Gå til innhold

Voldtekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har hatt sex med en som var nærmest bevisstløs er det i seg selv nok til å kalle det voldtekt; man skal ikke ha sex med en person som ikke kan samtykke, punktum!

Kan du ha blitt dopet, tror du? Enkelte typer rusmidler gjør ikke nødvendigvis at du virker noe mer enn full, men gir deg et skikkelig, varig hukommelsestap. Hukommelsestap etter alkohol pleier å være mer midlertidig, altså at noen detaljer dukker opp igjen litt etterhvert. Med f.eks. "roofies" derimot er hele kvelden fra man inntok dopet ofte et helt svart hull, og man husker sjelden noe i det hele tatt.

Er da mennesker som er i stand til å motsette seg ting og kan gå helt fint osv selv om de er så beruset at det er noen deler de ikke husker. Han jeg dater nå virker jo helt edru han når han er full selv om han selv ikke husker noe dagen etter på.

Anonymous poster hash: 286e3...1fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedde med meg også, men da har jeg huset såpass at jeg på en måte ikke har vridde meg vekk.

En gang sa jeg "Er ikke du gift, da burde vi vel ikke gjøre dette" Så svarte han "Men det merker henne ikke" og etter dette er det helt SVART. Jeg var vel og merke dopa og har aldri fått igjen hukkomelsen min, sliter med det hver dag. Mener dere at dette var selvforskyldt og? jeg tenker at siden jeg sliter med det i etter tid og det gjør også TS, så er det mer enn bare et one night stand. En ting er å angre, en annen ting er å tenke at man har blitt voldtatt. Eller, vi kan vel kalle det for overgrep, siden jenta (eller jeg) ikke ble slått.

Anonymous poster hash: 05af9...c01
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedde med meg også, men da har jeg huset såpass at jeg på en måte ikke har vridde meg vekk.

En gang sa jeg "Er ikke du gift, da burde vi vel ikke gjøre dette" Så svarte han "Men det merker henne ikke" og etter dette er det helt SVART. Jeg var vel og merke dopa og har aldri fått igjen hukkomelsen min, sliter med det hver dag. Mener dere at dette var selvforskyldt og? jeg tenker at siden jeg sliter med det i etter tid og det gjør også TS, så er det mer enn bare et one night stand. En ting er å angre, en annen ting er å tenke at man har blitt voldtatt. Eller, vi kan vel kalle det for overgrep, siden jenta (eller jeg) ikke ble slått.

Om du var blitt dopa slik at du ikke kunne motsette deg handlingen, så er det helt klart voldtekt. Men man kan ikke si at det var det i TS sitt tilfelle når hun bare ikke husker. Sjansen er like stor for at hun faktisk var med på det.

Skrevet

Selvsagt er det ikke voldtekt å ha sex på fylla. Ofte kan man ha blackout om man har fått for mye innabords, ,men å rope voldtekt bare for at du ikke husker det,er rystende!

Stakkars mann.. for alt du vet var du helt gira og med på det!

Straffeloven er klar. Det er voldtekt om du har vært så bevisstløs at du ikke har vært i stand til å motsette deg handlingen.

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke er i stand til å huske hva som skjedde, så har du heller ikke vært i stand til å motsette deg handlingen, og han har benyttet seg av din hjelpeløse tilstand. Så ja - da er det voldtekt, og han har til og med skrevet at dere hadde sex. Det som verre er å bevise er hvo hjelpeløs du var. Uansett vil en anmeldelse gi ham en skrape og en tankevekker uansett utfall, og det har han sikkert heller ikke så vondt av. lærer ham kanskje å holde seg til edrue jenter i fremtiden

Alle som var med henne den kvelden beskrev henne ikke akkurat som hjelpeløs? Så der tror jeg du tar feil.

Kjipt er det uansett, men i løpet av et liv gjør man ting man angrer på i fylla og ellers. Noen ganger er det heller ikke særlig produktivt å skylde på alle andre enn seg selv heller.

• Liker 2
Skrevet

Straffeloven er klar. Det er voldtekt om du har vært så bevisstløs at du ikke har vært i stand til å motsette deg handlingen.

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

Der er ikke etablert at den nevnte paragrafen er aktuell i denne situasjonen, ettersom alle øyenvitner sier det motsatte.

• Liker 1
Skrevet

Der er ikke etablert at den nevnte paragrafen er aktuell i denne situasjonen, ettersom alle øyenvitner sier det motsatte.

De eneste vitnene til denne handlingen er TS og mannen. Ingen andre var vitne til om hun f.eks. drakk mer etterpå. Bortsett fra det kan det plutselig smelle i hue om du har for mye innabords. Hvis det er riktig som hun sier at hun ikke husker om noe har skjedd så var hun bevisstløs. At slike saker er drit vanskelige å dømme er en annen sak

AnonymBruker
Skrevet

Om du var blitt dopa slik at du ikke kunne motsette deg handlingen, så er det helt klart voldtekt. Men man kan ikke si at det var det i TS sitt tilfelle når hun bare ikke husker. Sjansen er like stor for at hun faktisk var med på det.

Hva om jeg sier at jeg tok dopet frivillig? Lå over doskåla og spydde, så kom det en fyr og sa det hjalp. Jeg ble med han hjem, for jeg trodde han var grei, ettersom han var venn av mine venner. Tok visst feil.

Skrevet

Helt sykt å tenke på vodtekt fordi man har fått blackout og hatt sex på noen på fylla. Stakkars mann!

• Liker 7
Gjest Awzm me
Skrevet

Hvorfor skulle han ikke hatt sex med deg når du kanskje virket ekstremt ivrig på han dagen før?

Du sa de andre sa at du ikke virket mer beruset enn andre, så var jo ikke noe "tydelig" for han å se at du ikke kunne ta beslutninger selv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg tvilen må komme tiltalte til gode. Du husker ikke om dere en gang har hatt sex, og virker so, du først og fremst skammer deg over å evt ha havnet til sengs med ham. Selv om du har blackouts dagen etter alkoholinntak, betyr ikke det at du nødvendigvis har fremstått bevisstløs dagen før.

Anonymous poster hash: 7b098...70f

• Liker 2
Skrevet

Enig med siste taler. Det beste er å bare legge dette bak seg. Skjønner at du er flau over å hatt sex med han og ikke huske noe, men det er ikke noe å gjøre noe med. Er bare å gå videre med livet :)

• Liker 1
Skrevet

Åherregud... Nok en tråd om voldtekt fordi noen har drukket alt for mye og ikke vet hva de driver med.

Jo, man endrer oppfatting til de grader om man er grisefull. Det er MANGE som har hatt sex med folk de ellers ikke ville hatt sex med i fylla. Det er hverken unikt eller umormalt.

Nei du ble ikke voldtatt.

• Liker 3
Skrevet

Hva om jeg sier at jeg tok dopet frivillig? Lå over doskåla og spydde, så kom det en fyr og sa det hjalp. Jeg ble med han hjem, for jeg trodde han var grei, ettersom han var venn av mine venner. Tok visst feil. Anonymous poster hash: 05af9...c01

Herregud da! Han kunne da for faen meg ikke vite at du var wasted! Du sier jo selv at andre ikke oppfattet at du var så full. Å kalle han ugrei er svada og pølsevev!

Drikk mindre neste gang og ikke ta dop. Du har deg selv å takke for at du LÅ med han ( nei det var neppe voldtekt)

Gjest Ciegus
Skrevet

§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

Det er ingenting som tyder på at hun har vært bevisstløs. Blackout er ikke ensbetydende med å være bevisstløs. Slutt å dra konklusjoner!

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Man kan ikke ha sex med noen i fylla, og så angre på det dagen etter og kalle det voldtekt.

Nå har du lært til neste gang, TS. Vi har alle gjort dumme ting i fylla.

• Liker 5
Gjest Heartbeat
Skrevet

§ 192. Den som

Hvordan vet du at hun har vært hjelpeløs og ute av stand til å motsette seg handlingen?=????????? Hun husker jo ikke selv. Kan hende hun hadde det riktig så deilig og var helt med på det! Du kan jo ikke bare konkludere med at hun var bevisstløs og for full, bare for at hun ikke husker samleiet? Skremmende er det at du bare kan konkludere med noe slikt og dømme en mann for voldtekt så lett :sjokkert:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå må det bli slutt på at det blir kalt voldtekt å ha fyllesex med noen man egentlig er flau over å ha funnet tiltrekkende i fylla, og ikke har noen dragning mot i edru tilstand.

Anonymous poster hash: 7c652...f2e
  • Liker 1
Skrevet

Hei! TS, her.

Ser at noen misforstår her. Jeg roper absolutt ikke voldtekt, og ønsker ikke beskylde han for noe han potensielt ikke har gjort. Selv jeg har vett nok til å forstå at det blir helt feil! Men jeg stusser jo litt på hvorfor han som var relativt edru kunne gjøre dette mot meg når han forstod at jeg var alt for beruset til å samtykke. Uansett, noe jeg glemte å nevne var at jeg våknet opp med en del blåmerker på bena. Både ved anklene og på insiden av lårene. Dette kan jo naturligvis komme av at jeg har kommet borti noe på byen ettersom jeg var ganske beruset… Som sagt kan er jo det vanskelig å si ettersom jeg ikke kan huske en skit...

Tusen takk for alle svar og støtten! Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som har begått denne feilen. Jeg har definitivt lært min lekse. Det er bare så synd at det måtte skje på denne måten. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til noe jeg føler er helt feil!

Skrevet

Hvordan vet du at hun har vært hjelpeløs og ute av stand til å motsette seg handlingen?=????????? Hun husker jo ikke selv. Kan hende hun hadde det riktig så deilig og var helt med på det! Du kan jo ikke bare konkludere med at hun var bevisstløs og for full, bare for at hun ikke husker samleiet? Skremmende er det at du bare kan konkludere med noe slikt og dømme en mann for voldtekt så lett :sjokkert:

jeg vet ikke og jeg konkluderer ikke. Jeg sier bare at det er voldtekt om man er så bevisstløs at man ikke er i stand til å motsette seg handlingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...