Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Bruker selv snegleslim masker og kremer, de funker jo kjempebra for å få fin og myk hud! Syns ikke det er ekkelt i hele tatt.. Bruker også placenta mask, morkakemaske. Tror folk syns det er enda eklere. Kjøpte det første gang fordi det var morbid og rart uten å ha planer om å prøve det. Men ble frista en kveld og tok på en placenta maske, fra da har jeg brukt det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer mine erfaringer:

1. Denne liker jeg, fremhever ikke tørre partier, og dekker middels over mine røde områder. Godt fornøyd med den, spesielt tatt prisen i betraktning :) Den ser ganske grå ut når man påfører den, men den matcher min middels bleke hud godt.

2. Kjempefine leppestifter, godt pigmenterte og føles ikke tørre på leppene.

3. Denne har jeg ikke motatt enda :)

4. Denne likte jeg også godt, men den føltes ganske oljete til å være for oljete hud (dette visste jeg om, hadde lest omtaler av den). God fargematch her også.

5. En veldig fin palett, god kvalitet på fargene, perfekt for oss som liker naturlige farger.

6. Lite glitter i glitterlakken, den andre dekker godt med to lag.

7. Denne har jeg ikke prøvd nok til at jeg kan si så mye om den enda. Men den lukter godt ihvertfall :)

8. Føles god på leppene, svakt pigmentert. Men jeg får sånn merkelig smak i munnen av den, litt sånn kjemikalie-aktig. Går nok i søpla pga smaken, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt frelst av øst-asiatisk hudpleie og sminke, så jeg kan jo si litt om mine erfaringer og min hudpleierutine. Den er på syv til åtte steg og varierer litt fra dag til dag. Uren hud har jeg aldri hatt store problemer med, men etter å ha startet med disse produktene har huden min blitt mye mykere, hudtonen har blitt jevnere og jeg har fått en slags glød.

Først vasker jeg huden min med Multifunctional All In One Snail Repair Cream. Jeg prøvde en tester av det her om dagen og var fornøyd, spesielt med lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips!! Kan du linke til noen av de maskene med snegler/morkake også?

Jeg kjøper mine på butikken, bor i Seoul. Men kan se om jeg finner dem på nettet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morkakemasken jeg bruker heter Ampoule Essential Sheet Mask og er fra Mizon. Den er veldig bra for huden min, men masken er utrolig stor, så man må brette den. Jeg vet ikke om dette er noe du anser som et stort problem, men litt irriterende er det jo og etter å ha søkt litt rundt på nett er ikke jeg den eneste som har hatt dette "problemet". Det finnes uansett drøssevis med morkakemasker på nett (vet ikke om jeg skal finne dette faktumet skremmende eller ikke..) Søker du på "placenta sheet mask" eller noe i den duren vil du få opp et stort utvalg av produkter.

Edit: Når det kommer til sneglemaskene bruker jeg også Mizon sine, maskene er svært fuktighetsgivende og passformen er fortsatt irriterende. Jeg bruker også masker fra billigmerket Ekel, her er passformen mye bedre og produktet ovegår virkelig prisen.

Endret av Cottonera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst surfet litt rundt på Ebay igjen. :plystre:

Ser nå at denne lista ble noget lang. Don't judge! :fnise:

Godt å se jeg ikke er alene, jeg har det med å bli litt vel ivrig på ensomme kvelder :fnise: Takk for erfaringposten din over denne:) Jeg håper du skriver om dine meninger etter du har mottatt disse også, jeg er nysgjerrig på noe av dette.

Har klikket hjem en hel del selv, og er godt fornøyd med det meste:)

Irriterende, skrev et (altfor) langt innlegg med flere produkter linket inn, men det forsvant da jeg med et uhell trykket "Tilbake"-knappen(trykket fremover, men da var alt forsvunnet, og et nytt innlegg skrevet), så det blir ikke et like nøye skrevet innlegg nå som jeg må begynne på nytt :jolie: Dessverre liker jeg å skrive mye skravling, så noe tekst blir det uansett...

Etude House- drawing eye brow -Fortsatt veldig fornøyd, denne er den eneste som har danket ut min følgesvenn gjennom flere år, H&M øyenbrynsblyant :P

Etude house - primer essence Holder sminken, prøvd denne over tid, gir meg ikke uren hud. Reagerer lett på enkelte produkter/ingredienser så jeg har alltid i bakhodet at jeg ikke kan bruke alt av hudpleie eller sminke, denne var et godt kjøp for meg :)

Etude House- øyenskygge primer Ennå et EH-produkt jeg er fornøyd med, og dette var også et tips fra denne tråden. Jeg har fra før Too Faced, de er like gode. Etude tørker litt fortere også. Dette er den billigste, så når jeg blir tom er det denne som vinner "Will buy again"-prisen :laugh:

Skinfood The Berømt Concealer Oh well.. De fleste har skrevet det jeg også mener: En stayer. Jeg liker at den ikke tørker inn til å bli en concealer som fremhever en linje jeg har under øynene, og den er veldig lett å påføre. Holder seg på med et tynt lag pudder over, uten pudder holder den greit, mens med pudder SITTER den trygt og godt gjennom aktiviteter :P

Skinfood setting spray - God lukt. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg er den rette til å skrive så mye om selve effekten, for jeg har prøvd denne en stund nå, og joda, sminken sitter og jeg er fornøyd. Men normalt sitter sminken greit uten også, denne bare forlenger den nysminkede følelsen litt ekstra de dagene jeg vet sminken ville blitt litt blank- noe som jeg ikke anser som et stort problem i utgangspunktet- spesielt siden jeg de dagene jeg vet på forhånd er litt ekstra hektiske så bruker jeg heller ikke så mye sminke.

Innisfree sminkefjerner - et av de bedre kjøpene jeg har, uten tvil. Normalt har jeg fjernet sminke med olje, spesielt siden sminkefjernere ellers har gjort huden på siden av øynene litt såre/tørre. Olje har fjernet sminken uten å tørke ut osv, men igjen gjort øynene klissete og til tider laget små milier. Denne har ikke vært noe problem. Synes den kan være litt treg å fjerne vannfast, men det har forsvunnet når jeg lar det virke litt først.

Tonymoly tomatox magic white massage pack Nei, huden har IKKE bleknet noe. Som flere skriver, det er nok bare et salgstriks eller noe. Jeg liker masken, og jeg elsker generelt å dulle med ansiktet. Ansiktsmasker er beroligende, synd jeg ikke skal ha denne i ansiktet mer enn 2-5 minutter ifølge informasjonen som står under masken. Den tørker ikke ut ansiktet, huden føles myk og den gjør NOE, for huden er virkelig freshere rett etterpå og dagen derpå (bruker ikke masker så ofte, og bruker det bare kveldstid). Skulle gjerne brukt denne hver dag, men jeg prøver virkelig å ikke dulle med ansiktet for ofte heller, livredd for å få tilbake uren hud :fnise:

Benton Aloe propolis Soothing Gel Ikke hatt den så lenge, men denne må med (liker alle benton-produktene forresten, spesielt toneren og serumet). Denne liker jeg veldig veldig godt, den er jeg sikker på at jeg kommer til å bruke helt tom og kjøpe inn igjen. Denne holder som fuktighets"krem" for meg mot sommeren, nå som det er litt ruskete vær ennå og på vinterstid så bruker jeg litt fuktighetskrem i tillegg enkelte dager, men normalt trenger jeg ikke fuktighetskrem på dagtid. Før ble jeg litt tørr i kinnene etter ansiktrens, men etter jeg byttet ut renseren fra Decleor til den under, så har jeg ikke vært det. (Vasker heller ikke ansikt hver morgen, er som regel kveldstid jeg snakker her).

Tonymoly Intense Care Snail Foam Drøy, søt liten tube. Lukter litt.. rart :P Ikke stygt eller godt, men den lukter noe. Den tørker ikke ut huden, og gjør jobben sin: ansiktet virker rent ihvertfall :fnise: Brukte noen uker før jeg fant ut om jeg godkjente denne eller ikke, den jålete siden av meg ønsket en mer luksus-følelse i form av lukt eller noe. Men joda, dette var et veldig godt kjøp for meg.

Baviphat Peach peeling krem - Denne, folkens, elsker jeg litt :P Den skal smøres i ansiktet mens det er tørt, og så skal man massere litt forsiktig. Litt skummelt når den klumper seg litt, trodde det var hud først (kanskje det er det? :sjokkert: ) men tror det bare er kremen igrunn. Lukter godt, huden blir myk og jeg skulle ønske jeg kunne bruke denne hver dag sammen med masker :) Jeg er forsiktig med å "overdulle" med huden, selv om det kan virke som det er det jeg gjør utifra baderomshyllen min.

Nå har jeg bare linket til produkter jeg liker, så jeg skal komme med et bomkjøp.

Skinfood Egg White Pore mask. Først og fremst, jeg elsker virkelig den lukten. Så derfor var det så synd at jeg reagerte på masken. Jeg fikk litt rød hud, og huden føltes tørr etter bruk. Prøvd denne 3 ganger siden jeg fikk den, kanskje dumt å prøve igjen når første gang burde fortalt meg at denne tåler jeg ikke. Det står man skal ha den på i 10-15 minutter, hadde jeg bare hatt denne på i 5 minutter ville jeg ikke merket til den lille prikkende følelsen som er starter litt behagelig, men som blir litt mer intens. Det at både jeg blir rød, og huden føles veldig stram etterpå.. synd. :P Huden blir stram av tørrhet.

Kan også linke til prøver på en krem jeg ville finne litt ut av, vet ikke om denne er bra eller ikke, for jeg likte virkelig ikke at kremen luktet så sterkt av parfyme. Så jeg har bare åpnet 1/10, ikke hatt den på huden engang. (Nature republic super aqua watery cream for kombinert hud)

Endret av plix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst! Denne antirynkekremen fra Baviphat ser forresten litt morsom ut- ser for meg min heller konservative bestemor med denne på badet :fnise:

Endret av plix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den salmon concealeren var da virkelig dyr! Betalte $8,53 for min...

Anonymous poster hash: 4e476...de4

Hvor bestilte du den fra da?

Valgte denne fordi selgeren hadde fått god feedback og frakten var gratis, men med forholdsvis kort leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valgte denne fordi selgeren hadde fått god feedback og frakten var gratis, men med forholdsvis kort leveringstid.

Hei :) Jeg er ikke AB du siterer, men ser jeg også la ut $8,50. Jeg har linket til selgeren jeg kjøpte fra like over her, og det var rask levering også :) Tror ikke det skal være forskjell på selve produktet, håper da virkelig ikke det :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er ikke AB du siterer, men ser jeg også la ut $8,50. Jeg har linket til selgeren jeg kjøpte fra like over her, og det var rask levering også :) Tror ikke det skal være forskjell på selve produktet, håper da virkelig ikke det :P

Aha :)

Bokmerket selgeren, skal nok bestille derfra neste gang, takk for tipset ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne bestilte jeg: http://www.ebay.com/itm/Skin-Food-Salmon-Darkcircle-Concealer-Cream-1-Salmon-Blooming-Korea-cosmetic-/271249058876?pt=US_Makeup_Face&hash=item3f27b42c3c

Er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: 4e476...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Morsom informasjon om den etude house primeren... :fnise:

Feature
1.At the same time the adsorption pores cover&sebum.
2.Smooth skin without bending direction.
3.Make a clean long.
4.Adhensiveness in the makeup director.

Anonymous poster hash: d3dc9...05e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feature

3.Make a clean long.

Hjelpes... Håper ikke dette sto på pakken, da ville jeg ikke smurt meg i ansiktet med det produktet. :fnise:

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feature

3.Make a clean long.

Hjelpes... Håper ikke dette sto på pakken, da ville jeg ikke smurt meg i ansiktet med det produktet. :fnise:

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Så enig, så enig :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se jeg ikke er alene, jeg har det med å bli litt vel ivrig på ensomme kvelder :fnise: Takk for erfaringposten din over denne:) Jeg håper du skriver om dine meninger etter du har mottatt disse også, jeg er nysgjerrig på noe av dette.

Har klikket hjem en hel del selv, og er godt fornøyd med det meste:)

*snip*

Jeg skal absolutt skrive mine erfaringer om de andre produktene også ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...