Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør ikke noe at det ikke er Koreasminke :) Jeg leter sånn etter den perfekte nude leppestiften. Desverre kan jeg ikke bruke lipliner eller lip concealer under, da skaller leppene mine rett av. Uansett hvor mye jeg prøver å preppe og bruke alt av skrubber og leppepomader. Den fra The Balm såg veldig mørk ut? Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Jeg synes ikke den er for mørk til meg ihvertfall, og jeg er ganske blek :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også på utkikk etter en god highligher til øyenbrynsben og kinnben? :)

Har sittet å set på youtube videoer av rewievs og haul nå og blir bare mer å mer ubesluttsom :P

Skrevet

Noen som har en god øyekrem å anbefale? For ung 30+ hud :P

Skrevet

Hei dere :blomst:

Har lenge lett etter en bb krem med høy SPF som passer min hud. Etter anbefalinger her, samt noen diverse andre steder på nett, har jeg bestilt et lite utvalg. Tenkte kanskje dette kunne være til hjelp for andre her som også har (kald) blek hud med rosa undertone. Huden min er ellers noe tørr, og kan av og til være en smule blank i t sonen. I tillegg er den sensitiv og jeg har noe rødhet, samt en og annen urenhet. Svak for antiage egenskaper. For å ha noe å sammenlikne med bruker jeg YSL´s Top secret BB cream i Clear, Dior Nude BB cream i 001 og Sensai by Kanebo´s Celullar Performance cream foundation i 11 Creamy beige.

Hot pink Super plus fra Skin79

Denne ser alt for mørk ut ved første øyekast. Kremen har ørlite rosa undertone, og glir raskt inn i huden.

Den er helt usynlig på huden, og har lett til middels dekkevne hvis en legger flere lag. Den dekker rødhet og mindre urenheter. Kremen innehar oljeabsorberende egenskaper, noe som er et pluss. Pleier uansett bruke et finishpudder for at den skal holde hele dagen. Noe den absolutt gjør. Har brukt denne i 3-4 uker nå, og føler at huden ser bedre ut enn den har gjort på lenge. Venner og familie har bemerket at huden min ser så godt ut om dagen.

Har SPF 25, skulle sett at denne kom ut i SPF 50. Da hadde den vært perfekt. Denne er uten tvil en favoritt.

Skin79 har også en oppgradert versjon av denne rosa, som heter Super plus Orange vital med SPF 50, men denne er helt uaktuelt da den har en veldig gul undertone. Synd, men.

Triple the solution fra Lioele

Denne kremen ble for gul i undertonen, samt at fargen er for mørk. Dessuten har denne også medium til full dekkevne, noe jeg ikke ønsker. Denne glir ikke inn i huden som Hot pink, men blir liggende utenpå huden. Får en maskeliknende effekt, og den ser veldig unaturlig ut. Plus for SPF 30.

Naked face covering BB cream fra Holika Holika

Har denne i nr 21,5 Naked beige, som er den lyseste. Denne har også noe rosa undertone. Ved påføring ser den uaturlig ut, og en får den typisk gråe fargen som gjerne bb kremer gir. Med en gang trodde jeg at denne kunne sammenliknes med Triple the solution. Heldigvis etter få minutter, ser det ut som min hud. Utrolig nok. Den er også usynlig på huden nå. Den gir lett til middels dekkevne. Den skal gi fukt til tørr hud, dekke over urenheter og gi glød samt gi sunblock beskyttelse mot solen SPF 50+. Har kun prøvd denne ved to anlendinger nå, og enn så lenge har jeg ikke brukt finishpowder over. Har ikke blitt blank, og den har god holdbarhet. Har store forhåpninger til denne.

Har bestilt følgende:

Gold caviar bb cream fra BRTC (SPF 50) Mistenker at denne er et bomkjøp da kremen har tydelig gul undertone.

Har samples på følgende:

Snail nutrition bb cream fra Skin79 (SPF 45) Gleder meg til å teste denne. Skal visstnok passe min hud, samt at den har anti age egenskaper.

Super gold snail bb fra Lioele (SPF 50) Tror også denne blir for gul/orange på. Synd, da den har god SPF.

Vurderer å bestille:

Whitening & repairing bb cream fra BRTC (SPF 37) Mistenker at også denne er for mørk og gul i tonen.

Jasmine water bb cream fra BRTC (SPF 30) Har lest at denne er velegnet for lys hud med rosa undertone.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Du, jeg ville spørre deg om noe: Har du lagt merke til at ofte når de store stjernene har blitt sminket med mørk øyenskygge så ser det ut som at de har en litt rødlig base under øyenskyggen? Jeg har også sett det en gang på en sminkevideo med de britiske søstrene på youtube, der brukte hun en base som var litt sånn rødbrun før hun la sotet sminke. Det fikk et helt annet uttykk enn når man bare legger mørk øyenskygge rett på. Har du noe mening/tanker om dette?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Åjaaaa, det er råkult! Får assisiasjoner til DETTE bildet av Kristen Stewart. Blir spesielt fint på grønne/blå øyne synes jeg, er liksom noe mer enn å bare bruke svart eller brunt for å sote øynene. Bruker ikke base selv da jeg aldri har tenkt på å kjøpe det i den fargen, men Artifact paint pot fra mac hadde nok gjort susen, hvis ikke har Maybelline en color tattoo i som heter metallic pomegranate. Selv bare bruker jeg en rustrød eller vinrød skygge som jeg tar på midten av lokket, også legger jeg de mørke fargene rundt, så bare duser jeg alt sammen til det ser ut som alt henger sammen.

Skrevet

Koreanske BB-kremer var første BB-kremer jeg prøvde noen sinne, så jeg kan ikke sammenlikne de med andre BB-kremer, men jeg ble ihvertfall begeistret for BB-krem - konseptet. :-)

• Missha M Perfect Cover BB Cream

Det var første BB-krem jeg prøvde, og jeg likte den ganske godt. Nå har jeg hud som er blandet, og til tider mye glans i T-sonen, men tørr i kinner, + store porer litt her og der. Jeg liker foundation med bra dekkevne og varighet. Missha sin passet meg bra - og huden min ser akkurat like bra ut etter en dag på jobb + trening! Mitt største problem ellers er at mange foundation gir opp etter et par-tre timer, og da ser jeg "usminket" ut igjen (dvs, i mitt tilfelle, porer, glans og rødligheter).

Men sammen med Missha BB-cream, fikk jeg en prøve på Lioele triple the solution bb cream, og den likte jeg enda bedre. Så mitt neste innkjøp var, akkurat:

• Lioele triple the solution bb cream

Enda bedre dekkevne og varighet enn Missha! Pluss, jeg synes den er enklere å påføre og jeg ser mindre tørr ut i kinner og under øyne. Kremen er litt tynnere i konsistensen enn Missha, så kanskje derfor. Jeg er nøytral i undertonen og NW18 i Mac, og merket ikke at den var gul eller for mørk. Favoritten til nå.

• MISSHA Super Aqua Refreshing Cleansing Foam 200ml

Den synes jeg er bra! Tørker ikke ut huden min, fjerner sminke akkurat så bra som man forventer av "Cleansing Foam" ( =fjerner ikke vannfast maskara, men det bruker jeg ikke) og varer evighet! Så her får man mye for pengene.

Så prøvde jeg 2 forskjellige koreanske hudkremer, Missha Super Aqua Water Supply Cream og The FACE Shop Olive Essential Cream - begge er så pass OK at de blir brukt opp, men ingen WOW-effekt. Pluss for ikke alt for mye parfymelukt, men tror jeg ønsker meg litt mer fuktighet.

Gjest Cevita
Skrevet

Hmm. Jeg bestilte denne cc-kremen for en stund siden, men produktet jeg fikk i posten var dette (ikke fra denne selgeren da). Hva skal jeg gjøre med det synes dere? Åpne en sak?

Skrevet

Hmm. Jeg bestilte denne cc-kremen for en stund siden, men produktet jeg fikk i posten var dette (ikke fra denne selgeren da). Hva skal jeg gjøre med det synes dere? Åpne en sak?

Har du kontaktet selger først? Som oftest hjelper de deg først :)
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den du fikk hadde jo en mye høyere pris....hadde nok ikke gjort noe jeg.

Jeg har den du egentlig bestilte. Vet ikke helt hva jeg synes...den er kritthvit til ut av tuben og fargen kommer når du smører på. Men den er veldig lys. Er egentlig mer fornøyd med de bb kremene jeg har prøvd fra Korea.

Anonymous poster hash: 4e476...de4

Gjest Cevita
Skrevet

Den du fikk hadde jo en mye høyere pris....hadde nok ikke gjort noe jeg.

Jeg har den du egentlig bestilte. Vet ikke helt hva jeg synes...den er kritthvit til ut av tuben og fargen kommer når du smører på. Men den er veldig lys. Er egentlig mer fornøyd med de bb kremene jeg har prøvd fra Korea.

Anonymous poster hash: 4e476...de4

Det var det med prisen jeg også så. Så derfor tror jeg kanskje jeg ikke gjør noe med det.Kan heller prøve den neste gang igjen, trenger at kremene er veldig lyse :)

Gjest Naria
Skrevet

Er det noen som har en anbefaling på CC-cream? Har du fått testet den du fikk Sienna?

AnonymBruker
Skrevet

Baby Face Pore powder

Fantastisk produkt! Koster rundt 50-lappen. Matter ned huden, og får sminken til å holde seg lenge. Skal bestille en ny ganske snart, for jeg tror jeg er avhengig allerede, og vil ikke risikere å gå tom...

Såååå enig! haha

Jeg kjøpte denne her, og skjønner ikke hvordan jeg skal bruke den?

Pudderet er jo hvitt, så jeg trodde det var gjennomsiktig, men jeg blir jo blekere med det? Hvordan skal jeg bruke det egentlig? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Har dere en god mascara å anbefale?

Anonymous poster hash: 03342...52b

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg kjøpte denne her, og skjønner ikke hvordan jeg skal bruke den?

Pudderet er jo hvitt, så jeg trodde det var gjennomsiktig, men jeg blir jo blekere med det? Hvordan skal jeg bruke det egentlig? :klo:

Man kan bli noe spøkelse i ansiktet av finishingpuddere som skal være "gjennomsiktige". Buffer du det inn i huden eller bare tar du det lett over ansiktet, og hvordan er hudtonen din?

Gjest Tigress
Skrevet

Er det noen som har en anbefaling på CC-cream? Har du fått testet den du fikk Sienna?

Tja, eg har prøvd ein frå TonyMoly og ein frå Etude House. Den siste har no skilt seg, og det gjorde ein BB-krem eg hadde derfrå også, så dei er no ute av lista.

Båe CC-kremane er heilt kvite når ein tek dei på, men dei endrar farge, eg kan ikkje sjå at eg har han på. Og det er også ulempa - dei gjer liksom ikkje så mye for meg. Dei jamnar kan hende ut hudtonen litt, men ikkje mykje. Likevel likar eg å bruke dei som solfaktor når eg skal sjå heilt usminka ut. BB-krem dekkjer meir, men gjer også eit meir sminka uttrykk, eg synest eg må ha maskara når eg brukar BB-krem, men ikkje når eg brukar CC-krem.

Gjest Cevita
Skrevet

Den er helt grei, men ikke noe Wow-produkt.

Gjest auroravictoria
Skrevet (endret)

Hei alle sammen! Jeg ser her at dere kjøper mye sminkefjernings produkter og har flere rutiner på dette med å rengjøre huden...Da vil jeg gjerne få komme med et tips.

Helt frem til omlag to år siden, hadde jeg nøye rutiner på sminkefjerning og rengjøring av huden min både kveld og morgen. Helt til jeg en dag kom over en bod på et marked her i Norge hvor det sto en dame å solgte microfiberkluter til ANSIKTET. Hun lovet at med kun vann, kunne jeg skånsomt fjerne alt av sminke og rense huden til det ytterste. Jeg spurte flere spørsmål om hva dette gjør med huden, om det renser skikkelig? Og om jeg som noen ganger bruker kraftig øyesminke, ville klare å ta dette vekk med kun vann på en pad? Ja, hun lovet meg det. Så jeg tok sjansen å kjøpte en pad å dro hjem å prøvde. Og til min store forundring, gikk sminken av som en lek. Mye lettere enn med våtservietter, sminkefjernere, oljer og alt annet jeg hadde brukt. Jeg var helt sjokkert. Kun lunket vann og vips, borte..

Huden min har aldri vært renere og penere. Microfiber kluten renser langt inn i porene og er myk og behagelig til huden. Renser den med mild såpe etterpå for å få vekk sminkerester på den. Så ligger den på badet klart til å rense huden morgen etter :)

Jeg var egentlig litt lei av å bruke produkter på huden og hadde ønsket meg lenge noe som bare naturlig kunne fjerne sminke. Forsøkte med oljer osv, men det kan ikke sammenlignes som enkelt med en microfiber pad eller klut med vann.

Ville egentlig bare tipse dere, for dette er altså mye mindre styr og mye billigere enn å drive å rense med produkter. Mye bedre å bare bruke dette og heller bruke en god fuktightesgivende krem etterpå :) Men det skal sies at huden min aldri blir tørr etter rens med denne..Finnes mange typer. Har også noen kluter, men liker best de små padene :)

Jeg kjøper pader på ebay bare, og de fungerer kjempe bra..Kjøper 3 på en gang og har de i et år..

http://www.ebay.com/itm/Microfiber-Facial-Scrubber-Set-3-Face-Scrubbers-Go-Green-Remove-Makeup-Cleanse-/390722509460?pt=Bath_Towels_Washcloths&hash=item5af8e05a94

Endret av auroravictoria
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips og erfaring :)

Er pad det samme som mikrofiberkluter? Det er disse klutene jeg bruker i ansiktet, mens den paden ser litt mer kompakt ut :) Overgang vaskeklut til mikrofiberklut har ihvertfall gjort at jeg ikke får så tørr og skrubbet hud, så det høres greit ut det :P

Hva med vannfast sminke?

Gjest Naria
Skrevet

Tja, eg har prøvd ein frå TonyMoly og ein frå Etude House. Den siste har no skilt seg, og det gjorde ein BB-krem eg hadde derfrå også, så dei er no ute av lista.

Båe CC-kremane er heilt kvite når ein tek dei på, men dei endrar farge, eg kan ikkje sjå at eg har han på. Og det er også ulempa - dei gjer liksom ikkje så mye for meg. Dei jamnar kan hende ut hudtonen litt, men ikkje mykje. Likevel likar eg å bruke dei som solfaktor når eg skal sjå heilt usminka ut. BB-krem dekkjer meir, men gjer også eit meir sminka uttrykk, eg synest eg må ha maskara når eg brukar BB-krem, men ikkje når eg brukar CC-krem.

Den er helt grei, men ikke noe Wow-produkt.

Takk for svar. Jeg har den fra Etude House og synes vel den er grei nok. Den er veldig hvit og med en gang føler jeg meg som et levende lik, men det går seg til etter noen sekunder på huden. Jeg ser egentlig ingen forskjell fra før og etter CC-cream, samtidig har jeg aldri prøv noe andre så jeg vet ikke hva man kan forvente.

Skrevet

Er også på utkikk etter en god highligher til øyenbrynsben og kinnben? :)

Har sittet å set på youtube videoer av rewievs og haul nå og blir bare mer å mer ubesluttsom :P

ååå, jeg også! Den jeg bruker nå koster 500 kr og jeg syntes det er så dyrt! Noen som har noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...