Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

I dag står forresten denne suppen på menyen:

http://trinesmatblogg.no/2014/10/07/kyllingsuppe-med-nudler-paprika-og-chili/

Synes den ser veldig god ut. :)

Mmmm, den så fantastisk god ut! Tror jeg må lage den når jeg passerer 37 uker, for da går den under kategorien "sterk mat" og kan kanskje hjelpe til med å drive ut lillemor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd blomkålsuppen med purre og bacon? Det er også en veldig god thai suppe, men husker ikke hva den heter.

omg gleder meg til å spise middag hver dag igjen!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, den så fantastisk god ut! Tror jeg må lage den når jeg passerer 37 uker, for da går den under kategorien "sterk mat" og kan kanskje hjelpe til med å drive ut lillemor ;)

Hehe ja den var jo litt sterk! Jeg pleier å lage en lignende suppe på slump da, og den blir enda sterkere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd blomkålsuppen med purre og bacon? Det er også en veldig god thai suppe, men husker ikke hva den heter.

omg gleder meg til å spise middag hver dag igjen!!

Det har jeg ikke nei. Er den mer "spesiell" enn vanlig?

Altså, når vi lager hjemme så har vi grønnsaksbuljong, blomkål, salt, pepper og litt fløte. Veldig lettvint og veldig godt. Pleier å ha til pannekaker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke nei. Er den mer "spesiell" enn vanlig?

Altså, når vi lager hjemme så har vi grønnsaksbuljong, blomkål, salt, pepper og litt fløte. Veldig lettvint og veldig godt. Pleier å ha til pannekaker. :P

Vi har ertesuppe med pølsebiter til pannekaker, vi :P

Og så har mamma en rar (ifølge gubben min) måte å lage blomkålsuppa på :P Hun koker blomkål, og så lager hun på en måte tynn hvitsaus og har blomkålen oppi :P Det er superdigg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gosj, blomkålsuppe!!! :hjerte: DET må jeg ha en dag.

Vi spiste fødegazpatcho ii følge mrdior i går :ler: Hadde oppi to chili, for de var jo så små, og ikke gadd vi ta ut frøene heller. Kjørte det i blenderen for å finmale alt skikkelig :roll: Trodde jeg skulle dø! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiste fødegazpatcho ii følge mrdior i går :ler: Hadde oppi to chili, for de var jo så små, og ikke gadd vi ta ut frøene heller. Kjørte det i blenderen for å finmale alt skikkelig :roll: Trodde jeg skulle dø! :ler:

Haha, lurt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ertesuppe med pølsebiter til pannekaker, vi :P

Og så har mamma en rar (ifølge gubben min) måte å lage blomkålsuppa på :P Hun koker blomkål, og så lager hun på en måte tynn hvitsaus og har blomkålen oppi :P Det er superdigg da! :)

Det hørtes skikkelig rart ut. :P Det blir jo mer som en tynn blomkålstuing da. :P Hehe. Aldri sett en blomkålsuppe som lages på den måten. ;) Jeg er ikke glad i konsistensen til blomkål, så jeg stavmikser all blomkålen til en jevn suppe. Mange oppskrifter skal man jo ta vare på litt av blomkålen og ha oppi den jevne suppen, slik at det blir biter oppi i tillegg, men det liker jeg ikke.

Hahaha, det hørtes ut som ren tortur! :ler: Spesielt siden det bare er et unyttig kjerringråd. :fnise: Jeg liker ikke mat som brenner i munnen. Det kan godt være litt futt i, men hvis man blir svett og føler for å drikke 5 liter vann ved siden av så er det for sterkt i min bok. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det hørtes ut som ren tortur! :ler: Spesielt siden det bare er et unyttig kjerringråd. :fnise: Jeg liker ikke mat som brenner i munnen. Det kan godt være litt futt i, men hvis man blir svett og føler for å drikke 5 liter vann ved siden av så er det for sterkt i min bok. :P

Det var ALTALTALT for sterkt, det kan jeg love deg! Gruer meg allerede til det skal ut igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ALTALTALT for sterkt, det kan jeg love deg! Gruer meg allerede til det skal ut igjen :ler:

Hoho, nei DET blir ikke godt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også potet -og purreløksuppa hennes. Den har vi akkurat fortært :) Også innbiller jeg meg at potetene lindrer halsbrann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også potet -og purreløksuppa hennes. Den har vi akkurat fortært :) Også innbiller jeg meg at potetene lindrer halsbrann?

Tja..Det kan jo hende?

Aldri hørt om potet- og purreløksuppe. Høres godt ut. Problemet er bare at O er skeptisk til veldig mange supper. Med en gang det er purre eller noe sånt i. Prøver å ha det i store biter slik at det er lett for han å plukke ut. Har forsøkt finhakking også, men det funket ikke så godt. :P Den eneste suppen han hittil har blitt i ekstase for, er tomatsuppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Det kan jo hende?

Aldri hørt om potet- og purreløksuppe. Høres godt ut. Problemet er bare at O er skeptisk til veldig mange supper. Med en gang det er purre eller noe sånt i. Prøver å ha det i store biter slik at det er lett for han å plukke ut. Har forsøkt finhakking også, men det funket ikke så godt. :P Den eneste suppen han hittil har blitt i ekstase for, er tomatsuppen. :)

Den kjøres med stavmikser før servering, så det er ikke sikkert han avslører det ;) Også må det være et dryss sprøstekt bacon over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kjøres med stavmikser før servering, så det er ikke sikkert han avslører det ;) Også må det være et dryss sprøstekt bacon over.

Åja, ja da kan det fungere! :jepp: Får prøve den ut en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smakte suppen? Spent, for den så knallgod ut!

Jeg lagde sellerirotsuppe med eple og bacondryss fra den bloggen for ei stund sia. Namenam. Men gubben liker ikke konsistensen på sånne supper man moser med stavmikser. Eller pureer/grønnsaksmoser. (og jeg elsker alt sånt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget thai kyllingsuppe fra Trines matblogg i dag. Den med chili pasta og den, den var god den! Lages med kokosmelk og jeg liker egentlig ikke kokosmelk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan smakte suppen? Spent, for den så knallgod ut!

Jeg lagde sellerirotsuppe med eple og bacondryss fra den bloggen for ei stund sia. Namenam. Men gubben liker ikke konsistensen på sånne supper man moser med stavmikser. Eller pureer/grønnsaksmoser. (og jeg elsker alt sånt!)

Den smakte veldig godt!

Eneste er at det ble alt for mye nudler i. Stod 200 g, så jeg hadde jo i 200 g da. Tørre nudler! Misstenker det skulle være 200 g kokte! :fnise:

Den suppen med epler har jeg også laget! Den var litt for spesiell for min smak altså. Ikke stygg, men kan ikke si jeg blir å lage den flere ganger. :P

Jeg er også glad i supper man stavmikser. Samme med pureer og sånt.

Jeg laget thai kyllingsuppe fra Trines matblogg i dag. Den med chili pasta og den, den var god den! Lages med kokosmelk og jeg liker egentlig ikke kokosmelk :)

Den har jeg ikke prøvd, men tror kanskje jeg må prøve en dag. :) Samtidig tror jeg den er ganske lik en suppe jeg pleier å lage på "slump".

Har i paprika, chili, lime, ingefær, vårløk, sellerirot, pittelitt gulrot også lurer jeg på om jeg har pleid å ha i kokosmelk? Det husker jeg faktisk ikke. Koker alt veldig mørt også stavmikser jeg det før jeg har i kyllingfilet og sitronblader. Sitronbladene tar jeg ut før servering da. :jepp: Kjempegod suppe! :) Men nå irriterte det meg at jeg ikke husker om jeg har pleid å ha i kokosmelk eller ikke. :P Er så lenge siden sist.

Den blir i alle fall veldig lik på smak som en thailandsk suppe som heter "tom yam/yum". Veldig god!

__

Nå har jeg kost meg med Fitness corneflakes med bålbær, vaniljesaus og litt honning. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nervene er på høyspenn nå! Har etter litt undersøkelser bestemt meg for å vaske ulldynen til Voksi-posen på ullprogram. LIVREDD for at det skal ødelegge den. Nå er det bare 20 min igjen av programmet, så nå skal jeg ned og overvåke den. Passe på at ikke sentrifugeringen blir for kraftig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...