Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Ser denne rutinen grei ut? Har kombinert ut, som er fuktfattig, mangler både fett og vann tror jeg. Bytter på dagkremene, derfor det står flere.

Morgen:
Skumrens: COSRX Low pH good morning gel cleanser (syre)
Toner: Skin Watchers Ceramizing Essence Toner
Evt olje (blandes med krem): Skin Watchers Facial Oil
Dagkrem: COSRX Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask, Tonymoly I’m real avocado rich cream, Skin Watchers Aqua most whitening water drop gel cream

Kveld:
Oljerens: Skin Watchers natural deep cleansing oil
Nattkrem: Elizavecca Green Piggy Collagen Jella Pack, COSRX Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask, Tonymoly I’m real avocado rich cream, Skin Watchers Aqua most whitening water drop gel cream

Peeling 1 gang i uken: Skin Watchers Papaya Moisture Exfoliating Gel
Leiremaske 1-2 ganger i uken: Skin Watchers Steam Pore Mask, Skin Watchers Cooling Pore Mask

Anonymkode: 113e2...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser denne rutinen grei ut? Har kombinert ut, som er fuktfattig, mangler både fett og vann tror jeg. Bytter på dagkremene, derfor det står flere.

Morgen:
Dagkrem: COSRX Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask, Tonymoly I’m real avocado rich cream, Skin Watchers Aqua most whitening water drop gel cream

Kveld:
Oljerens: Skin Watchers natural deep cleansing oil
Nattkrem: Elizavecca Green Piggy Collagen Jella Pack, COSRX Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask, Tonymoly I’m real avocado rich cream, Skin Watchers Aqua most whitening water drop gel cream

Peeling 1 gang i uken: Skin Watchers Papaya Moisture Exfoliating Gel
Leiremaske 1-2 ganger i uken: Skin Watchers Steam Pore Mask, Skin Watchers Cooling Pore Mask

Jeg synes ikke det er noe galt med rutinen din, den ser grei ut. Om du vil få nok fukt/fett for din hud er noe bare du kan vite etter å ha prøvd den ut. Men hvorfor skriver du "syre" bak Cosrx rensen? Så vidt jeg kan se inneholder den riktignok syre - men slik den står på listen nekter jeg å tro at det er særlig merkbare mengder. Med en pH på 5 - 6 vil uansett ikke den lille mengden syre som er i den være aktiv. Enda et poeng her er at dette er et produkt du har på huden din i maks et minutt. "Syren" i den er ikke aktiv, og derfor må du ikke se på det som et "syreprodukt" - uansett hva de gjerne sier inne på den der KK-gruppen... 

Anonymkode: c5a9d...9d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe galt med rutinen din, den ser grei ut. Om du vil få nok fukt/fett for din hud er noe bare du kan vite etter å ha prøvd den ut. Men hvorfor skriver du "syre" bak Cosrx rensen? Så vidt jeg kan se inneholder den riktignok syre - men slik den står på listen nekter jeg å tro at det er særlig merkbare mengder. Med en pH på 5 - 6 vil uansett ikke den lille mengden syre som er i den være aktiv. Enda et poeng her er at dette er et produkt du har på huden din i maks et minutt. "Syren" i den er ikke aktiv, og derfor må du ikke se på det som et "syreprodukt" - uansett hva de gjerne sier inne på den der KK-gruppen... 

Enig i at den rensen ikke gir noen syreeffekt.

Prøv heller Cosrx sine syrer(aha/bha) om du er ute etter aktive produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagret denne lista på pcen, så har egentlig bare skrevet syre i parantes for min egen del. Blir jo helt paranoid om det syre og solkrem-maset inne på KK-gruppa, er litt redd for å ødelegge huden totalt :P Men det dere skriver gir jo mer mening.

Har litt urenheter i form av nupper i huden, får sjedent kviser, det er en gang i mnd og kun en om gangen som oftest. Noen tips til hva jeg kan bruke mot nuppene? Hjelper cosrx (aha/bha) mot det? (Må jeg isåfall bruke solkrem). Tenker også kanskje å begynne med ampoule, essence, serum o.l? Tips til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med innisfree bija trouble facial foam? Jeg vet den inneholder bha-syre, men hvor mye er det sånn egentlig? Innrømmer at jeg ikke bruker solkrem nå på vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, marizz skrev:

Hva med innisfree bija trouble facial foam? Jeg vet den inneholder bha-syre, men hvor mye er det sånn egentlig? Innrømmer at jeg ikke bruker solkrem nå på vinteren. 

Umulig å si noe om hvor mye det er med mindre produsenten har oppgitt det. Hadde det vært en merkbar prosent, er jeg rimelig sikker på at de hadde nevnt det. Tipper at pHen uansett er alt for høy - det er de ofte med skumrenser. For alle renser er uansett et viktig poeng her at de ligger så kort tid på huden.  

Jeg er tilhenger av å bruke solkrem hver dag - jeg er bare ikke tilhenger av å kalle produkter for "syreprodukter" når de ikke er aktive. :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig avokadokremen blir litt for rik for deg med kombinasjonshud, men det er jo bare å prøve og se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å si noe om hvor mye det er med mindre produsenten har oppgitt det. Hadde det vært en merkbar prosent, er jeg rimelig sikker på at de hadde nevnt det. Tipper at pHen uansett er alt for høy - det er de ofte med skumrenser. For alle renser er uansett et viktig poeng her at de ligger så kort tid på huden.  

Jeg er tilhenger av å bruke solkrem hver dag - jeg er bare ikke tilhenger av å kalle produkter for "syreprodukter" når de ikke er aktive. :P 

Ok, takk for svar! Jeg skal helt klart bli flinkere med solkrem, spesielt om jeg skal være en del ute. Er jo veldig bra som forebygging for rynker også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 28. januar 2016 at 12.41, marizz skrev:

Om du søker opp innisfree bija trouble facial foam på cosdna (for å få innholdsliste på produktet) så ligger salicylic acid ganske langt nede så da er ikke mengden av syren noe særlig heller slik jeg har tolket det :)
Også er det jo som de andre over her sier at pH er mest sannsynlig høy og produktet er på huden såpass kort tid før det vaskes av med vann (som igjen har en pH på 7 og vil nøytralisere).
Solfaktor er viktig som forbyggende, ja, men jeg kan ærlig innrømme at om jeg ikke bruker rene/sterke syreprodukter så er det fort gjort å droppe solkremen :rosaengel:

Ender du opp med å kjøpe Skin Watchers Papaya Moisture Exfoliating Gel så må du fortelle hva du synes om den, den ligger på vent i handlekurven på ebay og er veldig nær med å bli kjøpt :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare kunne valgt ETT produkt fra disse koreatingene  -hva ville det vært og hvorfor? (Spør dere som har handlet litt og hatt tid til å prøve/bruke ulike produkter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 13.25, AnonymBruker skrev:
8 timer siden, Cessa74 skrev:

Hvis du bare kunne valgt ETT produkt fra disse koreatingene  -hva ville det vært og hvorfor? (Spør dere som har handlet litt og hatt tid til å prøve/bruke ulike produkter)

Det må bli O.S.T. C20 serum, fantastisk produkt:) Det har gjort huden min jevnere og mer balansert. Tror det serumet er hovedgrunnet til at jeg kunne kutte ut BB krem og foundation. Bruker det aldri lenger.

Endret av Maddy25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lisa-Marie skrev:

Noen som har erfaring med the saem? Er det et bra merke eller er det er billig merke? 

Jeg har iallefall en kjempebra concealer fra det merket. I korea finnes det mange bra produkter selvom det er såkalte "biligmerker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er medlem i kk gruppa på fb, men tør ikke å spørre om noe der. Har lest i filer men blir bare forvirret og like klok egentlig.

Kan noen anbefale sjampo, balsam og kur til tørt naturlig krøllete hår? Trenger mye fukt, ikke så mye proteiner.

Trenger også tips til en ampulle, serum eller krem med masse retinol i, da jeg er oppi åra og begynner på få rynker.

Anonymkode: c9b1d...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Har du prøvd noen produkter du er fornøyd med eller ikke er fornøyd med?
Eller vil du bare komme med en anbefaling på et produkt som flere brude høre om?
Fortell her! :-D
 :essen2:

Selv lurer jeg på å kjøpe noen av disse produktene, har lest en hel haug med reviews på flere av produktene, men lurer på om noen her i Norge har prøvd dem og vil fortelle meg om sin mening?
*Shark Sauce (fra Holysnails)
*Cosrx sine ampule's, din favoritt og hvorfor?
*Cosrx-pads eller Noegen pads
*Cosrx BHA Blackhead Power Liquid
*Favoritt Sheetmask?
*Vitamin Serum (eks. OST C20)
*Produkter fra Dearpacker?

Selv er jeg helt lost i Cosrx sine produkter (på en positiv måte altså!), men er alltid åpen for å prøve noe nytt og spennende! 
Fortell om dine favoritter innen sminke og hudpleie :)

Endret av mollyho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. februar 2016 at 18.38, AnonymBruker skrev:

Er medlem i kk gruppa på fb, men tør ikke å spørre om noe der. Har lest i filer men blir bare forvirret og like klok egentlig.

Kan noen anbefale sjampo, balsam og kur til tørt naturlig krøllete hår? Trenger mye fukt, ikke så mye proteiner.

Trenger også tips til en ampulle, serum eller krem med masse retinol i, da jeg er oppi åra og begynner på få rynker.

Anonymkode: c9b1d...249

Har desverre ikke noen forslag å komme med, da jeg ikke har prøvd ut noen retinol-produkter eller satt meg inn i retinol i hudpleie... 

Men, jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre ett gruppesøk i kk-gruppa! 
Jeg gjør dette hver gang jeg vurdere å kjøpe ett produkt, eller bare lurer på produkter som kan hjelpe meg med min hud!
Er nok akkurat dette du hadde fått til svare inne på gruppa og, så sorry for kjipt svar! 
Men igjen! Gruppesøk er GULL verdt! 

Ellers kan jeg anbefale deg å lese på reddit.com under Asian Beauty! 
Dette er et forum hvor det anbefales, diskuteres og spør om Asian Beauty, og folk der svarer mye hyggeligere på spørsmål enn det man får til svar i KK-gruppa!
Lykke til, og håper du finner noe som passer for akkurat deg og din hud! :)

Anonymkode: 364a1...31f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snodig å nevne SharkSauce i en tråd om koreansk kosmetikk, eller misforstod jeg denne tråden? Jeg lager SharkSauce selv. Kjøpte alle ingrediensene og utstyret, veldig enkelt å få til selv. Står jo mye bare i en rekke tråder om alt dette på AsianBeauty på Reddit, har du sett der? 

Anonymkode: 3b043...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...