Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Kanskje puppen din har blitt til ei kvise?? :fnise:

Bedre å ta turen en gang for mye :opplyser:

Men om man er gravid så slår jo EL testene ut, gjør de ikke? Så det kunne jo vært en ide å bare sjekke om ikke noe skjer på et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeei :)

Jeg har jo ikke fått med meg at du har prøvedagbok!

Her må jeg følge med :jepp:

Hei og :velkommen::klemmer:

Så koselig! :)

Det må jo være ganske surt hvis det har stått der siden sist du amma. :fnise:

Det er jo bare nesten 1,5 år siden jeg sluttet å amme..Holder ikke melk så lenge a? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje puppen din har blitt til ei kvise?? :fnise:

Bedre å ta turen en gang for mye :opplyser:

Men om man er gravid så slår jo EL testene ut, gjør de ikke? Så det kunne jo vært en ide å bare sjekke om ikke noe skjer på et par dager :)

Ja, det er jo det. :jepp:

Hehe, ja jeg har jo tenkt tanken...Planen er å ta en G-test hvis jeg enda ikke har fått EL innen torsdags morgen. :)

I dag var testen litt sterkere. Ikke sånn kjempemye, men sånn at jeg ser at den er sterkere uten å måtte legge inn noen godvilje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg husker hvordan mine EL tester så ut for å komme med råd :klo:

Men husker jeg testa fra noen dager før appen sa jeg skulle ha EL. Og fikk gradvis sterkere test. Helt til den dagen jeg fikk EL smerter, da gadd jeg ikke teste mer :P

Håper EL kommer sånn at du slipper å bli koko av all EL praten :kose:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare to tester igjen, så når jeg er fri for dem så blir det ikke mer testing denne syklusen her i alle fall. ;) Da blir jeg i så fall bare å satse på regelmessig sex helt fram til mensen evt. dukker opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen jeg skulle fått EL-slim og positiv EL-test, dersom jeg hadde fått like lang syklus som forrige måned. Null EL-slim i alle fall, så får vi se da om det blir noen positiv EL-test i ettermiddag. Har mine tvil, så blir visst en endeløs syklus dette her. :sukk: Tviler på at jeg har hatt EL allerede, men er jo lov å håpe. Har ikke lenger disse stikningene jeg hadde nå og da før helgen, men..Skulle jo ikke fått utslag på EL-testene hvis jeg var ferdig med eggløsningen. Har jo pleid å hatt blendahvite tester sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"surmelk" :ler:

Irriterende å ikke vite, men jeg syns også du skal ta en G-test snart :Nikke: ! Har du noen liggende?

Men uansett om du har, hatt eller skal ha EL så er det jo kjempefint at dere hiver innpå med aksjer sånn tilfelle! Da må det jo bare klaffe til slutt!

:strix: babystøv fra meg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"surmelk" :ler:

Irriterende å ikke vite, men jeg syns også du skal ta en G-test snart :Nikke: ! Har du noen liggende?

Men uansett om du har, hatt eller skal ha EL så er det jo kjempefint at dere hiver innpå med aksjer sånn tilfelle! Da må det jo bare klaffe til slutt!

:strix: babystøv fra meg :strix:

Jeg har liggende ja. Så kan i teorien ta en allerede i kveld dersom EL-test ikke er positivt (holder meg fra halv fire til halv åtte-åtte, så skal være konsentrert nok til å slå ut), men jeg kommer bare til å føle meg dum når g-testen er negativ :fnise: Type "herreguuud, er jeg virkelig ut at de som tror at det er SÅ lett å bli gravid :ler: " :P

Men nå blir jeg en anelse fristet, så mulig jeg ender opp med å gi etter. Har tre stk liggende, så er ikke det at det gjør noe å ta en. :)

Edit: Når det er sagt så har jeg null symptomer på graviditet, så er i grunn dustete å ta en test. :P

Takk for babystøv :nigo:

Skal ha undervisning om KOLS i morgen, så sitter her inne i finværet og jobber med framlegget. Siste oppgave ever på sykepleiestudiet da, så prøver å trøste meg med det. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen eit lite spor her, så det blir lett å komme tilbake for å lese :)

Håper du får EL, eller aller helst er gravid :jepp:

Eg har komt til det stadiet at eg har EIN graviditetstest liggande, og den gidd ikkje eg å bruke før eg er langt over tida med mensen :P Bruker cbfm, og testane der er jo kjempedyre..så eg håper eg ikkje treng å bruke den så veeeldig lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen eit lite spor her, så det blir lett å komme tilbake for å lese :)

Håper du får EL, eller aller helst er gravid :jepp:

Eg har komt til det stadiet at eg har EIN graviditetstest liggande, og den gidd ikkje eg å bruke før eg er langt over tida med mensen :P Bruker cbfm, og testane der er jo kjempedyre..så eg håper eg ikkje treng å bruke den så veeeldig lenge :)

Hei! Hyggelig hyggeli! :velkommen::klemmer:

Det håper jeg også. Gelder meg veldig til å bli gravid, ikke minst gleder jeg meg til å være ferdig med selve prøvingen. :)

Jeg prøver å unngå å bli "testetøs" jeg også, men samtidig så er det bedre for meg å vite om jeg er gravid eller ikke dagen før/på IKM-datoen, enn å gå rundt og lure i mange dager over IKM, også blir jeg bare skuffet når den eventuelt er negativ når jeg kanskje har trodd at den skulle blitt positiv. Så jeg kommer nok til å teste 13 dpo i alle fall :jepp:

Huff, nå skal jeg lese gjennom teskten (12 sider, 3000 ord. Er det nok til å klare å holde en undervisning i 30 min?) før jeg skal begynne å lage stikkord og finne bilder til Powerpointen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Nix! Nada! :P

EL-testen i dag var halvparten så svak som i går. Minst. Skal sies at urinen også var halvparten så lys i fargen. Jeg har ikke drukket mye de siste timene, men hadde visst mye væske som skulle ut likevel. G-testen var for øvrig blenda-hvit.

Siste EL-test tas i morgen. Etter det er jeg fri. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, om jeg bare skal gi opp denne måneden og vente på mensen, eller om jeg skal gi gjerne og ha sex annen hver dag. Det er jo slitsomt å ha sex annen hver dag over en lengre periode, når det ikke er av ren lyst. Men tror jeg skal fortsette i noen dager til i det minste, men gidder ikke holde på med det til lenger enn over helga. :)

Så fra og med søndag skal jeg slappe helt av og vente på mense/ikke mensen. Problemet er bare at jeg ikke aner når IKM er :ler:

Må nok bare innstille meg på at dette kan ta noen måneder. Er visst ganske uregelmessig likevel. Trodde jeg var heldig og hoppet rett i god syklus, men så feil kan man ta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lært noe nytt, nemlig at EL-tester skal tas mellom kl 11-15 fordi LH-toppen i kroppen er høyest etter man har stått opp, og daler i løpet av dagen, men at det tar en stund før det begynner å dale i urinen.

Så skal ta den siste EL-testen min i morgen i 12-tiden. Hvis dette stemmer så vil det jo være mindre stress å EL-teste for da trenger jeg ikke gå hele dagen og vente på å få testet og jeg må ikke fokusere på å holde meg sånn på ettermiddagen. :)

Tror sånn sett jeg tar en runde til med EL-testing dersom jeg ikke blir gravid denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med tullesykluss :(

Jeg tror jeg alltid tok EL testene om morran jeg :P vet ikke hvorfor :P

Men det er jo bra at du har funnet ut av tidspunktet i det minste :)

Må sjekke datoen for de EL testene jeg har liggende. Er de brukbare så kan jeg sende de til deg om du vil :) Gidder ikke reise meg nå fordi jeg er lat. Men skal se når jeg legger meg. Men de er vel kanskje gått ut på dato? Er jo over 2 år gamle :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tullesykluss :(

Jeg tror jeg alltid tok EL testene om morran jeg :P vet ikke hvorfor :P

Men det er jo bra at du har funnet ut av tidspunktet i det minste :)

Må sjekke datoen for de EL testene jeg har liggende. Er de brukbare så kan jeg sende de til deg om du vil :) Gidder ikke reise meg nå fordi jeg er lat. Men skal se når jeg legger meg. Men de er vel kanskje gått ut på dato? Er jo over 2 år gamle :sjenert:

Man skal visst ikke ta de på morgnen for da er urinen for konsentrert. Skal være "mellomkonsentrert" :P

Åh, det var jo veldig snilt! :) Men trenger du dem ikke selv? ;) Jaaa, spørs om de er utgått da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal visst ikke ta de på morgnen for da er urinen for konsentrert. Skal være "mellomkonsentrert" :P

Åh, det var jo veldig snilt! :) Men trenger du dem ikke selv? ;) Jaaa, spørs om de er utgått da? :klo:

Er det ikke bare å tisse på en pinne?? :hoho: At det skal være så avansert gitt.

Nei jeg trenger de ikke selv. Har hatt EL når jeg har brukt kobberspiral og jeg har ganske så kontroll på EL om jeg bare gidder. Men vil helst ikke vite når jeg har EL, bare pule og håpe på det beste :P

Så nå at de gikk ut på dato i oktober 2013.. Du får google litt og se om de er noe å ha. Er de brukbare så kan du få de :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lært noe nytt, nemlig at EL-tester skal tas mellom kl 11-15 fordi LH-toppen i kroppen er høyest etter man har stått opp, og daler i løpet av dagen, men at det tar en stund før det begynner å dale i urinen.

Så skal ta den siste EL-testen min i morgen i 12-tiden. Hvis dette stemmer så vil det jo være mindre stress å EL-teste for da trenger jeg ikke gå hele dagen og vente på å få testet og jeg må ikke fokusere på å holde meg sånn på ettermiddagen. :)

Tror sånn sett jeg tar en runde til med EL-testing dersom jeg ikke blir gravid denne syklusen.

Hæææ? Har hørt de skal tas mellom 17-20 jeg?!

Gjør jeg det feil da?! :fnise:

Jeg får ta en tidligere imorgen da og en på ettermiddagen å se :)

Krysser fingrene for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å tisse på en pinne?? :hoho: At det skal være så avansert gitt.

Nei jeg trenger de ikke selv. Har hatt EL når jeg har brukt kobberspiral og jeg har ganske så kontroll på EL om jeg bare gidder. Men vil helst ikke vite når jeg har EL, bare pule og håpe på det beste :P

Så nå at de gikk ut på dato i oktober 2013.. Du får google litt og se om de er noe å ha. Er de brukbare så kan du få de :)

Haha, nei det kan du si :fnise:

Jeg fant ikke ut av det :klo: Så kanskje like greit å droppe? De koster ikke all verdens uansett, men du skal ha tuuusen takk for tilbudet :klemmer:

Hæææ? Har hørt de skal tas mellom 17-20 jeg?!
Gjør jeg det feil da?! :fnise:
Jeg får ta en tidligere imorgen da og en på ettermiddagen å se :)

Krysser fingrene for deg! :)

Det trodde jeg også, men så leste jeg ei som skrev på babyverden som tydligvis hadde mye erfaring fra området (drev på med pergokur og temping også) som sa det var mellom 11 og 15.

Jo takk for det, men må si jeg har mistet håpet for PP1 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det kan du si :fnise:

Jeg fant ikke ut av det :klo: Så kanskje like greit å droppe? De koster ikke all verdens uansett, men du skal ha tuuusen takk for tilbudet :klemmer:

Det trodde jeg også, men så leste jeg ei som skrev på babyverden som tydligvis hadde mye erfaring fra området (drev på med pergokur og temping også) som sa det var mellom 11 og 15.

Jo takk for det, men må si jeg har mistet håpet for PP1 :P

Uæh. Håper jeg ikke har gått glipp av EL da.

Nei, mest sannsynlig har jeg ikke det :) Er jo bare på dag 10, puh.

Imorgen skal jeg teste mellom 11 og 15 og fortsette med det :) Tusen takk for info! :nigo:

Ikke gi opp håpet :) Jeg var bombesikker på at jeg ikke var gravid fordi jeg blødde kjempemasse mellom EL og IKM. Sannelig var jeg det likevel! 3 PP :)

Lurer på om det går like fort nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh. Håper jeg ikke har gått glipp av EL da.

Nei, mest sannsynlig har jeg ikke det :) Er jo bare på dag 10, puh.

Imorgen skal jeg teste mellom 11 og 15 og fortsette med det :) Tusen takk for info! :nigo:

Ikke gi opp håpet :) Jeg var bombesikker på at jeg ikke var gravid fordi jeg blødde kjempemasse mellom EL og IKM. Sannelig var jeg det likevel! 3 PP :)

Lurer på om det går like fort nå!

Kan ikke garrantere at det er riktig, altså! :) Jeg har fått positiv i 19-tiden forrige syklus.

Ja vi får se hva det blir til, men er nok ikke sånn super-positiv akkuart nå. Hovedsaklig fordi jeg ikke finner EL. Kan jo hende den har vært, men har mine tvil egentlig. Blir spennende å se når jeg evt. får mensen, for da får jeg jo vite når EL var.

Kjører på med ludo annen hver dag i noen dager til før jeg avslutter prøvingen for denne perioden, og kun har lude ved behov for det. :fnise:

EL testen i dag var altså svakere enn gårdagens, og forrigegårdagens. Så det sa meg ikke så mye, for jeg har ikke hatt noen form for LH-topp. Ikke som testen har registrert i alle fall.

Framlegget i dag gikk veldig bra! 35 min stod jeg der og foreleste om KOLS. :P Ferdig med alt av innleveringer nå. Har seks vakter fordelt på 14 dager nå, også er jeg sykepleier :nigo:

Nyyydelig vær i dag forresten. Kort oppsummert: Grilling med O, samboer, svigerbestemor, svigerinne og to tantebarn, soling i finværet og kanotur før vi gikk inn. Årets første vassing utenfor huset. Herlig. :) Det er på dager som disse jeg kjenner på hvilken perle vi har til hage altså. Fantastisk! :) Ikke alle som er så heldige å ha hav og strand rett utenfor huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...