Nanami Skrevet 1. april 2014 #41 Skrevet 1. april 2014 Hvis du ikke er i stand til å huske hva som skjedde, så har du heller ikke vært i stand til å motsette deg handlingen, og han har benyttet seg av din hjelpeløse tilstand. Så ja - da er det voldtekt, og han har til og med skrevet at dere hadde sex. Det som verre er å bevise er hvo hjelpeløs du var. Uansett vil en anmeldelse gi ham en skrape og en tankevekker uansett utfall, og det har han sikkert heller ikke så vondt av. lærer ham kanskje å holde seg til edrue jenter i fremtiden Dette er tull. Jeg blacker hver gang jeg drikker omtrent. Og jeg drikker ikke mye engang. Men likevel er jeg fullt kapabel til å motsette meg ting. Jeg er fortsatt meg selv selv om jeg ikke husker det dagen etterpå. Ingen av mine venner kan se hvor full jeg egentlig er. Når det er sagt burde kompisen til TS ikke ha hatt sex med henne. Han burde vite at hun egentlig ikke var interessert og at hun kunne ha angret dagen derpå. Dømmekraften blir jo helt amøbe på fylla.
Gjest Heartbeat Skrevet 1. april 2014 #42 Skrevet 1. april 2014 jeg vet ikke og jeg konkluderer ikke. Jeg sier bare at det er voldtekt om man er så bevisstløs at man ikke er i stand til å motsette seg handlingen. Jo, du sier om hun ikke husker noe så er hun bevisstløs?? Jeg har flere ganger hatt blackout og ikke husket noe etter mye alkohol i yngre dager, men ikke vært bevisstløs!
Lars1009 Skrevet 1. april 2014 #43 Skrevet 1. april 2014 Du kan ikke beskylde ham for voldttekt her. Ærlig talt. Antakelig har du vært full og kåt selv. Det heter ølbriller. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #44 Skrevet 1. april 2014 Jeg har hatt sex flere ganger med menn jeg overhode ikke har funnet attraktive. Jeg har også vært det bevisst i øyebilkket, men har likevel gjennomført. Jeg har vært full, og ville aldri vært borti disse mennene på en seksuell måte i edru tilstand. Fort gjort! Anonymous poster hash: 3c7b6...15e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #45 Skrevet 1. april 2014 Hvis han har hatt sex med en som var nærmest bevisstløs er det i seg selv nok til å kalle det voldtekt; man skal ikke ha sex med en person som ikke kan samtykke, punktum! Kan du ha blitt dopet, tror du? Enkelte typer rusmidler gjør ikke nødvendigvis at du virker noe mer enn full, men gir deg et skikkelig, varig hukommelsestap. Hukommelsestap etter alkohol pleier å være mer midlertidig, altså at noen detaljer dukker opp igjen litt etterhvert. Med f.eks. "roofies" derimot er hele kvelden fra man inntok dopet ofte et helt svart hull, og man husker sjelden noe i det hele tatt. Hennes venner sier jo at hun ikke var overstadig beruset..... Hvis du ikke er i stand til å huske hva som skjedde, så har du heller ikke vært i stand til å motsette deg handlingen, og han har benyttet seg av din hjelpeløse tilstand. Så ja - da er det voldtekt, og han har til og med skrevet at dere hadde sex. Det som verre er å bevise er hvo hjelpeløs du var. Uansett vil en anmeldelse gi ham en skrape og en tankevekker uansett utfall, og det har han sikkert heller ikke så vondt av. lærer ham kanskje å holde seg til edrue jenter i fremtiden Så hvis du ikke husker så er det automatisk voldtekt? Jeg er veldig glad for at slike som deg ikke har mye å si for hvordan lovene tolkes. Hvor tar du det at hun var hjelpesløs fra? Jeg har ved visse anledninger ikke husket noenting av hva som har skjedd, men har i ettertid blitt fortalt at jeg f.eks har syklet hjem 15km uten å falle og lignende imponerende ting for en person som er i en hjelpesløs tilstand. Anonymous poster hash: 5d0bb...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #46 Skrevet 1. april 2014 Herregud da! Han kunne da for faen meg ikke vite at du var wasted! Du sier jo selv at andre ikke oppfattet at du var så full. Å kalle han ugrei er svada og pølsevev! Drikk mindre neste gang og ikke ta dop. Du har deg selv å takke for at du LÅ med han ( nei det var neppe voldtekt) Det kunne han vel, jeg lå og spøy, det sier vel sitt. Jeg er ikke trådstarter. Anonymous poster hash: 05af9...c01
Apehjerne Skrevet 1. april 2014 #47 Skrevet 1. april 2014 Hei! TS, her. Ser at noen misforstår her. Jeg roper absolutt ikke voldtekt, og ønsker ikke beskylde han for noe han potensielt ikke har gjort. Selv jeg har vett nok til å forstå at det blir helt feil! Men jeg stusser jo litt på hvorfor han som var relativt edru kunne gjøre dette mot meg når han forstod at jeg var alt for beruset til å samtykke. Uansett, noe jeg glemte å nevne var at jeg våknet opp med en del blåmerker på bena. Både ved anklene og på insiden av lårene. Dette kan jo naturligvis komme av at jeg har kommet borti noe på byen ettersom jeg var ganske beruset… Som sagt kan er jo det vanskelig å si ettersom jeg ikke kan huske en skit... Tusen takk for alle svar og støtten! Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som har begått denne feilen. Jeg har definitivt lært min lekse. Det er bare så synd at det måtte skje på denne måten. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til noe jeg føler er helt feil! du roper absolutt ikke voldtekt men overskriften din er nettopp: voldtekt? 2
King in the North Skrevet 1. april 2014 #48 Skrevet 1. april 2014 De eneste vitnene til denne handlingen er TS og mannen. Ingen andre var vitne til om hun f.eks. drakk mer etterpå. Bortsett fra det kan det plutselig smelle i hue om du har for mye innabords. Hvis det er riktig som hun sier at hun ikke husker om noe har skjedd så var hun bevisstløs. At slike saker er drit vanskelige å dømme er en annen sak Dette er helt feil, og det vet du nok selv. Om det ikke finnes noen vitner utenom de som tidligere fortalte at hun virket helt normal, så tilsier ingenting at den juridiske definisjonen på voldtekt fant sted. En kjip feil ble gjort i fylla. Nå kan heller ts fokusere på å drikke litt mindre neste gang og gå videre med livet. 1
Crobern Skrevet 1. april 2014 #49 Skrevet 1. april 2014 Selv om du ikke husker noe, så vet du ikke om du samtykket der og da heller . Kanskje han var god og full også og følte at du var med på det.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #50 Skrevet 1. april 2014 De eneste vitnene til denne handlingen er TS og mannen. Ingen andre var vitne til om hun f.eks. drakk mer etterpå. Bortsett fra det kan det plutselig smelle i hue om du har for mye innabords. Hvis det er riktig som hun sier at hun ikke husker om noe har skjedd så var hun bevisstløs. At slike saker er drit vanskelige å dømme er en annen sak Han jeg dater husker ikke en ting fra da vi satt og prata i lobbyen på et hotell i helgen. Virkelig fullstenig ingenting. Men han var helt oppegående, så nei, man må ikke være bevisstløs for at man ikke husker. Anonymous poster hash: 286e3...1fd 1
Medusa13 Skrevet 1. april 2014 #51 Skrevet 1. april 2014 Bevisst Han jeg dater husker ikke en ting fra da vi satt og prata i lobbyen på et hotell i helgen. Virkelig fullstenig ingenting. Men han var helt oppegående, så nei, man må ikke være bevisstløs for at man ikke husker. Anonymous poster hash: 286e3...1fd Men kan man allikevel være ute av stand til å motsette seg handlingen ? Det er det lovteksten sier 1
GirlInterrupted Skrevet 1. april 2014 #52 Skrevet 1. april 2014 (endret) Jeg gjentar nå min påstand om at ts vil kjenne på kroppen sin om dette var frivillig eller ikke. Man er sjelden våt når man blir tvunget. Ja, han kan ha fingret henne våt, men det merkes også. Å ha samleie mot sin vilje og da legger jeg inn bevisstløs er og blir annerledes enn øl-brillesex. Dessverre kommer ikke ts langt med å anmelde forholdet, men prøv likevel å prate med noen dersom du føler dette ubehagelig ts. Dixi er flinke feks. Å rope voldtekt i saker der dette ikke er opplagt er en uting for å si det mildt. Det bidrar til at folk som faktisk har blitt utsatt for en voldtekt kan slite med troverdigheten. Opplever ikke at ts gjør dette. Edit: opplagt var kanskje feil ord. Endret 1. april 2014 av GirlInterrupted
Claude Skrevet 1. april 2014 #53 Skrevet 1. april 2014 (endret) TS igjen her. Kjenner jeg blir litt oppgitt og sjokkert over noen av dere! Jeg aner ikke hvor gamle dere er, men jeg er 19 år og valgte å åpne meg for dere og fortelle om en opplevelse som jeg syntes var ekkel og traumatisk. Jeg har full forståelse for at ved å skrive et innlegg som dette risikerer jeg å få en del negativt feeback, men come on! Mange av dere er voksne mennesker og skjeller ut meg som om dere er selve definisjonen på perfekt og aldri i deres liv har dummet dere ut og drukket noen drinker for mye. Jeg har ingen planer om å anmelde, for selv jeg er smart nok til å forstå at jeg ikke kommer langt med det. Synes bare det er utrolig ufyselig av dere å skjelle ut en jente som vanligvis er relativt oppegående og intelligent, og i tillegg slenge sarkastiske drittkommentarer som at jeg "kanskje ikke burde drikke så mye neste gang" osv. Jeg er fullstendig klar over at jeg drakk for mye. Jeg er fullstendig klar over at ettersom jeg ikke husker noe så kan jeg heller ikke vite hva dette har vært. Men når jeg våkner opp med blåmerker på innsiden av lårene og ved anklene og med buksa nedpå knærne, så synes ikke jeg det er hverken merkelig eller uhørt å stille et slikt spørsmål! Samtlige av dere bør tenke litt på det faktum at mange av de som skriver sårbare innlegg er ekte mennesker som ønsker svar og kanskje støtte, og da sparker man ikke noen som ligger nede! Skjerpings!! Endret 1. april 2014 av Claude 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #54 Skrevet 1. april 2014 TS igjen her. Kjenner jeg blir litt oppgitt og sjokkert over noen av dere! Jeg aner ikke hvor gamle dere er, men jeg er 19 år og valgte å åpne meg for dere og fortelle om en opplevelse som jeg syntes var ekkel og traumatisk. Jeg har full forståelse for at ved å skrive et innlegg som dette risikerer jeg å få en del negativt feeback, men come on! Mange av dere er voksne mennesker og skjeller ut meg som om dere er selve definisjonen på perfekt og aldri i deres liv har dummet dere ut og drukket noen drinker for mye. Jeg har ingen planer om å anmelde, for selv jeg er smart nok til å forstå at jeg ikke kommer langt med det. Synes bare det er utrolig ufyselig av dere å skjelle ut en jente som vanligvis er relativt oppegående og intelligent, og i tillegg slenge sarkastiske drittkommentarer som at jeg "kanskje ikke burde drikke så mye neste gang" osv. Jeg er fullstendig klar over at jeg drakk for mye. Jeg er fullstendig klar over at ettersom jeg ikke husker noe så kan jeg heller ikke vite hva dette har vært. Men når jeg våkner opp med blåmerker på innsiden av lårene og ved anklene og med buksa nedpå knærne, så synes ikke jeg det er hverken merkelig eller uhørt å stille et slikt spørsmål! Samtlige av dere bør tenke litt på det faktum at mange av de som skriver sårbare innlegg er ekte mennesker som ønsker svar og kanskje støtte, og da sparker man ikke noen som ligger nede! Skjerpings!! Men hva mener du at man skal svare da? Jeg svarer deg med at du absolutt ikke kan spekulere i dette siden du ikke husker noe som helst, og jeg synes også at det å rope "voldtekt!" når man ikke engang kan huske om man var med på det eller ikke når dine venner sa at du virket helt oppegående blir så feil som det bare kan bli. Jeg føler det i alle fall er litt slemt mot oss som faktisk har blitt voldtatt å rope voldtekt om sånt (som du gjør i overskriften). Blåmerker fra innsiden av lårene kan du ha fått både fra frivillig sex og fra helt andre ting. Du vil og ha merka det godt på kroppen om du hadde blitt voldtatt, selv om du ikke husker noe fra det. Jeg husker bare noen glimt selv (jeg var helt edru jeg da, men hjernen visker ofte vekk traumatiske hendelser) men jeg var i sjokktilstand i 2 mnd etterpå+ at jeg fortsatt sliter en del med det. Så mitt tips er at du bare rett og slett må legge dette bak deg. Ingen her kan si om du ble voldtatt eller ikke. Om du føler at du sliter veldig psykisk nå så må du rett og slett bare snakke med en psykolog da. Men det blir feil og anklage en person for voldtekt når du ikke vet om du faktisk har blitt voldtatt. Stakkar mann. Anonymous poster hash: 286e3...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #55 Skrevet 1. april 2014 Men kan man allikevel være ute av stand til å motsette seg handlingen ? Det er det lovteksten sier Selv om man er full så klarer man faktisk si ja eller nei. Med mindre man er bevisstløs, og det var ts tydeligvis ikke siden vennene hennes sa hun virka helt normal. Mener du at alle skal begynne å anmelde folk for voldtekt du da når de ikke engang vet om de har blitt voldtatt? Anonymous poster hash: 286e3...1fd 1
Medusa13 Skrevet 1. april 2014 #56 Skrevet 1. april 2014 Mener du at alle skal begynne å anmelde folk for voldtekt du da når de ikke engang vet om de har blitt voldtatt? Anonymous poster hash: 286e3...1fd Der fant du faktisk poenget. Er man ikke klar over at man er voldtatt/har hatt sex men, slik tilfellet var her, - at personen(mannen) forteller at dere har hatt det uten at du har merket det, så handler det faktisk om en seksuell handling du ikke har samtykket i og ikke var edru nok til å motsette deg. Da er det voldtekt. En annen sak er beviset som vil bli påstand mot påstand. Om hun hadde gått til anmeldelse ville nok trolig saken blitt henlagt pga bevisets stilling. Derfor blir det også sjelden dom i disse fyllevoldtektene.
Gjest Lincoln Skrevet 2. april 2014 #57 Skrevet 2. april 2014 Der fant du faktisk poenget. Er man ikke klar over at man er voldtatt/har hatt sex men, slik tilfellet var her, - at personen(mannen) forteller at dere har hatt det uten at du har merket det, så handler det faktisk om en seksuell handling du ikke har samtykket i og ikke var edru nok til å motsette deg. Da er det voldtekt. En annen sak er beviset som vil bli påstand mot påstand. Om hun hadde gått til anmeldelse ville nok trolig saken blitt henlagt pga bevisets stilling. Derfor blir det også sjelden dom i disse fyllevoldtektene. For noe tull. Man har ansvar for egne handlinger selv om man er full. Det er skremmende å lese slike innlegg som oppfordrer til falske anmeldelser. Tenk på at det er jenter som kan lese dette og faktisk tro at det er slik, og dermed ødelegge livet til uskyldige gutter og menn. 3
Gjest Ciegus Skrevet 2. april 2014 #58 Skrevet 2. april 2014 Der fant du faktisk poenget. Er man ikke klar over at man er voldtatt/har hatt sex men, slik tilfellet var her, - at personen(mannen) forteller at dere har hatt det uten at du har merket det, så handler det faktisk om en seksuell handling du ikke har samtykket i og ikke var edru nok til å motsette deg. Da er det voldtekt. En annen sak er beviset som vil bli påstand mot påstand. Om hun hadde gått til anmeldelse ville nok trolig saken blitt henlagt pga bevisets stilling. Derfor blir det også sjelden dom i disse fyllevoldtektene. Dette er jo bare tøv. Hun kan jo ha samtykket klart og tydelig selv om hun har glemt det nå. Om du frivillig har sex med en mann, og så senere blir slått ned av noen andre som gjør at hukommelsen svikter og du overhodet ikke husker det siste døgnet. Har den første mannen da voldtatt deg? Nei! Hvorvidt du husker noe eller ikke har INGEN betydning for om du samtykket eller ei. Det er din tilstand i det du samtykket som er av betydning, ikke tilstanden dagen etter. 2
pressplay Skrevet 2. april 2014 #59 Skrevet 2. april 2014 Straffeloven er klar. Det er voldtekt om du har vært så bevisstløs at du ikke har vært i stand til å motsette deg handlingen. § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Det er jo ingen som diskuterer imot lovteksten. Du antar at vedkommende ikke var i stand til å motsette seg handlingen. Det er ingenting i TS innlegg som sier noe om dette. 1
pressplay Skrevet 2. april 2014 #60 Skrevet 2. april 2014 De eneste vitnene til denne handlingen er TS og mannen. Ingen andre var vitne til om hun f.eks. drakk mer etterpå. Bortsett fra det kan det plutselig smelle i hue om du har for mye innabords. Hvis det er riktig som hun sier at hun ikke husker om noe har skjedd så var hun bevisstløs. At slike saker er drit vanskelige å dømme er en annen sak Det virker som du ikke vet hva det vil si å være bevisstløs. Hukommelsestap er ikke det samme som å være bevistløs. Hvis en person kan gå noelunde normalt, gi forståelige svar og deltar aktiv i en handling så er ikke vedkommende bevisstløs selv om vedkommende ikke husker noe i ettertid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå