Gjest lillelarve Skrevet 24. mars 2014 #61 Skrevet 24. mars 2014 Herregud!! Jeg hadde sikkert reagert på samme måte. Det er ikke sånn man skal oppføre seg på jobb. Når man sitter bak kassa skal man ikke bry seg om hva andre kjøper, uansett hvor usunne varer de kjøper. Altså.. Nei, uff.. Det er ikke deres jobb å "hjelpe" overvektige/undervektige personer. Deres jobb er å ta i mot pengene. Jeg ville gått en tur til butikken og tatt meg en prat med lederen. For en kvalm oppførsel. Kjenner jeg blir varm i toppen...
Tøytigern Skrevet 24. mars 2014 #62 Skrevet 24. mars 2014 Hjelpe henne med sånn oppførsel?! Yeah, right. Tenk om denne jenta gikk til en ernæringsfysiolog og fulgte et opplegg der hun allerede hadde gått ned mange kilo,og avtalen med legen hennes var å ta en bestemt sjokolade som kos mellom flere dager med helt strengt regime? Det er nemlig vanlig. Drittkjærring. Meld fra per mail. Vil for øvrigens si at det står stor respekt av det du gjorde i den butikken. Kudos. 3
Gjest Daenerys Skrevet 24. mars 2014 #63 Skrevet 24. mars 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
GammelKaktus Skrevet 24. mars 2014 #64 Skrevet 24. mars 2014 Jeg synes det var fantastisk bra gjort ts, sånn skal det være
Tøytigern Skrevet 24. mars 2014 #65 Skrevet 24. mars 2014 Hører folk sier at TS ikke kan ha hatt tid til å gå tilbake og ha en samtale med daglig leder,komme hjem og poste en oppdatering her, i løpet av 20 min. Vel, jeg hadde hatt tid til en 10min. lang samtale med noen i min butikk om jeg gikk herfra og var tilbake igjen etter 20 minutter... 1
Gjest anonym2233 Skrevet 24. mars 2014 #67 Skrevet 24. mars 2014 Fy faen... =/ Snakk direkte med sjefen med hva du så, så håper vi denne kassadama blir sagt opp !! Makan til frekkhet!
Gjest Heartbeat Skrevet 24. mars 2014 #68 Skrevet 24. mars 2014 Er dette sant? Høres helt utrolig ut. Om dette er tilfellet så er det viktig å si ifra til daglig leder. Jeg har blitt spurt om "Helsekost?" og ica fyren henviste til smågodtposen og annet usunt digg. Vi har alltid en hyggelig og morsom tone så vet det bare var en spøk ot tok det ikke ille opp. Også den ene føkkings dagen da jeg skeiet ut..... Er det ikke typisk, at det skal skje akkurat på utskeielsedagen
Gjest Blubberella Skrevet 24. mars 2014 #69 Skrevet 24. mars 2014 Den dama måtte jo ha mer enn én skrue løs! Uansett hvor store fordommer man har mot overvektige og uansett hva man måtte mene om kostholdet til kunder så oppfører man seg ikke sånn. Hva blir det neste? Å nekte tynne folk å kjøpe Nutrilettbarer? Å nekte folk med stygg hoste å kjøpe røyk? Eller kanskje nekte å selge øl til noen som ser litt herjet ut? Bra at du tok affære og snakket med butikksjefen, TS! Jeg skjønner godt at den unge jenta ikke sa noe selv. Det hadde ikke jeg heller gjort som ung og usikker. Da er det bra at andre kunder kan si i fra.
Babi Skrevet 25. mars 2014 #70 Skrevet 25. mars 2014 Slike folk bør ikke representere en butikk nei. De ansatte er butikkens ansikt utad.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #71 Skrevet 25. mars 2014 Dessuten kan slike kommentarer bikke over for noen, slik at de ender opp med en spiseforstyrrelse! Ingen vet jo hvordan livet ellers var for denne tenåringen, kanskje hun hadde det tungt nok? En slik kommentart kan bli toppen av isfjellet.. Nei, TS dette er såpass alvorlig at jeg synes du skal forsøke å få satt en stopper for at hun tillater seg slikt igjen. Anonymous poster hash: 921b3...8f9 En eneste kommentar, da jeg var 11 år, fra en 12 år gammel jente: "Hvorfor er du så tjukk?" - og vips, så var det starten på 17 år med spiseforstyrrelser... Anonymous poster hash: 34be2...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #72 Skrevet 25. mars 2014 En eneste kommentar, da jeg var 11 år, fra en 12 år gammel jente: "Hvorfor er du så tjukk?" - og vips, så var det starten på 17 år med spiseforstyrrelser... Anonymous poster hash: 34be2...9ae 1
Babi Skrevet 25. mars 2014 #73 Skrevet 25. mars 2014 Hører folk sier at TS ikke kan ha hatt tid til å gå tilbake og ha en samtale med daglig leder,komme hjem og poste en oppdatering her, i løpet av 20 min. Vel, jeg hadde hatt tid til en 10min. lang samtale med noen i min butikk om jeg gikk herfra og var tilbake igjen etter 20 minutter... Dessuten er det også noe som heter mobil og nettbrett. Forumet fungerer like fint der også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #74 Skrevet 25. mars 2014 Jeg bor så nær nærbutikken at jeg surfer på trådløstnettet mitt mens jeg er i butikken (har selvfølgelig passordbeskyttelse)Anonymous poster hash: 0d2a5...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #75 Skrevet 25. mars 2014 I lys av facebook-side-tråden så burde dette (Hovedinnlegget) inn på Ica sin facebookside. Anonymous poster hash: ea8f2...8d5 1
Severus Skrevet 25. mars 2014 #76 Skrevet 25. mars 2014 At hun sa HVA?!?! Synes du burde sende en mail til denne butikken straks hvor du forteller hendelsen! Dette er IKKE greit, og hun burde få et alvorsord med sjefen!! Beklager på vegne av resten av oss oppegående Ica-ansatte det både du og denne jenta opplevde. Dette er ikke verdier Ica-ansatte ønsker å identifisere seg med! Nemlig, hadde det vært på "min" butikk så hadde jeg skjemtes. Jeg har kun opplevd hyggelige ansatte i ICA, selv kollegaene mine er veldig hyggelige mot kunder. Så hyggelige at jeg snakket med en kunde når jeg handla hos Rema, hun skrøt sånn av både de ansatte og utvalget til ICA. Å at det var synd at ICA stenger så tidlig.
__Lotte__ Skrevet 25. mars 2014 #77 Skrevet 25. mars 2014 PLS, dra tilbake og snakk med sjefen om dette... shiiiiit så råtten oppførsel.... Fortell det til sjefen og la karmaen fikse resten! Og ja hadde vært utrolig fint gjort av deg om du pratet med denne jenta hvis du så henne igjen <3
Rakel Rips Skrevet 25. mars 2014 #78 Skrevet 25. mars 2014 Historiorien høres nesten litt overdrevet ut. Dette er jo en typisk sak som VG/Dagbladet hadde postet stort og hvorfor var det ingen som engang vurderte å ta kontakt med hennes sjef. Klart at kjeder som ICA og andre ikke vil ha slike ansatte. Det er jo super dårlig reklame... Som overvektig kvinne, ville jeg med det samme forlangt å snakke med sjefen. Heldigvis, så tror jeg ikke historien er sann. 1
strawberry Skrevet 25. mars 2014 #79 Skrevet 25. mars 2014 Ja, jeg sitter å vurderer om jeg skal dra tilbake, men er redd det bare er jeg som synes dette var helt sykt? Vil ikke skape en stygg sak om jeg overreagerer, men fikk så vondt av jenta, hun var tydelig helt nedtråkket! Skulle ønske jeg bare sprang etter henne. Ser jeg henne igjen skal jeg prate med henne.Anonymous poster hash: 7ab8a...c64 Selvsagt skal du gå tilbake !!
Severus Skrevet 25. mars 2014 #80 Skrevet 25. mars 2014 Heldigvis, så tror jeg ikke historien er sann. Det er faktisk utrolig hva enkelte folk klarer å lire av seg, så historien kan være sann den. TS har snakket med sjefen, å flere kunder hadde gjort det samme. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå