Gå til innhold

Ødelagte muskler i underlivet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke om jeg skulle poste her eller i kropp og helse, moderator kan evt flytte?

Jeg fødte for 10md siden, en udramatisk vaginal fødsel, kun noen pyntesting, ingen revning. På 6 ukers kontrollen sa legen at jeg burde begynne med knipeøvelser, fordi det var dårlig med styrke i skjedemuskulaturen. Jeg har ikke vært særlig flink til det, fordi jeg glemmer det, men også fordi jeg blir kåt av å trekke sammen (har aldri hørt om det før, men er vel ikke så vanlig å snakke om?), så jeg føler ikke det passer seg som oftest..

Anyway. Mannen min sier at det ikke er så annerledes, og at det kniper godt rundt han ved orgasme, jeg kommer nesten lettere enn før, så sexlivet er bra.

De første ukene etter fødsel tisset jeg litt når jeg hostet eller nøys, men det gav seg. Nå er jeg imidlertid syk, når jeg nøs ista tisset jeg litt på meg.. :( I dusjen så stakk jeg en finger inn og knep alt jeg klarte for og sjekke, og jeg kjenner INGENTING! :(

Før kunne jeg holde fast fingeren nesten! Det kjennes ut som jeg kniper, men det skjer tilsynelatende ingenting der nede.. og da er det vel lite vits å knipe.. :(

Hva er greia? Er jeg lam i skjeden?? Haha.. =/ Hvordan kan jeg fikse det? Vil ikke tisse på meg hele pollensesongen!! :(

Anonymous poster hash: 8e760...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du burde fortsette å trene. Du burde helt klart gjøre det for din egen del.
Jeg fødte for 9 mnd siden, ble klippet masse og hadde en dramatisk fødsel.
Trente hver dag i noen mnd og jeg kjenner kjempgodt når jeg kniper der nede om jeg har en finger inne.



Anonymous poster hash: c9dac...c60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har det noen hensikt å knipe hvis jeg ikke bruker rett muskel da? Kjennes ut som det trekker seg sammen helt øverst liksom, rundt livmorhalsen, istedet for i skjedekanalen (eller hva det heter..). =/

Blir vel litt som å ta knebøy for å styrke armene? ;)

Anonymous poster hash: 8e760...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har det noen hensikt å knipe hvis jeg ikke bruker rett muskel da? Kjennes ut som det trekker seg sammen helt øverst liksom, rundt livmorhalsen, istedet for i skjedekanalen (eller hva det heter..). =/

Blir vel litt som å ta knebøy for å styrke armene? ;)

Anonymous poster hash: 8e760...131

Nei, det har ingen hensikt om du gjør det feil - og derfor kan du be om henvisning til fysioterapeut som har god innsikt i bekkenbunnstrening så du kan forbedre teknikken.

Er du for sløv med det og skal føde igjen kan du få større risiko for fremfall under graviditet/fødsel.

Knipeøvelser må kjedsommelig nok vedlikeholdes :)

Anonymous poster hash: 5be6b...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...