Gå til innhold

Redd 19åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det kanskje er rart å sitte å poste dette her, men jeg er redd jeg kan være gravid...skulle hatt mensen rundt den 20, og har ennå ikke fått den, og nå har jeg begynt å få smerter nederst i magen på venstre side (kjenner at det ikke kjennes helt ut som menssmerter) og føler meg litt rar...på en måte.

Grunnen til at jeg er redd er fordi jeg bare er 19 år, har en fantastisk samboer og vi har jobb begge to, men alikevell....jeg er skremt, har ikke turt å ta test ennå,,vet ikke så mye om det så vet ikke når det er "best" å ta test heller...

Hilsen skremt 19 åring

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta. En. Test.



Anonymous poster hash: 3124e...3b5
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta. En. Test.

Anonymous poster hash: 3124e...3b5

Er så redd, men får vel ta en test ja..er jo den eneste måten å finne det ut på.

Vet du hvor mye en test koster?

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt hundrelappen på apoteket. Åtti kroner eller noe hos legen.



Anonymous poster hash: 3124e...3b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd, men får vel ta en test ja..er jo den eneste måten å finne det ut på.

Vet du hvor mye en test koster?

Anonymous poster hash: b642e...d99

Ta en test du så slipper du å være redd unødvendig :) en test koster vel rundt 100 kr og oppover på apoteket

Anonymous poster hash: 44e55...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis testen viser negativ bør du ta en test igjen om 2 ukers tid, iogmed at det kan være for tidlig i en evtuell graviditet for at det skal vises. Denne "feilen" gjorde jeg. Testen jeg tok viste negativ. ca 15 uker senere var jeg 18 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis testen viser negativ bør du ta en test igjen om 2 ukers tid, iogmed at det kan være for tidlig i en evtuell graviditet for at det skal vises. Denne "feilen" gjorde jeg. Testen jeg tok viste negativ. ca 15 uker senere var jeg 18 uker på vei.

Ta her

Ja det er det jeg tenkte også, at det liksom kan være for tidlig, og at det kanskje finnes en "bedre" tid for å at den på. Men har som sagt en mistanke her, så bør kanskje ta en nå også..eller?

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her

Ja det er det jeg tenkte også, at det liksom kan være for tidlig, og at det kanskje finnes en "bedre" tid for å at den på. Men har som sagt en mistanke her, så bør kanskje ta en nå også..eller?

Anonymous poster hash: b642e...d99

Mente selvsagt TS her..

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her

Ja det er det jeg tenkte også, at det liksom kan være for tidlig, og at det kanskje finnes en "bedre" tid for å at den på. Men har som sagt en mistanke her, så bør kanskje ta en nå også..eller?

Anonymous poster hash: b642e...d99

Hvis du skulle hatt mensen for en uke siden er det null problem å ta en test nå.

Anonymous poster hash: 3124e...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd her jeg bor kunne du fått en test eller to ganske gratis. Jeg kjøpte en pakke billigtester på nettet, og har flere enn jeg trenger.

Om du skulle være gravid er det ingen krise. Dere har jo jobb begge to, og forholdet er godt. :)



Anonymous poster hash: 31cfa...093
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle hatt mensen for en uke siden er det null problem å ta en test nå.

Anonymous poster hash: 3124e...3b5

OK..har så lite peiling på dette, så må si tusen takk for svar :) skal kjøpe en test etterpå

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd her jeg bor kunne du fått en test eller to ganske gratis. Jeg kjøpte en pakke billigtester på nettet, og har flere enn jeg trenger.

Om du skulle være gravid er det ingen krise. Dere har jo jobb begge to, og forholdet er godt. :)

Anonymous poster hash: 31cfa...093

Åja, så herlig med gratis tester da.

Ja jeg vet det, vi vil klare oss vi, og er jeg gravid så tar jeg absolutt ikke abort, det ville jeg ikke gjort, ihvertfall ikke i den situasjonen jeg er nå og kan klare det, så tar jeg ikke abort.

Men alikevell så er det skummelt..men jeg er vel ikke den eneste som har tenkt den tanken heller regner jeg med :)

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vet at du er gravid, TS. Men ta en test nå, så kan du begynne å planlegge.



Anonymous poster hash: 3124e...3b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du vet at du er gravid, TS. Men ta en test nå, så kan du begynne å planlegge.

Anonymous poster hash: 3124e...3b5

Jepp..du har helt rett. Gruer meg :(

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så herlig med gratis tester da.

Ja jeg vet det, vi vil klare oss vi, og er jeg gravid så tar jeg absolutt ikke abort, det ville jeg ikke gjort, ihvertfall ikke i den situasjonen jeg er nå og kan klare det, så tar jeg ikke abort.

Men alikevell så er det skummelt..men jeg er vel ikke den eneste som har tenkt den tanken heller regner jeg med :)

Anonymous poster hash: b642e...d99

Du er absolutt ikke den eneste som tenker den tanken nei. Det gjorde jeg, min mor og min bestemor. (tipper det går i arv, hehe.)

Jeg husker da jeg selv gikk til legen. Vi hadde forsøkt i et halvt år, men jeg satt hos legen med et fortvilet uttrykk og så sikkert ut som jeg bar allverdens sorger på mine skuldre. Hadde sett for meg at jeg skulle bli overlykkelig, men neida. :fnise:

Anonymous poster hash: 31cfa...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du hatt mensen den 20. kan du bare ta en test med en gang du har kjøpt den, den vil mest sannsynlig da gi deg et sikkert svar. Ta en test du så slipper du å være usikker :klem:



Anonymous poster hash: 8588e...c5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er absolutt ikke den eneste som tenker den tanken nei. Det gjorde jeg, min mor og min bestemor. (tipper det går i arv, hehe.)

Jeg husker da jeg selv gikk til legen. Vi hadde forsøkt i et halvt år, men jeg satt hos legen med et fortvilet uttrykk og så sikkert ut som jeg bar allverdens sorger på mine skuldre. Hadde sett for meg at jeg skulle bli overlykkelig, men neida. :fnise:

Anonymous poster hash: 31cfa...093

Ts: Hehe ja det er nok noe med det ja, at mange føler det sånn. Huff er så redd, men jeg kjenner meg så rar i hele kroppen og har smerter fra midten av magen og ned, på en måte et litt "større" område enn der hvor mensmertenen "sitter" vanskelig å forklare... Men har jo uteblitt mens også...så har jo mine tanker kan du si

Anonymous poster hash: b642e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Hehe ja det er nok noe med det ja, at mange føler det sånn. Huff er så redd, men jeg kjenner meg så rar i hele kroppen og har smerter fra midten av magen og ned, på en måte et litt "større" område enn der hvor mensmertenen "sitter" vanskelig å forklare... Men har jo uteblitt mens også...så har jo mine tanker kan du si

Anonymous poster hash: b642e...d99

Du er helt sikkert gravid. Gratulerer, selv om jeg synes det er litt tidlig å får barn når man er 19.

Anonymous poster hash: 3124e...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK..har så lite peiling på dette, så må si tusen takk for svar :) skal kjøpe en test etterpå

Anonymous poster hash: b642e...d99

Og etterpå begynner du å søke på nettet og sette deg inn i dette. Det er din kropp, og det er svært viktig at du skjønner hvordan den fungerer.

Synd det ikke er mulig å saksøke skolen for ubrukelig sexualopplæring; dette er ett område det er viktig at du har selvtillit på.

Og for guds skyld ta en snakk med typen din; det å ha jevnlig sex ER ett risikobilde for å bli gravid. Det er helt håpløst når du blir usikker, redd og passiv i en slik situasjon; det betyr at dere ikke sammen har tenkt en eneste tanke om hva dere gjør hvis du blir uønsket gravid. Det er for dårlig når dere begynner å bli voksne og er ansvarlig for deres egne handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...