Gå til innhold

Liv i magen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Som førstegangsgravid er det jo mye man lurer på. Er 24 uker på vei, og har kjent liv daglig fra uke 18! De siste dagene har jeg kjent LIV men færre spark enn jeg er vant med. Mer romestering på en måte. Og kjenner ikke liv på de "faste" tidene. Leser at man ikke SKAL kjenne liv daglig før uke 28, men når jeg nå har gjort det siden uke 18, er jo det normalen for meg. Har morkaka bak. Det jeg lurer på er:

Hvor ofte til dagen kjenner dere liv i ca uke 24 som meg?

Kjenner dere ofte tydelige spark, eller mer romestering?

Når hadde dere bekymra dere? Har jo kjent liv idag, men mindre enn vanlig.

Anonymous poster hash: f0a33...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir stadig mindre plass, så at det går over fra tydelige spark til romstering er helt normalt! Så lenge man kjenner daglig liv, så skal det være greit.



Anonymous poster hash: 4ed7f...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en svært aktiv liten gutt i magen, og jeg kjente bevegelser nesten hele tiden mens jeg var i ro. Han var like aktiv hele tiden; helt fra jeg begynte å kjenne daglige bevegelser i ca uke 20 og frem til dagen han ble født. Men bevegelsene endret seg mye underveis. Enkelte dager og perioder kjente jeg harde, tydelige spark, mens andre ganger var det mer romstering. Det har helt sikkert med hvordan babyen ligger.

Siden du kjenner daglig liv, ville jeg prøvd å ikke stresse, men du kan jo nevne det for lege/jordmor ved neste kontroll. Du har kanskje en kontroll nå når du er 24 uker på vei?

Dersom du føler deg stresset, kan du jo prøve saft- eller istrikset. Spis eller drikk noe kaldt og søtt (f.eks. saft eller is), legg deg ned og vent. Da skal du kjenne tydelige bevegelser i løpet av den neste halvtimen. Gjør du det, er nok alt i orden. Er du veldig bekymret kan du så klart ringe føden, men siden du tross alt kjenner liv, tviler jeg på at de mener at det er nødvendig med en ekstra kontroll.



Anonymous poster hash: 7c57e...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...