Gå til innhold

Dere som handler kostmetikk og klær fra utenlandske wehsider


Diva

Anbefalte innlegg

Lurte på noen ting her...

Vet emnet stadig blir tatt opp, men jeg spør her likevel i stedet for å leite i ørten linker ;-)

Jeg har tenkt å bestille fra en utenlandsk webshop, det gjelder kosmetikk, og jeg har valgt ut et produkt som er under grensa på 200 NOK.

Jeg har lagt til 24 % mva og det er fremdeles under 200 NOK.

Noen som vet om det stemmer at det er 24 % mva på slike produkter ?

Klær er det vel 14 % mva eller noe ?

Også er det frakt som er mitt (foreløpig) siste problem :

Vet dere hva som er vanlig i frakt ? Det dreier seg om en liten krukke og det er kun et produkt.

Hva har DERE selv erfart ved handel på nett ?

Skal forøvrig sies at jeg irriterer meg veldig over hvor dyrt og ulønnsomt det EGENTLIG er å handle fra utenlandske nettsider.

Jeg gremmes over at vi "ikke får lov" til å handle andre plasser enn i Norge, - sånn litt sleiete sagt, men likevel...

P.S : Så på KG/Strawberrynet at det var fri frakt, og det er supert :tommelsmil:

Andre nettsider burde også kjørt den.

Takknemlig for svar og hjelp : - )

Skal forøvrig innom www.toll.no, men er fremdeles glad for deres hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Så lenge det koster under 200 kr slipper du mva. Dersom varen koster over 200 må du betale 24% mva av varens verdi inkludert frakt, + gebyr til posten, tror det er 70kr nå.

Fraktkostnader varierer mye, alt fra ingenting til omtrent 75kr på de stedene jeg pleier å handle fra.

Pleier bare å handle kosmetikk, klær vet jeg lite om, men vet at det er toll på klær som er produsert utenfor EU.

Lykke til da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Så det er slik det er - er litt lost med det her, har aldri handlet fra en utenlandsk nettside før :oops:

Tusen takk for svar, Etoile!

Dette skal bli morrooo :ler:

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Morro er det ja! Men det er ganske farlig også, når man først har trykket på "buy" en gang er det alt for lett å gjøre det igjen og igjen og igjen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro er det ja! Men det er ganske farlig også' date=' når man først har trykket på "buy" en gang er det alt for lett å gjøre det igjen og igjen og igjen... :oops:[/quote']

Hehe, ja det er akkurat det jeg frykter :oops:

Skal handle herfra!

Fytti, så mange fristelser!

sukk....

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Good choice!

EDS er supre, bare synd at portoen har gått opp. Men det lønner seg jo veldig allikevel da. Jeg pleier å bestille for ganske mye om gangen (alltid over 200...) og har så langt ikke blitt stoppet i tollen (bank i bordet!), de skriver ned verdien utenpå pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...høres jo kjempebra ut :D

Thumbs up for slike firmaer!

Gleder meg til å bestille, vil gjerne bestille maaaassssee :hoppe:

Men får nok vente til skattepengene kommer...

God lørdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet en del på Look Fantastic, men har aldri opplevd at noe har blitt stoppet i tollen enda. De skriver alltid ned verdien på pakken, selv om jeg handler for over 200 kroner.

Som regel står det at den inneholder shampoo til en verdi av £10. :)

Strawberrynet har jeg ikke handlet fra. Har inntrykk av at de blir oftere stoppet i tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...