Gå til innhold

Kan kyssesyken føre til muskelplager i skuldre?


forum88

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kyssesyken i 2004. Slet lenge med ettervirkninger og fikk beskjed av legen at jeg hadde en mild form for ME. Dette ble gradvis bedre og nå er jeg nesten normal igjen. Trenger fremdeles mer søvn enn de fleste, og jeg blir gjerne lettere sliten, men ikke noe som gjør livet mitt vanskelig.

I hvert fall: Jeg har slitt med smerter i skuldrene i vel 2 år nå. Vært til all slags behandling og undersøkelser. Smertene er muskuløse (om noe mer ligger bak vet vi isåfall ikke) og forverres ved stress og om jeg bruker skuldrene mye, feks ved vasking, bæring osv.

Jeg går til kiropraktor ved behov, gjerne når det har spredd seg oppover nakken og gir meg hodepine. Kiropraktoren manipulerer og løsner opp det verste, men det blir aldri helt bra, og det kommer fort tilbake.

Kan dette være en ettervirkning av kyssesyken??
Jeg kan neve at jeg lenge før dette har hatt "svake" skuldre og fått vondt feks. når jeg har bært tunge vesker eller satt dårlig. Men det var mye mildere enn det har vært de siste årene. Nå er smertene sterkere og de går også ned i armen/armene og opp i nakken og hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om en sammenheng der. Men vondt i nakken/stiv nakke kan evt. ha spredd seg til skuldrene?

Anonymous poster hash: a46b5...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssesyken - ME - muskelplager henger jo sammen, så det er godt mulig ja. Men da vil jeg kanskje tro du fremdeles har en veldig veldig mild form for ME

Anonymous poster hash: 106fa...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke, høres mer ut som noe stressrelatert. Vil virkelig anbefale deg å begynne med pilates eller yoga eller annen form for mild trening som gjør deg sterk og gir kroppen din riktig holdning. Hvis du ikke forebygger skaden vil det alltid komme tilbake mellom hver gang du går til kiropraktor.

Hadde selv plager med rygg og skuldre samtidig som jeg slet litt psykisk. Bekymrer du deg mye går du ofte og spenner kroppen ubevisst, spesielt skuldre/nakke!

Det som fikset meg var kombinasjon av 3 ting:

Psykolog mot depresjon

Timer hos naprapat

Privattimer med pilatesinstruktør som også var utdannet kiropraktor.

Jeg kjenner fremdeles tendenser til smerter spesielt når jeg gjør husarbeid (oppvask er det verste). Har du svake skuldre i utgangspunktet må du prøve å ta vare på dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...