Gå til innhold

Hvor viktig var relevant arbeidserfaring da du fikk din første relevante jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med om jeg skal prioritere å få en relevant arbeidserfaring eller fokusere all min konsentrasjon på masteroppgaven min... Ser for meg at den arbeidserfaringen kommer til å gå på bekostning av en toppkarakter på masteren, men erfaring er jo viktig????



Anonymous poster hash: 21862...6ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masteroppgaven kan du jobbe jevnt og trutt med. Det det å jobbe en dag i uken, og eventuelt annenhver helg skal ikke ha så stor effekt på masteroppgaven at du går ned en hel karakter, da tror jeg ikke du hadde fått A uansett. Har du mulighet for å få relevant jobb så burde du ta den! Nå spørs det jo litt hvor lenge du har igjen av studiet. Ettersom du skriver på masteroppgaven din nå så har du vel bare noen måneder igjen av studiet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masteroppgaven kan du jobbe jevnt og trutt med. Det det å jobbe en dag i uken, og eventuelt annenhver helg skal ikke ha så stor effekt på masteroppgaven at du går ned en hel karakter, da tror jeg ikke du hadde fått A uansett. Har du mulighet for å få relevant jobb så burde du ta den! Nå spørs det jo litt hvor lenge du har igjen av studiet. Ettersom du skriver på masteroppgaven din nå så har du vel bare noen måneder igjen av studiet?

Det er ikke helg eller en dag i uken, det er 70% jobb, med mulighet for 100% til høsten... Jeg føler dette er godt over min kapasitet hvis jeg satser høyt på karakterer...

Anonymous poster hash: 21862...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helg eller en dag i uken, det er 70% jobb, med mulighet for 100% til høsten... Jeg føler dette er godt over min kapasitet hvis jeg satser høyt på karakterer...

Anonymous poster hash: 21862...6ff

70% er noe helt annet ja, det kommer utvilsomt til å gå utover oppgaven din. Er dette en bedrift du kunne tenke deg å jobbe for etter endt utdannelse? Dersom det er det ville jeg ha tatt jobben, dersom du kun vil jobbe der på grunn av relevant erfaring ville jeg tenkt meg nøye om. 70% er vel 3-4 dager i uka, så det er veldig mye. Nå vet ikke jeg hva du studerer, men hvor viktig relevant erfaring er avhenger en del av bransjen du vil jobbe i. Hvor viktig masteroppgaven er avhenger også av studiet du går på og hva du skriver om. For noen er masteroppgaven kun en stor oppgave, ikke noe "jobbsøknad" i seg selv.

Har du veldig gode karakterer fra før har du jo "råd" til å ikke få A på masteren, men om masteroppgaven er veldig relevant for den framtidige jobben du ønsker kan det jo være en liten ulempe.

Endret av Ferdigstudent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemstillingen. Men jeg ville faktisk prioritert erfaring fremfor en strålende karakter.



Anonymous poster hash: 373e0...c15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som jobbet 70% mens hun gjorde ferdig mastergraden. Leverte til normert tid og fikk strålende karakter. Er i dag en av de mest ettertraktede fagpersonene i vårt fagfelt i en lav alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kollega som jobbet 70% mens hun gjorde ferdig mastergraden. Leverte til normert tid og fikk strålende karakter. Er i dag en av de mest ettertraktede fagpersonene i vårt fagfelt i en lav alder.

Det er jo åpenbart at kollegaen din er over gjennomsnittlig talentfull på dette fagfeltet, og/eller har en enorm arbeidskapasitet. Det finne en del sånne mennesker, men det er som regel langt mellom dem. Jeg personlig hadde nok ikke kunnet jobbe 70% og gått ut med A i snitt, det gjelder nok de fleste dessverre.

Endret av Ferdigstudent
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart at kollegaen din er over gjennomsnittlig talentfull på dette fagfeltet, og/eller har en enorm arbeidskapasitet. Det finne en del sånne mennesker, men det er som regel langt mellom dem. Jeg personlig hadde nok ikke kunnet jobbe 70% og gått ut med A i snitt, det gjelder nok de fleste dessverre.

Ja, er nok noen som har ekstra arbeidskapasitet. Men det står om relevant jobb som TS kan fortsette fullt ut i etter sommeren, og da er det selvfølgelig opp til TS om hun vil ofre ferier og helger resten av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70% er noe helt annet ja, det kommer utvilsomt til å gå utover oppgaven din. Er dette en bedrift du kunne tenke deg å jobbe for etter endt utdannelse? Dersom det er det ville jeg ha tatt jobben, dersom du kun vil jobbe der på grunn av relevant erfaring ville jeg tenkt meg nøye om. 70% er vel 3-4 dager i uka, så det er veldig mye. Nå vet ikke jeg hva du studerer, men hvor viktig relevant erfaring er avhenger en del av bransjen du vil jobbe i. Hvor viktig masteroppgaven er avhenger også av studiet du går på og hva du skriver om. For noen er masteroppgaven kun en stor oppgave, ikke noe "jobbsøknad" i seg selv.

Har du veldig gode karakterer fra før har du jo "råd" til å ikke få A på masteren, men om masteroppgaven er veldig relevant for den framtidige jobben du ønsker kan det jo være en liten ulempe.

Jeg kunne absolutt tenkt meg å jobbe der etter endt utd... men jeg er jo ikke sikkret det.... det er en pedagogisk utdannelse så jeg ser ikke for meg at karakteren på masteren er superviktig, men det skjærer litt i hjertet mitt å ikke "gjøre mitt beste," jeg er ikke vandt til å få dårlige karakterer...

Anonymous poster hash: 21862...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke spesielt bra karakterer , men opplevde at arbeidsgivere så mye mer på arbeidserfaring enn på karakterer.



Anonymous poster hash: 1ab84...179
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne absolutt tenkt meg å jobbe der etter endt utd... men jeg er jo ikke sikkret det.... det er en pedagogisk utdannelse så jeg ser ikke for meg at karakteren på masteren er superviktig, men det skjærer litt i hjertet mitt å ikke "gjøre mitt beste," jeg er ikke vandt til å få dårlige karakterer...

Anonymous poster hash: 21862...6ff

Dersom du gjør en god jobb er nok sjansene gode for fast jobb, gitt at det for eksempel ikke er vikariat for en på fødselspermisjon. Uansett er nesten ett år med relevant arbeidserfaring i dette tilfellet gull verdt vil jeg tro. Pedagogikk er jo et fagfelt der erfaring er ekstremt verdifullt. Du kjenner deg selv best, klarer du som tally sier å ofre helger og ferier i ett års tid med knallhard jobbing så er det nok verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...