Gå til innhold

Tør ikke være hjemme fra jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler aldri at jeg er syk nok til å ha rett til å være hjemme. Jobben snakker hele tiden om at de er glad for at en stabil person som meg jobber der, og det er med på å gjøre sånn at jeg er livredd for å være borte når jeg er syk. Jeg har ganske høy terskel for å bli værende hjemme fra jobb, men uansett hvor syk jeg er- føler jeg at jeg må komme på jobb. Kollegaer kommenterer at "ååh, jeg ser at du er skikkelig dårlig i dag, men det er skikkelig bra du kommer", og da føler jeg i hvert fall at jeg skuffer dem om jeg ikke kommer til tross for sykdom. Nå høres det kanskje ut som jeg vil være hjemme fra jobb, og jeg har ikke lyst til det altså, men noen ganger er jeg som alle andre så dårlig at jeg trenger å slappe av for å komme i form igjen. Siden jeg jobber med mennesker, er det faktisk også for andres beste at jeg holder meg hjemme når jeg er syk slik at jeg ikke smitter dem(ikke at de er syke og svake)... men jeg klarer rett og slett ikke å skuffe sjefen og kollegane mine ved å være en "ustabil ansatt".



Anonymous poster hash: 6fba6...373
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hvordan du har det, men om jeg _virkelig_ ligger nede så tar jeg en dag for å komme til hektene igjen. Hos oss er det bare meg som har "mine" oppgaver, og dersom jeg skulle bli syk over en lengere periode må jeg jobbe dobbelt evt. trippelt de neste ukene for å hente meg inn igjen. Det kan jeg ikke risikere, så derfor tar jeg heller en dag fri enn å risikere at jeg blir hengende etter flere dager enn det.



Anonymous poster hash: 04f36...83b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo allerede fått kommentarer som tilsier at de vet du har god arbeidsmoral og ikke legger deg syk for ingenting. Dermed kan du med god samvittighet være hjemme når du virkelig er syk, i visshet om at kollegene skjønner at du faktisk er skikkelig dårlig.

Anonymous poster hash: 77bde...1f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk så er man syk. Det er bra å ha god arbeidsmoral, men det er lov å være syk også. Det er ikke bra å være på jobb når man er dårlig, for noen.



Anonymous poster hash: 1d02e...91e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler aldri at jeg er syk nok til å ha rett til å være hjemme. Jobben snakker hele tiden om at de er glad for at en stabil person som meg jobber der,

Anonymous poster hash: 6fba6...373

Flott at du aldri føler at du er syk nok til å være hjemme. Så flott at jobben snakker om at de er glade for at en stabil person som deg jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær hjemme hvis du er syk! Har selv jobbet med mennesker og vært på jobb med lungebetennelse, brannkopper og forkjølelse. Glemte helt meg selv når dagene var hektiske. Bedre å ta en pause før det går så langt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor syk man må være for å være hjemme varierer jo veldig etter hvilken jobb man har. Kan du stenge kontordøra og ta ting i eget tempo, er du sykepleier eller har et fysisk krevende yrke.

Anonymous poster hash: 9b055...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det med fravær er vanskelig. Jobber på sykehjem, så strengt tatt så burde jeg vært hjemme om jeg ikke føler meg bra. Altså, det er jo forskjell på en vanlig hodepine som ikke smitter vs begynnende influensa. Men man skal jo klare å være tilstede og yte sitt beste, jeg jobber jo tross alt med mennesker.

Har ringt et par ganger og sagt i fra at jeg er syk, og da er jeg virkelig syk. Men jeg har flere ganger gått på jobb med sterk forskjølelse og ikke følt meg i form i det hele tatt. Og grunnen er fordi jeg er redd hvordan de nadre vil reagere. Mange kan bli litt furten fordi de da blir underbemannet og tror at jeg om ungdom kanskje bare ville sove lenger eller var på byen dagen før..Og slik er det jo ikke!

Får også litt sure svar tilbake når jeg ringer fordi jeg kunne jo ha ringt tidligere, slik at de kunne finne vikar...Men det er ikke så enkelt når formen snur seg midt på natten, man kan ikke noe for når man blir syk! Så derfor kommer jeg på jobb selv om jeg burde vært hjemme.

Edit: synes kollegaer burde være flinkere til å ta vare på hverandre. Slik som i ditt tilfelle TS. Kollegaene dine burde sagt at du kunne dra hjem om du følte deg dårlig eller sagt at det var greit at du tok det litt med ro...

Endret av happiest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...