MissStiles Skrevet 17. oktober 2014 #1641 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hurra for 22 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 17. oktober 2014 #1642 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jippiiii, 22 uker Kan du gi bort litt av hastigheten på svangerskapet ditt, jeg syns ditt går så fort og mitt så sakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter #1643 Del Skrevet 17. oktober 2014 Gratulerer som gudmor! Takk! Første gang jeg får være gudmor, så er utrolig koselig! Jeg hadde en drøm om deg etter vi hadde vært på kafé. Du spilte ishockey å var målvakt, å så fikk jeg arve alt utstyret ditt siden du la opp. Du hadde veldig fine røde og hvite leggskinn Haha, såpass. Drømmer sykt mye rart jeg også, men det har nok mye med graviditeten å gjøre. Hurra for 22 uker!! Woho! Jippiiii, 22 uker Kan du gi bort litt av hastigheten på svangerskapet ditt, jeg syns ditt går så fort og mitt så sakte Yeeey! Haha, nei altså, hvis det er sånn at mine uker FAKTISK går fortere enn dine, så vil jeg ha fortgangen for meg selv! Haha. Jeg synes mine uker går både fort og sakte. Det går alltid fort fram til uke+4, men dag fem og seks av den aktuelle uken går alltid tregt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter #1644 Del Skrevet 17. oktober 2014 Så har vi vært på foreldresamtale i barnehagen. Eller jeg da, R hadde ikke mulighet til å bli med denne gangen. Det gikk i grunn ganske greit. Jeg føler ped-leder er ganske flink. Det første inntrykket jeg fikk av henne, som jeg tror jeg skrev om i forrige dagbok, det har blitt rettet opp. Hun er veldig flink og pedagogisk. Uansett; Han er kjempeflink motorisk, språklig, flink til å kle på seg når han bare gidder Og til min store glede ikke et eneste ord om dytting/slåing osv. Vet jo at han ikke gjøre dette lenger, men er uansett godt å få bekreftet fra bhg, for da han var 1,5-2 år var det en del sånt. Eneste tiden han eventuelt slår etter et barn nå, er hvis barnet har slådd, sparket etc. først. Da pleier det å gå begge veier, at han enten sier i fra med ord, eller prøver å ta igjen. Uansett, flinke gutten min. Så til tingene som må jobbes med. Bleieslutt må jobbe med. Han er ekstremt sta, så det er ikke alltid de får til å få han med på do. Han har liksom ikke tid til å gå på do i bhg, og derfor sier han heller ikke i fra. Men det jobbes med. Han er "egosentrisk" for tiden. Og det er helt sant. ALT er hannes. Selv fuglene som sitter i trærne ute er hans Han kan bli fornærmet og sint hvis noen har en leke som han vil ha, men som de ikke vil bytte med han. Det gjelder bare noen spesielle leker som han har lagt sin elsk på, men uansett. Og han er nøye på å poengtere at ting som er hans, faktisk er hannes. Dette er jo noe vi jobber med både hjemme og i bhg, så det bedrer seg vel. Han hadde en sånn periode da han var to år også, men så gav det seg. Nå er det tilbake igjen, bare at nå er det kombinert med grensetesting også. Jeg opplever derimot ikke at han tar i fra unger leker, og det var ikke det som var hovedproblemet i bhg heller. Bare det at han mener alt er hans, han skal først, han skal ha den siste eplebåten etc. Og så det som kan bekymre meg litt, men som jeg velger å ikke legge så alt for mye i enda; Når det er rolig rundt han, så kan han sitte lenge og holde konsentrasjonen med ett eller annet, men så fort det skjer litt rundt han, så mister han fokus veldig fort. Han kan veksle fra en ting til en annen, og han "skal bare" hele tiden når de skal kle på. Han glemmer seg konstant, rett og slett. Så selv om ped leder sa at vi ikke trenger å anta at det er noe galt enda, så ville hun sette opp en tiltaksplan på han i forhold til å øve på dette med å holde konsentrasjon, for eksempel under påkledning. Det er uansett noe man må gjøre før man evt. kontakter ppt eller bup eller hvem som kontaktes hvis man misstenker noen form for konsentrasjonsvansker som dysleksi, adhd, add etc. Jeg vil ikke si jeg er bekymret, snarere tvert i mot er jeg glad for at hun ønsker å ta tak i det. Jeg tror selv han bare er veldig vimsete og vil være med på alt, og det sa hun at godt kunne være, men at det er en fordel å trene på å holde fokus på en ting av gangen. Og det er jo flott. Dersom det skulle være noe mer som ligger bak, så er det jo bare bra å få tatt tak i det med en gang. __ Ellers var vi jo i O sin første barnebursdag i går! Trodde ikke det var før om et års tid at de begynte med det her i bhg, men det var altså en treårsdag. Han hadde det utrolig artig. Det hadde i grunn vi foreldre også, for vi satt jo bare og drakk kaffe og snakket med de andre. Hyggelig å bli litt bedre kjent med de andre foreldrene i bhg. Skal på en til bursdag nå på søndag, og nå er disse ungene tatt med i gjestelisten på O sitt selskap, så da er visst de intime rolige bursdagene over allerede. Blir nok stas. Var gøy å se samspillet til ungene, og det var litt artig å se hvordan de alle ble litt mer kranglete og destruktive ettersom de ble trøtte. Sånn som ene gutten som gikk og sparket O fordi han også ville ha et tog, men O ikke ville gi det fra seg. Vet ikke jeg, bare godt å se at de andre ikke er eksemplariske til en hver tid de heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 17. oktober 2014 #1645 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hurra for 22 uker! Høres ut som en flink ped. Leder som tar tak i ting før det er et problem:) Alle har nok sitt å jobbe med:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 17. oktober 2014 #1646 Del Skrevet 17. oktober 2014 Min far likte aldri å sitte i ro etter å ha kledd på seg, så barnehagetantene brukte å sette han oppå ei hylle sånn at han ikke stakk ut alene. Å så hadde han sett på farmor med store øyne å sagt "æ lika ikke ho tante Anne ho bare sætt mæ på hylla" Det er nok pedagogisk feil idag hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #1647 Del Skrevet 18. oktober 2014 Tydelig at jeg er vaksinert mot å få sove mer etter at R og O har stått opp. Før klarte jeg å sove til 09-10 i alle fall. Nå har jeg vært våken siden 07! Vurderer å stå opp og heller ta litt egenpleie på badet...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. oktober 2014 #1648 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hehe, kjenner meg SÅ igjen. Når jeg først har fått mannen til å ta begge ungene og de er ferdige med å bråke utenfor soveromsdøra, så er jeg for våken til å sove videre, og blir liggende å surfe litt på nettet på mobilen før jeg står opp. Savner søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 18. oktober 2014 #1649 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg får heller ikke sove når mannen og L har stått opp, de bråker jo sånn! Mens mannen klarer fint å sove seg gjennom bråk! Spurte du ped.leder om å bytte avdeling igjen? Husker du har prata om det før, at du er litt bekymra for at han er den eneste på hans alder der. Jeg har alenedag idag! Herlig! L er hos mamma og pappa, og mannen skal på langtur for å hente noe han har kjøpt på finn.no. Eneste jeg skal gjøre er å bake ei gråtass-kake i marsipan for ei venninne☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #1650 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hehe, kjenner meg SÅ igjen. Når jeg først har fått mannen til å ta begge ungene og de er ferdige med å bråke utenfor soveromsdøra, så er jeg for våken til å sove videre, og blir liggende å surfe litt på nettet på mobilen før jeg står opp. Savner søvn. Jaaa, det er så irriterende. Men jeg var ikke sånn før jeg ble gravid igjen da. Klarte som oftest å sove litt etter de hadde kommet seg opp. Forutsatt at de ikke brukte for lang tid på å gå opp da. Jeg får heller ikke sove når mannen og L har stått opp, de bråker jo sånn! Mens mannen klarer fint å sove seg gjennom bråk! Spurte du ped.leder om å bytte avdeling igjen? Husker du har prata om det før, at du er litt bekymra for at han er den eneste på hans alder der. Jeg har alenedag idag! Herlig! L er hos mamma og pappa, og mannen skal på langtur for å hente noe han har kjøpt på finn.no. Eneste jeg skal gjøre er å bake ei gråtass-kake i marsipan for ei venninne☺ Åh, alenedag hørtes deilig ut! R skal reise bort neste helg, så jeg tenker å kanskje sende O til mamma, for litt egentid selv. ___ Åh, spent på hvordan denne kvelden blir å gå. Søskenbarnet til O er på overnattingsbesøk. Han er 7 mnd. eldre. De sover ikke for å si det sånn Virker ikke som de blir å roe seg med det første. Håper i det minste de blir å sove lenge i morgen da. De har aldri overnattet sammen før på den måten. Før har de vært på hver sine rom, og da har det jo gått helt greit. R skal på haloweenfest på jobb han, så jeg er alene med guttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. oktober 2014 #1651 Del Skrevet 18. oktober 2014 Spennende Snuppa har ei venninne som hun gjerne vil at skal overnatte her. Jeg er litt skeptisk til om det blir mye søvn... Så det har ikke blitt ennå. Håper det går bra med dere i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #1652 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Spennende Snuppa har ei venninne som hun gjerne vil at skal overnatte her. Jeg er litt skeptisk til om det blir mye søvn... Så det har ikke blitt ennå. Håper det går bra med dere i natt! Hehe, nei det var det da. Begge to sover vanligvis hele natten, så jeg håper de blir å sove til 06:30 i det minste, men hadde vært godt om de sov til 07:30 eller noe sånt. Spesielt siden de sovnet først nå, 1,5 time etter de vanligvis sovner. Jeg måtte etter hvert legge meg på sengen på vårt rom, for magen ble hard som en ball av at jeg fløy opp og ned trappene. Stadig vekk var det ett eller annet. De lekte og flirte jo først, men så ble det til at de ble uenige hele tiden. "Æ skal gå og si det til MAMMAEN min!!!!" hørte jeg fra O x antall ganger. Selv om O plaget seg til tider også, så må jeg si at dette søskenbarnet er nå en liten pøbelgutt. Tok O sin smokk flere ganger, kleip O når O tok hånden sin på hans side av senga osv. osv. Fulgte mye med på de uten at de la merke til det, og de var begge flinke til å plage hverandre. Men det var kun søskenbarnet som kleip, beit etc. MEN nå sover de endelig. Så får man bare håpe de sover resten av natten. Endret 18. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. oktober 2014 #1653 Del Skrevet 19. oktober 2014 Hvordan gikk natta da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #1654 Del Skrevet 19. oktober 2014 Hvordan gikk natta da? Det gikk bra O sov hele natten, og søskenbarnet var oppe på do i sekstiden. De stod opp samtidig kl 0730 Men gleder meg til han hentes. Er slitsomt å passe unger som ikke er ens egne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #1655 Del Skrevet 19. oktober 2014 Altså, jeg synes det er artig og spennende å gå gravid! Men kjenner fire mnd til, hvor jeg kommer til å bli mye tyngre framover er litt lenge. Tror faktisk jeg kommer til å bli ditt lei denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #1656 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Åååå nå er jeg sur på R! Han har jo vært mye borte på jakt i det siste, og nå når han kjedelig nok skulle på jobbfest samtidig som vi skulle sitte barnevakt så lovte han å ikke drikke mye og ikke sove bort hele dagen. Han lovte at han skulle stå opp senest halv ti hvis jeg vekte han da. Prøvde å få han opp to ganger. Men nei. Han kom opp kl 11. La seg på sofaen for han var så dårlig. Jeg var lei av å bare sitte her, og sa vi måtte ta guttene ut. Da ungene og jeg var klart begynte han å syte om hvor dårlig han var. Endte opp med at jeg ble alene igjen. Nå sover han enda og vi går glipp av en bursdag O skulle i. Jeg orker bare ikke dra alene.. Dette var den eneste helgen på 7-8 helger hvor jeg skulle slippe å være så mye alene, men neida. På fredag måtte han dra og hjelpe til med å dra en skutt elg ut av skogen - da gikk hele ettermiddagen. I går var jeg lite alene, men ble jo alene om å få guttene i seng. I dag blir jeg faen meg også alene. Er så sur og skuffet. Han er så jævlig ego av og til. Vi hadde til og med en lengre samtale om dette på fredagen, at greit nok at jeg var mye alene for tiden, men at han måtte bli flinkere til å avlaste når han var hjemme - ikke minst utvise LITT mer takknemlighet for at jeg tar O så mye for at han skal komme seg på jakt. Det er så dårlig gjort! Skjønner det er noe drit å bli så dårlig, men det går faktisk ikke å drikke minst 6 øl og noe sprit (lukter sprit på lang avstand) når han ikke fungerer hjemme, når den gravide kjæresten I utgangspunktet er kjempesliten og lei av å være så mye alene... Dette ble mye lengre enn planlagt..men men. Endret 19. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 19. oktober 2014 #1657 Del Skrevet 19. oktober 2014 Skjønner deg kjempegodt Duste mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. oktober 2014 #1658 Del Skrevet 19. oktober 2014 Forstår godt du blir sint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 19. oktober 2014 #1659 Del Skrevet 19. oktober 2014 Ugh, jeg hadde også blitt skikkelig irritert..! Det er bare rett og rimelig at han hjelper til, og ikke minst viser at han ser deg. Du trenger jo avlastning selv, du er jo tross alt sykemeldt pga graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. oktober 2014 #1660 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg hadde klikka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå