Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Paraben er ikke djevelens verk.

Anonymous poster hash: 306f0...28e

Nei da, jeg er helt enig i det, det var bare at det var den første ingrediensen som stod oppført og da tenkte jeg at det kanskje er litt too much.... Men jeg er egentlig enig at det er litt mye hysteri rundt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ingredients free til slutt.Så de mener vel at produktet er fri for alt dette som er ramset opp?

Aha... ja kanskje det er det de mener... Syntes det var litt klumsete skrevet men, det er kanskje det det betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det svar til holika holika superceramide? Er det parabener i den??? :(

Ingen parabener i den nei :) Ikke ifølge produsentens side. Det er bare klumsete formulert, under står det på dårlig engelsk "no ingredients" eller "free ingredients"

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Eh...Noen andre som har prøvd den nye holika holika superceramide "tone up" ?

Den er jo helt hvit og jeg så ut som et spøkelse etter jeg hadde smurt den inn og den var bare seig og ekkel. Den orginale er mye bedre og smelter inn i huden. Bomkjøp!!!

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken foundation/bb passer til ganske lys hud? gjerne med dekkevne også?

Anonymous poster hash: 10b22...c1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Er det denne du mener?

http://www.ebay.com/itm/271652918938

Jeg har den og og er veldig fornøyd! Jeg blir lysere i ansiktet men jevner ut med litt solpudder over mineralpudderet. Jeg er ikke spesielt blek i utgangspunktet heller, men bruker veldig lite krem om gangen.

ja det er den. Den gikk rett i søppla desverre. Jeg er heller ikke spes hvit i huden, men ser ut som et spøkelse med denne på og hårene i ansikt på bryn og ved hårfestet blir hvitt. Rett å slett mye arbeid å ta av på de stedene for ikke å se helt mal ut i ansiktet. Hvis jeg bruker veldig lite, er den seig og trekker ikke inn i huden. Gir lite fuktighet generelt. Alle hudtyper er ulik :) Jeg liker den orginale godt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det jeg tenker når jeg tenker på koreasminke er at de er veldig tidlig ute på sminke/hudpleiefronten. F.eks. har bb-crem vært lenge i korea/asia, mens det først nå nylig har kommet til europa. Og da er det også verdt å merke seg at den koreanske bb-creamen skal ha enda flere gode egenskaper enn den norske.

Mange av disse produktene er også ganske billige, og greie å få tak i på ebay.

Selv har jeg hatt god erfaring med Skin79 VIP Gold Collection Super Plus Blebesh Balm. Som er en bb-bream som er perfekt for min lyse hud, spesielt om sommeren hvis jeg bare ønsker å jevne ut huden litt. Har hverfall brukt opp 3 flasker av denne, også er det billig og! Rundt en rundrelapp på ebay, og ser også at coverbrands har tatt inn denne og selger den for 150.

Rimelig sminke og hva som helst på aliexpress.com. Her får du Skin79 VIP Gold Collection Super Plus Blebesh Balm til ca. U$ 7 inkludert frakt (med dagens dårlige valutakurs blir det ca. 50 kroner).

Hvis du skal handle på aliexpress.com, så gjelder det her som på ebay - at du bør sjekke ut erfaringene på firmaet du vurderer å kjøpe fra - hvilken score de har osv. Ganske trygt da de ikke får pengene uten at du har godtatt evt. at tiden går ut (nedtelling, men om du ikke har fått varen kan du be om mer tid eller klage - noe jeg selv ikke har hatt behov for å gjøre, og jeg har handlet mye herfra!)

En annen ting: ingrediensene på denne er vel ikke det beste å smøre på huden. Jeg måtte lete en del på nettet for å få finne ingrediensene, scroll litt nedover på denne linken så ser du bilde av innholdet. Her er mye stasj! For det første synes jeg at så å si alle hudprodukter i dag er utblandet med vann (når ingredienslisten starter med "vann" eller "aqua", så er det mest av dette i produktet), som i seg selv ikke er farlig, men det krever en del konserveringsmidler som ikke passer helt med at et hudpleieprodukt/ sminke helst skal gjøre godt for huden. Eksempelvis parabener, petroleumsingredienser, syntetiske konserveringsmidler og mye mer - som i seg selv ikke er bra for huden vår.

Selv foretrekker jeg produkter som er av naturlig opprinnelse - som gir næring og liv til huden også på lang sikt. Men da snakker vi om en annen pris også. Ei jente sa engang til meg at huden hennes "tåler alt" - min replikk var at det får hun iallfall svar på når hun er en del eldre...

Om du likevel kjøper dette produktet, så vil jeg faktisk anbefale aliexpress pga. pris (ulempe kan være tiden det tar) - men husk at her som andre steder, så kan det være useriøse som kan komme med falske produkter. I dette tilfellet koster det jo ikke så mye å teste det ut (50 kroner), så jeg hadde ikke vært så veldig redd. Treffer du, så har du funnet en leverandør du kan stole på.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om en bb-krem og settingpuddder som ikke er for lyst? (Nærmeste hvite noen av de)

Missha Perfect Cover BB Cream kjem i fleire fargar, det trur eg eigentleg ganske mange av Missha sine produkt gjer, og dei har heilt visst også settingpudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har et bra løst settingpudder å anbefale? Må ikke se krittaktig og pudrete ut på huden!

Dette lurer jeg på også! Virker som nesten alle er hvite eller ekstremt lyse i forhold til "normal" hudtone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missha Perfect Cover BB Cream kjem i fleire fargar, det trur eg eigentleg ganske mange av Missha sine produkt gjer, og dei har heilt visst også settingpudder.

Ok, skal ta en titt :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant! En norsk gruppe på fb som heter Koreansk kosmetikk. Mange gode forslag og god hjelp fra admin der!

Anonymous poster hash: 8143c...7e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det serumet har jeg faktisk ikke prøvd noe særlig. Mascaraen er super hvis man vil ha ganske naturlige øyevipper. Jeg har prøvd Holika Holika - Magic Pole Mascara #Volume & Curl. Den er kjempegod! =)

Kan du si noe om du var fornøyd med disse to? :)

Anonymous poster hash: c1a49...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...