Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Åh, de frustrasjonene mtp. bæsjing har vi også hatt en del av! :bond: Det er bare et par måneder siden A sluttet med å bæsje i trusa, om det er betryggende å høre. Det var som om hun ikke kjente signalene før det var for sent. Vi fikk virkelig en aha-opplevelse da hun sa til farmoren sin (da vi ikke var der) at mamma og pappa ble sinte når hun bæsjet i trusa. Vi ble jo aldri sint-sinte, men vi sa med streng stemme at dette ikke var greit osv, fordi vi vurderte det dithen at hun var såpass stor at hun tålte å høre det. Men vi måtte rett og slett bytte taktikk, og da gikk det så mye bedre! De gangene hun hadde uhell, sa vi med blid stemme noe à la ''det går helt fint, vennen, det var et uhell. Neste gang klarer du det!'' Sikkert det vi burde gjort fra starten av, men...man lærer så lenge man lever. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, det høres veldig koselig ut!! Skiturer i påsken er jo den perfekte familieidyll, enten med hele eller deler av familien på tur! :hjerte: Komme fram, evt fyre opp bål, drikke kakao og spise matpakke etterfulgt av kvikklunsj..! Mmmm!

Ja, det er kjempekoselig! Og når vi kommer ned fra skituren så sitter vi inntil hytteveggen i sola og drikker iskald fanta på boks! :)

Åh, de frustrasjonene mtp. bæsjing har vi også hatt en del av! :bond: Det er bare et par måneder siden A sluttet med å bæsje i trusa, om det er betryggende å høre. Det var som om hun ikke kjente signalene før det var for sent. Vi fikk virkelig en aha-opplevelse da hun sa til farmoren sin (da vi ikke var der) at mamma og pappa ble sinte når hun bæsjet i trusa. Vi ble jo aldri sint-sinte, men vi sa med streng stemme at dette ikke var greit osv, fordi vi vurderte det dithen at hun var såpass stor at hun tålte å høre det. Men vi måtte rett og slett bytte taktikk, og da gikk det så mye bedre! De gangene hun hadde uhell, sa vi med blid stemme noe à la ''det går helt fint, vennen, det var et uhell. Neste gang klarer du det!'' Sikkert det vi burde gjort fra starten av, men...man lærer så lenge man lever. :P

Ja, det er jo i grunn fint å høre at vi ikke er alene om problemet. :P

Vi har prøvd alle mulige taktikker. Vi har prøvd å bare si "det går bra, husk på å si fra neste gang", vi har prøvd å snakke strengt, vi har prøvd å snakke om at det er jo ekkelt å ha bæsj i trusa, om det ikke er bedre å heller bæsje det i do, vi har prøvd å ikke si noe annet enn "kom, nå går vi og skifter" og vi har prøvd å motivere med bæsjepremie (non-stop). Ingenting funker. Men det som funker dårligst er jo så klart å kjefte, så det må vi ikke gjøre.. :)

Må vel bare lage minst mulig nummer ut av det, men snakke om at han må huske på å si ifra. Så får vi bare bite tenna sammen og håpe det går over snart. Han er heldigvis flink til å si fra med tissingen. Eneste gangene det går galt da er hvis han har full blære og presser på når han må bæsje. ;)

__

Åh, nå er huset klart for helgen! :) Har ryddet, støvsugd, fått ut papp som skal på søppelplassen i morgen og ellers omorganisert litt. Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal lage fiskegrateng. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey for det ja! :)

Ikke så yey for at jeg nok en gang ligger våken midt på natta uten å få sove. Har vært våken i over en time nå, er så trøtt at det svir i øynene, men sove får jeg ikke.. Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey for det ja! :)

Ikke så yey for at jeg nok en gang ligger våken midt på natta uten å få sove. Har vært våken i over en time nå, er så trøtt at det svir i øynene, men sove får jeg ikke.. Blæh

Fikk du sove til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sove til slutt?

Nja.. Sovnet litt før tre. Så kom samboer (aka dusteR) hjem så sa våknet jeg. Fikk ikke sove før kanskje litt over fire igjen, så våknet jeg av samboer som stablet seg ut av senga for å gå på do, bare 45 min senere. Sov vel deretter fra halv seks til kvart på syv. Da ringte R sin alarm av en eller annen grunn. Så ble jeg vekt av O litt over syv, men siden det er lørdag sa jeg at han fikk leke i senga si en stund. Ti på halv ni stod vi opp.

Så...Få timer og særdeles oppstykket. R må jeg snakke alvor med i kveld, for han må virkelig skjerpe seg. Vil ikke gå inn på hva det gjelder, men det var ikke planlagt at han skulle komme hjem så sent og sove utover dagen for å si det sånn. Tror nok han kommer til å skamme seg såpass da at han blir nok smiske-R i hele dag. ;)

Nå sitter jeg med O i fanget og ser film :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, høres slitsomt ut :( Er nok på sin plass å ta en liten prat nå, ja :)

Er nok godt med litt mamma og O-tid da :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener virkelig at han stiller opp nå, han skulle jo være der for deg etter at de samlingene på jobben var over. Du er tross alt sykemeldt med mye ubehag, OG du er høygravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, høres slitsomt ut :( Er nok på sin plass å ta en liten prat nå, ja :)

Er nok godt med litt mamma og O-tid da :hjerte::)

Ja, morgenen er som oftest ganske koselig. :) Spesielt i helgene siden vi setter på film da.

36 uker :hoppe:

FOR en slitsom natt...

Ja, den var ikke så god. Håper jeg får sove bedre i natt!

Du fortjener virkelig at han stiller opp nå, han skulle jo være der for deg etter at de samlingene på jobben var over. Du er tross alt sykemeldt med mye ubehag, OG du er høygravid!

Ja, han har drete litt draget, for å si det på den måten. :P Men nå blir det nok roligere framover, og bortsett fra noe møtegreier på tirsdagen så har han ikke flere ledersamlinger før fødsel. :)

Høres ut som en slitsom natt :( Du får ta mannen i nakken; Skjerpings!

Yupp!

__

Vel, dagen i dag har vært fin, selv om den startet litt dårlig. ;) Vi har vært i byen og fått kjøpt dusjforheng + sugekopp-knotter til vinduet på badet som blir "regnet ned" ¨når vi dusjer. Det ble veldig bra! Må bare skjære til slik at det passer vinduet. Akkurat nå er det jo et helt dusjforheng der. ;)

Også har vi fått tatt det siste innkjøpet til baby, nemlig vaskekluter til ansikt. De hadde ta 3 betal for 2 på Princess, og der fant jeg endelig slike gode, myke vaskekluter. Så nå har vi 30 stk. :) Vaskekluter til bakparten hadde vi fra før av. :jepp: Liker ikke å bruke samme klutene selv om de vaskes på 60 grader..

Har hatt en liten photoshoot i dag, med litt pent undertøy og fine positurer. Legger de ikke ut her da, siden det er undertøysbilder, men jeg ble absolutt fornøyd. :jepp:

I dag er det nøyaktig en måned til termin. Føles ikke SÅ lenge siden julaften, og det er akkurat like lenge til den "store" dagen. Personlig håper jeg at jeg ikke er gravid lenger da, men det ender vel opp med at jeg går max over og må settes i gang nå når jeg er utålmodig. :P Sist var jeg ikke så utålmodig, i alle fall ikke før 2-3 dager over termin, og da startet ting av seg selv 4 dager over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, spennende med photoshoot ;) Moro å ha sånne bilder til senere også. Er jo ikke så mange ganger i løpet av livet at man er gravid!

Får håpe du slipper å gå langt over, men uansett er det ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooo, spennende med photoshoot ;) Moro å ha sånne bilder til senere også. Er jo ikke så mange ganger i løpet av livet at man er gravid!

Får håpe du slipper å gå langt over, men uansett er det ikke lenge igjen!

Ja, det er veldig artig! Jeg ser ofte på bildene fra da jeg gikk med O. Eller ofte og ofte, men du skjønner nok. Og der er det langt færre bilder. Denne gangen har vi fått tatt mange veldig fine bilder. :) Nå skal jeg bare skynde meg å framkalle, for jeg er livredd for å miste de. :P Må skaffe meg "min sky" eller noe sånt slikt at jeg kan lagre alle bilder der..

Ja håper virkelig jeg slipper å gå langt over. Kommer ikke til å være hyggelig å ha i hus hvis jeg enda er gravid 1 mars :ler:

Så bra dagen ble fin likevel! Håper du har sovet bedre i natt!! :)

Ja, har hatt den beste natten på lenge! Har bare vært oppe på do to ganger, og i tillegg til det våknet to ganger så vidt jeg kan huske. 4 oppvåkninger høres kanskje ikke såå bra ut, men jeg har ikke ligget våken og jeg har vært 4 ganger på do og våknet 3-4 ganger for andre ting. Så alt i alt ei bra natt. :P

Nå skal jeg slappe av litt. Dvs. skal nok slappe masse av i dag. :P R skal på aketur med O, men det orker jeg ikke være med på, så jeg skal bare være hjemme da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med photoshoot ^^

Og nå er det jo UNDER en mnd igjen til termin :nigo: Håper du slipper å gå over :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creds til deg som har photoshoit som høygravid. :fnise: Jeg er helst glad for at det finnes såpass få bilder av meg i den tilstanden. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creds til deg som har photoshoit som høygravid. :fnise: Jeg er helst glad for at det finnes såpass få bilder av meg i den tilstanden. :hoho:

Hvis jeg ser bort fra lår og hofter så liker jeg kroppen min som høygravid :fnise:

Synes det er veldig fint å se tilbake på. I alle fall når man har blitt tynn igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...