Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en dårlig følelse! Av den enkle grunnen at forrige test jeg tok, som jeg tok da jeg var 4+3, ikke var supersterk. Den var vel hakket sterkere enn den var da jeg var 4+1, men skulle jo tro at testene skulle vært veldig sterke nå? Jaja, må bare være tålmodig. Skal teste i morgen eller lørdag. Det er siste strimmeltest jeg har. Kommer ikke til å kjøpe flere nå. Også blir det digital test om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke teste deg ihjel nå :) Testene er jo forskjellige, så det er ingen regel om at de skal bli sterkere. Håper du får bedre følelse når du har tatt den digitale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, tester bare av og til. Har en igjen, så skal bruke den også er det stopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi ! Så gøy med positiv test!

Håper spiren vokser seg stor og sterk og blir en perfekt liten bebis!

Grattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Sitter på nattevakt en av to nå. Gleder meg allerede til lørdags morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det egentlig du jobber? Sykehjem? SS?

God vakt videre! :klemmer:

Du din luring, du svarte aldri på om du ville være med på kafè!!! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, glemte!

JA, det vil jeg,men kan ikke. :( Kjører sørover på lørdag og blir borte til slutten av juli. Men DA vil jeg bli med dere! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, glemte!

JA, det vil jeg,men kan ikke. :( Kjører sørover på lørdag og blir borte til slutten av juli. Men DA vil jeg bli med dere! :nigo:

Okeida, det er greit, under tvil :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det egentlig du jobber? Sykehjem? SS?

God vakt videre! :klemmer:

Ja på SS :) Men på korttidsavdeling. Vil ikke jobbe på sykehjem. :)

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, håper jeg ikke skremte deg da jeg fortalte at den ene testen min var supersterk :(:klem: Jeg fikk jo svakere igjen dagen etter og friket ut, og så sterk igjen dagen etter det. Er ikke å anbefale for hormonene, det heller! ;)

Skal du noe på ferie, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, håper jeg ikke skremte deg da jeg fortalte at den ene testen min var supersterk :(:klem: Jeg fikk jo svakere igjen dagen etter og friket ut, og så sterk igjen dagen etter det. Er ikke å anbefale for hormonene, det heller! ;)

Skal du noe på ferie, da? :)

Neeida :klemmer: Jeg er jo enda gravid, så regner med alt er ok :jepp: Jeg ble nok litt "frika ut" en liten stund, men det gikk fort over :fnise: Dessuten kan man jo ikke drive å passe på hva man skriver i dagboka si for at ikke andre hysteriske gravide skal sammenligne og bli redde :fnise:

Ja vi skal på ferie! :) Vi skal først kjøre til Svolvær, hvor vi skal besøke farfar. Så skal vi kjøre videre til et annet sted i Lofoten, som jeg har glemt navnet på, men det var der svigermor vokste opp, og der vi pleide å være i Lofoten før svigerbestefar solgte huset sitt. Da skal vi sove i telt. :) Så skal vi kjøre videre innom Andenes, hvor vi skal besøke bestemoren og bestefaren min samt. tante, onkel og søskenbarn. Deretter kjører vi videre til Salangen, hvor vi har tanter og onkler til R, samt huset hvor faren til R vokste opp, og som vi barna/svigerbarna har arvet etter han. SÅ kjører vi hjem. :)

Dagene etterpå blir det bare å vaske klær og hus og alt sånt, også drar vi til Side i Tyrkia en uke. Et fem-stjernes all inclusive hotell med et gigantisk område hvor barnebassenget blant annet har ei diger sjørøverskute med sklie. Er vel 14 uker på vei når vi reiser, så jeg må jo være forksitig med hva jeg spiser og sånt der nede, men tror det skal gå bra. :)

Tror det blir en flott ferie!

______

Ligger henslengt på sofaen og bare slapper av. Om fire timer skal jeg på ny nattevakt igjen. :) O er hos mamma, for R og Balder (hunden) er på fjelltur. :) Heldiggrisene! Skulle gjerne vært med, men får ta det ei anna helg. Kanskje vi tar oss ei overnatting hele familien neste helg.

O sa noe som fikk meg til å tenke over hva han kan sitte og tenke på. Rambo, familiehunden vår (som opprinnelig var min) som bodde hos mamma og stefar, ble jo avlivd for en uke siden. I dag skulle vi dit for første gang etter at det skjedde. Jeg snakket litt med han om det i forkant før vi dro i dag, at Rambo ikke kom til å være der osv. Har allerede fortalt han at han er død. Så sa han da vi kjørte bil: "mamma? Han bæstefar e dø..Og han Rambo e dø.....De e i lag nu".

Sannsynligvis har han bare ressonert seg fram til at siden de begge går under betegnelsen "død" nå, så er de nok på samme stedet, men det var bare så spesielt, synes jeg. Han er tross alt bare 2,5 år gammel. :)

Edit: Bare for å skrive enda mere... ;)

Om ca. tre uker tenker jeg å få målt hcg-stigning (ja, vet jeg er litt nevrotisk, MÅ liksom ha kontroll på at ting er som det skal), og hvis alt er fint og flott, så er tanken å fortelle O nyheten. Da er det under 5 % sjanse for spontanabort, og siden han snakker så mye om dette med å bli storebror (i dag fortalte han at lillebroren hans heter Jhonny :P ), så tenker jeg det er greit å si det da, for han går jo rundt og sier til folk at han skal bli storebror, selv om han ikke vet det enda. også skal han da få "æren" av å si til bestemoren sin at han skal bli storebror. :) Tror det blir en artig måte å fortelle det på. Er vel sånn 8+4 eller noe sånt når vi får fortalt det. Tar jo noen dager å få målt hcg.. :)

Litt tidligere enn planlagt, men.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg holdt på å forsnakke meg flere ganger i natt mtp. graviditeten! Er vanskelig å huske på at det er hemmelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner visst å bli lettrørt..Så på fødeavdelingen, også var det ei som var gravid med trillinger som måtte til haste-ks. Da ble jeg rørt av samarbeidet mellom de ansatte, at alle bare løp til for å hjelpe :sjenert:

Ellers er jeg faktisk kvalm nå, men jeg bare bortforklarer det med alt annet enn at det kommer av graviditeten. :P Hvis det formodning er pga. graviditeten, så er jeg nesten litt glad for det - for da er det enda litt større sjanse for at ting går bra (statistisk sett). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for kvalme, du er gal! :ler:

Så fin filosofering av O. :) Blir stadig overrasket over hvordan 2-3-åringer tenker og trekker konklusjoner. De er jammen fine, og sier mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes det var fine tanker av en på 2,5 år! :jepp:

Glad for kvalme? :overrasket: Neida, joda... det er jo på mange måter litt surrealistisk å være nygravid. Ikke synes det, ikke kjenner man spark, det er jo bare symptomene man har å gå etter... så det er ikke rart at selv de ubehagelige bitene av det blir kjærkomne tegn!

(og du, hvis du skulle bli lei av A4-livet, så er det jo bare å fortsette etter denne! Du er nok i A4-boksen med to eller tre barn, men etter det får du nok en del overraskede utrop. Sånn hvis det skulle bli for kjedelig i boksen :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå Lofoten din heldiggris!! Er oppvokst der men foreldrene mine flyttet der i fra i fjor og jeg er ennå skuffet pga det, savner Lofoten :)

Den gangen jeg mistet så hadde jeg mye mer symptomer (blant annet kraftig kvalme) enn den gangen det gikk bra, så i mitt hode er det med symptomer ikke et tegn på at det vil gå bra. Slitsomt å tenke sånn når man er gravid, men samtidig så lyver neppe statistikken ;) Har du mistet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt dobbelposting her nå. ;)

Glad for kvalme, du er gal! :ler:

Så fin filosofering av O. :) Blir stadig overrasket over hvordan 2-3-åringer tenker og trekker konklusjoner. De er jammen fine, og sier mye rart!

Hehe, ja sånn svaaaak kvalme som jeg har hatt i dag kan jeg fint leve med, men foretrekker selvsagt å slippe å bli kjempekvalm. :)

Ja, synes det var ganske fint sagt, egentlig. :) Rart hvor mye de tenker over ting allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes det var fine tanker av en på 2,5 år! :jepp:

Glad for kvalme? :overrasket: Neida, joda... det er jo på mange måter litt surrealistisk å være nygravid. Ikke synes det, ikke kjenner man spark, det er jo bare symptomene man har å gå etter... så det er ikke rart at selv de ubehagelige bitene av det blir kjærkomne tegn!

(og du, hvis du skulle bli lei av A4-livet, så er det jo bare å fortsette etter denne! Du er nok i A4-boksen med to eller tre barn, men etter det får du nok en del overraskede utrop. Sånn hvis det skulle bli for kjedelig i boksen :ler:)

Ååå som jeg gleder meg til å kjenne spark <3 Det er så herlig!

Haha. Kunne i utgangspunktet tenke meg tre, men R vil ikke ha fler. Han skal snippsnipp når lillebror/søster har kommet ut i god behold. Så med mindre det skjer et uhell mens han venter på time så blir vi nok godt værende inni firkanten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå Lofoten din heldiggris!! Er oppvokst der men foreldrene mine flyttet der i fra i fjor og jeg er ennå skuffet pga det, savner Lofoten :)

Den gangen jeg mistet så hadde jeg mye mer symptomer (blant annet kraftig kvalme) enn den gangen det gikk bra, så i mitt hode er det med symptomer ikke et tegn på at det vil gå bra. Slitsomt å tenke sånn når man er gravid, men samtidig så lyver neppe statistikken ;) Har du mistet før?

Veldig fint i Lofoten. :)

Har ikke mistet før som jeg vet om i alle fall. Så håper det holder til mål denne gangen og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...