AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #161 Skrevet 23. mars 2014 Bare av nysgjerrighet men er parkas kjerringstil? Anonymous poster hash: 139e7...f48 Nei, det vil jeg virkelig ikke si. Så klart: Det er forskjell på ulike snitt, parkaser er ulike, men det er ikke et plagg som er typisk "kjerring". Virker som mange kaller plagg de bare ikke liker for kjerring, det blir feil etter mine begreper. Anonymous poster hash: 831bc...07b 6
Nordis Skrevet 23. mars 2014 #162 Skrevet 23. mars 2014 Bare av nysgjerrighet men er parkas kjerringstil? Anonymous poster hash: 139e7...f48 [/quote Ikke isolert, synes jeg, så lenge man unngår å kombinere med kjerringelementer. For eksempel synes jeg noen av parkasene fra Fjellreven er fine.
Cata Skrevet 23. mars 2014 #163 Skrevet 23. mars 2014 Mulig det - men svært mange med langt og svært tykt hår kan rett og slett ikke vaske det om morgenen. Det var det som var mest fantastisk når jeg klippet håret - å kunne vaske det om morgenen, tørke og style det og se fresh ut på forholdsvis kort tid i forhold til tidligere. Signerer denne. Er det tykt nok og mye nok av det så er det rett og slett ikke gjennomførbart å tørke det skikkelig på kort tid. Som du sier - med slikt hår så må "vask og tørk" operasjonen planlegges i god tid, for det er håpløst om morgenen og ca. like håpløst om kvelden, i allfall hvis man vil legge seg med noenlunde tørt hår.
Gjest Whitestripes Skrevet 23. mars 2014 #164 Skrevet 23. mars 2014 Denne jakken er typisk kjerring for meg: http://gfx.nrk.no/z8IN2jAZiiD1MvWeBY_XLwitTYuGrleW2_hYAzVgsZOg.jpg Den er mer Bingo-Doris/Kongen av campingplassen enn kjerring i mine øyne! 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #165 Skrevet 23. mars 2014 Jøss, jeg visste ikke at det var så vanskelig for en del damer å få vasket håret. Det høres jo nesten ut som dere må ta dere fri fra jobben for å få gjort det. Hvor mange timer tar det totalt, egentlig? Anonymous poster hash: 2d863...7b4 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #166 Skrevet 23. mars 2014 Jøss, jeg visste ikke at det var så vanskelig for en del damer å få vasket håret. Det høres jo nesten ut som dere må ta dere fri fra jobben for å få gjort det. Hvor mange timer tar det totalt, egentlig? Anonymous poster hash: 2d863...7b4 Og da mener jeg vasket og tørket, noe som omtrent høres ut som en heldagsjobb fra enkelte her. Anonymous poster hash: 2d863...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #167 Skrevet 23. mars 2014 Nei, det vil jeg virkelig ikke si. Så klart: Det er forskjell på ulike snitt, parkaser er ulike, men det er ikke et plagg som er typisk "kjerring". Virker som mange kaller plagg de bare ikke liker for kjerring, det blir feil etter mine begreper. Anonymous poster hash: 831bc...07b Takk for svar. Har en selv som datteren min låner noen ganger så den er nok ikke så ille, vil jeg tro. Anonymous poster hash: 139e7...f48
Gjest Mary Quant Skrevet 23. mars 2014 #168 Skrevet 23. mars 2014 Og da mener jeg vasket og tørket, noe som omtrent høres ut som en heldagsjobb fra enkelte her. Anonymous poster hash: 2d863...7b4 Har man tykt hår som rekker omtrent til rompa så skal jeg hilse og si at det tar noen timer med vask, skikkelig skylling, å gre ut floker og tørke det. I tillegg bør man kure håret ganske ofte for å bevare det sunt og fint. 1
Nordis Skrevet 23. mars 2014 #169 Skrevet 23. mars 2014 Har man tykt hår som rekker omtrent til rompa så skal jeg hilse og si at det tar noen timer med vask, skikkelig skylling, å gre ut floker og tørke det. I tillegg bør man kure håret ganske ofte for å bevare det sunt og fint. Noen TIMER? Wow. Du må virkelig ha tykt hår! Mitt hår når nesten til midjen. Etter å ha kommet ut av dusjen bruker jeg max 5-10 min på å børste igjennom og blåse håret nesten tørt. Nærmere 5 faktisk. Å vaske håret tar vel virkelig ikke lengre tid med langt enn med kort. Er jo uansett hodebunnen man vasker. Litt balsam må man kanskje bruke på langt hår. Jeg lar den sitte ca 1-2 min mens jeg gjør andre nødvendige ting i dusjen. 2
Cata Skrevet 23. mars 2014 #170 Skrevet 23. mars 2014 Og da mener jeg vasket og tørket, noe som omtrent høres ut som en heldagsjobb fra enkelte her. Anonymous poster hash: 2d863...7b4 Nei, ikke heldagsjobb, men en times tid kunne det nok ta hvis jeg skulle ha det helt tørt. Den timen liker jeg å bruke til andre ting. Uten føner, slik det var i min barndom, så tok det gjerne 4-5 timer før håret var tørt etter en vask.
Gjest Mary Quant Skrevet 23. mars 2014 #171 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Noen TIMER? Wow. Du må virkelig ha tykt hår! Mitt hår når nesten til midjen. Etter å ha kommet ut av dusjen bruker jeg max 5-10 min på å børste igjennom og blåse håret nesten tørt. Nærmere 5 faktisk. Å vaske håret tar vel virkelig ikke lengre tid med langt enn med kort. Er jo uansett hodebunnen man vasker. Litt balsam må man kanskje bruke på langt hår. Jeg lar den sitte ca 1-2 min mens jeg gjør andre nødvendige ting i dusjen. Vel, hvis du bruker 5 minutt på å gre og tørke håret så har du ikke langt, tykt hår. Jeg bruker minst 15-20 minutt på mitt hår som er en ørelang tykk bob-frisyre. Endret 23. mars 2014 av Mary Quant 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #172 Skrevet 23. mars 2014 Nei, ikke heldagsjobb, men en times tid kunne det nok ta hvis jeg skulle ha det helt tørt. Den timen liker jeg å bruke til andre ting. Uten føner, slik det var i min barndom, så tok det gjerne 4-5 timer før håret var tørt etter en vask. Du mener ikke at du fønet håret ditt i en time? Anonymous poster hash: 2d863...7b4 1
Nordis Skrevet 23. mars 2014 #173 Skrevet 23. mars 2014 Vel, hvis du bruker 5 minutt på å gre og tørke håret så har du ikke langt, tykt hår. Jeg bruker minst 15-20 minutt på mitt hår som er en ørelang tykk bob-frisyre. Jo, det vil jeg si jeg har. 2
Nordis Skrevet 23. mars 2014 #174 Skrevet 23. mars 2014 Generelt så synes jeg at en veldig damete stil fort blir kjerring. Høye, tynne heler, masse smykker og dingeldangel, "lekker" veske, "dyre" plagg, mye sminke. Alt dette samtidig kan fort gi kjerringstil, nesten uavhengig av alderen på den som har på seg dette. Unge kvinner kan gjerne komme unna med dette, men er man litt opp i årene, så blir dette fort kjerring. Bedre da å bryte litt opp i "damestilen" ved å kombinere med noe som er mer laid back. 4
Cata Skrevet 23. mars 2014 #175 Skrevet 23. mars 2014 Du mener ikke at du fønet håret ditt i en time? Anonymous poster hash: 2d863...7b4 Vask, skyll og føn tok nok bortimot noe sånt ja, da håret var på sitt lengste. Men tipper dagens hårfønere er noe kraftigere enn min mors, så selve tørkingen hadde nok gått fortere i dag.
Gjest Nanne70 Skrevet 23. mars 2014 #176 Skrevet 23. mars 2014 Generelt så synes jeg at en veldig damete stil fort blir kjerring. Høye, tynne heler, masse smykker og dingeldangel, "lekker" veske, "dyre" plagg, mye sminke. Alt dette samtidig kan fort gi kjerringstil, nesten uavhengig av alderen på den som har på seg dette. Unge kvinner kan gjerne komme unna med dette, men er man litt opp i årene, så blir dette fort kjerring. Bedre da å bryte litt opp i "damestilen" ved å kombinere med noe som er mer laid back. Helt enig
Skygge Skrevet 23. mars 2014 #177 Skrevet 23. mars 2014 Huff og huff...ikke rart det knirker så rart når jeg reiser meg, det er jo gamlemor selv som skal ut av sofaen Bootcut jeans: Ofte det eneste jeg får på meg da jeg er velsignet med tidenes groveste (muskuløse) legger. Burde nok be sjefen gi meg en stillestittende jobb så jeg ikke traver dem opp i størrelse og kanskje kan få på meg et par fine jeans. Hår: Når håret mitt er langt blir det så tynt at det er stygt. Og drar jeg det tilbake i hestehale ser jeg ut som en sur gammel lærerinne. Boben min som gir meg et mykere uttrykk er jo bare SÅ kjærring. Allværsjakke bruker jeg fordi det konstant blåser her, og jeg fryser. Orker ikke kåper som vinden går rett gjennom. "Ridestøvler" eller flate støvletter bruker jeg til skjørt, fordi at de er behagelige å gå i. Noen som vil dele rom på gamlehjemmet? Jeg tar med tøfler og sjokolade (og vin! Hyyyysj!) Kjerring for meg: Nja...det tikket vel inn som en liten tanke i det jeg så en dame i sekstiårene i leopardtights og leopardjakke samt "tøffe" støvletter med en liten spiss hæl. Beste eksempelet jeg kan komme på. 16
Gjest Elvira Madigan Skrevet 23. mars 2014 #178 Skrevet 23. mars 2014 Kort hår med permanent. Jeg liker kort hår på voksne kvinner, men det må være stritt og ha en elegant og frisk klipp. Når det er sagt så synes jeg det verste er godt voksne kvinner som desperat prøver å se unge ut. Langt, tjafsete hår - gjerne tynt og stripet er ikke kledelig på noen - men spesielt ikke på voksne kvinner. Kjerringfrase. "Frisk" må være det ultimate kjerringadjektivet, eller kanskje det deler førsteplassen med "kvikk" og "festlig". 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #179 Skrevet 23. mars 2014 Kan dere ikke bare starte en egen tråd der dere kan diskutere hår og hårtørking? Veldig irriterende for oss andre at dere ikke klarer å holde dere til tema. Anonymous poster hash: 694d3...251 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #180 Skrevet 23. mars 2014 Vel, hvis du bruker 5 minutt på å gre og tørke håret så har du ikke langt, tykt hår. Jeg bruker minst 15-20 minutt på mitt hår som er en ørelang tykk bob-frisyre. Da trenger du ny hårføner. Jeg har langt tykt hår og det bruker dagesvis på å tørke naturlig, men med hårføneren så tar det bare noen minutter, og den er så heftig at hele stua blir varm når jeg føner meg i stua. Så kjøp en ny, stor og karftig i morgen. Ikke noe reiseføner på Nille. Anonymous poster hash: 2413e...c5a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå