Gå til innhold

Jag vet inte vad jag ska göra åt chefen längre?


Gjest simone16669

Anbefalte innlegg

Gjest simone16669

Jag är tillsvidare heltidsanställd på ett hotell i Norge sedan sommaren 2013 och under decembermånad bröt jag benet och blev sjukanmäld i 3 månader. Under de 3 månaderna slutade min gamla chef och min kollega som inte alltid uppfört sig på jobbet blev chef istället.

Samma dag som jag kom tillbaka så hade hotellet sålt -5 rum och det gjorde att vi fick klagomål dagar efter på. Hotellet i sig har inga rutiner för overbooking och ingen direkt kompensation (om inget annat hotell i närheten har rum så kan vi erbjuda gästerna att sova i ett grupprum på en uppblåsbar säng till 500 kr/natt). Jag lyckades boka rum för de gästerna på ett annat hotell men i och med att de kom i en grupp på 10-15 personer så förstördes deras vistelse då hotellet låg ca 3 km från vårt hotell.

Chefen kallade därefter in mig på ett möte och bad mig att förklara varför vi hade mottagit dessa klagomål! Hon sa också att jag måste sluta ställa frågor medan jag jobbar och att jag inte får ha träningsskor på mig när jag jobbar trots att mitt ben fortfarande är svagt. Detta trots att hon själv inte följt hotellets dresscode innan hon fick chefsposition.

Bara en vecka efter jag kom tillbaka så blev jag sjuk med influensan och jag blev tillsagd av min chef att det inte är hennes ansvar att hitta någon som kan ta mina vakter när jag är sjuk. Hon har också ringt mig nu i varje dag sedan min första frånvarodag om jag kan jobba nästkommande dag trots att jag har sjukskrivit mig! En dag efter att jag varit hos läkaren ringer hos också mig för att be mig komma in med sjukanmälan och jag då säger att jag skickat den med post, så blir hon sur!

Jag vet inte hur jag ska hantera situationen längre. Jag känner mig irriterad och deprimerad i samband med mitt arbete och jag har tappat all lust i mitt arbete. Jag är organiserad men har inte fått någon hjälp av de såhär långt! Jag känner mig så fast och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke fått hjelp av fagforeningen, men du har sikkert ikke prøvd heller ? Prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simone16669

Jag har ringt till mitt fack men de säger att de inte kan hjälpa till då jag inte har varit medlem tillräckligt länge.

Du har ikke fått hjelp av fagforeningen, men du har sikkert ikke prøvd heller ? Prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dessverre en av de mange elendige sjefene, som det dessverre finnes mange av rundt omkring. for å ta tingene i rekkefølge:

1) At hotellet overbooker må du fortelle at ikke er ditt ansvar, særlig ikke når du på ingen måte kan ha hatt noe med det å gjøre, det var jo gjort slik idet du kom tilbake fra sykemelding. Med andre ord er det rimelig åpenbart at det er en av de andre kollegene dine som har gjort det mens du er borte, evt. sjefen selv. Skjønner hun ikke det er hun evneveik.

2) Treningssko på jobb: du får fortelle henne at det er ok, men at konsekvensen av det kan bety at du må bli ytterligere sykemeldt for skade i beinet. Manglende tilrettelegging medfører gjerne det, noe en normalt oppegående leder skjønner. Her må du da argumentere ut fra manglende tilrettelegging og konsekvensen av forskjellige måter å gjøre det på, så får hun selv ta et valg.

3) Ikke hennes ansvar å finne noen erstatter? Den må hun lenger ut på landet med, om hun har personalansvar så er det soleklart hennes ansvar å sørge for rett bemanning til riktig tid, også å planlegge for alt av fravær.

4) Måten hun oppfører seg er uakseptabel når det gjelder sykemeldinger.



Anonymous poster hash: 04f6a...338
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er selv en resepsjonsansvarlig på et lite hotell, og slik jeg ser denne problemstillingen, så er det ikke pr. dags dato noe behov for å dra inn noe fagforening. Det er enten en uerfaren sjef, eller ei som prøver seg! Få sjefer liker sykemeldinger. Men det er nå en gang slik. Og jeg vet som personal sjef, at blir noen syke, så må jeg finne noen til å ta vakten, eller jeg må ta den selv. Neste gang, så sier du at du er for syk, og at det heller ikke er ditt ansvar. Hun kan ikke komme med noe på det!!

Den saken med overbook, så gjorde du bare jobben din. Hører hun ikke etter, så får du bare overse det.

Når det gjelder skoene, så håper jeg du sa at dette må du bruke en periode skal du kunne komme på jobb. Du skal selvsagt prøve å finne de fineste "god skoene" du har. :)

Din sjef høres ut som ei som skal bevise at hun er sjef, og kanskje ikke forstår at det å være sjef ikke alltid er morsomt. Det beste du kan gjøre, er å gjøre jobben din, og lukke ørene litt for " kaklingen". Tro meg, jeg har en sjef over meg igjen som er en stor dritt. Så jeg vet hvordan det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...