Gå til innhold

Jeg skal anmelde min ex.. Noen som har vært gjennom dette og vil dele historie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte å la politiet anmelde i min sak. Følte politiet tok meg veldig på alvor, og følte på ingen måte at de tok lett på saken. 

Dom ble 1,5 år, og han sonet hele faktisk, fordi han vurderte å anke, og ble visst ikke sluppet ut før det var avgjort. (Litt usikker på dette, for satte meg ikke så inn i det. Jeg var bare glad for at han måtte sone.) Han valgte til slutt heldigvis å ikke anke. 

Jeg fikk 40000 i voldsoffererstatning. Det var ikke mye, men det ble visst vurdert slik fordi de mente at jeg ikke hadde fått varige skader. Usikker på om man kan oppleve slikt uten å få varige skader, men å bli såpass tatt alvorlig hele veien, og at han fikk dom, det reparerte iallefall en del av selvfølelsen min. 

Min anbefaling er som TS sin. Anmeld! Det vil si, jeg anbefaler å få politiet til å gjøre det. Det var tøft på mange måter, men behandling jeg fikk av politiet og domstol var det ingenting å utsette på. Mye støtte! Og han fikk sin fortjente straff. 

Anonymkode: ffc88...7d1

Jeg har også fått voldsoffererstatning. Til tross for at saken ikke engang er påbegynt. 
- HI

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ganske rystet over svar du fikk her ja! Get over ut?? Hva i all verden?! 

Selvfølgelig anmelder en sånt! Veldig bra at du ble tatt på alvor av politiet Ts, og de tar selvsagt slike saker på ramme alvor. Ble helt satt ut av responsen du fikk her. Hjelpe meg. 

Får håpe at han en gang blir tatt og får en passende straff! Og så håper jeg at det går bra med deg nå! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrodeF skrev:

Så hva har du egentlig oppnådd, bortsett fra å bli minnet på alt sammen årlig av politiet? 

Jeg har opplevd å bli trodd. 
Jeg har fått voldsoffererstatning.
Jeg har fått voldsalarm.
Jeg blir minnet på hvor viktig det er at politiet får tak i han.
Jeg vet at politiet bryr seg!
Jeg vet at min anmeldelse betyr noe!
Jeg kan henvise min sak til andre kvinner!
Jeg kan vise at det er verdt å anmelde! 

 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2014 at 7:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg skal anmelde min ex for vold. Dette skjedde for 2 år siden, men jeg fikk beskjed av fvk å anmelde, hvis ikke ville de gjøre det.

Det gjelder spesielt én hendelse, men det er manipulering og pyskisk vold i 2 år.

ALT er dokumentert. FIkk ingen merker etter den ene grusomme natta, men har innrømmelser på mail osv.

Har også 500 e-poster som beviser hans "lek" med meg. Manipulering, terror, drapstrusler, selvmordstrusler +++

Mannen på fvk sa: "Dette vil IKKE bli henlagt" "Dette er såpass alvorlig at han vil få en dom". Og at jeg ville få voldsalarm og nytt besøksforbud. Han har allerede dette men det går ut snart..

Så jeg lurer jo litt da.. Fant en annen tråd på nettet lik denne, men fra 2012, der flere kommenterte at sakene ble henlagt pga manglende bevis, osv.

Jeg vet at han neppe kommer til å nekte på hva han gjort, annet enn å prøve å manipulere og unnskylde seg selv med masse tull.., og for mennesker som er vant til psykopater, så er han nok ganske lett å gjennomskue..

Så ja.. Hva kan jeg forvente? Og hvordan er prossessen fra start til slutt?
Jeg vet at familievold blir tatt mye mer seriøst nå enn før.. Og spesielt her i mitt distrikt har de en stor egen gruppe/avdeling som tar seg av nettopp dette, og tar det veldig seriøst.. Ganske nytt.

 


Anonymous poster hash: d0a2b...c01

 

Og hva er målet ditt med dette? Går du og gnager på et hat mot han? Synes han har sluppet for lett unna? Hvorfor gidde å bruke tid og energi på han om han nå er ute av ditt liv? Se heller fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ble ganske rystet over svar du fikk her ja! Get over ut?? Hva i all verden?! 

Selvfølgelig anmelder en sånt! Veldig bra at du ble tatt på alvor av politiet Ts, og de tar selvsagt slike saker på ramme alvor. Ble helt satt ut av responsen du fikk her. Hjelpe meg. 

Får håpe at han en gang blir tatt og får en passende straff! Og så håper jeg at det går bra med deg nå! 

Det går veldig bra nå :) Om han kommer tilbake til landet blir han tatt. Jeg har god kontakt med hans familie, mer enn han selv. Så barnet har heldigvis familien hans selv om barnet ikke har han.

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FrodeF skrev:

Så hva har du egentlig oppnådd, bortsett fra å bli minnet på alt sammen årlig av politiet? 

Når en blir utsatt for grov vold og andre alvorlige krenkelser, så er det viktig for selvrespekten at en gjør noe med det og blir tatt på alvor. Det skulle ikke være så vanskelig å forstå. En skal ikke finne seg i vold uten å reise seg opp og føle seg som kun et offer. Det er viktig at en vet at en faktisk kan gjøre noe. Det er å oppnå mye selv om gjerningspersonen ikke blir tatt fordi de ikke får tak i ham. For et spørsmål å stille.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går veldig bra nå :) Om han kommer tilbake til landet blir han tatt. Jeg har god kontakt med hans familie, mer enn han selv. Så barnet har heldigvis familien hans selv om barnet ikke har han.

Anonymkode: ceed3...ffc

Godt å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -Balder- skrev:

Og hva er målet ditt med dette? Går du og gnager på et hat mot han? Synes han har sluppet for lett unna? Hvorfor gidde å bruke tid og energi på han om han nå er ute av ditt liv? Se heller fremover. 

Så du mener kvinner skal godta vold? Så sant man har kommet seg vekk fra mannen så er det ikke så nøye lenger? 
Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg engang. SKAM deg

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli trodd. 
Jeg har fått voldsoffererstatning.
Jeg har fått voldsalarm.
Jeg blir minnet på hvor viktig det er at politiet får tak i han.
Jeg vet at politiet bryr seg!
Jeg vet at min anmeldelse betyr noe!
Jeg kan henvise min sak til andre kvinner!
Jeg kan vise at det er verdt å anmelde! 

 

Anonymkode: ceed3...ffc

Hvem betalte voldsoffererstatning?

 

Anonymkode: 426a4...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem betalte voldsoffererstatning?

 

Anonymkode: 426a4...adb

De som alltid betaler for voldsoffererstatning ;)

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som alltid betaler for voldsoffererstatning ;)

Anonymkode: ceed3...ffc

Men når det ikke er en dom? Syns det er bra du har fått det. Men merkelig.

Anonymkode: 426a4...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men når det ikke er en dom? Syns det er bra du har fått det. Men merkelig.

Anonymkode: 426a4...adb

I noen tilfeller får man gjennom voldsoffererstatning selv om det ikke ligger dom til grunn. I mitt tilfellet at tiltalte befinner seg utenlands. 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I noen tilfeller får man gjennom voldsoffererstatning selv om det ikke ligger dom til grunn. I mitt tilfellet at tiltalte befinner seg utenlands. 

Anonymkode: ceed3...ffc

Og at bevisene er så sterke.

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, FrodeF skrev:

Så hva har du egentlig oppnådd, bortsett fra å bli minnet på alt sammen årlig av politiet? 

Jeg vil tro hun føler en større trygghet i hverdagen. Det hjelper sikkert veldig på å vite at politiet vil ta affære så raskt de vet han er på norsk jord, og at de følger opp henne og barnet og vil beskytte dem.

Og sist, men langt  fra minst slipper hun å gå å være redd for at mannen som har mishandlet henne skal få samvær alene med barnet deres. Det hadde ihvertfall vært mitt største mareritt i en sånn situasjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg glad du deler erfaringene dine ts! Vi trenger at noen som har vært igjennom det er sterke og rådgir de som kanskje sliter med det samme som du har gjort akkurat nå. Har aldri vært der selv, men jeg ønsker virkelig at alle i slike situasjoner får den hjelpen de behøver, og at de føler at de kan være trygge når de anmelder slike forhold.

Fælt at du måtte oppleve noe sånt, men jeg er ihvertfall takknemlig for at du velger å bruke det til å hjelpe andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, FrodeF skrev:

Så hva har du egentlig oppnådd, bortsett fra å bli minnet på alt sammen årlig av politiet? 

Herregud

Anonymkode: 1e36e...ccd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, heipådegsann skrev:

Ellers er jeg glad du deler erfaringene dine ts! Vi trenger at noen som har vært igjennom det er sterke og rådgir de som kanskje sliter med det samme som du har gjort akkurat nå. Har aldri vært der selv, men jeg ønsker virkelig at alle i slike situasjoner får den hjelpen de behøver, og at de føler at de kan være trygge når de anmelder slike forhold.

Fælt at du måtte oppleve noe sånt, men jeg er ihvertfall takknemlig for at du velger å bruke det til å hjelpe andre.

Det er trygt å anmelde, og saken blir ikke "bare henlagt". Det er det viktigste å vite. For det er der så mange kvinner vegrer seg for å anmelde, da de tror saken blir henlagt på null komma niks. Men den blir ikke det, dersom en har beviser. Da har du politiet i ryggen og får den hjelpen du trenger!

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sak ble dessverre henlagt,til tross for bevis. 

Ønsker deglykke til. 

Anonymkode: acc15...223

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre, TS! :klemmer:

 

Kan jo fortelle min erfaring med anmeldelse av vold av kjæresten..

 

Jeg anmeldte min eks samme dag han utøvde volden mot meg. Ikke store skadene, jeg fikk "bare" noen blåmerker, som jeg også viste Politiet. Samtidig fortalte jeg politiet at jeg hadde kastet han ut av min bolig og ikke hadde noe kontakt med ham, mulig det hadde noe å si for sakbehandlingstiden. 

Uansett, det skulle gå 4 lange år med stillhet fra Politiets side før det dumpet et brev ned i postkassa mi om at min eks hadde vedtatt en bot (hvor mye han måtte betale, vet jeg ikke, men jeg så i alle fall ikke noe til disse pengene).

 

Bra at ikke saken ble henlagt altså, men. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. :klo:

Anonymkode: a8d9a...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier så sykt på deg, TS! Og på alle dere andre som står fram her. Dere er sterke og stemmene deres er viktige. Takk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...