Gå til innhold

Hvem er Human-Etisk Forbund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg har det alltid vært et forbund jeg har "visst om", men helt uten å vite hvem de er eller hva de egentlig står for. Har lest om dem på nettsiden deres, men ønsker gjerne mer upartiske meninger. Hva er egentlig den allmenne oppfatningen av dette forbundet?



Anonymous poster hash: 47ef4...e79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, kjenner "de" best gjennom de alternative seremonier de står for eller hjelper til med. Eldstesønnen konfirmerer seg borgelig nå til våren, og opplegget virker veldig bra.

Ellers vet jeg jo at de står for likeverd mellom ulike livssyn, de jobber for likestilling mellom trossamfunn og livssyn på sykehus, i skolen og ellers i samfunnet.

Jeg vet også at bl.a de har stått bak samarbeid mellom forskjellige trossamfunn (også islams råd) noe jeg tenker er veldig bra.

Så jobber de internationalt med humanistisk arbeid, som f.eks kvinners og homofiles rettigheter, bistand og å fremme menneskerettighetene.

Jeg har vært medlem i HEF i veldig mange år, men dessverre ingen aktiv medlem...Så så veldig upartisk er jeg vel ikke ;) men synes de er rimelig bra på å være saklige i sin religionskritikk og sin kritikk mot fundamentalisme og diskriminering av annerledes tenkende.

.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det alltid vært et forbund jeg har "visst om", men helt uten å vite hvem de er eller hva de egentlig står for. Har lest om dem på nettsiden deres, men ønsker gjerne mer upartiske meninger. Hva er egentlig den allmenne oppfatningen av dette forbundet?

Anonymous poster hash: 47ef4...e79

HEF er sterkt anti-kristne og jobber knallhardt for å ødelegge for kristendommen i Norge. Ellers har de ingen spesielle meninger.

Anonymous poster hash: f3a28...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEF er sterkt anti-kristne og jobber knallhardt for å ødelegge for kristendommen i Norge. Ellers har de ingen spesielle meninger.

Anonymous poster hash: f3a28...193

Hihi! For en morsom kommentar ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et ikke-religiøse bryllups og konfirmasjonssermonier. Ofte godt likt av ateister

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...