missdior Skrevet 21. januar 2015 #2541 Del Skrevet 21. januar 2015 Hahaha, jeg satt og så på mens vaskemaskinen vasket ullklærne til M! Har aldri vasket ullklær før, og var dødsnervøs. Så jeg satt foran vaskemaskinen i nesten en time Så, I feel ya!!! Går nok bare fint, men man blir jo dritnervøs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2542 Del Skrevet 21. januar 2015 Hahaha, jeg satt og så på mens vaskemaskinen vasket ullklærne til M! Har aldri vasket ullklær før, og var dødsnervøs. Så jeg satt foran vaskemaskinen i nesten en time Så, I feel ya!!! Går nok bare fint, men man blir jo dritnervøs Ifølge vaskeanvisning skal den bare renses nemlig, men det er så dyrt! Ser ut som det gikk bra, men jeg må klemme ut mer vann da jeg ikke turte la maskinen sentrifugere en gamle gamle vognposen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 21. januar 2015 #2543 Del Skrevet 21. januar 2015 Går jo som regel bra, men den ene gangen det ikke gjør det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. januar 2015 #2544 Del Skrevet 21. januar 2015 Dramatikk i Teriyakihuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2545 Del Skrevet 21. januar 2015 Dramatikk i Teriyakihuset! Ja, der ser du hvor innholdsrik mine "vente på termin/fødsel"-dager er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. januar 2015 #2546 Del Skrevet 21. januar 2015 Gikk det bra? Jeg kjenner jeg gruer meg til å vaske det som er hjemmestrikket første gang! Ææ tenk om jeg ødelegger det liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 21. januar 2015 #2547 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg trodde jeg hadde ødelagt dunposen når jeg vasket den. Men det gikk bra. Tørket den i trommel med tørkeballer. Kan bruke tennisballer også. Men de trenger litt sentrifuge for å slå dunet på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 21. januar 2015 #2548 Del Skrevet 21. januar 2015 Ifølge vaskeanvisning skal den bare renses nemlig, men det er så dyrt! Ser ut som det gikk bra, men jeg må klemme ut mer vann da jeg ikke turte la maskinen sentrifugere en gamle gamle vognposen Modern vaska voksiposen etter meg på ullprogram. Gikk kjempefint det, men tror hun tørka den hengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2549 Del Skrevet 21. januar 2015 Gikk det bra? Jeg kjenner jeg gruer meg til å vaske det som er hjemmestrikket første gang! Ææ tenk om jeg ødelegger det liksom Ja, det gikk bra! Den henger til tørk på badet nå. Var riktignok en flekk som ikke gikk bort, men det skal jo være trekk på den, og den er jo ren inni nå, så. Bare husk å sjekk hva slags hjemmestrikk det er. De to settene vi har til nyfødtstørrelse må håndvaskes, mens all annen hjemmestrikk vi har kan vaskes på ullrpogram. Jeg trodde jeg hadde ødelagt dunposen når jeg vasket den. Men det gikk bra. Tørket den i trommel med tørkeballer. Kan bruke tennisballer også. Men de trenger litt sentrifuge for å slå dunet på plass. Ja, dunposer (eller jakker for den saks skyld) må man "slå" liv i igjen. Jeg pleier å bruke sånn fem-seks tennisballer når jeg vasker dunposen eller dunjakken. Funker bra det. Skal kjøpe ordentlige tørkeballer til neste gang da, for tennisballene har blitt ødelagte etter hvert. __ Huff..Formen er elending. Kjennes ut som feberen kommer hvert øyeblikk, men den holder seg unna enn så lenge. Dere vet den ugne følelsen med stiv nakke, varme øyne/bihuler, vond og hoven hals, men samtidig er man ikke så dårlig at man klarer å bare ligge og sove seg gjennom dagen. Nå har vi nå i alle fall ENDLEIG blitt kvitt den sofaen! Så snart R kommer tilbake igjen så skal han og kompisen flytte gjestesenga til og kjøleskapet til naborommet også skal skrivebordet stå der gjestesenga stod. Så får jeg organisert og ordnet litt i morgen. Da er vi ett stort steg nærmere babyklart hus! Ellers følte jeg meg IKKE som en god mamma i dag. Før middag så jeg på O at han måtte på do. Jeg prøvde å få han med meg, men med han nytter det ikke å tvinge, det virker mot sin hensikt for å si det sånn. Da vi satt ved matbordet så minnet jeg han igjen på at jeg så han måtte på do, og at han måtte si fra slik at det ikke kom i trusen, men neida, han skulle ikke på do. To min senere sa O at han hadde bæsjet. Da ble jeg ikke særlig fornøyd, og endte opp med å kjefte skikkelig på han. Herlighet så frustrert jeg ble! Uansett så nytter det ikke å kjefte for sånt. Det kan jo gjøre det verre, at han vegrer seg enda mer for å si fra. Han fikk ikke ut mer på do da, så han gikk med på å ta på bleie siden han ikke fikk ut resten. Et par timer senere kom det i bleien, selv om han sa han skulle si fra og heller bæsje det i do. *frustrert* Ikke noe gøy å kjenne på at man har vært skikkelig kjeftemamma, men jeg prøver å tenke at jeg er bare menneskelig og at O nok tåler det. Er jo ikke akkurat ofte det skjer, men får alltid dårlig samvittighet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2550 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Kom på at jeg lagde jo en liste 5 januar over ting som gjensto å gjøre før baby kommer, så nå skal jeg gå gjennom den og se om det er mye som er igjen. - Sortere og selge 200-250 DVD-er - Gå gjennom klærne i O sin kommode slik at vi får pakket bort det som er for smått - få julepynten opp på loftet, og babyutstyret ned - vaske babyklær og hengevugge - kjøpe inn vaskekluter, ammeinnlegg i ull, Inityol og Natusan sine engangskluter (liker de bedre enn Mesoft sine, selv om de er litt dyrere) Mangler bare vaskekluter på dette punktet - få kastet ut gammelbadekar-droget, montert opp det nye - få kastet ut en sofa som har blitt brukt som hundeseng, få gjestesengen og kjøleskapet inn på gjesterommet, og få skrivebordet inn der gjestesengen har stått, som da blir kontor/lekerom - Rundvask på badet - Rundvask på kjøkkenet - bake rundstykker Ikke så mye igjen nå nei, og deilig er det! Har glemt å føre opp pakking av fødebag da, og det har jeg begynt med. Bare litt småtterier igjen nå, bortsett fra det som må legges oppi den dagen vi drar. Endret 21. januar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. januar 2015 #2551 Del Skrevet 21. januar 2015 Åh, så irriterende! Vanskelig å ikke kjefte når sånt skjer, selv om man vet at man ikke skal... Det går nok fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 21. januar 2015 #2552 Del Skrevet 21. januar 2015 Ikke noe godt å være i den fasen at man holder på å bli syk, altså.. Og situasjonen med O er forståelig, man blir jo frustrert når noe som har gått framover plutselig går tilbake eller stagnerer. Du virker som en veldig god mor som får såpass dårlig samvittighet av de ytterst få utbruddene du har. Du er jo et menneske, du også, og han tåler det nok, selv om det ikke er noe moro for noen av dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #2553 Del Skrevet 22. januar 2015 Åh, så irriterende! Vanskelig å ikke kjefte når sånt skjer, selv om man vet at man ikke skal... Det går nok fint. Ja, spesielt siden jeg har vasket bæsjetruser siden august nå. Hadde det vært tydelig at han virkelig ikke kunne noe for det, at det kom uten at han klarte å kontrollere det, så hadde jeg ikke blitt sint, selv om jeg nok hadde blitt frustrert da og. Men når det er så tydelig, at han sier nei til å gå på do fordi han er "opptatt", at han gjemmer seg under bordet etc. etc. så vet jeg rett og slett ikke mine arme råd! Hvordan i all verden skal vi få han tørr.. Ikke noe godt å være i den fasen at man holder på å bli syk, altså.. Og situasjonen med O er forståelig, man blir jo frustrert når noe som har gått framover plutselig går tilbake eller stagnerer. Du virker som en veldig god mor som får såpass dårlig samvittighet av de ytterst få utbruddene du har. Du er jo et menneske, du også, og han tåler det nok, selv om det ikke er noe moro for noen av dere Nei, det er noe shit! Tredje dagen på rad nå. Kommer nok ikke til å få skikkelig feber, men resten av kroppen og formen er skikkelig syk. Det er typisk meg da. Immunforsvaret er liksom for sterkt til at jeg blir så syk at jeg trenger å bli febersyk. Og takk for det __ Vann, vann, vann! Har lagt på meg snart 2 kg på 2 uker, det er en time siden jeg stod opp fra formiddagsluren min, og magen min har enda liggemerker. Det rare er at jeg har ikke blitt så veldig pølsete i ansiktet eller fingrene, men det kommer vel det også de siste ukene. Bare sånn for å gjøre følelsen av vakker gravid komplett. Nå sitter jeg egentlig bare og venter på å dra til byen. Først et par erneder og deretter UL. Blir godt å komme seg litt ut. Har bare vært hjemme hele uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 22. januar 2015 #2554 Del Skrevet 22. januar 2015 Æsj, hater den "rett før man er ordentlig syk"-syken Håper det gir seg fort og ikke utvikler seg Dumt at det ikke går helt "inn" hos O :/ Du har jo kommet kjempelangt på lista, jo Flinka ^^ Kos deg i byen og på ultralyd Blir nok bra å se lillegutt igjen, og å høre om magefølelsen din angående størrelse på lillebror stemmer Jeg skal også til sentrum en tur i dag, så kanskje vi går på hverandre ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 22. januar 2015 #2555 Del Skrevet 22. januar 2015 Hva sa jm etter ul? Blir lillemann en stor kar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #2556 Del Skrevet 22. januar 2015 Æsj, hater den "rett før man er ordentlig syk"-syken Håper det gir seg fort og ikke utvikler seg Dumt at det ikke går helt "inn" hos O :/ Du har jo kommet kjempelangt på lista, jo Flinka ^^ Kos deg i byen og på ultralyd Blir nok bra å se lillegutt igjen, og å høre om magefølelsen din angående størrelse på lillebror stemmer Jeg skal også til sentrum en tur i dag, så kanskje vi går på hverandre ;D Føler meg pittelitt bedre, så tror jeg er på bedringen vei. Ja det går nå framover. I dag har jeg vasket over vognbagen med fuktig klut også har jeg lagt oppi vognposen, så nå er den klar til lillebror. Må bare få tatt service på understellet så er alt klart på den fronten. Hva sa jm etter ul? Blir lillemann en stor kar? Ultralyden ja! Det var ikke stort å se altså, tullingen lå som alltid med ansiktet klint inntil morkaken, så som vanlig fikk vi ikke et eneste brukbart bilde. Men det var jo størrelsen som var mest interessant med denne ultralyden. Han er per i dag 2800 g. Ifølge babyverden er det 100 g over snittet, men ifølge gynekologen akkurat på gjennomsnittet. Hun estimerte han til å bli 3650 g ved termin, og mente det stemte ganske greit også med tanke på symfysemålet mitt, siden magen er litt mindre denne gangen. Så hvis det stemmer, så kommer lillebror til å være 400 g lettere enn storebror. Vi får se da, jeg tror nå mer på at han blir ca. 4 kg han er også. Noen gigababy ligger det derimot ikke an til å bli, og det er jeg glad for. Det gikk greit å presse ut en på 4 kg, men jeg må innrømme jeg ikke er så gira på å presse ut en på 5. Ellers i dag så har vi spist frossenpizza ( ) og vært hos et perifert vennepar som har en gutt på samme alder i samme bhg som O. Det var veldig koselig, så spørs om vi ikke må prøve å møtes oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. januar 2015 #2557 Del Skrevet 22. januar 2015 Spennende å se hvor stor han er når han kommer da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 23. januar 2015 #2558 Del Skrevet 23. januar 2015 Synd du ikke fikk sett så mye, men det viktigste er jo at du vet at han er frisk og vokser som han skal Blir spennende å se sluttresultatet Håper selv på ala 3500. Har så smale hofter; er redd den sitter fast om den blir større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #2559 Del Skrevet 23. januar 2015 Spennende å se hvor stor han er når han kommer da! Ja, det blir det så absolutt. Så liiiten han kommer til å være hvis han bare blir 3600 g. Jeg synes jo selv O var knøttliten, og 400 g vises godt på et sånt lite knøtt. Men han må nå bare bli den størrelsen han blir. Jeg skal prøve å ikke spise for mye sukker, selv om jeg har skjønt det sånn at man skal spise fryktelig fryktelig mye for at det påvirker babyens vekt. Likevel skader det jo ikke å kutte ned litt. Synd du ikke fikk sett så mye, men det viktigste er jo at du vet at han er frisk og vokser som han skal Blir spennende å se sluttresultatet Håper selv på ala 3500. Har så smale hofter; er redd den sitter fast om den blir større Ja det var jo litt kjedelig, men vi får jo se han snart i den virkelige verden. Han har en perfekt profil da, som vi fikk et lite glimt av. Heldigvis kan bekkenet ditt være bredt innvendig selv om det er smalt utvendig. Vet ikke om det er noen klar sammenheng mellom smale hofter og komplikasjoner i forbindelse med å få ut baby, men dersom jordmor er bekymret for det så blir du nok sendt til måling av bekken og baby før termin. ___ Åh, fredag Kjenner jeg ser fram til denne helgen. Bortsett fra at R skal til en kompis og brygge øl i kveld, så har vi hele helgen sammen. Så og si da. Når jeg står opp i morgen skal R på Vikan for å skyte kråke, men det tar ikke lange tiden. Etterpå tar vi en tur til byen sammen, også får vi se hva vi finner på på søndag. Jeg har fryktelig lyst til å gå på ski, men det kan jeg jo bare glemme. Kanskje R tar med seg O i pulken en tur i alle fall. O har jo fått ski, men han klarer ikke gå særlig langt. Er enda der at vi bare går på ski utenfor huset, og slik blir det sikkert hele denne sesongen. Vi skal jo på hytta i påsken regner jeg med, men da blir R å ha O i pulken når de skal på tur (de ja, jeg må jo bli igjen på hytta med lillebror ), også tar han bare med skiene til O i sekken så O kan trene seg når de har kommet til bålplassen. Åh, så mye fint vi har i vente :hjerte: Nå snakker jeg meg vekk. Note to self: Ikke skriv innlegg i dagboka når jeg er påvirket av iskaffe.. De fleste bableinnleggene mine kommer av iskafferus.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 23. januar 2015 #2560 Del Skrevet 23. januar 2015 Ååå, det høres veldig koselig ut!! Skiturer i påsken er jo den perfekte familieidyll, enten med hele eller deler av familien på tur! Komme fram, evt fyre opp bål, drikke kakao og spise matpakke etterfulgt av kvikklunsj..! Mmmm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå