AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #201 Skrevet 24. mars 2014 Den bloggen med de eldre damene var jo bare helt herlig! Anonymous poster hash: 694d3...251 1
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #202 Skrevet 24. mars 2014 Det Purple Rain antrekket på Advanced style var jo skikkelig lekkert! Men likte ikke det hun hadde på hodet der. Eldre damer som kler seg litt, fresht, chic, elegant, røft eller hva dere nå vil kalle det, er jo mye mer spennende å se på ivertfall enn en helt grå mus Allværsjakker og gummistøvler MÅ vi ha i dette landet, men noen fargeklatter som tør å skille seg ut og ikke tar seg selv så selvhøytidelig, ja det trenger vi virkelig også! Når man blir eldre driter man virkelig i hva andre mener, man er da som regel over den unge usikkerheten for lengst. Veldig lett å kalle alt man som ung ikke kunne tenke seg å gå i for kjerringstil, men dere unge blir jo også eldre og da er det de som er enda yngre enn dere igjen som vil kalle dere for kjerringer. Bare noe å huske på sånn i forbifarten... Anonymous poster hash: e285c...c85 Jeg er ikke ung. Jeg er 43. Igjen: Dette har ikke med alder å gjøre. Jeg nekter å godta at man skal bli nødt til å gå over til kjerringstil når man når en viss alder. Men det er nå meg da. 5
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #203 Skrevet 24. mars 2014 Men hvorfor er regnkåpe bedre en allværsjakke? Jeg har begge deler, og bruker aldri regnkåpen. Allværsjakkekåpen er mye bedre, fordi den puster og er mykere og behageligere å gå med. Den er fin i tilfelle regn.Anonymous poster hash: 78510...597 Myk og behagelig, ja kanskje. Men fin? Nei. 4
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2014 #204 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Tenk den dagen det 'blir lov' for eldre kvinner å kle seg og tè seg slik som kvinnene i bloggen. Kanskje det da kunne bli slutt på 'kan ikke', 'får ikke', 'tror du at du er no' eller' og alle andre ultrasjarmerende uttrykk som kommer kastende så fort man etter helt egen smak og helt fri vilje enten velger det ene eller det andre. Mennsker er ulike. Mennesker har ulik stil. Mennesker har ulike fasonger og komfortsoner og påkledningen reflekterer som regel også dette. Det finnes ingen 'tillatt' og 'ikke tillatt' påkledning definert etter rigide aldersgrenser. Ennå har ikke klesbutikkene, så langt jeg vet, innført øvre og nedre aldersgrense på plagg. Hvem eier fasiten for hva et annet menneske skal kunne driste seg til å gå medfør eller etter en viss fødelsdag? Tillegg: Ja, jeg kjenner bloggen. Takk for at du tok den opp i denne tråden, Nanne70 Endret 24. mars 2014 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #205 Skrevet 24. mars 2014 Nordis: Tror du blander kortene litt her. Ingen sier at man er direkte ung når man er 43. Men de som ER unge har ofte en tendens til å si at alle over 30 har kjerringstil. Alle blir eldre, men ingen trenger å bli såkalt kjerring for det. Mennesker med dårlig smak eller liten interesse for klær, sko osv finnes i alle aldre, men den gjengse oppfatning er at unge folk har best smak. Jeg synes ikke noe om at de skal ha Monopol på det. Mye som jeg synes er skrekkelig, som unge damer mener er et must have. Etterhvert som man blir eldre og ser seg selv på bilder fra noen år tilbake ser man jo at det ikke var så veldig kledelig det man gikk med. At noe er på moten trenger absolutt ikke bety at man kler det selv. Det er ofte den største feilen unge folk gjør. Anonymous poster hash: e285c...c85 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #206 Skrevet 24. mars 2014 Myk og behagelig, ja kanskje. Men fin? Nei. Men regnkåpe er fint? For meg ser nemlig regnkåper og allværsjakkekåper veldig like ut. Forskjellen blir hovedsaklig at regnkåpen er klam og ubehagelig, mens jakken i "allverstøy" er behagelig og anvendelig. Nå er vel begge disse to først og fremst funksjonsplagg. Er hovedmålet å se fin ut, tar man selvfølgelig på noe annet. Men altså, skal man ut i rufsete/usikkert vær å f.eks gå en tur, velger man jo noe som tåler vann (?) Anonymous poster hash: 78510...597 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #207 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tror nok på flere vis at jeg kler meg mindre kjærringete nå som jeg har kommet litt opp i 30-årene, enn jeg gjorde da jeg var nyutdannen 25 åring og desperat etter å se "voksen" ut på den nye jobben min. Anonymous poster hash: 78510...597
Berit Skrevet 24. mars 2014 #208 Skrevet 24. mars 2014 Jeg liker noen slags kjerring-stiler. Hvis man liker kjerring-stil, heter det ikke kjerring-stil da? For det er jo et negativt ladet ord, vises det jo her. Hva heter stilen om det er positivt? For det går vel an ¨like den stilen, men da heter det noe annet? 1
_Aries Skrevet 24. mars 2014 #209 Skrevet 24. mars 2014 Men hvorfor er regnkåpe bedre en allværsjakke? Jeg har begge deler, og bruker aldri regnkåpen. Allværsjakkekåpen er mye bedre, fordi den puster og er mykere og behageligere å gå med. Den er fin i tilfelle regn.Anonymous poster hash: 78510...597 Da misforsto du meg! Jeg synes også allværsjakke er best, på enkelte dager er det jo nesten det eneste man kan bruke her jeg bor.. Det jeg mente var at regnkåpe var bedre enn paraply. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #211 Skrevet 24. mars 2014 Da misforsto du meg! Jeg synes også allværsjakke er best, på enkelte dager er det jo nesten det eneste man kan bruke her jeg bor.. Det jeg mente var at regnkåpe var bedre enn paraply. Enig med deg at regnkåpe er bedre enn paraply. Men lurer fremdeles på hvorfor Nordis mener regnkåpe er bedre enn kåpe i allværsjakkemateriale.Anonymous poster hash: 78510...597 1
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2014 #212 Skrevet 24. mars 2014 Hatt er kjerring stil Uansett hvilken type hatt? Stråhatter om sommeren, kombinert med tynne blondekjoler? En liten 'pilleeske' med eller uten litt slør, til en figursydd, smal, lang kåpe en midtvinterdag? Denne kjerringen har slike små, lekre hatter, og bruker dem jammen også. Svært ofte til beundrende blikk fra både kvinner og menn 5
Fråde Skrevet 24. mars 2014 #213 Skrevet 24. mars 2014 Nei, nå tenkte jeg mer på sånne overdådige hatter med blomsterbukett på toppen. Stråhatter til skydd på en het sommerdag er jo helt vanlig.
Nanami Skrevet 24. mars 2014 #214 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Uansett hvilken type hatt? Stråhatter om sommeren, kombinert med tynne blondekjoler? En liten 'pilleeske' med eller uten litt slør, til en figursydd, smal, lang kåpe en midtvinterdag? Denne kjerringen har slike små, lekre hatter, og bruker dem jammen også. Svært ofte til beundrende blikk fra både kvinner og menn Sånne små lekre hatter som du sier er jo relativt kjerring-stil da men det betyr ikke at mange ikke kler det. Vet bare at jeg hadde blitt uglesett av samtlige jeg kjenner om jeg hadde troppet opp med en sånn en. Edit: ææh, dobbel negativ er forvirrende greier. Endret 24. mars 2014 av Pompom 3
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2014 #215 Skrevet 24. mars 2014 Nei, nå tenkte jeg mer på sånne overdådige hatter med blomsterbukett på toppen. Stråhatter til skydd på en het sommerdag er jo helt vanlig. Noen typer hatt kan gi et ellers helt ok antrekk en skikkelig nedtur, riktig det. Så er hatt såpass uvanlig her hjemme at noe henger kanskje der også? I og med at det er flest litt godt voksne Damer som bruker hatt. Utvalget er heller ikke det aller største her hjemem... det må nok ta litt det også. Og, det krever litt, spesielt de første gangene... Jeg har brukt hatt når det passer seg slik... de siste 25 årene. Ikke hver dag, så langt derifra, men når et anrekk skal spisses, eller når anledningen ellers har 'krevet det'. Begravelser, dåp, bryllup og andre sammekomster av den typen. Og det trenger ikke bli kjerring, selv om noen typer hatter fort kan gi et 'tungt' uttrykk og dermed dra litt kjerringstempel over den som bærer hatten. Eksempel på det motsatte her: 1
Fråde Skrevet 24. mars 2014 #216 Skrevet 24. mars 2014 Noen typer hatt kan gi et ellers helt ok antrekk en skikkelig nedtur, riktig det. Så er hatt såpass uvanlig her hjemme at noe henger kanskje der også? I og med at det er flest litt godt voksne Damer som bruker hatt. Utvalget er heller ikke det aller største her hjemem... det må nok ta litt det også. Og, det krever litt, spesielt de første gangene... Jeg har brukt hatt når det passer seg slik... de siste 25 årene. Ikke hver dag, så langt derifra, men når et anrekk skal spisses, eller når anledningen ellers har 'krevet det'. Begravelser, dåp, bryllup og andre sammekomster av den typen. Og det trenger ikke bli kjerring, selv om noen typer hatter fort kan gi et 'tungt' uttrykk og dermed dra litt kjerringstempel over den som bærer hatten. Eksempel på det motsatte her: Jeg er helt enig med deg Det var jo en riktig fin hatt. Her er flere eksempler jeg mener er både fint og kjerring-hatt: Kul: kjerring-hatt: 1
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #217 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Enig med deg at regnkåpe er bedre enn paraply. Men lurer fremdeles på hvorfor Nordis mener regnkåpe er bedre enn kåpe i allværsjakkemateriale.Anonymous poster hash: 78510...597 Tror ikke jeg har kommentert spesifikt kåper i allværsjakkemateriale her. Mange av disse er vel helt ok. Men vet ikke, har ikke en slik selv. Tror nok at jeg ser litt på både snitt og stoff når jeg velger påkledning i regnvær. Selv har jeg litt problemer med allværsjakkestoffet, snittet og farger på slike jakker (med mindre jeg er på fjelltur). Det er det jeg mener. Endret 24. mars 2014 av Nordis
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #218 Skrevet 24. mars 2014 Selv har jeg litt problemer med allværsjakkestoffet, snittet og farger på slike jakker (med mindre jeg er på fjelltur). Det er det jeg mener. Snittet og fargen kan vel være hvs som helst. Min er innsvinget og sort. Og stoffet er jo hele poenget når det er dårlig vær. Hvis det et ok på fjelltur, hvorfor da ikke på tur langs kysten, skogen, gangveier ol. Hvs går du med om du skal ut å gå en tur og været er utrygt for regn og litt ruskete?Anonymous poster hash: 78510...597 1
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2014 #219 Skrevet 24. mars 2014 Jeg er helt enig med deg Det var jo en riktig fin hatt. Her er flere eksempler jeg mener er både fint og kjerring-hatt: Kul: kjerring-hatt: Jeg ser hva du mener Mange kvinner litt 'oppi åra' kan nok ofte tenkes å velge hatter med litt mer pynt enn det som godt er... og også kanskje litt store, pompøse hatter. Og da får det et visst sånn 'gammelmodig' preg.... om det er det som er den omtalte 'kjerring stilen' Trening, etterspørsel, utvalg og kompetent betjening kan kanskje hjelpe... Menn med hatt, og som bærer sin hatt med glede, er ofte et flott syn det også... 'gubbestil'?
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #220 Skrevet 24. mars 2014 Snittet og fargen kan vel være hvs som helst. Min er innsvinget og sort. Og stoffet er jo hele poenget når det er dårlig vær. Hvis det et ok på fjelltur, hvorfor da ikke på tur langs kysten, skogen, gangveier ol. Hvs går du med om du skal ut å gå en tur og været er utrygt for regn og litt ruskete?Anonymous poster hash: 78510...597 Hva som er ok for andre vet ikke jeg. Selv bruker jeg fjelljakker - eks Bergans micro light (tror det er det den heter) eller Fjellreven-anorakk om jeg er på fjellet eller på tur i naturen generelt. Jeg velger nok ulike ytterplagg etter hva jeg skal. I byen, på vei til jobb etc bruker jeg ikke "fjelljakker", men synes f.eks at Fjellreven har noen fine parkaser som kan egne seg både i byen og ute i naturen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå