Saraby Skrevet 14. februar 2015 #2821 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg har ergobaby sitt sjal virker ålreit og trooor jeg har fått dreisen på knytinga (med bamse riktignok) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2822 Del Skrevet 14. februar 2015 Den har jeg ikke prøvd, utrolig nok. Men til de minste er sjal å foretrekke uansett, vil jeg tro. De blir hengende så løst i bæreselen. Nå ble det mye bærepropaganda her. Synes bare det er fint med bærepropaganda jeg! Folk trenger å høre mer om bæretøy slik at babybjørn, og spesielt den originale blir minst mulig populær. Svarer dere andre mer ordentlig senere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. februar 2015 #2823 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg har ergobaby sitt sjal virker ålreit og trooor jeg har fått dreisen på knytinga (med bamse riktignok) Bamse er lurt. Før vi fikk vår første øvde mannen seg med ei 1,5 liters flaske oppi sjalet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. februar 2015 #2824 Del Skrevet 14. februar 2015 Den har jeg ikke prøvd, utrolig nok. Men til de minste er sjal å foretrekke uansett, vil jeg tro. De blir hengende så løst i bæreselen. Nå ble det mye bærepropaganda her. Hm, har ikke tenkt over at det kan bli "løst" i bæreselen Jeg er mest nysgjerrig på hvordan den lille skal ligge i spedbarnsinnlegget, og om jeg kommer til å få til å ta på meg selen alene Det er jo en sånn rar "klump" nederst i spedbarnsinnlegget, mener jeg på Ellers enig med Teriyaki; det er bra å få "ut" litt mer info om bæretøy Jeg er veldig glad for at jeg har fått hørt så mye om det gjennom KG, for ellers er det ikke sikkert vi hadde kjøpt det Men siden jeg har vært mye plaget med ene skulderen og ene albuen, og har hatt carpal tunnel syndrome (en stund i begge hendene, men bare ene som måtte opereres), så tenker jeg det blir viktig for meg å slippe å belaste armene så mye med bæring Og så er det vel bare bra for lillemor med masse nærkontakt også? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. februar 2015 #2825 Del Skrevet 14. februar 2015 Hm, har ikke tenkt over at det kan bli "løst" i bæreselen Jeg er mest nysgjerrig på hvordan den lille skal ligge i spedbarnsinnlegget, og om jeg kommer til å få til å ta på meg selen alene Det er jo en sånn rar "klump" nederst i spedbarnsinnlegget, mener jeg på Ellers enig med Teriyaki; det er bra å få "ut" litt mer info om bæretøy Jeg er veldig glad for at jeg har fått hørt så mye om det gjennom KG, for ellers er det ikke sikkert vi hadde kjøpt det Men siden jeg har vært mye plaget med ene skulderen og ene albuen, og har hatt carpal tunnel syndrome (en stund i begge hendene, men bare ene som måtte opereres), så tenker jeg det blir viktig for meg å slippe å belaste armene så mye med bæring Og så er det vel bare bra for lillemor med masse nærkontakt også? ^^ Det er superkoselig å bære baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2826 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg har et bæresjal som jeg fikk av tanta mi, aner ikke om det har noe navn jeg....er 5 m med stoff som du binder rundt deg, kanskje det bare heter elastisk bæresjal eller noe? Og så har jeg ergobaby. Kjøpte meg nyfødtinnlegg for litt siden, håper det er greit å bruke. Brukte ergoen en del på storebror ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2827 Del Skrevet 14. februar 2015 Måtte google nå, elastisk sjal, moby wrap og ergobaby sjal ser ut til å være det samme sånn omtrent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 14. februar 2015 #2828 Del Skrevet 14. februar 2015 Har også kjøp bæresjal, moby wrap. Er det enkelt å feste Susa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2829 Del Skrevet 14. februar 2015 Har også kjøp bæresjal, moby wrap. Er det enkelt å feste Susa? Etter å ha prøvd noen ganger så! Anbefaler sterkt å prøve med en bamse, som nevnt over her de er litt enklere å bruke enn en baby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 14. februar 2015 #2830 Del Skrevet 14. februar 2015 Etter å ha prøvd noen ganger så! Anbefaler sterkt å prøve med en bamse, som nevnt over her de er litt enklere å bruke enn en baby... Hehe ja tenker det må bli prøving med bamse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2831 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg hadde moby wrap sist, men brukte der ikke så mye. Gadd ikke pga knytingen Derfor gikk jeg for Caboo denne gangen siden baby ligger på samme måte, men det er langt raskere å kle på. Ikke så mye knyting. De gangene jeg brukte sjal sist så gråt jo alltid O, derfor ble det så stressende. Når det er sagt så er jeg livredd baby skal hate vogn, så jeg skal venne han til vogna først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 14. februar 2015 #2832 Del Skrevet 14. februar 2015 Vi har Manduca og nå også Bondolino. Var veldig glad i Manducaen men nå synes jeg Bondolino er mye bedre, ingen klemmer og slikt, kun knyting og enklere å ta på! Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 14. februar 2015 #2833 Del Skrevet 14. februar 2015 Moby Wrap fungerte bra på Frøkna mi. Vi var på korte fjellturer, men det blir varmt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 14. februar 2015 #2834 Del Skrevet 14. februar 2015 Veldig fint å lese fødselshistorien din jeg gleder meg så til å lunne skrive min egen og er veeldig spent på hvordan den blir. Og ikke minst på hvordan jeg takler smerten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 14. februar 2015 #2835 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg må vel kunne bruke den bæreglade ungen min som unnskyldning til å kjøpe flere typer seler nå eller? Så får jeg hamstre en haug nye sjal til en evt kid vol2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2836 Del Skrevet 14. februar 2015 Gøy og lese fødselshistorien din. M var og stjernekikker! Gikk det greit å få M ut da? For min del har jeg forstått det sånn at det nok er derfor det tok en evighet fra 9 til 10 cm, og at det har en del med at jeg revnet sånn, men synes ikke 45 min presstid er så ille. Slik jeg har forstått det så er det rimelig gjennomsnittlig. Bare husk på at du er full av adrenalin etter fødselen. Jeg følte meg i SÅ god form etter andre fødsel, følte jeg kunne løpt meg en tur omtrent. Men så gikk det noen timer og jeg kollapsa helt. Men uansett mye bedre form enn første gangen, på alle måter! Åh, ja jeg skal definitivt ikke ta meg en trilletur rett etter fødsel. Men ja, jeg har jo hørt om det der adrenalinet da. Det fantes ikke i kroppen sist, men lover jo godt at jeg kanskje får det denne gang! Caboo & ergobaby skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten Haha, nei si det. Jeg brukte ikke bæresjalet så veldig mye med O, ble ikke helt venn med det. Burde nok ha blitt det da, for det hadde sikkert gjort kolikktiden mye greiere. Nettopp derfor har jeg kjøpt Caboo, for jeg liker ting som bare kan smettes på, samtidig som det har de samme fordelene som Moby. Becoen brukte jeg på O helt til han var to år gammel, så regner med å bruke bæresele mye denne gangen også. Om det blir Beco eller om jeg kjøper Ergo gjenstår derimot å se. Manduca er bedre enn Ergo! Men jeg synes Manduca virker ubehagelig? Altså, skulderreimene virker så tynne, mot Ergo sine polstrede. Uansett så liker jeg ryggbæring best, og går over til det så snart ungen er stor nok, så tenker Ergo er best for meg uansett. Vi har Manduca og nå også Bondolino. Var veldig glad i Manducaen men nå synes jeg Bondolino er mye bedre, ingen klemmer og slikt, kun knyting og enklere å ta på! Anbefales Bondolino har jeg aldri hørt om før. Må google litt. Fordelen med kun knyting er vel at man ikke må tilpasse selen hele tiden etter hvem som bærer? R er jo mye høyere enn meg så vi måtte jo alltid justere Becoen hvis han skulle bære. Ikke at det tok så lang tid, men. Veldig fint å lese fødselshistorien din jeg gleder meg så til å lunne skrive min egen og er veeldig spent på hvordan den blir. Og ikke minst på hvordan jeg takler smerten. Ja, det er veldig spennende å gå rundt og vente og fundere på hvordan ens egen fødsel blir. Også er det veldig artig å se tilbake på! Jeg må vel kunne bruke den bæreglade ungen min som unnskyldning til å kjøpe flere typer seler nå eller? Så får jeg hamstre en haug nye sjal til en evt kid vol2. Ja, det synes jeg. Hvis du tenker på at du lett kan bruke selen til ungen er i alle fall to år, så får du jo absolutt valutta for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2837 Del Skrevet 14. februar 2015 Kanskje det er noe på gang her? Neida, jeg tror ikke det, men noe skjer i alle fall. I går hadde jeg mange masrier og masse mensmurringer. Hver gang jeg reiste meg opp så kom de. Samme med i dag. Masse masse murring og ofte kynnere/masrier. Vet jo at jeg kan risikere å gå sånn til langt over termin uansett, men jeg kan ikke annet enn å øyne et håp om at kroppen gjør seg klar nå. Magen har sunket litt også. Bærer enda litt høyt, men det gjorde jeg hele veien med O, så regner ikke med den blir sånn kjempelav nå heller. Den sunkne magen gir jo også da konsekvensen av nedpress og følelsen av at han skal dette ut mellom beina snart. Så om ikke det blir fødsel i løpet av et par dager, så er det i alle fall seriøs modning på gang. Lov å håpe? Men han må helst vente til i morgen uansett, for i kveld har vi barnefri! Eller, hvis han venter til i kveld i det minste, så vi får nytt en siste kveld sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2838 Del Skrevet 14. februar 2015 Den er litt snodig den følelsen av å nesten ha hodet til babyen mellom beina når du går. Hadde myyye nedpress etter at jeg blei strippa. At magen har sunket må da være et veldig bra tegn? Aner ikke hva som er vanlig pressetid jeg, pressa 18 minutter første gang og 4 minutter nå. Lillemann har fått gulsott, så vi blir nok på sykehus til over helga. Var ikke uventa da. Og jeg ser jo ut som pamela her, stein harde pupper bare å glede seg :geipe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2839 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Den er litt snodig den følelsen av å nesten ha hodet til babyen mellom beina når du går. Hadde myyye nedpress etter at jeg blei strippa. At magen har sunket må da være et veldig bra tegn? Aner ikke hva som er vanlig pressetid jeg, pressa 18 minutter første gang og 4 minutter nå. Lillemann har fått gulsott, så vi blir nok på sykehus til over helga. Var ikke uventa da. Og jeg ser jo ut som pamela her, stein harde pupper bare å glede seg :geipe: Tja, jeg aner ikke jeg? Kan ikke den synke lenge før? Uansett så er det jo tegn på at ting skjer, og det er jo bedre enn ingen tegn! 4 minutter? Det er jo helt utrolig! Tror ikke jeg misunner deg såpass kort presstid altså!! Ah, så kjedelig! Men som du sier, ikke uventet. Små (og store) babyer får jo mye letter gulsott. Får håpe dere får komme hjem om ikke så lenge da. O hadde gulsott, men verdiene begynte å gå ned rett før grensen for lysbehandling. Tror de var på noe rundt 350, men jeg husker ikke. Han var jo så solbrun og fin. Jeg syntes de andre babyene på barsel var så bleke i forhold.. Tok noen uker før han ble ordentlig hvit i huden igjen. Haha, gleder meg IKKE til brystspreng! Endret 14. februar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. februar 2015 #2840 Del Skrevet 14. februar 2015 Gøy med modning da! Kanskje det skjer noe i natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå