Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Voldtekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For noen uker siden skjedde det noe som jeg har tenkt mye på i ettertid. Jeg og noen venner skulle ut på byen, og vorset litt sammen før vi dro. Det ble et par øl (5 stk) på meg før vi satte kursen mot utestedet, men jeg er en ganske høy jente og det skal en 8-9 øl til for å gjøre meg skikkelig full. Uansett, da vi var ute ble jeg dessverre ganske beruset ettersom dette var min bursdag og jeg ble påspandert en del drikke. En av kompisene mine var med ut. Dette er en kompis jeg vet har vært interessert i meg tidligere, og til tider vært relativt pågående både i beruset og edru tilstand. For å gjøre en lang historie kort; siste del av kvelden er delvis uklar eller helt borte. I følge mine venner har jeg ikke virket mer beruset enn de andre som var tilstede, men jeg husker fortsatt ingenting av hvordan jeg kom meg hjem eller hva som har skjedd på nach.

Neste morgen våkner jeg opp til en mobil full av tekstmeldinger fra kompisen jeg nevnte ovenfor. Det kom frem i meldingene at vi hadde hatt sex, men dette husker jeg ingenting av. Jeg synes tanken er utrolig ekkel. Dette er ikke en fyr jeg er tiltrukket av på noen som helst måte OVERHODET. Jeg synes han verken er kjekk, "min type" eller særlig hyggelig. Tanken på å ha sex med han har aldri slått meg, og jeg kan virkelig ikke se for meg at så utrolig mye kan forandre seg i beruset tilstand tross i at man som kjent gjerne får ølbriller etter et par drinker. Poenget mitt er at jeg ikke er tiltrukket av han, aldri kunne tenke meg å ha sex med han, og at tanken på at det faktisk har skjedd er ganske ekkel. Jeg føler meg misbrukt, men samtidig føler jeg at mye av dette er min egen feil. Jeg burde ikke ha drukket så mye! Jeg vet ikke hva jeg har sagt eller gjort, eller om jeg var med på dette i det hele tatt.

Jeg er heller ikke en jente som har one night stands. Det skal utrolig mye til for at jeg velger å bli med en fyr hjem, selvom jeg i dette tilfellet har gjort nettopp det. Men det er noe jeg skulle ønske aldri hadde funnet sted. Og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hva som fikk han til å tro at det var greit å gjøre dette mot meg, når jeg helt tydelig hadde fått i meg en drink eller to for mye.

Er dette en voldtekt? Han prater fortsatt til meg, og det virker ikke som han føler han har gjort noe galt….

Anonymous poster hash: e918d...652
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bevise at det faktisk skjedde en voldtekt siden du ikke engang husker det. Så du kan ikke si at det var en voldtekt når det er en sannsynlighet for at du hadde sex med han frivillig. Jeg er ikke en person som mener at det er jenters feil om de blir voldtatt, og jeg har blitt det selv, men da i edru tilstand.

Anonymous poster hash: 286e3...1fd
  • Liker 1
Skrevet

Dømmekraften blir veldig dårlig i beruset tilstand... Umulig å si om dette var voldtekt, når du ikke husker noe. Hvis han hadde sagt noe slikt som at du var helt vekke, og ikke tilstede, så ja... Men hvis han prater til deg normalt, og ikke gir inntrykk for at han har gjort noe galt, så kommer du nok ikke til å finne ut av det, er jeg redd.. =/

Veldig dumt at det er slik. Håper du finner ut av det, og at du har det bra.

Skrevet

Hvis han har hatt sex med en som var nærmest bevisstløs er det i seg selv nok til å kalle det voldtekt; man skal ikke ha sex med en person som ikke kan samtykke, punktum!

Kan du ha blitt dopet, tror du? Enkelte typer rusmidler gjør ikke nødvendigvis at du virker noe mer enn full, men gir deg et skikkelig, varig hukommelsestap. Hukommelsestap etter alkohol pleier å være mer midlertidig, altså at noen detaljer dukker opp igjen litt etterhvert. Med f.eks. "roofies" derimot er hele kvelden fra man inntok dopet ofte et helt svart hull, og man husker sjelden noe i det hele tatt.

Skrevet

Hvis du ikke er i stand til å huske hva som skjedde, så har du heller ikke vært i stand til å motsette deg handlingen, og han har benyttet seg av din hjelpeløse tilstand. Så ja - da er det voldtekt, og han har til og med skrevet at dere hadde sex. Det som verre er å bevise er hvo hjelpeløs du var. Uansett vil en anmeldelse gi ham en skrape og en tankevekker uansett utfall, og det har han sikkert heller ikke så vondt av. lærer ham kanskje å holde seg til edrue jenter i fremtiden

Skrevet

Det høres ut som voldtekt, men han kan jo dra samme kort som deg, som ofte blir gjort i slike saker. At han ikke husker noe som helst. Alternativt sier han at du samtykket.

Her ville jeg gått til direkte konfrontasjon med fyren i ledsage med en større kompis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når folk drikker på seg mild alkoholforgiftning så er det vanlig at de får "blackouts". Er kroppen beruset til et stadie der man får blackout er ofte hemninger, moral og personlighet redusert til en slik grad at man ikke lenger er seg selv og at man gjør ting man normalt ikke ville gjort. Alle gjerninger man gjør når man har vitende og frivillig inntatt overstadige mengder rusmidler har man dessverre ansvaret for selv.

Beklager ts, men det er mest sannsynlig at du drakk for mye, tenk på det til neste gang.

Anonymous poster hash: ba360...063
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nuvel. Jeg skjønner at du blir usikker på hvordan dette kan ha skjedd. Men jeg er lik deg, alltid vært litt "prippen", aldri tenkt tanken på å ha one night stand engang, gutter jeg har datet har måttet vente i mellom 3 og 4 mnd med dating før sex har vært aktuelt osv. Alikevel presterte jeg altså å ha sex med en fyr jeg møtte på et utested, samme kvelden. Jeg drikker vanligvis ikke mye alkohol, men hadde vært på festival og drukket jevnt gjennom hele dagen, og til slutt var jeg rett og slett stupfull. Jeg husker bruddstykker fra kvelden/natten alikevel, men jeg kjenner ikke igjen personen jeg var den natten. Ikke bare hadde jeg sex med denne fyren, jeg sugde han (jeg bruker litt tid før jeg føler meg klar for å suge en fyr når vi er i et forhold) og jeg lot han slikke meg (enda verre, har alltid hatt litt noia for å bli slikket uten en dusj rett før og her hadde jeg vært på festival hele dagen). Ikke nok med det, men jeg var rett og slett ganske voldsom i senga av det jeg husker. Ganske utrolig.. Her var det rett og slett alkoholen som forandret meg så mye, jeg var rett og slett pissfull og det er et under at jeg klarte noe som helst i den tilstanden..

Når det er sagt, er det ikke noe garanti at selv om han sier dere hadde sex, at dere faktisk hadde det. Hvordan våknet du dagen etter? Hadde du på deg klær, truse, undertøy? Merket du ingenting nedentil i form av sæd som evnt har kommet ut igjen eller noe slikt? Kan jo hende han lyver for å få deg til å tro at du har hatt sex med han for da tenker han at du kanskje tror du egentlig er litt tiltrukket av han?

Anonymous poster hash: cee75...46e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du lå med en fyr i fylla.

BIG DEAL

Anonymous poster hash: 85008...6ad
  • Liker 5
Skrevet

Kanskje han hintet til at du har voldtatt han?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For noen uker siden skjedde det noe som jeg har tenkt mye på i ettertid. Jeg og noen venner skulle ut på byen, og vorset litt sammen før vi dro. Det ble et par øl (5 stk) på meg før vi satte kursen mot utestedet, men jeg er en ganske høy jente og det skal en 8-9 øl til for å gjøre meg skikkelig full. Uansett, da vi var ute ble jeg dessverre ganske beruset ettersom dette var min bursdag og jeg ble påspandert en del drikke. En av kompisene mine var med ut. Dette er en kompis jeg vet har vært interessert i meg tidligere, og til tider vært relativt pågående både i beruset og edru tilstand. For å gjøre en lang historie kort; siste del av kvelden er delvis uklar eller helt borte. I følge mine venner har jeg ikke virket mer beruset enn de andre som var tilstede, men jeg husker fortsatt ingenting av hvordan jeg kom meg hjem eller hva som har skjedd på nach.

Neste morgen våkner jeg opp til en mobil full av tekstmeldinger fra kompisen jeg nevnte ovenfor. Det kom frem i meldingene at vi hadde hatt sex, men dette husker jeg ingenting av. Jeg synes tanken er utrolig ekkel. Dette er ikke en fyr jeg er tiltrukket av på noen som helst måte OVERHODET. Jeg synes han verken er kjekk, "min type" eller særlig hyggelig. Tanken på å ha sex med han har aldri slått meg, og jeg kan virkelig ikke se for meg at så utrolig mye kan forandre seg i beruset tilstand tross i at man som kjent gjerne får ølbriller etter et par drinker. Poenget mitt er at jeg ikke er tiltrukket av han, aldri kunne tenke meg å ha sex med han, og at tanken på at det faktisk har skjedd er ganske ekkel. Jeg føler meg misbrukt, men samtidig føler jeg at mye av dette er min egen feil. Jeg burde ikke ha drukket så mye! Jeg vet ikke hva jeg har sagt eller gjort, eller om jeg var med på dette i det hele tatt.

Jeg er heller ikke en jente som har one night stands. Det skal utrolig mye til for at jeg velger å bli med en fyr hjem, selvom jeg i dette tilfellet har gjort nettopp det. Men det er noe jeg skulle ønske aldri hadde funnet sted. Og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hva som fikk han til å tro at det var greit å gjøre dette mot meg, når jeg helt tydelig hadde fått i meg en drink eller to for mye.

Er dette en voldtekt? Han prater fortsatt til meg, og det virker ikke som han føler han har gjort noe galt….

Anonymous poster hash: e918d...652

da får du slutte å drikke så mye neste gnag og ikke komme til det punktet der hvor "ølbriller" kommer inn

Eller kanskje venninnene dine skulle ha passet mer på deg... Vi alle vet jo at dette skjer, og at det av og til er en eller annen creep som prøver seg på driting jenter som ikke helt vet hva de gjør.

Har du lyst til å anmelde han kan du det men du kommer ikke langt, du har ikke nok bevis, og noen par meldinger vil ikke gjøre noe forskjell. Politiet kommer sikkert til å lage en sak ut av det, men tror ikke det vil gå veldig langt. Uansett Lykke til!

Anonymous poster hash: 9e32f...85d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har hatt sex med en som var nærmest bevisstløs er det i seg selv nok til å kalle det voldtekt; man skal ikke ha sex med en person som ikke kan samtykke, punktum!

Kan du ha blitt dopet, tror du? Enkelte typer rusmidler gjør ikke nødvendigvis at du virker noe mer enn full, men gir deg et skikkelig, varig hukommelsestap. Hukommelsestap etter alkohol pleier å være mer midlertidig, altså at noen detaljer dukker opp igjen litt etterhvert. Med f.eks. "roofies" derimot er hele kvelden fra man inntok dopet ofte et helt svart hull, og man husker sjelden noe i det hele tatt.

Hei frøken detektiv. Jeg husker ingenting fra sist jeg var ute, men jeg har likevel kommet meg hjelp med en drosje. Tror du sjåføren har svindlet meg med betaling? Jeg må ha vært for full til å taste koden.

Anonymous poster hash: 2264e...bbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her vet du ikke om du selv kan ha vært med på det, så du kan ikke bare anta det er voldtekt. Men skjønner at du synes det er ubehagelig å forholde deg til han etterpå. Jeg synes du skal si til han at du ikke husker hva som skjedde, at du var stupfull, og at du ikke føler deg komfortabel med tanken på at dere skulle ha hatt sex i den tilstanden du var i.

Selv om du kan ha vært med på det, så burde jo din venn ideelt sett ha stoppet opp når han så hvor full du er. Men vi vet jo ikke hvor full han var selv. Var han stupfull selv, så er det ikke så rart om begge har latt seg rive med i "stundens hete".

Anonymous poster hash: 4a34c...7ce
AnonymBruker
Skrevet

Det samme har hendt med meg for en tid tilbake. Jeg hadde vært i byen på fest, og på vei hjem, da rimelig beruset, møtte jeg på kompisen min. Han fulgte meg hjem, og overnattet. Dagen etter viste deg seg at vi hadde gjennomført samleie, uten at jeg har noe hukommelse om dette. Det verste er at denne kompisen var 100% edru. Jeg skammer meg enda, og det gjør ordentlig vondt å tenke på

Anonymous poster hash: 2ae3d...f4e
Gjest Ciegus
Skrevet

Det er komplett umulig for oss (og deg?) å si om det var en voldtekt. Selv om du ikke husker noe er det ikke sikkert du virket veldig full, han kan ha vært like full og ikke merket hvor full du var, du kan ha lagt an på han... Umulig å vite.

Annonse
Gjest Nightwich
Skrevet

Er du så sikker på at dere hadde sex da ? Kan jo være noe han finner på fordi han vet hvor full du var...

Skrevet

Kroppen din husker en voldtekt. Voldtekt er ikke sex, det er tvang, makt og misbruk. Du vil merke på kroppen din om dette var en voldtekt.

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Selvsagt er det ikke voldtekt å ha sex på fylla. Ofte kan man ha blackout om man har fått for mye innabords, ,men å rope voldtekt bare for at du ikke husker det,er rystende!

Stakkars mann.. for alt du vet var du helt gira og med på det!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med å drikke for mye for mange er at de får en helt annen atferd enn til vanlig, og når sånt skjer blir det vanskelig å avgjøre for deg hva som faktisk har skjedd.

Det er slettes ikke sikkert dette er en voldtekt - det vil du aldri få vite.

Siden du faktisk ikke husker noe som helst kommer du heller ingen vei i rettsvesenet, og for alt du vet har du gjort og sagt ting som virker helt avsindig for deg nå.

Enkelte jeg kjenner(ikke alle) endrer virkelig personlighet i grisefylla, og jeg som langt mer edru har sett de gjøre ting de aldri, aldri ville gjort ellers.

Derfor er min "dom" at du faktisk aldri egentlig vil finne ut av det.

Det du derimot kan gjøre, er å si til denne fyren at du dessverre ikke husker noe - men ikke ønsker opperksomhet fra ham eller gjentakelse av det som skjedde. Du kan jo fortelle ham at du faktisk aldri ville gjort dette IRL, og beklager at du evt var for full til å si nei.

En annen måte å gjøre det på er jo å le litt og si at du var kanonfull(som om du husker det hele og synes det var gøy) og se hvordan han reagerer.

Anonymous poster hash: b78a3...3b6
Skrevet (endret)

Jeg har desverre vært like full og sanseløs. Det er flere år siden nå og jeg har heldigvis skjerpet meg når det gjelder inntak av alkohol. Men jeg våknet opp dagen derpå uten klær og en bekjent liggende naken vedsiden av meg i senga, jeg var overhodet ikke interessert i ham og synes egentlig han var litt ekkel, jeg kan ikke tro at jeg har lagt an på han, men det kan jo selvfølgelig være tilfellet. Jeg husker ingenting, men tviler på vi hadde sex. Jeg er egentlig litt trang, så jeg ville ha merket om han hadde "presset" seg inn uten at jeg ville. Men en kan jo ikke si det sikkert, kan jo være jeg hadde en "god dag". Dessuten fikk jeg høre at det hadde vært en mann til der, så om begge prøvde på noe, det vet jeg ikke. Men ubehagelig er det når en ikke husker noe som helst. Jeg var skikkelig skamfull og jeg angrer den dagen i dag på at jeg drakk meg så sanseløs den kvelden, men jeg lærte i allefall noe av det.

Håper du finner ut av det Ts. Det er ikke godt å gå rundt å gruble på noe sånt.

(Redigert pga skrivefeil)

Endret av Kaizerr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...