Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Holika Holika sin Petit BB Cream i formulaen Clearing i dag, og påførte den slik: Hadde på meg fukighetskrem og alt det der, men ingen primer. Påførte en passelig dert over hele ansiktet og satte den med rent silkepudder. Formulaen og finishen minnet meg mystisk mye om Jane Iredale sin Glow Time BB Cream, og resultatet så overraskende bra ut! Uten finishingpudder blir den litt for glødende for min del, men når jeg satte den godt så den veldig naturlig og fin ut. Fargen blir nok litt for mørk for meg midt på vinteren, men per nå passet den veldig godt, spesielt når finishingpudderet gjør meg litt lysere. Jeg ekstremtester alltid produkter med å bruke de på jobb, og da jeg kom hjem i dag etter et helvetesskift på jobb så jeg overraskende bra ut! Sminken holdt, og ingenting hadde glidd rundt eller satt seg feil. Da jeg stod på jobb i dag var jeg litt småredd for at ting blitt fælt, men hadde overhodet ikke forventet at det skulle se såpass nypåført ut da jeg kom hjem. Sjekker aldri sminken på jobb, så det er alltid en overraskelse å komme hjem og oppdage hvordan nye produkter holder gjennom dagen :P Har hatt mindre pene vaskebjørnøyne episoder for å si det slik... Oppdaget heller ingen forverrede urenheter eller at den sved eller gjorde huden rød, men selvsagt må slike ting testes over tid for å se hvordan huden min reagerer.

At den kostet noe over 30 kroner er helt ufattelig! Her får man kjempemye for pengene, og skal bruke den hver dag fremover for å se hvordan huden min reagerer. Mest sannsyneligvis er den ikke optimal for min akne prone hud over tid da den umulig kan ha perfekte ingredienser for den prisen, men om den på mystisk vis viser seg å ikke gi meg noen reaksjoner blir den en favoritt. At den er i Clearing og skal virke mot akne kan også være et pluss i boka. Ser for meg at jeg skal blande den ut med BB creamen fra Jane Iredale om vinteren for å lysne fargen da Jane Iredale sin er altfor blendende lys for huden min.

Dekkevnen er på midten av treet, ikke for dekkende og ikke for tyntflytende. Er veldig oppbyggende i dekkevne, og om man tar ekstra på urenheter dekker den ganske godt.

Har forresten også oppdaget disse sminkepuffene fra Etude House, og de er fantastiske! Bruker det med finishingpudder for å presse produkter inn i huden min, og man kan både presse og gli de over ansiktet for å sette sminken. Absorberer ikke produkter eller får foundation til å gli vekk, har en ganske glatt overflate. Tror de er ment for "cushions", men funker bra med pudder for min del. Kommer ikke til å leve uten de fremover, ny favoritt her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kastet og oppdatert sminken min og har nå endel av det nye korea sminken som kun er prøvd en gang jeg tenkte å gi bort om noen ville ha den? Send en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Dere som har kjøpt denne: http://www.ebay.com/itm/321058213851?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Bruker dere den kun på nesa eller hele fjeset? Hvordan påføre, hvor lenge, og hvordan fjerne?

Anonymous poster hash: 9d123...271

Bruker den på nesa og rundt i ansiktet hvor det er urenheter - som i panna og rundt haka. Men ikke påfør dette i hele ansiktet om du planlegger å dra det av, det gjør vooondt. Drar ikke bare ut urenheter, men hår også. Har lært på den harde måten for å si det slik.

Bare vent til den tørker helt, det kan ta sin tid, fin en flik, og dra den saaakte av så du får ut mest mulig. Du må påføre ganske tykt for at den skal være lett å dra av og for at den skal få med seg urenheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Holika Holika sin Petit BB Cream i formulaen Clearing

Har forresten også oppdaget disse sminkepuffene fra Etude House,

Jeg fikk kviser av den BB-creamen, synd for jeg likte hvordan den såg ut på huden min, spesielt etter at jeg hadde fått bygget den opp litt.

De sminkepuffene skal jeg prøve!

Bruker den på nesa og rundt i ansiktet hvor det er urenheter - som i panna og rundt haka. Men ikke påfør dette i hele ansiktet om du planlegger å dra det av, det gjør vooondt. Drar ikke bare ut urenheter, men hår også. Har lært på den harde måten for å si det slik.

Bare vent til den tørker helt, det kan ta sin tid, fin en flik, og dra den saaakte av så du får ut mest mulig. Du må påføre ganske tykt for at den skal være lett å dra av og for at den skal få med seg urenheter :)

Funker den?

Og så lurte jeg på: Hva bruker du av ansiktssminke for tiden? Foundation/pudder, blush, solpudder og evt. øyenskygger? Er på jakt etter noe nytt og bra. Føler jeg får kviser av alt.

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg fikk kviser av den BB-creamen, synd for jeg likte hvordan den såg ut på huden min, spesielt etter at jeg hadde fått bygget den opp litt.

De sminkepuffene skal jeg prøve!

Funker den?

Og så lurte jeg på: Hva bruker du av ansiktssminke for tiden? Foundation/pudder, blush, solpudder og evt. øyenskygger? Er på jakt etter noe nytt og bra. Føler jeg får kviser av alt.

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Jepp, den drar ut gørra (unnskyld om det ble litt grafisk... xD) og suger opp olje og sånt, så huden blir matt og myk. Noe sår og rød da, men har sensitiv hud da. Pleier av og til å ha spakveld for lillebroren min hvor jeg påfører den på nesa hans og ler av han mens han drar den av, er litt artig konsept som gjør det litt morsommere enn en standard maske. Han er jo tenåring som typisk sett har en del urenheter på nesa, og den har en god effekt på han også. Fungerer ekstra godt om man damper huden og åpner opp porene før man påfører, da får masken skikkelig tak i hudormene. Husk å påføre noe som lukker porene og virker rensende på huden etterpå, hvis ikke kan den ha motsatt effekt og føre til komedoner dagen derpå siden alle porene er renset ut og klare for nytt "angrep".

Går i mineraler i pudderform utenom innen foundation, jo renere jo bedre! I det siste går det mye i petal fra silk naturals som blush, den er kjempefin (klone av benefit sin dandelion). Solpudderet fra samme merke i fargen Mailubu Miss kjøpte jeg i tester, og den ble brukt opp veldig fort, den er ganske lys og passet meg perfekt. Vil ikke synes om du har medium til mørkere hud, den er virkelig bare min egen hudfarge bumpet opp noen toner. Men det var derfor jeg likte den så godt! Er tom for den nå, og savner den sårt. Har faktisk nesten ikke brukt mineralfoundation i det siste, har gått mye i eva garden sin foundation og en mix av Jane Iredale sin BB cream. Blander de sammen, og har brukt den komboen gaaanske lenge. Om du leser litt lenger oppe har jeg også begynt å teste ut Holika Holika sin BB cream i clearing, den fungerer ganske bra så langt, og til den prisen gjør det ikke så mye om det er et bomkjøp :) Finishingpudderet mitt akkurat nå er bare et rent silkepudder fra silk naturals. Silk naturals meg her og silk naturals meg der, men elsker de produktene!

Innen øyenskygger vil jeg alltid være tro mot Urban Decay, de kan ikke gjøre noe feil på den fronten. Paletten Vice 2 er for å bli. Om du vil ha noe lignende er Vice 3 tilgjengelig nå, men den forsvinner nok fort den også. Om du vil spare penger er sleek (som jeg også tidligere har nevnt) veldig pigmenterte og gode på farger. Palettene er til å spise opp så fine de er :danse: Prisen gjorde meg skeptisk, men jeg er frelst. Om jeg blir blakk og hele sminkesamlingen min brenner opp kommer jeg til å handle sleek paletter, ingen tvil.

Edit: Så ikke før nå at du hadde allerede kjøpt holika holika sin, my bad!

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sleek konkurrere med Mac? Jeg sliter virkelig med å finne noe jeg synes sitter så bra som Mac øyeskygger.

Noen som vet om gode rouge som også sitter godt (ikke kremvarianter).

Og så er jeg på jakt etter en rens og en maske for fuktfattig kombinasjonshud. Noen som har funnet noe som er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kan sleek konkurrere med Mac? Jeg sliter virkelig med å finne noe jeg synes sitter så bra som Mac øyeskygger.

Og så er jeg på jakt etter en rens og en maske for fuktfattig kombinasjonshud. Noen som har funnet noe som er bra?

Sleek drysser mer, men pigmenteringen er uslåelig for prisen. Makeup geek skal være ganske likt mac!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer ekstra godt om man damper huden og åpner opp porene før man påfører, da får masken skikkelig tak i hudormene. Husk å påføre noe som lukker porene og virker rensende på huden etterpå, hvis ikke kan den ha motsatt effekt og føre til komedoner dagen derpå siden alle porene er renset ut og klare for nytt "angrep".

Hva bruker du til dette? :) Jeg har også kombinasjonshud, acne-prone/tørr/oljete i t-sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeupgeek er bedre enn MAC i mine øyne. :jepp:

Og den eneste blushen (utenom kremvariantene) jeg til dags dato har prøvd som sitter hele dagen på meg (jeg har fuktfattig hud som sluker blush) er Smashbox Halo-blush.

Litt utenfor tema da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Er noe av Korea-sminken helt parfymefri?

Anonymous poster hash: 89bac...f01

lurer jeg også på. frister veldig å lage meg paypal konto så jeg får kjøpt meg noe av denne sminken, men er redd huden reagerer om det er for mye parfyme. har skjemt bort huden med mineraler..

Anonymous poster hash: 281df...b0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk Holika Holika sin Petit BB Cream i formulaen Clearing i dag, og påførte den slik: Hadde på meg fukighetskrem og alt det der, men ingen primer. Påførte en passelig dert over hele ansiktet og satte den med rent silkepudder. Formulaen og finishen minnet meg mystisk mye om Jane Iredale sin Glow Time BB Cream, og resultatet så overraskende bra ut! Uten finishingpudder blir den litt for glødende for min del, men når jeg satte den godt så den veldig naturlig og fin ut. Fargen blir nok litt for mørk for meg midt på vinteren, men per nå passet den veldig godt, spesielt når finishingpudderet gjør meg litt lysere. Jeg ekstremtester alltid produkter med å bruke de på jobb, og da jeg kom hjem i dag etter et helvetesskift på jobb så jeg overraskende bra ut! Sminken holdt, og ingenting hadde glidd rundt eller satt seg feil. Da jeg stod på jobb i dag var jeg litt småredd for at ting blitt fælt, men hadde overhodet ikke forventet at det skulle se såpass nypåført ut da jeg kom hjem. Sjekker aldri sminken på jobb, så det er alltid en overraskelse å komme hjem og oppdage hvordan nye produkter holder gjennom dagen :P Har hatt mindre pene vaskebjørnøyne episoder for å si det slik... Oppdaget heller ingen forverrede urenheter eller at den sved eller gjorde huden rød, men selvsagt må slike ting testes over tid for å se hvordan huden min reagerer.

At den kostet noe over 30 kroner er helt ufattelig! Her får man kjempemye for pengene, og skal bruke den hver dag fremover for å se hvordan huden min reagerer. Mest sannsyneligvis er den ikke optimal for min akne prone hud over tid da den umulig kan ha perfekte ingredienser for den prisen, men om den på mystisk vis viser seg å ikke gi meg noen reaksjoner blir den en favoritt. At den er i Clearing og skal virke mot akne kan også være et pluss i boka. Ser for meg at jeg skal blande den ut med BB creamen fra Jane Iredale om vinteren for å lysne fargen da Jane Iredale sin er altfor blendende lys for huden min.

Dekkevnen er på midten av treet, ikke for dekkende og ikke for tyntflytende. Er veldig oppbyggende i dekkevne, og om man tar ekstra på urenheter dekker den ganske godt.

Har forresten også oppdaget disse sminkepuffene fra Etude House, og de er fantastiske! Bruker det med finishingpudder for å presse produkter inn i huden min, og man kan både presse og gli de over ansiktet for å sette sminken. Absorberer ikke produkter eller får foundation til å gli vekk, har en ganske glatt overflate. Tror de er ment for "cushions", men funker bra med pudder for min del. Kommer ikke til å leve uten de fremover, ny favoritt her i gården!

Jeg syntes Holika var helt forferdelig å påføre, tykk og seig (bruker bare en bittelitten dash.)Jeg må blande den ut med en lett fuktighetskrem for å greie å påføre den uten for mye gnikking. Var det noe galt med min? Var din sånn? Ellers er jeg enig i at den holder bra og dekjer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd serumet til Skinfood?

Hvilket?

Jeg har Watery Berry Emulsion og er veldig, veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket?

Jeg har Watery Berry Emulsion og er veldig, veldig fornøyd. :)

Og jeg er fornøyd med Peach sake emulsion:-)

Bruker Emulsion fra SkinFood, men hørte det skulle finnes et serum i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne sminken (spesielt foundation og pudder) veldig "slem" mot huden? Jeg har litt tørr/fet/fuktfattig hud, lurer på om det er ekstra mye parfyme i denne sminken. Er jo sikkert stor forskjell på det da, men .. Er jo så fine priser, frister veldig :D Eneste jeg har reagert på er clarins skin illusion, den kan jeg ikke bruke mer enn en dag av gangen og den lukter veldig parfyme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne sminken (spesielt foundation og pudder) veldig "slem" mot huden? Jeg har litt tørr/fet/fuktfattig hud, lurer på om det er ekstra mye parfyme i denne sminken. Er jo sikkert stor forskjell på det da, men .. Er jo så fine priser, frister veldig :D Eneste jeg har reagert på er clarins skin illusion, den kan jeg ikke bruke mer enn en dag av gangen og den lukter veldig parfyme

Den er faktisk ikke slem, og hudpleien er uten tvil samme nivå som andre merker vi kjenner til :)

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...