Gå til innhold

Erfaringer med keisersnitt St. Olavs


Wilma84

Anbefalte innlegg

Jeg skal i sommer ha planlagt keisersnitt ved St. Olavs grunnet tidligere operasjoner. Jeg kan rett og slett ikke føde normalt uten å risikere store komplikasjoner.

St. Olavs er egentlig ikke mitt nærmeste sykehus, men har gjort flere operasjoner der tidligere, så føler meg veldig trygg der.

Men nå har jeg ikke vært på kvinne barn senteret, og aldri tatt keisersnitt før. Lurer på hvor lenge jeg må belage meg på å ligge på sykehuset? Er det enerom slik at pappaen kan være der hele tiden (ganske langt å reise hjem)?

Generelt hvordan foregår det, og hva er dine erfaringer fra oppholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde keisersnitt der for et par år siden pga komplikasjoner ved første fødsel. Jeg følte jeg ble godt tatt vare på. Far fikk bo på rommet hele tiden (og han måtte det, jeg klarte ikke gå opp av senga og stelle barnet eller noe mens vi var der). Vi lå inne ganske kort tid, kanskje 3 eller 4 dager?

Jeg hadde veldig vondt etter snittet, og synes de var ganske dårlige på å gi med god nok smertelindring. Det jeg fikk etter snittet, var paracet og ibux (?) i kombinasjon. Det som jeg ellers tar når jeg har hodepine!!! Syntes det var veldig vondt, og amminga var fæl, jeg fikk nemlig etterrier hver gang jeg ammet i starten. Var så vondt at jeg måtte ha noe å bite på (en pinne eller noe jeg fikk tak i) og holdt på å slenge ungen i veggen etter ti minutt. Da måtte jeg bare ta pause og samle krefter til ny amming. Da jeg prøvde å trekke i snora for å få mer smertelindring, sa de at det var helt vanlig at jeg hadde vondt. Men hvis det blir veldig vondt, må jeg bare tilkalle dem, så skulle de se om de kunne hjelpe meg med noe mer. Da hadde jeg jo nettopp ringt for å få hjelp! Jeg følte meg som en pyse, rett og slett. En natt var det en kjempesnill sykepleier som ga meg litt morfin så jeg fikk sove.

Akkurat det med smertelindring er det eneste jeg har å utsette på oppholdet. Ellers er de veldig proffe og flinke. Hvis du opplever det samme, må du bare være streng og si at NÅ trenger jeg smertelindring! Jeg var nok litt for forsiktig der...



Anonymous poster hash: f6374...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...