Gå til innhold

Hasj og bilkjøring.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig?

Anonymous poster hash: 18c97...ea4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Redusert risikokalkulering og konsekvensanalyse, redusert reaksjonsevne og du kan miste sertifikatet for det på lik linje med promille eller medikamenter med rød varseltrekant på.

Anonymous poster hash: f70d7...768
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg begynner virkelig å bli redd for samboer. Han har gått fra å røyke hasj noen ganger i løpet av en måned til opptil tre ganger om dagen. Nå rullet han seg en joint han skulle ha med i bilen... Jeg spurte om ikke det er farlig og han kan bli stoppet. Dette går bra, jeg vet hva jeg driver med svarte han. Han hadde gjort det mange ganger før.

Skrevet

Plutselig er det f.eks jeg som kommer i en bil mot ham, og det ender i en bilulykke hvor jeg enten dør eller blir hardt skadet. Da håper jeg at du, som ikke har meldt ifra om dette, har jævlig dårlig samvittighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig er det f.eks jeg som kommer i en bil mot ham, og det ender i en bilulykke hvor jeg enten dør eller blir hardt skadet. Da håper jeg at du, som ikke har meldt ifra om dette, har jævlig dårlig samvittighet.

Eller TS selv, eller en unge som leker på en gangsti som TS sin type plustelig svinger inn på fordi han tror i rusen at det er her veien går.

Om du ikke sier fra/anmelder på lik linje som du ville reagert om han satte seg full bak rattet, så er du nesten å regne som medskyldig om noe skjer. Røyker han i bilen så vil det lukte av ham om han blir stoppet, selv om hasj ikke slår ut på vanlig blåseapparat. De har også nye apparater nå som de stikker inn i bilen og som måler luften og hva det inneholder og kan der i enkelte tilfeller oppdage medikamentrus også.

Dersom det skjer noe, så vil som regel de innblandede partene få tvangstatt blodprøver.

Så at dette går bra? Det er kun han som tenker at han ikke blir stoppet. Null risikoanalyse! Anmeld tvert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller TS selv, eller en unge som leker på en gangsti som TS sin type plustelig svinger inn på fordi han tror i rusen at det er her veien går. Om du ikke sier fra/anmelder på lik linje som du ville reagert om han satte seg full bak rattet, så er du nesten å regne som medskyldig om noe skjer. Røyker han i bilen så vil det lukte av ham om han blir stoppet, selv om hasj ikke slår ut på vanlig blåseapparat. De har også nye apparater nå som de stikker inn i bilen og som måler luften og hva det inneholder og kan der i enkelte tilfeller oppdage medikamentrus også. Dersom det skjer noe, så vil som regel de innblandede partene få tvangstatt blodprøver. Så at dette går bra? Det er kun han som tenker at han ikke blir stoppet. Null risikoanalyse! Anmeld tvert. Anonymous poster hash: f70d7...768

Men skal jeg anmelde min egen samboer? Jeg vet virkerlig ikke hva jeg skal gjøre her, om jeg skal dra. Hasjen tar helt over.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er glad i livet så er rusmidler og kjøretøy en veldig dårlig kombinasjon. Fyllekjøring og "fjernkjøring" er like ille.

Anonymous poster hash: 01ed2...6ac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Still ultimatum da vel. Si at du er pliktig til å melde ifra, at du er genuint redd for at han skal drepe/skade seg selv eller andre, og krev at han alltid er på sitt edrueligste når han kjører bil. Det er en fin start for å få han til å slutte med denne dritten.

Anonymous poster hash: 558e2...a29
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men skal jeg anmelde min egen samboer? Jeg vet virkerlig ikke hva jeg skal gjøre her, om jeg skal dra. Hasjen tar helt over.

Altså, om han ikke hører på deg, så ville jeg anmeldt. Det tøffeste og mest fair er å si det til ham at du vil gjøre det. Men jeg hadde nok trolig anmeldt anonymt en gang jeg visste hvor han kjørte og når, og latt ham bli stoppet og sjekket i en "tilfeldig" kontroll. Men mannen fortjener smekk, og å få fjernet førerkortet. Og det er pga holdningen hans og eskalasjonen av rusbruken. Han kommer til å kjøre ruspåvirket til det virkelig smeller.

Se slik på det: Vil du at han skal få bot og miste førerkortet, eller vil du at han skal miste livet?

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg hadde lett ringt politiet om mannen min satte seg inn i en bil med alkohol eller dop i kroppen. Lett!

• Liker 1
Skrevet

Han viser jo at han synes at å kjøre og røyke hasj er helt greit og null problem, og sannsynligvis kommer han ikke til å endre mening om dette bare av at du prater med ham. Anmeld ham, eventuelt ring politiet når han reiser en plass og informer politiet om hvor han reiser (så kan det hende det ikke er så tydelig at det er du som har meldt fra, men at de heller har reagert på kjøringen eller noe).

AnonymBruker
Skrevet

Still ultimatum da vel. Si at du er pliktig til å melde ifra, at du er genuint redd for at han skal drepe/skade seg selv eller andre, og krev at han alltid er på sitt edrueligste når han kjører bil. Det er en fin start for å få han til å slutte med denne dritten. Anonymous poster hash: 558e2...a29

Ringte han nettopp og gjorde det. Sa han kan skade mennesker og at det får meg til å lure på han som person når han er villig til å risikere å sette andre uskyldige mennesker i fare. Først unnskyldte han seg med at det er jo en øde plass og nesten ikke folk den plassen han kjørte til, men det sa jeg ikke spiller noen rolle, folk er det overalt. Han sa han ikke skulle gjenta det igjen og det er best for han at han holder det!

Skrevet (endret)

Ringte han nettopp og gjorde det. Sa han kan skade mennesker og at det får meg til å lure på han som person når han er villig til å risikere å sette andre uskyldige mennesker i fare. Først unnskyldte han seg med at det er jo en øde plass og nesten ikke folk den plassen han kjørte til, men det sa jeg ikke spiller noen rolle, folk er det overalt. Han sa han ikke skulle gjenta det igjen og det er best for han at han holder det!

At det er en øde plass er iallefall ikke noen grunn; for noen år siden var det noen som fyllekjørte her på en øde plass og kjørte på en mann som gikk langs veien (for på øde plasser finnes det jo ikke gangvei heller ofte). Han som ble påkjørt døde, han som kjørte kom fra det i "god behold" men havna i fengsel i 2 år.

Er forresten godt mulig han bare kommer til å skjule det for deg fremover, så pass godt på.

Endret av strawberry
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg begynner virkelig å bli redd for samboer. Han har gått fra å røyke hasj noen ganger i løpet av en måned til opptil tre ganger om dagen. Nå rullet han seg en joint han skulle ha med i bilen... Jeg spurte om ikke det er farlig og han kan bli stoppet. Dette går bra, jeg vet hva jeg driver med svarte han. Han hadde gjort det mange ganger før.

Kjæresten min sa noe lignende om en hampplante; ingen blir tatt så lenge alle holder kjeft. Jeg ser jo at alle har holdt kjeft når vi får politiet på døra, med hund og håndjern og hele pakka. Nå vil de sette ham i fengsel et par måneder også, han ble tatt en gang før(bot dengang, tror jeg), for flere år siden. Nå skjulte han selve røykinga godt for meg, så jeg fikk jo et ekstra sjokk da han la alle kortene på bordet foran politiet. Noen ganger må jeg minne meg selv på at mord eller pedofili tross alt er verre forbrytelser å begå.

Men at han ikke blir tatt ...? Vel, jeg tar den med en pølseklype salt, kan man si ...

Anonymous poster hash: aa077...a99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det i årevis. jeg sier jo ikke at jeg er stolt over det men det er ikke like farlig som fyllekjøring, som noen her skal ha det til. Tror det er bedre hvis du tar en prat med han istedenfor å anmelde han. peace

Anonymous poster hash: 17155...eb5
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg har gjort det i årevis. jeg sier jo ikke at jeg er stolt over det men det er ikke like farlig som fyllekjøring, som noen her skal ha det til. Tror det er bedre hvis du tar en prat med han istedenfor å anmelde han. peace

Du kan jo prøve å si det etter at du har krasjet inn i noen og drept dem. "Men det hadde vært verre med alkohol daaah..."

"roll". Hvor vanskelig kan det være å la være å sette seg inn i den bilen.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er for legalisering og alt det der, men din samboer er en lobotomert fåreskalle hvis han tror det er en god ide å røyke hasj når han kjører bil. Jeg ville tipset politiet.

Jeg håper det ordner seg for dere begge.

Anonymous poster hash: 732aa...fcb
AnonymBruker
Skrevet

Det sier nok de samme som har kjørt i fylla uten å bli busta for det også. "Det gikk jo greit det! Hadde vært verre på en ecstacy-trip, lissom ..."

Og at alkohol angivelig er verre hjelper nok ikke dem som har fått psykiske problemer av hasjbruk. "Heldigvis fikk jeg bare (sett inn det som passer), tenk om jeg hadde vært alkis i stedet!", det høres vel bra ut?

Anonymous poster hash: aa077...a99

AnonymBruker
Skrevet

Kom hjem til samboer etter å ha hatt en hyggelig kveld med familien. Han hadde store pu piller og jeg spurte hva han hadde gjort. Kompisen han hadde vært hos hadde tilbudt han amfetamin og min samboer tok fordi han vil ned i vekt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...