Gå til innhold

"Muntlige, osv privatisteksamener kan flyttes på kort varsel"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppmeldt til muntlig-praktisk eksamen i kroppsøving til våren. Har fått eksamensdato i juni foreløpig. Ingenting er helt fastsatt før i morgen, riktignok.

Det står blant annet at muntlige, praktiske og muntlig-praktiske eksamener kan flyttes på kort varsel innenfor eksamensperioden.

Er det noen som vet en del om dette?

Det jeg lurer på er rett og slett hvor kort varsel "kort varsel" kan være. Én dag i forveien? Eller er det mulig at jeg våkner om morgenen, sjekker privatistweb og ser at eksamen er flyttet til ettermiddagen samme dag? Eller vil de gi lengre varsel enn det?

At jeg får beskjed noen dager i forveien eller om så bare én dag i forveien vil jo gå greit. Men er litt redd for at jeg kanskje er bort en formiddag eller er på jobb og plutselig hadde jeg visst eksamen den dagen og uten at jeg fikk vite det før noen timer før.

Sikkert unødvendig stressing av meg dette, men er bare litt nysgjerrig på hva dette "kort varsel" vil si...



Anonymous poster hash: 40b32...690
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr i praksis at eksamenskontoret reserverer seg rettigheten til å gjøre hva faen de vil.

Den 20 november i fjor fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha eksamen i fys2 den 22 november i stedet for 18 desember. Ingenting å si, gikk ikke an å klage eller krangle, og jeg hadde biologi 1 eksamen den 21.

De gir en så god faen som det er mulig, det virker nesten som om de hater privatister med all sin makt.



Anonymous poster hash: 95d72...976
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Var det jeg fryktet. Likevel ville det gått bra med to dagers varsel, da jeg er forberedt på eksamenen. Jeg er mest bekymret for om varselet kan bli mindre enn 24 timer så jeg av en eller annen grunn ikke skulle klare å komme meg dit pga andre ting. Er dette mulig? Har sendt en mail til de som vet dette, men har så dårlig erfaring med slike kontorer at jeg regner ikke med å få noe godt svar.



Anonymous poster hash: 13291...384
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor så du eksamensdatoen? jeg skal også opp til våren, men har ikke fått noe eksamensdato:/ De sier eksamnene kan komme mellom april- juni så da må man jo få vite datoen om ikke lenge.

Tror ikke de kan gi mindre en 24 timers varsel pga de vet jo at folk jobber også videre, så man må hvertfall ha et par dager på seg.

Står ikke på privatistweb og har ikke fått i posten.



Anonymous poster hash: a933a...b96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at min skriftlige eksamen i kroppsøving (lokalgitt eksamen) ble flyttet fra kl 16.30 til kl 09.00 samme dag. Dette fikk jeg INGEN beskjed om. Ingen mail eller sms eller noe. Jeg husker ikke når jeg var inne på privatistweb sist før dette, men da sto det gamle tidspunktet der. Og jeg sjekket dette ofte, så nevrotisk som jeg var.

Jeg våknet av meg selv ti på ni denne dagen, og bestemte meg for å sjekke privatistweb en siste gang før eksamen, slik at jeg var sikker på at dato og skole var rett. Og da først oppdaget jeg at tidspunktet var endret! Jeg måtte ringe skolen og trygle om å få lov til å komme for sent, og ta eksamen. Ble koblet opp med rektor, og fikk heldigvis lov. Så da ankom jeg lokalet ti på halv ti. Helt forferdelig egentlig, jeg var ikke mentalt klar for å kaste meg i bilen (heldig som hadde bil) og stresse meg til eksamen. Gikk dårlig på den.



Anonymous poster hash: bb088...cc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor så du eksamensdatoen? jeg skal også opp til våren, men har ikke fått noe eksamensdato:/ De sier eksamnene kan komme mellom april- juni så da må man jo få vite datoen om ikke lenge.

Tror ikke de kan gi mindre en 24 timers varsel pga de vet jo at folk jobber også videre, så man må hvertfall ha et par dager på seg.

Står ikke på privatistweb og har ikke fått i posten.

Anonymous poster hash: a933a...b96

Datoen kommer som regel ca 1 måned før eksamen. Det gjør den alle fall i troms.

Anonymous poster hash: bb088...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være sensor ved muntlig eksamen, og jeg fikk beskjed i dag hvilke datoer og tispunkt jeg skal jobbe. Dette gjelder eksamener som er i mai. Det er vel pga. muligheten for at en sensor/eksaminator kan bli syk de forbeholder seg retten til å forandre tispunkt. Det har aldri skjedd at vi har forandret tidspunkt der hvor jeg jobber.

Lykke til! Husk å sjekke kompetansemålene på udir! :)



Anonymous poster hash: 9ab04...e11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoene varierer med fylke, i Sør Trønderlag kommer de endelige datoene i løpet av morgendagen.



Anonymous poster hash: 95d72...976
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...