Sushi Skrevet 29. juli 2014 #941 Del Skrevet 29. juli 2014 Men det er jo ingen myte at man har krav på tilrettelegging? Om legen din vurderer det slik at du ikke kan gå natt (eventuelt at du ikke kan gå så mange nattevakter på rad) så må jobben tilrettelegge hvis de kan. Er det ikke mulig så er vel svangerskapspenger en mulighet (men da må legen vurdere at det er skadelig for barnet at du går natt), eller sykmelding. Høres i alle fall ut som du har en grei arbeidsgiver som ikke slår seg vrang Håper uansett du får den andre jobben så du slipper å styre mer med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #942 Del Skrevet 29. juli 2014 Men det er jo ingen myte at man har krav på tilrettelegging? Om legen din vurderer det slik at du ikke kan gå natt (eventuelt at du ikke kan gå så mange nattevakter på rad) så må jobben tilrettelegge hvis de kan. Er det ikke mulig så er vel svangerskapspenger en mulighet (men da må legen vurdere at det er skadelig for barnet at du går natt), eller sykmelding. Høres i alle fall ut som du har en grei arbeidsgiver som ikke slår seg vrang Håper uansett du får den andre jobben så du slipper å styre mer med det! Var det jeg også trodde, men..Hun sa at de hadde hatt det sånn før ellerno, men at nyere forskning sa det ikke var skadelig for barnet. Uansett har jeg jo mulighet til sykemelding dersom det skulle bli for ille, men jeg vil jo helst unngå det. Håper jeg får den andre jobben. Det er høyere stilling = mer lønn! Men anser ikke sjansene som sååå store, da de fleste bruker en stund på å få fast stilling som nyutdannet. Ellers koser jeg meg med eple om kveldene nå. Pink Lady er sååå gode! Tar av skallet da, for det er ikke så godt synes jeg, og dessuten reagerer jeg litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 29. juli 2014 #943 Del Skrevet 29. juli 2014 Håper du får den nye jobben! Jeg tror det uansett løser seg for snille jenter hvordan er det med kvalmen for tiden? Har det gitt seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #944 Del Skrevet 29. juli 2014 Håper du får den nye jobben! Jeg tror det uansett løser seg for snille jenter hvordan er det med kvalmen for tiden? Har det gitt seg? Kvalmen har gitt seg ja Så nå er det bare voldsom trøtthet, gryende bekkenløsning nå og da og hodepine på kvelden. Ja også ømme pupper da. Uansett, myyye bedre enn kvalmen. Håper jeg får den nye jobben ja.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 29. juli 2014 #945 Del Skrevet 29. juli 2014 Alt er bedre enn kvalme! Men skranglete bekken er heller ikke noe gøy... Håper du slipper store plager med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #946 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Håper også jeg slipper de store plagene. __ Et lite hjertesukk fra min side som blir gal av så tydelige feile "trendy" ord, eller for den saks skyld, sånn som R som har to ord han konsekvent sier feil, og som han ikke retter opp i (avhengli i stedet for avhengig, forby i stedet for forbi)... Så til hjertesukket da, som er pga. ordet "Omnomnom" ååå jeg blir gaaaal Det heter NAM!!! Skjønner ikke hvor OMnomnom kommer fra, men ALLE sier det jo for tiden, og det irriterer vettet av meg Sånn..Det var godt å få klage litt over akkurat det. Bare 6 uker til UL nå. Ikke oul, men "tidlig" UL, når jeg er ca 16 uker på vei. Endret 30. juli 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. juli 2014 #947 Del Skrevet 30. juli 2014 "Avhengli" var litt søtt da! Jeg irriterer meg også over slikt. OMnomnom har jeg ikke hørt, men mange sier "nomnomnom" - kommer det fra engelsk, tro? Trodde det het "yum", men... Hehe, ikke greit. Folk blir jo bare sure om man sier fra også. Heldigvis er mannen litt språknerd, så vi godter oss om vi kan "ta" den andre for feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 30. juli 2014 #948 Del Skrevet 30. juli 2014 En jeg vet om sier "skilpaddede". Han kan si "skilpadde" hvis noen sier ordet like før ham, ellers slenger han på en ekstra "-de" Fare for at jeg røper hvem jeg er utifra dette, håper ingen som vet om det leser dette, tihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #949 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) "Avhengli" var litt søtt da! Jeg irriterer meg også over slikt. OMnomnom har jeg ikke hørt, men mange sier "nomnomnom" - kommer det fra engelsk, tro? Trodde det het "yum", men... Hehe, ikke greit. Folk blir jo bare sure om man sier fra også. Heldigvis er mannen litt språknerd, så vi godter oss om vi kan "ta" den andre for feil. Haha, prøv å hør "avhengli" x antall ganger, så får vi se hvor søtt det er da Jeg har også sett mange skrive nomnomnom, men i det siste blir det bare mer og mer av omnomnom Ja jeg bruker også å "ta" R for slike ting, men han synes bare det er irriterende Kaller meg for grammatikkpolitiet Men så fikk jeg en liten åpenbaring på hvor han har det fra, da svigermor plutselig sa "avhengli" også. Så når det kommer inn med morsmelka så er det jo litt vanskelig å endre, men hadde jeg vært han så hadde jeg gått inn for å prøve å endre det, spesielt siden han er leder og har ledere over seg han er på regelmessige møter med. En jeg vet om sier "skilpaddede". Han kan si "skilpadde" hvis noen sier ordet like før ham, ellers slenger han på en ekstra "-de" Fare for at jeg røper hvem jeg er utifra dette, håper ingen som vet om det leser dette, tihi. Haha, "skilpaddede" gjentatte ganger hadde nok blitt litt for heftig. MÅTTE ha rettet på det. Men som Sushi sier, så blir jo folk irriterte hvis man retter på dem. I dag skal vi ha noe til middag vi ikke har hatt på leeenge..Sikkert minst et halvår siden. Ikke noe store greiene, blir chicken tandori (sånn kitt fra Toro), men tror det blir veldig godt. Og nanbrød så klart. Oiii, det pøøøsregner ute! :hoppe: Får lyst til å gå ut og løpe i regnet Endret 30. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. juli 2014 #950 Del Skrevet 30. juli 2014 Man vet det har vært en bra sommer når man synes regn er gøy. Synes det er litt deilig med kaldere vær i dag, jeg. Nanbrød er så godt! *lengte* Omnomnom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. juli 2014 #951 Del Skrevet 30. juli 2014 mrdior sier "automagisk" og "trekksjakk"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #952 Del Skrevet 30. juli 2014 Man vet det har vært en bra sommer når man synes regn er gøy. Synes det er litt deilig med kaldere vær i dag, jeg. Nanbrød er så godt! *lengte* Omnomnom! Hehe, ja absolutt! Og det var jammen godt med litt gråvær. Omg, det ordet der må bannlyses mrdior sier "automagisk" og "trekksjakk"... Automagisk..Trekksjakk.. The horror!! Kommer til å ha mareritt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. juli 2014 #953 Del Skrevet 30. juli 2014 En venninne av meg sier konsekvent indigrenser i stedet for ingredienser. Får lyst til å knipse henne hver gang, så styygt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #954 Del Skrevet 30. juli 2014 En venninne av meg sier konsekvent indigrenser i stedet for ingredienser. Får lyst til å knipse henne hver gang, så styygt! Hmmm..Er hun Bodø-væring? For når jeg begynte å tenke etter, så lurer jeg på om jeg sier det samme Kanskje det er dialekt? Nå må jeg i alle fall begynne å si det rette KAN jo ikke gå rundt og si feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. juli 2014 #955 Del Skrevet 30. juli 2014 Hehe, nei, nordmøring. Og det er nok en feil, ikke dialekt. Sorri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. juli 2014 #956 Del Skrevet 30. juli 2014 Dialektunnskyldningen ja... Den bruker vi alle Trekksjakk skjønte jeg ikke hva skulle være engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 30. juli 2014 #957 Del Skrevet 30. juli 2014 Sjakktrekk, sushi T brukte å si logistikk istedet for logikk.... Det fikk jeg plukket av ham. Nå prøver jeg å få han til å se MANET istedet for MANEIT... Tror maneit er en sørlandsting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #958 Del Skrevet 30. juli 2014 Hehe, nei, nordmøring. Og det er nok en feil, ikke dialekt. Sorri! Æsj altså! Dialektunnskyldningen ja... Den bruker vi alle Trekksjakk skjønte jeg ikke hva skulle være engang? Haha, vil vel kanskje ikke kalle det unnskyldning, men heller en missforståelse av et ord Sjakktrekk, sushi T brukte å si logistikk istedet for logikk.... Det fikk jeg plukket av ham. Nå prøver jeg å få han til å se MANET istedet for MANEIT... Tror maneit er en sørlandsting.. Logistikk er jo et ord da, men det blir jo litt feil hvis han bruker det i sammenhenger hvor logikk ville vært det rette (logiske) ordet å bruke. Type "hvor er logistikken i det da?" blir jo ikke helt rett Maneit? Haha, ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. juli 2014 #959 Del Skrevet 30. juli 2014 Tygges om og nom igjen, omnomnom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. juli 2014 #960 Del Skrevet 30. juli 2014 Åja, sjakktrekk ja. Jeg vet om en som kaller det "sjakktriks". Som i overført betydning; "det var ikke akkurat noe sjakktriks!" Åh, nå kom jeg på noe som irriterer meg grenseløst. Når folk sier dysje i stedet for dusje. "Går en tur i dysjen, jeg!" Og når folk sier sjeptisk og sjenialt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå