Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så kjeeedelig å være gravid npr man ikke føler seg gravid, ikke ser gravid ut og ikke kan si det til folk enda. :P Håper de neste fire ukene går fort! Når jeg er over åtte uker så begynner jeg sikkert å føle meg litt mer gravid. Gjorde det sist i alle fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så rask fødsel var det jeg var livredd for andre gangen (etter å ha blitt skremt av jordmor). Glad det gikk raskt, men ikke SÅ raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjeeedelig å være gravid npr man ikke føler seg gravid, ikke ser gravid ut og ikke kan si det til folk enda. :P Håper de neste fire ukene går fort! Når jeg er over åtte uker så begynner jeg sikkert å føle meg litt mer gravid. Gjorde det sist i alle fall. :P

Sånn hadde jeg det til jeg kjente bevegelse i uke 16 med M! Var bombesikker på at hele graviditeten bare var en drøm, for jeg merket jo ingenting på kroppen. :fnise:

Søster ringte meg nå nettopp og hun har fått kvalmen kastet på seg nå. Hun trodde hun slapp unna, men neida. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn hadde jeg det til jeg kjente bevegelse i uke 16 med M! Var bombesikker på at hele graviditeten bare var en drøm, for jeg merket jo ingenting på kroppen. :fnise:

Søster ringte meg nå nettopp og hun har fått kvalmen kastet på seg nå. Hun trodde hun slapp unna, men neida. :ler:

Ja, det blir på en måte konstant kamp mellom følelsene og fornuften. Type "åh, føler meg ikke gravid, så da er jeg vel ikke det. Er nok bare innbildning. Nei...Jeg ER jo gravid! Det har alle de tusen testene og de smååååå, diffuse symptomene bevist!" :P

En så rask fødsel var det jeg var livredd for andre gangen (etter å ha blitt skremt av jordmor). Glad det gikk raskt, men ikke SÅ raskt.

Ja, det er nok ganske skummelt når det står på. Har ikke fått snakket så mye med henne enda, men det gikk visst bra, da. :)

Jeg føler meg heller ikke gravid, kjennes bare som verdens lengste fyllesyke :P

Ja det kan jeg tenke meg, når du er så kvalm.. :P

Woho, endelig internett tilbake! Jeg kan multisitere, jeg har laget meg ticker og jeg slipper å sitte på den forbaska mobilen! :nigo: Eneste som irriterer meg er at jeg husker ikke hvor jeg hadde tickeren fra forrige svangerskap. Synes det var en veldig fin ticker, men det var nesten ingen som hadde den da, og har ikke sett det siden. Så da ble det den vanlige da, inntill noe mer artig dukker opp. :)

Edit: Ikke minst kan jeg se andre sine tickere, så det blir litt lettere å se hvor langt andre er på vei. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, reke!!! På tickeren din :ler:

Haha, men det ser jo ut som en reke på dette tidspunktet :ler:

Så...I dag stod vi opp kl 0700. Fra halv ti til elleve sov jeg på sofaen. Fra 12 til 13:30 var jeg på brannkurs på jobben, også kjørte jeg hjem igjen og la meg på sofaen. Kunne tenkt meg til å sove enda litt mer nå. :sjenert: La meg halv ti i går kveld. :fnise:

Blir spennende på nattevakt i morgen :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ticker og nytt navn på boka :danse:

Jeg fødte på 2,5 time etter at de fikk satt i gang riene. Var ikke noen pause, det hagla på med rier i ett sett. Men jeg var oppe og gikk en snau time etter fødsel, følte meg absolutt ikke utslitt. Lurer veldig på hvordan det blir neste gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ticker og nytt navn på boka :danse:

Jeg fødte på 2,5 time etter at de fikk satt i gang riene. Var ikke noen pause, det hagla på med rier i ett sett. Men jeg var oppe og gikk en snau time etter fødsel, følte meg absolutt ikke utslitt. Lurer veldig på hvordan det blir neste gang....

Det må jo være fordelen med raske fødsler :jepp:

Jeg var jo heeeelt utslitt. Dysvett, store poser under øynene, hoven i ansiktet, blodsprengte øyne og alt for sliten til å egentlig ta inn over meg hva som akkurat hadde skjedd. Husker mitt eneste fokus da jeg dusjet et par timer etter fødsel var at "nå må jeg ikke besvime, nå må jeg ikke besvime", og da jeg var ferdig i dusjen og fikk lagt meg i senga så ble jeg nesten helt skjelven av utmattelse. :P Samtidig var jeg jo så full av adrenalin at jeg fikk jo ikke sove sånn kjempelenge. Spesielt ikke etter at de kom inn på rommet og hentet han for å ta han ned på intensiven. Ikke det at jeg ble bekymret, husker nøyaktig hvordan jeg reagerte: "Babyen din har lav oksygenmetning, og ser ganske rød ut, så vi skal ta han ned på intensiven, spesielt siden du hadde feber under fødselen, så vi skal bare følge bedre med han.." og jeg bare "ok". :P Men det føltes likevel rart at han ble tatt ned, så jeg fikk ikke sove mer.

Tror nok jeg var så likegyldig til at han ble tatt med dit nettopp fordi jeg var så sliten. Hadde selvsagt blitt bekymret hvis jeg hadde fått følelsen av at det var noe å være bekymret over, men jeg var ikke spesielt bekymret. Følte han var i gode hender. :)

Men akk, så surealistisk følelse jeg får inni meg når jeg tenker på det første døgnet etter fødselen. Det er så rart å tenke på. Samboer hadde jo dratt hjem i fire-femtiden. I åtte-tiden (?) ble O hentet ned til intensiven. Lurer på om jeg klarte å duppe av en liten time til klokken ni. Da ringte meg samboer, men han tok ikke tlf. Kl 10:00 fikk jeg tak i han, stakkaren hadde sovnet helt av etter å ha vært oppe nesten hele natta. Da han kom kl 11 skulle vi dra ned, men jeg fikk ikke lov av barnepleier å gå selv, for jeg var så bleik av blodtapet, så R måtte hente rullestol til meg. Problemet var bare at jeg var så hoven nedentil at det gjorde vondt å sitte :ler: Men vi trillet nedover vi, og da vi kom inn dit, satt det ei dame med en unge i armene. Jeg kjente han ikke igjen, så jeg spurte etter O, og der var han visst. :P Da var det bare å sette seg i sofaen og prøve å amme han. Etter en halvtime klarte jeg ikke mer, så vi gikk opp igjen, men så fikk vi han opp på "perm" rundt kl 15 på ettermiddagen. Da fikk vi ha han med oss i noen timer før han dro ned igjen, også fikk han komme opp igjen på kvelden slik at jeg kunne nattamme han.

:hjerte:

Forventer ikke at dere skal lese denne skriblingen altså, det ble bare så koselig å mimre litt. :) Selv om jeg ikke hadde et snev at mors- eller lykkefølelse denne dagen, så ser jeg tilbake på den med stoooor kjærlighet. Jeg tror neste gang kommer til å være helt anderledes. Forhåpentligvis en lettere fødsel og ingen nyfødtintensiv, men mest av alt vet jeg mer hva jeg går til og jeg er på en måte allerede glad i "den" personen som skal bli min sønn/datter, for nå har jeg ventet i snart 1,5 år på å få bli gravid, og endelig er jeg det. :hjerte: Derfor er jeg veldig redd for å miste, men heldigvis vil det jo sannsynligvis gå bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Jeg var, til tross for lang og slitsom fødsel, ikke sliten etter fødselen, og kunne dratt hjem etter et par timer om jeg ville. :ler:

Synes det er helt absurd, jeg burde jo vært utslitt etter den opplevelsen. Tror jeg bare var så høy på å endelig ha fått oppleve en fødsel, og så høy på kjærlighet og stolthet. Åh, fine minner. :hjerte:

Synes det er superkoselig å lese skriblingen din! Er nesten litt misunnelig. Ikke på at du er gravid, men på at du skal få føde og oppleve nyfødttiden og sånn. Jeg skulle gjerne hatt en drøss med babyer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Jeg var, til tross for lang og slitsom fødsel, ikke sliten etter fødselen, og kunne dratt hjem etter et par timer om jeg ville. :ler:

Synes det er helt absurd, jeg burde jo vært utslitt etter den opplevelsen. Tror jeg bare var så høy på å endelig ha fått oppleve en fødsel, og så høy på kjærlighet og stolthet. Åh, fine minner. :hjerte:

Synes det er superkoselig å lese skriblingen din! Er nesten litt misunnelig. Ikke på at du er gravid, men på at du skal få føde og oppleve nyfødttiden og sånn. Jeg skulle gjerne hatt en drøss med babyer :ler:

Det er ikke verst, da! Hvor lenge hadde du rier? Jeg hadde rier nesten 16 timer, men det var nok til å slite meg fullstendig ut. Skal sies at jeg er ikke blant de med høyest energinivå. :P Noe sier meg at du tåler litt mer :fnise:

(Btw. jeg og Missdior tenkte oss kanskje på kafe mandag eller tirsdag neste uke på formiddagen, hiv deg gjerne med ;) )

Hehehe, enn så lenge eeeelsker jeg at jeg skal være gravid i ni mnd først! Eller kan omformulere meg: Så snart jeg har nått 10-12 uker, SÅ er jeg superglad for det. Akkurat nå er det hovedsaklig litt kjedelig og kjipt. :P Bekymring blandet med trøtthet og fare for kvalme om noen uker er ikke såå artig, men skal ikke klage. Er veldig takknemlig for å være gravid allerede.

Og jeg skjønner du får litt sånne følelser angående å oppleve fødsel og nyfødttid. Det er noe helt spesielt, altså. Ja man er sliten, men den tiden er så verdifull, og man får den ikke mange gangene i livet. For oss som dessverre ikke skal ha flere etter denne, så blir jo dette siste gangen jeg får oppleve det. Så har man sånne som Mafalda da, som er så heldig å få oppleve det hele SEKS ganger :fnise::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh...Familiedrama til tusen! Blir helt svett kjenner jeg, og nervøs og stressa. Mamma og søstra mi hadde en skikkelig krangel forrige uke. De begge har helt forskjellige versjoner om hva som skjedde, begge forventer en unnskyldning og ydmykhet fra den andre, men ingen av dem vil ta kontakt for de mener det er den andres ansvar. Etter å ha hørt begges versjoner så tror jeg muligens det er min søster som har mest "rett", min mor var ganske brisen og i sorg (avlivde familiehunden vår på fredagen som var, det var faktisk rundt dette de begynte å kranlge, men tar et halvår å gå inn på, så det gidder jeg ikke). Jeg har prøvd å "snakke ned" mamma, slik at hun ville kontakte søster, men mamma mener at denne gangen må søster ta kontakt først etter konflikt, mens søster mener at denne gangen er det mamma :klo:

De er helt stuck på sine versjoner og begge opptrer like såra på hver sin side. Jeg prøver å megle og roe ned situasjonen, men enn så lenge går det ikke. Søster skal på besøk hit om en uke, men hvis de ikke har ordnet opp til da, så kommer hun ikke til å ville bo hos mamma, men heller bo hos pappa. Noe hun ikke pleier å gjøre.

Herreguuuud for et drama!! Og her sitter jeg dritstressa over at det blir en isfront mellom dem nå. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe gøy :( Synd at de drar deg inn i det, det er jo ikke ditt ansvar å ordne opp heller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe gøy :( Synd at de drar deg inn i det, det er jo ikke ditt ansvar å ordne opp heller...?

Det er ikke nødvendig det at de drar meg inn i det. Altså, jeg ringte mamma og spurte hvordan søster hadde tatt det med at hunden var avlivd, og da fortalte mamma hva som hadde skjedd. Så spurte jeg søster senere på dagen hvordan det gikk, med tanke på hunden, og da fortalte hun meg hva hun mente skjedde da. Så har jeg på eget initiativ snakket med mamma, og så med søster, og nå har jeg tenkt å prate med mamma igjen. Når de begge er så sta så må jo noen prøve å myke de opp litt, tenker jeg.. :P Heller det enn at det blir en evig isfront mellom dem.

Veldig kjedelig situasjon, i alle fall.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig å være midt i mellom :(

Hvordan føler du deg? Spennende tider for deg :)

Tja..Hvordan jeg føler meg? Jeg er hormonell. Kontant pms, virker det som. Glefset til sambo i tlf da han var på vei fra jobb "æ skal ikke ring dæm nei, æ e opptatt med å lag middag til dæ, så det kan jo du gjør!" :sjenert: Da han kom hjem 10 min senere: "Heiaaa :) middagen e snart ferdig :D", samtidig som jeg tenkte "åh, så kjekk ;) ".. :ler: Humørsvigninger.. :P

Ellers er jeg jo ganske trøtt om dagen. Har ikke vært på jobb siden natt til lørdag nå, så er ikke det at jeg har jobbet natt. :P I dette øyeblikk er jeg småkvalm, men tror ikke det er pga. graviditeten. :) Ellers ingen symptomer. Føles som jeg har visst om graviditeten kjempelenge nå, men det er jo faktisk bare ni dager siden jeg fikk den første, kjempesvake testen. :P

Regner med fler symptomer dukker opp de to neste ukene. :) Bare jeg får 3+ på testen om en uke, så skal jeg slappe av og tenke at dette holder til mål.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese et lite avsnitt av fødselen til O :) Ser for meg at det var veldig rart at han forsvant ned på intensiven, men som du sier, han var jo i trygge hender. Gleder meg til vi kan utveksle våre fødselshistorier neste vinter/vår :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese et lite avsnitt av fødselen til O :) Ser for meg at det var veldig rart at han forsvant ned på intensiven, men som du sier, han var jo i trygge hender. Gleder meg til vi kan utveksle våre fødselshistorier neste vinter/vår :hjerte:

Jaa, det blir koselig :hjerte:

Jeg skal sende brev til sykehuset for å få tilsendt journalen min fra sist gang. Er nok mye jeg ikke husker, men som jeg har lyst til å huske. :) Glemmer det bare av hele tiden. :P

___

Si meg, er det bare hos meg og i mitt liv at tiden snegler seg avgårde? :klo: Føler jeg har vært 4 uker på vei en evighet :P Bare i dag og i morgen igjen da, så er jeg endelig 5 uker på vei. :P

I kveld og i morgen kveld skal jeg på nattevakt. R skal på fjelltur i morgen, så O skal overnatte hos mamma da. Ellers ingen planer for kommende helg. Blir jo alene fram til R kommer hjem søndags ettermiddag.

Lurer på om puppene mine har blitt et hakk større/tyngre nå. Er ikke sånn at jeg ser det kjempegodt, men det ser ut som at noe er forandret. :)

Hittil vet et vennepar av oss, R sin søster, mamma og stefar pluss to venninner av meg. Neste uke får søsteren min vite det siden hun kommer til byen, og svigermor får vite det neste fredag. :) Jeg vil ta den digitale testen før jeg forteller flere, og den skal tas onsdag i neste uke. Da er jeg 5+4 og burde få 3+ på testen. Pappa og de får nok ikke vite før jeg er i alle fall ti uker på vei. :) Og resten av "verden" blir det lenge til. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...