Teriyaki Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #1581 Del Skrevet 11. oktober 2014 For en fin dag vi har hatt i dag! R er som sagt på jakt han, så det har bare vært meg og O i dag. Startet dagen med koselig frokost og Lillefot på film. Pluss lesing i diverse bøker. Har fått en del bøker hos pappa fra da lillesøster var lita. Hun er 12 år yngre enn meg, så bøkene er i god stand. Etter hvert dro vi på Lekedilla med ei venninne og hennes sønn som er like gammel som O. Detter første gangen jeg har vært på Lekedilla uten å måtte aktivt delta, hvis dere skjønner. Nå har O blitt så stor at han løper rundt og leker, mens jeg kan sitte i ro. Så jeg og venninna mi satt på "kafe", og guttene løp, herjet og hadde det superkoselig! Vi var der i nesten fire timer!! Og enda ville ikke ungene hjem. Vi dro med sure miner Skal sies at de var nok ganske slitne da. De selger mat der, så vi spiste jo i løpet av oppholdet også. Selv om det ikke akkurat var sunt. Uansett veldig koselig. På butikken fikk O bestemme middag, og når jeg først har sagt han skal få bestemme, så kan jeg jo ikke nekte han det han vil ha. Så det ble pølse og spagetthi Rart det der. Den altetende gutten min som elsker fisk og slikt, har likevel en tendens til å velge ett eller annet med spagetthi hvis han får velge selv. Så ble det litt lørdagsgodt, masse boklesing og sengetid. Har nesten ikke vært noe kranling heller. O var litt vanskelig på butikken, men da var han jo kjempetrøtt. Han sovnet på vei hjem, og sov en halvtime på sofaen mens jeg ryddet litt og laget middag, så. Fiin dag. Håper likevel at R ikke blir så veldig sen i morgen, at han kommer på formiddagen, for nå begynner jeg å kjenne på det at jeg har vært alene nesten hver helg i det siste, og enda er det fire helger igjen eller noe sånt før jakt-styret roer seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. oktober 2014 #1582 Del Skrevet 11. oktober 2014 Åå, lillefot! Den vil jeg også se med snuppa. Elsker at jeg kan se igjen alt fra barndommen min etterhvert som hun blir større! Gleder meg allerede til hun kan lese bøkene jeg var hekta på som barn. Høres ut som en bra dag! Imponert over alt du orker som gravid, og med mannen borte også. Tror ikke min hadde fått lov til å reise bort hver helg mens jeg var gravid med lillebror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #1583 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Åå, lillefot! Den vil jeg også se med snuppa. Elsker at jeg kan se igjen alt fra barndommen min etterhvert som hun blir større! Gleder meg allerede til hun kan lese bøkene jeg var hekta på som barn. Høres ut som en bra dag! Imponert over alt du orker som gravid, og med mannen borte også. Tror ikke min hadde fått lov til å reise bort hver helg mens jeg var gravid med lillebror... Ja det er så koselig Har prøvd å få han glad i sånt som Løvenes konge også, men det har ikke slått helt an enda. I alle fall ikke på nivå med Lillefot, men nå elsker han dinosaurer da. Han har to store lekedinosaurer som er med oss over alt for tiden. Det går rimelig greit, for jeg får jo slappet så mye av i ukedagene. Er jo ikke energinivået som er hovedsaken til at jeg er sykemeldt, så får vel en del overskudd av det. Og når det kommer til dette med jakt, så er det en kombinasjon av at jeg unner han det, men også at jeg unner meg selv husfred. Han er litt dust sånn sett, at med en gang han føler jeg "bestemmer" eller at han ikke får nok fritid, selv om han i mine øyne har masse, siden jeg sjeldent sier nei, så begynner han å klage og sutre som en annen treåring. Også høster jo jeg litt goder av det også. Sånn som i morgen ettermiddag, så skal jeg gjøre akkurat hva jeg vil, om det så er å ligge på soverommet og bare se på serier, også skal R få lage taco, mens jeg legger O. Skal sies at han ikke er borte heele helgen alle helgene. Forrige helg var det fra fredag til lørdags ettermiddag, mens denne helgen ble det hele helga. Men åh, så godt det var med en fin dag hvor jeg for det meste følte jeg var skikkelig heldig Det trengte jeg etter en frustrerende uke med mye "krangling" med en trassen treåring. Edit: Oi, også har jeg glemt å si at det kaaanskje er framskritt med O angående å si fra når han må bæsje! Han har sagt fra tre ganger i dag. To av gangene kom det liiiiitt, sånn type bremsespor, men det kom da noe. Han bæsjet i bleien på Lekedilla da, men er jo ikke rart at han ikke hadde tid til å komme å si fra da, dersom han i det hele tatt tenkte på det. Uansett, bare det at han sier i fra når han kjenner han har luft eller noe som må ut, det er framskritt. Håper det fortsetter. Endret 11. oktober 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #1584 Del Skrevet 11. oktober 2014 Må bare spamme litt til... Jeg misstenker at O har UVI. Synes det lukter stramt av bleiene hans. På morgenen, og hvis han har hatt på seg bleie ute eller noe sånt. Tenkte jeg kanskje bare allerede er avvent bleielukt, og at det er derfor, men så synes jeg at jeg kunne lukte litt stramhet da han tisset på do før leggetid i dag. Tror jeg må få han til å tisse i et beger så jeg kan få sett litt mer nøye på tisset, også får jeg kjøpe stix på apoteket hvis det ser/lukter dårlig ut. Er jo ikke så ofte små gutter har UVI da, men det skjer jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 11. oktober 2014 #1585 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg måtte fnise litt av beskrivelsen din av R i forhold til det med å "få lov" eller å ha nok fritid. Eksen min var helt snål på det der, selv om vi ikke hadde unger en gang. Han gjorde stort sett alt han ville, og hvis jeg syns at å finne på ting med andre ti helger på rad var litt mye.. ja da var jeg så kjiiiiip. Han ble så trassig og sur at man skulle tro jeg var alenemor av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 11. oktober 2014 #1586 Del Skrevet 11. oktober 2014 Så koselig Må bare si at du virker veldig flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. oktober 2014 #1587 Del Skrevet 12. oktober 2014 Er O blitt 3 år, eller nærmer han seg bare? Vi så såvidt lillefot en dag, og Fløtepusen lot til å like det... og så så vi halve Shrek som tilfeldigvis stod på endag, og det likte hun også. (litt iallfall). Ellers går det mest i standard barnetv opplegg, hun vil gjerne se det som går på super. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #1588 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Jeg måtte fnise litt av beskrivelsen din av R i forhold til det med å "få lov" eller å ha nok fritid. Eksen min var helt snål på det der, selv om vi ikke hadde unger en gang. Han gjorde stort sett alt han ville, og hvis jeg syns at å finne på ting med andre ti helger på rad var litt mye.. ja da var jeg så kjiiiiip. Han ble så trassig og sur at man skulle tro jeg var alenemor av og til Hehehe, SÅ ille er heldigvis ikke R. Så koselig Må bare si at du virker veldig flink! Synes du? Så koselig da. Synes ofte jeg er ganske lite flink, men må innrømme at jeg føler jeg har vært flink i helga. Er O blitt 3 år, eller nærmer han seg bare? Vi så såvidt lillefot en dag, og Fløtepusen lot til å like det... og så så vi halve Shrek som tilfeldigvis stod på endag, og det likte hun også. (litt iallfall). Ellers går det mest i standard barnetv opplegg, hun vil gjerne se det som går på super. Han blir tre år i november. Vi ser på vanlig barnetv i ukedagene, men i helgene hvor vi som oftest tar det veldig med ro fram til rundt 11 på formiddagen, så blir det som oftest en eller annen film. Han er veldig glad i å se på film da, så han blir ganse passiv. Samtidig er det så koselig å ha han i fanget, helt rolig den tiden filmen står på. _______ Da var ei fin (men slitsom!) helg over! Jeg visste jeg ble mye alene denne helga, men ikke at det ble absolutt hele. R dro hjemmefra i elleve-tiden på fredags formiddag, også kom han hjem 19:30 i går, 10 min etter at O var i seng. Det var vel egentlig meningen han skulle komme hjem på formiddagen i går, men så fikk jaktlaget skutt en elg, men den ble visst bare skadeskutt, og da er de pålagt å finne den. Noe de ikke gjorde. De lette i timesvis. Fra 11:00 til de kjørte hjem kl 18:00 da det begynte å bli mørkt. Elghunden havnet ved havet hele tiden, så en teori er at elgen har lagt ut på svøm, men samtidig så synes R at den elghunden ikke virket så flink, så er jo umulig å si. Uansett, stakkars elg og stakkars folk. Det er nok ganske fortvilende. Får bare håpe at elgen er død nå, slik at den ikke lider. Man er pålagt å lete i 48 timer etter skuddet hvis en elg skadeskytes, så i verste fall blir han borte hele dagen i dag. Får håpe de finner den fort. Han kjørte halv syv i dag, har ikke hørt noe enda. Jeg og O hadde stort sett en fin dag i går, men jeg var fryktelig sliten, så klarte nok ikke å nyte den kvalitetstiden helt. Rolig tid på morgenen som vi pleier (dette synes jeg er viktig i en ellers travel hverdag), også dro vi på lekeplassen på barneskolen med en pose stratosboller, iskaffe og eplejuice. Veelidg koselig, men var ganske surt. To grader ute, så O hadde på seg vinterdress i går faktisk. Så dro vi hjem og fikk klargjort eiendommen litt mer før høsten. Dvs. tatt ned trampolinen, samlet sammen sandkasselekene og lagt det inn i skuret og generelt bare ryddet en del. R har så mye drit liggende over alt av fiskeutstyr, våtdrakter, jakt osv. osv. Blir gal av at han slenger sånn rundt seg. Nå er i alle fall eiendommen klar til vinteren, bortsett fra at vi ikke har fått raket løv enda, men de trærne vi har på eiendommen feller så sent, så det er enda en del igjen på dem, så må vente en stund til. Så spørs det jo om jeg burde rake løv da. Er kanskje fyfy med tanke på bekken. Så var vi inne en stund hvor vi leste x antall bøker, spiste middag og slappet av. Deretter ble det en til tur ut, hvor vi gikk/syklet tur med hunden. Nå er O levert i bhg og jeg er parkert i sofaen. Deilig! Skal gå meg en tur etter hvert. Har nesten ikke noe husarbeid å gjøre i dag, for jeg har gjort så mye i helga. Endret 13. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 13. oktober 2014 #1589 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hørtes ut som en fin helg Og så flink du er, høres ut som du har fått gjort mye! Det er jo såå deilig når man er ferdig. Ønsker deg en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 13. oktober 2014 #1590 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tror nesten jeg slutter å lese her snart, du er så alt for flink til å gjøre ting Neida Det er kos å lese om dagene dine, og jeg syns altså du er sykt flink som ordner opp Trasig med den elgen, og så at han måtte bli mer borte pga det, men det er jo forståelig Stakkars elg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #1591 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hørtes ut som en fin helg Og så flink du er, høres ut som du har fått gjort mye! Det er jo såå deilig når man er ferdig. Ønsker deg en fin mandag Ja, var absolutt en fin helg. Deilig når en er ferdig ja. Er så deilig å ha det ryddig rundt seg. Takk det samme! Tror nesten jeg slutter å lese her snart, du er så alt for flink til å gjøre ting Neida Det er kos å lese om dagene dine, og jeg syns altså du er sykt flink som ordner opp Trasig med den elgen, og så at han måtte bli mer borte pga det, men det er jo forståelig Stakkars elg Haha Føler ikke jeg er sååå flink da, men det bunner kanskje ut i at jeg føler jeg ligger mye på sofaen i tillegg. Veldig kjedelig med elgen ja. Synes synd på den. Jeg får veldig vondt i meg av slike ting, og liker egentlig ikke jakt, men elgjakt er jo faktisk direkte nødvendig for å regulere bestanden. Hvis det blir for mange så blir det mange flere trafikkulykker med både død elg og døde mennesker, i tillegg til at det ikke blir nok mat til elgen om vinteren, = mange elger som sulter og dør. Så sånn sett er jo elgjakt bra, men veldig trist når det blir skadeskyting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 13. oktober 2014 #1592 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kommer du hit og rydder litt også ellah? Var veldig ryddig her inntil vi handlet halve ikea i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #1593 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kommer du hit og rydder litt også ellah? Var veldig ryddig her inntil vi handlet halve ikea i helga Hehehe, rydding av ebmallasje og diverse etter å ha handlet er jo dritkjedelig! __ Uæææææ...Har akkurat trykket i meg 150 g potetgull!! KAN ikke ha ting i huset altså. Erre muulig. Nå er jeg så mett at jeg rekker neppe å bli sulten til middag, så får kompensere litt med å spise lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #1594 Del Skrevet 13. oktober 2014 Når begynner klementinene å bli gode? Nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. oktober 2014 #1595 Del Skrevet 13. oktober 2014 Når begynner klementinene å bli gode? Nå? Åååå det lurer jeg også på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 13. oktober 2014 #1596 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hmm, snart, håper jeg Syns de fortsatt kjennes litt hard ut, jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. oktober 2014 #1597 Del Skrevet 13. oktober 2014 Spiser en god klementin nå!! Kjøpte på kiwi:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. oktober 2014 #1598 Del Skrevet 13. oktober 2014 Når begynner klementinene å bli gode? Nå? De var gode på jobb iallefall. Jeg måtte ha en "smaksprøve" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #1599 Del Skrevet 14. oktober 2014 Skal IKKE klage på at O sover til åtte for tiden! I dag var klokken 08:17 før han våknet! Vanligvis sover han så lenge i egen seng, men i dag kom han inn til meg ca 0630. Rett og slett fordi at for en gang skyld var det R som gikk inn til han for å gi han smokk og få han til å legge seg igjen, men jeg tror kanskje O vet at R ikke er like streng på at 0630 er for tidlig (jeg legger han alltid igjen hvis han våkner før 07 ), så han fikk ikke til å få han til å legge seg. Såå da kom han inn med O til meg. Først ble jeg ikke sååå glad, for O pleier alltid bare å makke og styre når han kommer inn til oss, så jeg regnet med det ikke ble noe mer soving da. Men han var rolig fra første stund og vi sovnet begge to Veldig koselig. I blant da. Jeg kommer til å fortsette med at han skal legge seg i egen seng om morgenen. Det er da vi alle sover best, og kosing gjør vi masse av ellers, så. Hvis O får stå opp kl 06:30 så ender han opp med å bli drittrøtt i bhg, samtidig som han ikke vil sove. Så nå når vi har muligheten til at han kan sove til 07:30-08 så gjør vi det. Deilig. Nå har jeg spist hjemmelagde rundstykker til frokost, også skal jeg snart til CN. Skal møte en venninne der, også har jeg noen småting som må kjøpes. Blant annet Leketøy sin frotte ulldress som de har på Hypermarkedet. De er supre. De to vi har i str 80 og 90 har vært brukt kjempemye, men ser fortsatt nye ut. Eneste jeg var litt usikkerp å er om det er tungvint med ulldress nå når han ikke har bleie på seg? Det blir jo litt mer avkledning da enn om det bare var ullbukse. Jaja, kjøper denne jeg, også blir det sikkert todelt neste gang. Han bruker uansett bleie når de er ute i bhg, så. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 #1600 Del Skrevet 14. oktober 2014 Oi, dress vs. todelt har jeg ikke tenkt på! Vi har hjemmestrikket Mariusdress som passer denne sesongen også, og den vil jeg gjerne at hun skal bruke. Det blir nok hipp som happ tror jeg, siden de uansett må ta av seg utedressen om de skal på do. Håper jeg ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå