nå? Snuppa her har akkurat slutta med nattbleia, et år etter at hun var tørr på dagen Vi har gått og venta på at bleia skulle bli tørr på morgenen, men så har det aldri skjedd jevnlig. Bleia måtte rett og slett av før hun klarte/gadd å tisse på do om morgenen. Det ble noen uhell, men gikk veldig fint. Ja, tror bare jeg må gjøre det. Bare sende med sånn to bleier i bhg (er tomt i bhg tror jeg ) i fall det skulle bli fryktelig mye uhell, og ta med ekstra skift og truser. Han er jo så stolt over å ha sluttet, så vil ikke tvinge på han bleien igjen. Var bare så vidt at han godtok nattbleie i dag, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå