AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #21 Skrevet 28. mars 2014 Ts: eier du ikke ryggrad? Hvorfor aksepterer du slik oppførsel? Jeg elsker mannen min, men hadde han kjørt bil i påvirket tilstand, oppbevart ulovlige rusmidler i hus o.l så hadde jeg anmeldt han tvert. Det er ikke bare han det ville gått utover om noe hadde gått galt. Er så drittlei av å høre at hasj ikke er farlig. Jobber i ruspsykiatrien og det starter somregel alltid med hasjrøyking. Hasjen er døra inn til de andre sterkere stoffene og det er fort gjort å "bare prøve en gang" også fortsetter det litt etter litt helt til man sitter der og har et stort problem. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #22 Skrevet 28. mars 2014 Ts: eier du ikke ryggrad? Hvorfor aksepterer du slik oppførsel? Jeg elsker mannen min, men hadde han kjørt bil i påvirket tilstand, oppbevart ulovlige rusmidler i hus o.l så hadde jeg anmeldt han tvert. Det er ikke bare han det ville gått utover om noe hadde gått galt. Er så drittlei av å høre at hasj ikke er farlig. Jobber i ruspsykiatrien og det starter somregel alltid med hasjrøyking. Hasjen er døra inn til de andre sterkere stoffene og det er fort gjort å "bare prøve en gang" også fortsetter det litt etter litt helt til man sitter der og har et stort problem. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 Er ikke så lett når man elsker vedkommende, men det knuser meg å se hvordan dette påvirker han. Personligheten forandrer seg på en måte. Min samboer har hatt rusproblemer tidligere, med blant annet piller. Jeg skjønner ikke hvorfor han kan kutte ut hasjen også. Og nå som jeg kom hjem til han amfetamin rusa. Vurderer sterkt å ta en prat med hans mor og prøve å få hjelp av henne. En slik intervensjon eller hva det heter. Jeg vil at hun skal vite at om jeg forlater han så er det pga dette, så hun vet at jeg har en god grunn. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #23 Skrevet 28. mars 2014 Har en kompis som døde av overdose for fem måneder siden og en annen venn jeg har fra tenårene som har blitt rusmisbruker. Jeg har virkerlig rus i halsen og da gjør det enda verre å ha en samboer som gjør dette. Han utsetter ikke bare seg selv for å miste meg, men også både lappen og jobb hvis han fortsetter i denne tralten. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #24 Skrevet 28. mars 2014 Ts: eier du ikke ryggrad? Hvorfor aksepterer du slik oppførsel? Jeg elsker mannen min, men hadde han kjørt bil i påvirket tilstand, oppbevart ulovlige rusmidler i hus o.l så hadde jeg anmeldt han tvert. Det er ikke bare han det ville gått utover om noe hadde gått galt. Er så drittlei av å høre at hasj ikke er farlig. Jobber i ruspsykiatrien og det starter somregel alltid med hasjrøyking. Hasjen er døra inn til de andre sterkere stoffene og det er fort gjort å "bare prøve en gang" også fortsetter det litt etter litt helt til man sitter der og har et stort problem. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 Er også lei av at folk sier hasj ikke er skadelig. Mange hasjrøykere blir jo tiltalt likegyldige, apatiske og passive. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #25 Skrevet 28. mars 2014 Men vil du at han skal havne i fengsel? At han skal drepe noen? At han skal ta livet av seg selv? Dette kan være konsekvenser av handlingene hans. Du kan ikke bare sitte og se på og la dette skje. Noe må du gjøre. Om han har et alvorlig rusproblem så syns jeg du skal ta kontakt med fastlegen og høre om det er noe du kan gjøre for å hjelpe han ut av dette. Om mulig få han med til fastlegen og snakke om bekymringene dine. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #26 Skrevet 28. mars 2014 Er også lei av at folk sier hasj ikke er skadelig. Mange hasjrøykere blir jo tiltalt likegyldige, apatiske og passive. Anonymous poster hash: 18c97...ea4 Det er helt sant. Jeg har en bror som ruser seg og han har blitt et helt annet menneske (til det negative). Den livlige gutten er helt borte, han har blitt kronisk sløv og på god vei til å ødelegge hele fremtiden sin sånn han holder på nå. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
Sjokoladenøtt Skrevet 28. mars 2014 #27 Skrevet 28. mars 2014 Kom hjem til samboer etter å ha hatt en hyggelig kveld med familien. Han hadde store pu piller og jeg spurte hva han hadde gjort. Kompisen han hadde vært hos hadde tilbudt han amfetamin og min samboer tok fordi han vil ned i vekt..Anonymous poster hash: 18c97...ea4 Bilkjøring når man er påvirka av amfetamin kan være innmari farlig. Man kan bli veldig høy på seg selv, kjøre altfor fort osvosv.. Men man blir mer våken, så joda man er mer egna enn når man har drukket. I USA var det jo vanlig for lastebilsjåfører å ta lignende stoffer (Efedrin og amfetamin som oftest) før det ble ulovlig. Ved hasj burde man heller ikke kjøre bil, man burde vente til "rusen" har gått ut i alle fall. Om han fortsetter slik så er han en komplett idiot, slik gjør man bare ikke! Uansett hvor bra det enn måtte gå når han kjørte i påvirka tilstand, blir man tatt eller skader noen andre så er nok ikke onkel blå veldig greie. Det er helt uakseptabelt, det sier jeg selv som har prøvd det her, jeg ville aldri funnet på å kjøre i påvirka tilstand!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #28 Skrevet 28. mars 2014 Men vil du at han skal havne i fengsel? At han skal drepe noen? At han skal ta livet av seg selv? Dette kan være konsekvenser av handlingene hans. Du kan ikke bare sitte og se på og la dette skje. Noe må du gjøre. Om han har et alvorlig rusproblem så syns jeg du skal ta kontakt med fastlegen og høre om det er noe du kan gjøre for å hjelpe han ut av dette. Om mulig få han med til fastlegen og snakke om bekymringene dine. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 At jeg får han med til legen tviler jeg sterkt på. Har sagt at jeg syntes han burde gå til psykolog fordi det må være en grunn til at han røyker. Dette nektet han for først, men så begynte han litt smått å innrømme at kanskje han slet med noe, men at psykolog ikke er noe for han. Jeg har sagt at jeg tror ikke hasj er bra for psyken hans, at jeg er redd han skal forandre personlighet og plutselig "klikke". Er veldig fristende å ta dette opp med moren hans da hun lever i uvitenhet og tror den tiden er over. Hun tror jo han endelig har livet på skinner. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #29 Skrevet 28. mars 2014 Det er helt sant. Jeg har en bror som ruser seg og han har blitt et helt annet menneske (til det negative). Den livlige gutten er helt borte, han har blitt kronisk sløv og på god vei til å ødelegge hele fremtiden sin sånn han holder på nå. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 Merker du også at han blir mer likegyldig til deg og annen familie? Som om dere ikke betyr like mye som før? Jeg føler på en måte at jeg er en kjedelig parasitt som er i veien og ikke med på "morroa". Anonymous poster hash: 18c97...ea4
liv Skrevet 28. mars 2014 #30 Skrevet 28. mars 2014 Han bør dra til legen og få en henvisning til sosial medisinsk og få behandling for sitt rusproblem. For det er et problem når han er villig til å ofre seg selv og andre - og sette seg i bunnløs gjeld for å få rus. Hasj sitter i kroppen i ca 6 uker, han bør derfor vente med å kjøre tilsvarende lenge. Kræsjer han og det taes rus-screening så har han et problem lenge etter han har røyka. (i bestetilfelle så får han ikke utbetalt for skade på egen bil=
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #31 Skrevet 28. mars 2014 Min samboer mistet lappen for noen år siden(før han ble sammen med meg), da kjørte han i pillerus og krasjet i en bil på en parkering. Etter dette måtte han både i fengsel og på avvenning. Ruspåvirket tilstand har altså fått konsekvenser for han før, derfor syntes jeg det er hår reisende at han gjør dette igjen. Det verste er å tenke på at han ikke bare kan sette seg selv, men andre i fare. Tenk dere en familie på kjøretur.. Får vondt bare tanken! Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #32 Skrevet 28. mars 2014 (Nå har han vært på badet i snart en halvtime fordi han "prøver" å gå på, noe som visstnok er vanskelig pga rusen. Han sa han har vondt i magen, ikke rart når man putter gift i kroppen).Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #33 Skrevet 28. mars 2014 Rettelse: Han prøver å gå på do. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #34 Skrevet 28. mars 2014 Merker du også at han blir mer likegyldig til deg og annen familie? Som om dere ikke betyr like mye som før? Jeg føler på en måte at jeg er en kjedelig parasitt som er i veien og ikke med på "morroa". Anonymous poster hash: 18c97...ea4 Jeg kan si det så enkelt som at jeg ikke kjenner igjen gutten. Han gir plent faen i alt og alle. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #35 Skrevet 28. mars 2014 Han bør dra til legen og få en henvisning til sosial medisinsk og få behandling for sitt rusproblem. For det er et problem når han er villig til å ofre seg selv og andre - og sette seg i bunnløs gjeld for å få rus. Hasj sitter i kroppen i ca 6 uker, han bør derfor vente med å kjøre tilsvarende lenge. Kræsjer han og det taes rus-screening så har han et problem lenge etter han har røyka. (i bestetilfelle så får han ikke utbetalt for skade på egen bil= Man må ikke vente 6 uker med å kjøre bil etter å ha røyket hasj. åtte timer holder lenge. Anonymous poster hash: d16b2...56e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #36 Skrevet 28. mars 2014 Min samboer mistet lappen for noen år siden(før han ble sammen med meg), da kjørte han i pillerus og krasjet i en bil på en parkering. Etter dette måtte han både i fengsel og på avvenning. Ruspåvirket tilstand har altså fått konsekvenser for han før, derfor syntes jeg det er hår reisende at han gjør dette igjen. Det verste er å tenke på at han ikke bare kan sette seg selv, men andre i fare. Tenk dere en familie på kjøretur.. Får vondt bare tanken! Anonymous poster hash: 18c97...ea4 Jeg har nesten vanskelig for å tro at du er seriøs. At det er mulig å bare sitte og se på at en person man er glad i totalt ødelegge livet sitt og samtidig risikerer å ødelegge livene til mange andre uskyldige mennesker. Noe bør du gjøre, gjør i det minste et forsøk!Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #37 Skrevet 28. mars 2014 Jeg kan si det så enkelt som at jeg ikke kjenner igjen gutten. Han gir plent faen i alt og alle. Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 Hvor lenge har han holdt på? Det er rett og slett så trist, det å se noen ødelegge seg selv slik. Jeg leste at noen her sa jeg burde kontakte hans lege. Tror dere jeg kan be legen kalle han inn til bare en "kontrollsjekk". Der blir det jo tatt blodprøver. Kan også disse vise hasj i seks uker? Så kan legen konfrontere han med svarene?Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #38 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har nesten vanskelig for å tro at du er seriøs. At det er mulig å bare sitte og se på at en person man er glad i totalt ødelegge livet sitt og samtidig risikerer å ødelegge livene til mange andre uskyldige mennesker. Noe bør du gjøre, gjør i det minste et forsøk!Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3 At han har røyket hasj for meg i skjul hver dag fant jeg ikke ut før forrige uke. Før dette trodde jeg han "bare" røyket en - to ganger i måneden. Anonymous poster hash: 18c97...ea4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #39 Skrevet 28. mars 2014 Bilkjøring når man er påvirka av amfetamin kan være innmari farlig. Man kan bli veldig høy på seg selv, kjøre altfor fort osvosv.. Men man blir mer våken, så joda man er mer egna enn når man har drukket. I USA var det jo vanlig for lastebilsjåfører å ta lignende stoffer (Efedrin og amfetamin som oftest) før det ble ulovlig. Broren min gjorde dette. Han endte opp med store psykiske problemer (paranoid psykose) og var innlagt på psykiatrisk sykehus flere ganger. Han begynte med hasj. Anonymous poster hash: 4f369...c62
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #40 Skrevet 28. mars 2014 Hvor lenge har han holdt på? Det er rett og slett så trist, det å se noen ødelegge seg selv slik. Jeg leste at noen her sa jeg burde kontakte hans lege. Tror dere jeg kan be legen kalle han inn til bare en "kontrollsjekk". Der blir det jo tatt blodprøver. Kan også disse vise hasj i seks uker? Så kan legen konfrontere han med svarene?Anonymous poster hash: 18c97...ea4 Jeg tror nok ikke du kan få legen til å kalle han inn sånn, men du kan sikkert lufte bekymringene dine for legen uten at legen sier noe om han også kan legen gi deg råd om veien videre. Hvis du kan få med deg han til legen er nok det det beste. Du kan jo også ringe avrusningsklinikken i deres fylke og spørre om å snakke med en inntaksansvarlige, de kan også gi deg noen råd tenker jeg. Det er vanskelig å hjelpe en person som ikke vil ha hjelp og som ikke innser at han har et problem, men jeg tenker at du burde gi han et ultimatum. Vil du kaste bort livet ditt på en person som respekterer deg så lite? Kan du se for deg en fremtid med en person som ikke bryr seg om ditt vel og ve? Du kan ikke redde verden, men du kan redde deg selv. Jeg er usikker på hvor lenge broren min har holdt på, men ihvertfall et par år. Jeg har ikke særlig kontakt med han lengre for jeg vil ikke ha han inn i mitt hjem når han holder på sånn. Han stjeler også en del for å finansiere sitt forbruk. For en liten stund siden stjal han en del medisiner hos mamma som han solgte så det sier jo litt om hvor utpå han er. Hvor gammel er du forresten?Anonymous poster hash: 8bc4a...ef3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå