Gå til innhold

Innkjøp i det store utland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leker med tanken på å reise til f.eks USA eller et europeisk lavkostnadsland for å handle inn ting som barnevogn og annet man trenger. Er nå halvveis i svangerskapet som har forløpt uproblematisk hittil, har også vært på en lengre flyreise.

Er det noen som har gjort dette eller gjort seg opp noen tanker om hvorvidt det er mulig/ikke mulig, lønner seg/ikke lønner seg?

Jeg skjønner jo at hotell og fly vil koste litt, men reise vil vi jo veldig gjerne uansett :-)



Anonymous poster hash: 60671...c9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro til London i 5 graviditets måned. Jeg kjøpte klær og utstyr til babyen. Vet ikke om jeg hadde orket hele veien til USA.

Anonymous poster hash: a7fec...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du borte i mer enn 24 timer har du lov til å ta med deg verdier for inntil 6 000 kroner tilbake toll og avgiftsfritt.

Det kan definitivt lønne seg å kjøpe i utlandet om du sparer minst 2 000. Godt med en tur og da!



Anonymous poster hash: 68304...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bevisst på hva du skal ha, og allikevel vil ha en tur, kan det absolutt være lurt. Men: litt tungvint å dra med fly? Du skal jo få med deg utstyret hjem igjen også... :P Vi bor like utenfor Kristiansand, så vi har tatt bilen ned til Tyskland. Bestilt inn det vi skal ha på babyone i Flensburg, så er det bare å stoppe innom og hente, få med deg papirer som du kan stemple i tolla i Hirtshals, så får du tilbake tysk mva (19%) når du sender skjemaet ned. Vi sparte bl.a. 1500nok på Cybex Sironaen vi har i ene bilen.

Men det vi sparte inn gikk jo på det å ta en tur da, men forutsatt at du gjerne tar en tur, kan du jo likevel spare litt penger dersom det er spesielle ting du skal ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sterkt anbefale UK. Må ikke nødvendigvis være London og det beste er faktisk om du kjenner noen der så du kan bestille masse på amazon.co.uk og sende til den personen og så hente det hjem. Jeg har spart tusenvis på å hente hos et familiemedlem noen ganger hvert år. Barneklær, sko og utstyr er minimum halv pris av Norge, leker etc ofte 1/3. Har et lager av nyfødtgaver og sånt også, til en brøkdel av prisen hjemme. Det eneste de ikke har så myr av der er veldig bra vinterklær og ull, men ellers mye bra og rimelig. For eksempel bleieringer til bleiebøtte koster 1/3.

Anonymous poster hash: 00e7d...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...