Gå til innhold

Spørsmål om Conta Faktura


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å bruke Conta Faktura for å fakturere i forbindelse med enkeltpersonforetak.

Har en faktura som forfalt 10. mars, og når jeg trykker på detaljer, står det at beløpet er utestående og at jeg kan sende purring med gebyr og inkassovarsel. Dette ønsker jeg ikke, men jeg kontaktet vedkommende som skulle betale. Fakturaen skal til syvende og sist betales av en kommune, og min kontaktperson sier at hun får beskjed om at fakturaen er "ferdigbehandlet" men at det kan ta noe tid før pengene faktisk blir overført (kommunen…!).

Så blir jeg i tvil - jeg regner med at når fakturaen blir betalt, så kommer dette til syne i min oversikt over fakturaer hos Conta Faktura? Jeg må ikke gå inn i nettbanken min og sjekke dette? Jeg kan vel stole på at når det står "utestående" i fakturaprogrammet, så er dette tilfellet?

Motsatt - jeg så i går i nettbanken min at en annen faktura er betalt (i går eller i forigårs). Men denne fakturaen står også som ubetalt i faktureringsprogrammet… Er det bare treghet i systemet, eller kommer innbetalinger IKKE tilsyne her?

Anyone? :)



Anonymous poster hash: 6b065...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roter litt mer rundt inne på Conta Faktura, og ser nå at jeg ganske riktig ikke har noen innbetalinger registrert overhodet. Da synes jeg det er litt mystisk med den jeg faktisk har sett at er betalt...



Anonymous poster hash: 6b065...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conta Faktura har selvfølgelig ikke tilgang til bankkontoen din, det er det bare du som har, så det er du som må sjekke om fakturaen er betalt, og registrere dette i CF. Det gjør du ved å trykke på Fakturadetaljer ved siden av den aktuelle fakturaen og deretter på Registrer en innbetaling. Lykke til med næringsdriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. du må sjekke kontoen din for innbetalinger og så registrere som betalt i Conta Faktura etter hvert.

Jeg anbefaler deg å starte en egen konto for dette først som sist. Mye lettere å ha oversikt over det som hører til foretaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha… Der ser man. Har mye å lære. :fnise:

Jeg regnet jo ikke med at systemet hadde tilgang på kontoen min, men så for meg at det var en fiffig måte for programmet å registrere at det ble betalt en faktura knyttet til opplysningene som lå i den… Men da vet jeg altså.



Anonymous poster hash: 6b065...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. du må sjekke kontoen din for innbetalinger og så registrere som betalt i Conta Faktura etter hvert.

Jeg anbefaler deg å starte en egen konto for dette først som sist. Mye lettere å ha oversikt over det som hører til foretaket.

Ja, jeg bør vel ha en egen konto for innbetalingene. Det fikser jeg jo enkelt selv i nettbanken.

Anonymous poster hash: 6b065...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle fall bare et klikk eller to i DnB.

Da kan nesten kontoutsekriften din vise hele regnskapet og du kan evt la mva eller skatt stå igjen der til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...