AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Del Skrevet 19. mars 2014 Kjære forum, Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg synes fransk virker som et spennende språk, men russisk er kanskje mer relevant å lære for meg? Jeg er interessert i nordområder og tenker senere at jeg kan bli boende en periode i Longyearbyen på Svalbard (mange russere). Har dere noen gode argumenter for og i mot de to språkene?Anonymous poster hash: 0d250...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citron Skrevet 21. mars 2014 #2 Del Skrevet 21. mars 2014 Valget burde være lett. Russisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 21. mars 2014 #3 Del Skrevet 21. mars 2014 Ser for meg at man i større grad får bruk for russisk i jobbsammenheng? Med mindre du tenker på å jobbe med språkundervisning ville jeg valgt russisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 22. mars 2014 #4 Del Skrevet 22. mars 2014 Du sier fjerdespråk; hvilke er de tre andre du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Del Skrevet 24. mars 2014 Norsk, engelsk, tysk. Tenker at russisk er det beste valget, men har i det siste spørt meg om det virkelig er nødvendig? Kommer nok i kontakt med noen på Svalbard og senere i jobbsammenheng på fastlandet, men pørsmålet er i hvilken grad. Jeg lærte meg tysk kun pga. kjæresten, så vet ikke hvordan det eventuelt blir med russisk, som er en god del vanskeligere. Kanskje bør jeg ta noen kurs i Russland?Anonymous poster hash: 0d250...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 25. mars 2014 #6 Del Skrevet 25. mars 2014 Russisk. Hvis du er interessert i nordområdene er russisk mye mer nyttig enn fransk. Russisk er også et nyttig språk i noen sentral-asiatiske land hvor mange overhodet ikke snakker engelsk. Fransk er nyttig i Frankrike og enkelte afrikanske land? Mange fransktalende kan dessuten engelsk, det samme gjelder ikke russisktalende... Spør deg selv, hvorfor i all verden skal du lære deg fransk? Hvis du er redd for at du ikke har behov for russisk er det vel bare å la vær å lære seg et nytt språk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Divergent Skrevet 26. mars 2014 #7 Del Skrevet 26. mars 2014 Fransk kan vel være bra for språkforådet i engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Del Skrevet 30. mars 2014 Fransk kan vel være bra for språkforådet i engelsk? Anonymous poster hash: eda9f...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå