Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha jente, mannen vil ha gutt, og fødselskartet sier gutt :ler: Blir jo glad uansett, men har alltid sett for meg mrdior med ei lita jente på armen, :rodmer: som er skikkelig glad i pappan sin

Koselig! :)

Selv om det er litt kjipt å være uggen og ha pupper som ikke liker at jeg sover på maheb, så føler jeg meg litt trygg av det. :) Litt mer gravid-følelse da. ;).

I dag skal vi bestille sudentur sammen med svigermor :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå sydentur, missuunnnneerliiiig

Vi drar 31 august. Satser på å ha litt å strutte med da :nigo: Er 14 uker når vi drar.

Men åååå som jeg håper spiren holder seg der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stemte ikke det kinesiske fødselskartet, så det tror jeg ikke noe på :ler: Det er vel 50/50 tenker jeg! Sikkert fordeler uansett hva man får, en av hver virker gøy, men tar gjerne to jenter også jeg :hjerte: Håper ikke kvalmen blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar 31 august. Satser på å ha litt å strutte med da :nigo: Er 14 uker når vi drar.

Men åååå som jeg håper spiren holder seg der inne. :)

Hihi, ja, du har kanskje det da! Man strutter jo litt mer tidligere den andre gangen. :laugh:

DET gjør den!! :blomst:

.. fødselskart stemte her! og alle andre kjærringråd. Ingen symtomer, ingen kvalme ingenting. Og det er gutt! Begge søstrene mine og mamma slet med kvalme og andre symptomer - det ble jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når oddsen er 50% så skal det jo ikke så mye til for å stemme :P

Vet om mange som har vært kvalme, men som har ventet gutt. :)

Får se i oktober hva som skjuler seg der inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med sydentur :) Vi kikker også på reise :) Hvor skal dere?

Holder en knapp på jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sydentur :) Vi kikker også på reise :) Hvor skal dere?

Holder en knapp på jente :)

Tyrkia ;) Er ikke så mange alternativer på direktefly fra her vi bor, og det er så fryktelig dyrt å dra innom Oslo, ikke minst mer tungvint. Mange andre plasser jeg helst skulle dratt, men det er nå så. :P

Kjedelig å ha sååå lite symptomer. Er så vanskelig å føle seg gravid da. :P Blir redd for MA når symptomene er så fraværende i forhold til mange andre som er like langt på vei som meg. Men var jo slik sist også. Jeg påvirkes bare ikke så veldig av hormonene.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time til UL 11 september. De haffe ikke ledig før det, så da er jeg jo 16 uker på vei. Men jeg har henvisning inne fra før av, så betaler bare egenandel på 75 kr og regner med å gå der på videre kontroller, så det er jo greit.

Vurderer likevel å ta en UL i Trondheim i august når vi likevel skal dit. :)

Kanskje jeg får vite kjønn allerede i september da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en artikkel er det nå ca 12% sjanse for spontanabort. Om to uker er det bare 8% og om fire uker er det 5% sjanse. :) Håper jeg har oddsen med meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Jeg var ekstra bekymra andre gangen, siden jeg tenkte at det ikke går an å være heldig to ganger. Men det gikk jo fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Jeg var ekstra bekymra andre gangen, siden jeg tenkte at det ikke går an å være heldig to ganger. Men det gikk jo fint. :)

Ja, og med positiv test gjør det jo for de fleste. :)

Tok en EL-test bare for artig, med bare tre timer siden forrige do-besøk. Den ble overpositiv med en gang. Så HCG stiger bra i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå MÅ jeg klage litt! Jeg er i elendig form. Vondt i hode, bomull i hodet, forkjølelt, slapp, og sliten. Det eneste som mangler er feber, men er sjeldent jeg får feber, da. Så følee meg ikke som "mother of the year" når jeg som har fri i dag lar O være åtte timer i bhg. :sjenert:

Ble helt utslitt av å rydde i 15 min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å passe litt på seg selv og! Han har det sikkert mye bedre i barnehagen enn hjemme med en syk mamma.

Jeg var kvalm fra uke 7 til 25 forrige svangerskap, og jeg fikk gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis i bedre form nå. :)

Lite å si om graviditeten i disse dager med då lite symptomer. Tenker å ta en digital test onsdag neste uke. Da er jeg 5+4 så da dkal det stå 3+ på testen hvis hcg har steget høyt nok. :)

Tror jeg er frisk nok til joggetur i morgen. Det blir deilig. :) Tror jeg da. Vet jo aldri når gravidformen kicker inn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du er i bedre form :klem: nyt det! Håper det varer!

Takk :klemmer:

Tror jeg er svangerskapstrøtt allerede. Både i går og i dag så har jeg sovet time halvannen på formiddagen. Likevel er jeg mer enn klar til å legge meg halv ti om kvelden. I går sov jeg til halv ti om morgenen for så å sove fra halv tolv til ett :P

Det er jo fordelen med å jobbe natt. Har så mange fridager hvor jeg får slappet godt av. Er kun hver tredje uke når jeg har arbeidshelg det blir lirt hektisk. Da jobber jeg fra natt til fredag til og med natt til mandag, så fire netter på rad. Så har jeg fri natt til tirsdag og onsdag, men går på natt til torsdag og natt til fredag. På fredag morgen igjen har jeg da fri helt til onsdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! Venninne av meg fikk sitt fjerde barn i går...I ambulansen 45 min etter at vannet plutselig hadde gått :hakeslepp: At det går an å føde så fort :P

Om en uke begynner hjertet å slå. Gleder meg til det, for føler på en måte det er et kritisk punkt. Går det bra, så går det liksom bra føler jeg :P

Nå skal jeg spise frokost: speltlompe-pizza :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så korte fødsler må være grusomme i den lille tiden de står på. Man vet jo ikke at det skal vare så kort, og smerten må være helt forferdelig. Nei, takke meg til en ålreit kort fødsel slik jeg hadde med M. 4,5 time og ingen smertestillende, helt greit. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...