Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååh, glemte!

JA, det vil jeg,men kan ikke. :( Kjører sørover på lørdag og blir borte til slutten av juli. Men DA vil jeg bli med dere! :nigo:

Okeida, det er greit, under tvil :nigo:

Vi kan dra alle sammen fra den her begredelige forblåste byen, å drikke kaffe på et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan dra alle sammen fra den her begredelige forblåste byen, å drikke kaffe på et sted

Bodø :hjerte::fnise:

Skjer bare mer og mer nå. Stikke og murreryyyye, ømme pupper og litt uggen og småkvalm flere ganger for dag. :)

5 uker i dag :hoppe: Endelig er det ikke sånn ekstremt tidlig enda! Da jeg var 3+2 var det jo så tidlig at jeg ble helt matt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, litt mye skrivefeil..Så da tar jeg kveld etter nattevakt :fnise: Fri til onsdags kveld nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner visst å bli lettrørt..Så på fødeavdelingen, også var det ei som var gravid med trillinger som måtte til haste-ks. Da ble jeg rørt av samarbeidet mellom de ansatte, at alle bare løp til for å hjelpe :sjenert:

Ellers er jeg faktisk kvalm nå, men jeg bare bortforklarer det med alt annet enn at det kommer av graviditeten. :P Hvis det formodning er pga. graviditeten, så er jeg nesten litt glad for det - for da er det enda litt større sjanse for at ting går bra (statistisk sett). :)

Haha, I know the feeling. Jeg så på luksusfellen hvor en mann i 20årene måtte selge hesten sin, shit jeg grein av det!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho.. Du har jo fått deg reke-ticker også :hoho:

Stas at det går fremover :)

Til å gå imot de som mener kvalme betyr jente.. Jeg var kvalm og kasta opp om jeg ikke spiste hver 2. time. Og inni her var det en gutt. Han hadde hjerterytmen som folk mener jentene har også. Så tror ikke på de mytene der :lur:

Men denne fødselskalenderen stemte.. Husker at jeg tenkte dette er en gutt allerede når jeg så at testen var positiv. Merkelig det der. Hva slags magefølelse har du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho.. Du har jo fått deg reke-ticker også :hoho:

Stas at det går fremover :)

Til å gå imot de som mener kvalme betyr jente.. Jeg var kvalm og kasta opp om jeg ikke spiste hver 2. time. Og inni her var det en gutt. Han hadde hjerterytmen som folk mener jentene har også. Så tror ikke på de mytene der :lur:

Men denne fødselskalenderen stemte.. Husker at jeg tenkte dette er en gutt allerede når jeg så at testen var positiv. Merkelig det der. Hva slags magefølelse har du? :)

Haha, ja! :nigo:

Nei, tror ikke på det jeg heller. En venninne av meg var litt småuggen i første svangerskap, også var hun kjempekvalm og kastet masse opp i andre svangerskap før det ga seg i uke 11-12. Hun har bare gutter. :)

Det er litt rart, for jeg er veldig delt. Jeg føler på en måte at det er jente, men jeg tror det er gutt :ler:

___

Mmmmm, norske jordbær :hjerte: Er så utrolig glad i jordbær. :jepp: Håper virkelig ikke jeg må hoppe over det neste tommer pga. baby som får magevondt av det! :hakeslepp::P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer seg å flytte en del intimsoner som sykepleier, med både underliv, tær (eh, ja jeg har hatt en sånn ting med tær, liker dem ikke :ler: ), samtaleemner osv. Slike ting som man vet kommer når man tar sykepleien. Men noen ting må man bare oppleve underveis..

Sånn som at det er heeelt normalt for meg som sykepleier å spørre: "Skal æ sug dæ?" :ler: Altså, en mann med traceostomi (sånn pusterør i halsen), som man da regelmessig må bruke en sånn sugemaskin for å få bort slim i tracen. Men det høres jo bare heeeelt perverst ut :ler:

På nattmorgenen i dag så satt vi som var på jobb der, noe overtrøtt, og fleipet litt rundt dette, og dro den lengre og lengre. :P Godt ingen hørte oss.. ;) Rapportene vi skriver kan jo høres helt horribel ut, type "Sugd 3 ganger, kommet godt med blankt sekret alle gangene"..Såe...Ja.

Livet som sykepleier :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forska på det og det er litt større sjanse for jente om man har hyperemesis, men ikke om man bare har vanlig svangerskapskvalme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forska på det og det er litt større sjanse for jente om man har hyperemesis, men ikke om man bare har vanlig svangerskapskvalme. :)

Såpass. :) Vel, satser på at jeg ikke får hypermesis altså!! Det tror jeg ikke at jeg hadde taklet. :P Stoor medfølelse til deg som måtte gjennom det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg.. Gratulerer med baby på vei :D

Man lærer seg å flytte en del intimsoner som sykepleier, med både underliv, tær (eh, ja jeg har hatt en sånn ting med tær, liker dem ikke :ler: ), samtaleemner osv. Slike ting som man vet kommer når man tar sykepleien. Men noen ting må man bare oppleve underveis..

Sånn som at det er heeelt normalt for meg som sykepleier å spørre: "Skal æ sug dæ?" :ler: Altså, en mann med traceostomi (sånn pusterør i halsen), som man da regelmessig må bruke en sånn sugemaskin for å få bort slim i tracen. Men det høres jo bare heeeelt perverst ut :ler:

På nattmorgenen i dag så satt vi som var på jobb der, noe overtrøtt, og fleipet litt rundt dette, og dro den lengre og lengre. :P Godt ingen hørte oss.. ;) Rapportene vi skriver kan jo høres helt horribel ut, type "Sugd 3 ganger, kommet godt med blankt sekret alle gangene"..Såe...Ja.

Livet som sykepleier :fnise:

:hoho: Huff ja! Synes synd i alle som må overhøre enkelte ting som blir sagt, som overhode ikke fatter hva som ligger bak. F.eks det med suging :ler: Noen ting må man bare fleipe med, overlevelsesinstinkt sier jeg bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er sykepleier så har jeg opplevd sånne lignende ting i jobben ja :fnise:

Hvorfor egentlig? Produserer man andre hormoner med jente i magen? :)

Min gutt hadde og "jentepuls" inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn her jeg.. Gratulerer med baby på vei :D

:hoho: Huff ja! Synes synd i alle som må overhøre enkelte ting som blir sagt, som overhode ikke fatter hva som ligger bak. F.eks det med suging :ler: Noen ting må man bare fleipe med, overlevelsesinstinkt sier jeg bare :P

Mhm :fnise:

__

O hadde også jentepuls. :) Og jeg tror jeg hadde "jentemage"? Dvs. veldig rund. Er det ikke såkalt guttemage som er mer spiss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde guttemagen var lavere og rundere.. Mens jentemagen sitter høyere og er mer "avlang"??

Jeg hadde i hvertfall ganske rund type guttemage fikk jeg høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde guttemagen var lavere og rundere.. Mens jentemagen sitter høyere og er mer "avlang"??

Jeg hadde i hvertfall ganske rund type guttemage fikk jeg høre :)

Åja, kanskje det var sånn det var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her heter det seg at jentemagen er bred, mens guttemagen er mer spiss.

Uansett ikke noe å basere innkjøpene på, tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. :) Vel, satser på at jeg ikke får hypermesis altså!! Det tror jeg ikke at jeg hadde taklet. :P Stoor medfølelse til deg som måtte gjennom det altså.

Håper du slipper det, ja! Du gjør nok det når du ikke var kvalm sist. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor egentlig? Produserer man andre hormoner med jente i magen? :)

Man kan visstnok produsere mer hcg - men det er veldig usikkert. Og uansett kan man få hyperemesis med gutt også, det skjer bare littegrann oftere med jentebaby. Det er dessverre forska altfor lite på det, så de vet vel ikke sikkert. Og ikke vet de hvorfor man får det eller hvordan man kan slippe unna heller. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, det der med tær! Den kjøper jeg fullt og helt. Tær er det ekleste jeg vet om i hele verden!! grøsssssss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...