Gå til innhold

Voldtekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare forsøke å legge det som hendte bak deg, TS. Etter hva du skriver er det neppe snakk om en voldtekt.

Anonymous poster hash: 220a6...f5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er dette en voldtekt? Han prater fortsatt til meg, og det virker ikke som han føler han har gjort noe galt….

Anonymous poster hash: e918d...652

Nei, dette er ikke en voldtekt mest sannsynlig. Ta lærdom og behersk deg når du inntar rusmidler. Ikke så mye mer å gjøre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For noe tull. Man har ansvar for egne handlinger selv om man er full.

Det er skremmende å lese slike innlegg som oppfordrer til falske anmeldelser.

Tenk på at det er jenter som kan lese dette og faktisk tro at det er slik, og dermed ødelegge livet til uskyldige gutter og menn.

Uskyldige gutter får ha såpass selvkontroll at de ikke ligger med fulle jenter da. Manglende impulskontroll kan få konsekvenser. Gutter og menn må også ta ansvar for egne handlinger og tenke på hvilke konsekvenser som kan komme.

Jeg oppfordrer ikke til falske anmeldelser. Jeg skrev hva lovteksten sa. Det er et offentlig dokument. Uansett om noen anmelder eller ikke, så er det opp til dommere og avgjøre fakta, og kravene til bevis i straffesaker er strenge. Kriteriet er " ikke var i stand til å motsette seg handlingen"

Endret av Karilka
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi vet at du skriver hva lovteksten sa. Problemet er bare at du tolker lovteksten feil når setter likhetstegn mellom å ikke huske noe og å ikke være i stand til å gjøre motstand. Det er to forskjellige ting!

• Liker 1
Skrevet

Uskyldige gutter får ha såpass selvkontroll at de ikke ligger med fulle jenter da. Manglende impulskontroll kan få konsekvenser. Gutter og menn må også ta ansvar for egne handlinger og tenke på hvilke konsekvenser som kan komme.

Jeg oppfordrer ikke til falske anmeldelser. Jeg skrev hva lovteksten sa. Det er et offentlig dokument. Uansett om noen anmelder eller ikke, så er det opp til dommere og avgjøre fakta, og kravene til bevis i straffesaker er strenge. Kriteriet er " ikke var i stand til å motsette seg handlingen"

Det er ikke forbudt å ha sex med fulle mennesker. At du er full betyr ikke automatisk at du ikke er i stand til å motsette deg handlingen selv om du ikke husker noe dagen etterpå.

• Liker 3
Skrevet

Må du slutte å snakke om ting du ikke har peiling på.

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Når man ligger med en full jente så er man ofte full selv.

Du legger altså til grunn at jenter per definisjon ikke kan holdes ansvarlig for sine handlinger på samme måte som menn. Det er et kurant synspunkt det, men da kan kvinner heller ikke ha de samme rettigheter som menn ellers i samfunnet.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Skrevet

Nuvel. Jeg skjønner at du blir usikker på hvordan dette kan ha skjedd. Men jeg er lik deg, alltid vært litt "prippen", aldri tenkt tanken på å ha one night stand engang, gutter jeg har datet har måttet vente i mellom 3 og 4 mnd med dating før sex har vært aktuelt osv. Alikevel presterte jeg altså å ha sex med en fyr jeg møtte på et utested, samme kvelden. Jeg drikker vanligvis ikke mye alkohol, men hadde vært på festival og drukket jevnt gjennom hele dagen, og til slutt var jeg rett og slett stupfull. Jeg husker bruddstykker fra kvelden/natten alikevel, men jeg kjenner ikke igjen personen jeg var den natten. Ikke bare hadde jeg sex med denne fyren, jeg sugde han (jeg bruker litt tid før jeg føler meg klar for å suge en fyr når vi er i et forhold) og jeg lot han slikke meg (enda verre, har alltid hatt litt noia for å bli slikket uten en dusj rett før og her hadde jeg vært på festival hele dagen). Ikke nok med det, men jeg var rett og slett ganske voldsom i senga av det jeg husker. Ganske utrolig.. Her var det rett og slett alkoholen som forandret meg så mye, jeg var rett og slett pissfull og det er et under at jeg klarte noe som helst i den tilstanden..

Når det er sagt, er det ikke noe garanti at selv om han sier dere hadde sex, at dere faktisk hadde det. Hvordan våknet du dagen etter? Hadde du på deg klær, truse, undertøy? Merket du ingenting nedentil i form av sæd som evnt har kommet ut igjen eller noe slikt? Kan jo hende han lyver for å få deg til å tro at du har hatt sex med han for da tenker han at du kanskje tror du egentlig er litt tiltrukket av han?

Anonymous poster hash: cee75...46e

Du burde kanskje vurdere å drikke mer?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør du kvinner så underkuede og hjelpeløse?

Anonymous poster hash: 7c652...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du legger altså til grunn at jenter per definisjon ikke kan holdes ansvarlig for sine handlinger på samme måte som menn. Det er et kurant synspunkt det, men da kan kvinner heller ikke ha de samme rettigheter som menn ellers i samfunnet.

Jeg håper du tar deg tid til å svare på dette innlegget, Karilka.

• Liker 1
Skrevet

Bevisst

Men kan man allikevel være ute av stand til å motsette seg handlingen ? Det er det lovteksten sier

Jeg tolker "oppegående" dithen at man faktisk kan motsette seg handlinger. Men dersom man kun har svekket dømmekraft pga alkohol, så har man lettere til å være med på ting man ikke ellers ville vært med på. Hvorvidt det er snakk om voldtekt eller ikke, er ikke lett å si. Det er nemlig mulig at TS skammer seg såpass at hun har "blokkert" minnene ute, for å slippe å huske episoden. Dette er en helt normal forsvarsmekanisme. Dessuten, fyren har jo vært grei på sms? Hadde han selv vært full og tatt henne med vold hadde han nok skammet seg og ihvertfall ikke tatt kontakt. En teori til kan være at han finner på hele greia, siden hun var så full at hun uansett ikke husker noe. Kanskje han tror dette endrer noe slik at hun blir mer tiltrukket av han? Type "jeg har jo ligget med han så da er jeg kanskje bitte-litt tiltrukket likevel?". Dette setter igang en tankeprosess.

Skrevet

TS igjen her. Kjenner jeg blir litt oppgitt og sjokkert over noen av dere! Jeg aner ikke hvor gamle dere er, men jeg er 19 år og valgte å åpne meg for dere og fortelle om en opplevelse som jeg syntes var ekkel og traumatisk. Jeg har full forståelse for at ved å skrive et innlegg som dette risikerer jeg å få en del negativt feeback, men come on! Mange av dere er voksne mennesker og skjeller ut meg som om dere er selve definisjonen på perfekt og aldri i deres liv har dummet dere ut og drukket noen drinker for mye.

Jeg har ingen planer om å anmelde, for selv jeg er smart nok til å forstå at jeg ikke kommer langt med det. Synes bare det er utrolig ufyselig av dere å skjelle ut en jente som vanligvis er relativt oppegående og intelligent, og i tillegg slenge sarkastiske drittkommentarer som at jeg "kanskje ikke burde drikke så mye neste gang" osv. Jeg er fullstendig klar over at jeg drakk for mye. Jeg er fullstendig klar over at ettersom jeg ikke husker noe så kan jeg heller ikke vite hva dette har vært. Men når jeg våkner opp med blåmerker på innsiden av lårene og ved anklene og med buksa nedpå knærne, så synes ikke jeg det er hverken merkelig eller uhørt å stille et slikt spørsmål! Samtlige av dere bør tenke litt på det faktum at mange av de som skriver sårbare innlegg er ekte mennesker som ønsker svar og kanskje støtte, og da sparker man ikke noen som ligger nede! Skjerpings!!

jo det er jo nettopp derfor vi sier det vi sier. vi HAR drukket noen drinker for mye og dermed vet vi også at det er fort gjort for mange å ha sex med noen vi vanligvis ikke ville hatt sex med. men de færreste av oss kaller det voldtekt..

du sier du ikke husker noe så de blåmerkene kan ha kommet fra hvor som helst. jeg hadde blåmerker på både armer og bein ifra sist helg. men var ingen som hadde voldtatt meg så vidt jeg vet.

nei jeg støtter ikke folk som hyler voldtekt ved første anledning

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke noe for at loven er formet som den er, men husk at den også gjelder for menn. Det er heller ingen uvanlig situasjon at menn kan bli voldtatt av menn når de er fulle. Det har vært flere saker om akkurat dette.

Jeg sier ikke at man ikke kan holdes ansvarlig for sine handlinger. Jeg sier at hvis det skjer og man ikke er i stand til å motsette seg handlingen så er det straffbart å ha sex. Det er ikke opp til meg men til dommere å avgjøre faktum i en slik situasjon. Da vurderer de begge parter mot hverandre.

Hvis du hadde vært på fest, skikkelig drita og våknet opp og skjønt du hadde hatt sex med en mann uten å huske at det hadde skjedd - hvordan ville du reagert selv?

AnonymBruker
Skrevet

Står ikke i loven at man har blitt voldtatt om man er full og samtykker til sex. Har du sex med en person frivillig på fylla er det ikke voldtekt, og en person som er full er absolutt i stand til å motsette seg handling. Hadde vært ganske sykt om det var sånn at jeg og han jeg dater voldtok hverandre hver gang vi hadde fyllesex.

Anonymous poster hash: 286e3...1fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke noe for at loven er formet som den er, men husk at den også gjelder for menn. Det er heller ingen uvanlig situasjon at menn kan bli voldtatt av menn når de er fulle. Det har vært flere saker om akkurat dette.

Jeg sier ikke at man ikke kan holdes ansvarlig for sine handlinger. Jeg sier at hvis det skjer og man ikke er i stand til å motsette seg handlingen så er det straffbart å ha sex. Det er ikke opp til meg men til dommere å avgjøre faktum i en slik situasjon. Da vurderer de begge parter mot hverandre.

Hvis du hadde vært på fest, skikkelig drita og våknet opp og skjønt du hadde hatt sex med en mann uten å huske at det hadde skjedd - hvordan ville du reagert selv?

Har du noen gang vært full? For det virker absolutt ikke sånn. Man klarer faktisk si NEI eller JA om man er full. Det er så kvalmt av deg å si dette at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv.

FULL ER IKKE DET SAMME SOM BEVISSTLØS. MAN KAN MOTSETTE SEG ENHVER HANDLING SELV OM MAN ER FULL. MAN KAN FAKTISK TENKE NÅR MAN ER FULL

• Liker 1
Skrevet

Har du noen gang vært full? For det virker absolutt ikke sånn. Man klarer faktisk si NEI eller JA om man er full. Det er så kvalmt av deg å si dette at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv.

FULL ER IKKE DET SAMME SOM BEVISSTLØS. MAN KAN MOTSETTE SEG ENHVER HANDLING SELV OM MAN ER FULL. MAN KAN FAKTISK TENKE NÅR MAN ER FULL

det avhenger av hvor full man er. loven gjelder når man er så full at man ikke klarer å motsette seg det som skjer. Ellers ikke. Dette har jeg sagt hele veien. Hvorfor legge skjulte budskap i det jeg skriver. Noen fulle kan si ja eller nei og vite hva de gjør. Andre fulle er ikke i stand til det. Det er disse loven beskytter

Skrevet

Står ikke i loven at man har blitt voldtatt om man er full og samtykker til sex. Har du sex med en person frivillig på fylla er det ikke voldtekt, og en person som er full er absolutt i stand til å motsette seg handling. Hadde vært ganske sykt om det var sånn at jeg og han jeg dater voldtok hverandre hver gang vi hadde fyllesex.

spørs akkurat hvor døddrukken man er om man klarer å motsette seg det som skjer eller ikke. Klarer man det ikke gjelder loven.

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg sørget for å aldri bli så drita igjen. :fnise:

Anonymous poster hash: 7c652...f2e

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

det avhenger av hvor full man er. loven gjelder når man er så full at man ikke klarer å motsette seg det som skjer. Ellers ikke. Dette har jeg sagt hele veien. Hvorfor legge skjulte budskap i det jeg skriver.

Skjult budskap? Du har jo selv, svart på hvitt, sagt:

Er man ikke klar over at man er voldtatt/har hatt sex men, slik tilfellet var her, - at personen(mannen) forteller at dere har hatt det uten at du har merket det, så handler det faktisk om en seksuell handling du ikke har samtykket i og ikke var edru nok til å motsette deg. Da er det voldtekt.

Hvis det er riktig som hun sier at hun ikke husker om noe har skjedd så var hun bevisstløs.

Dette er altså, feil, feil, feil og FEIL! Du misforstår loven eller ordet bevisstløs fullstendig, og er skikkelig på bærtur når du prøver å argumentere ved hjelp av loven. Deal with it. Du snakker bare tøv.

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet

Ditt premiss er altså at bare menn kan voldta, og det forteller jo litt.

Det har skjedd opptil flere ganger at jeg har våkna opp med ei DAME uten å huske hva som har skjedd. Så du mener at jeg da burde anmeldt jenta for voldtekt?

Nei, dette kan du ingenting om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...