Gå til innhold

Mageleie, 3 mnd gammel


Veggdyret

Anbefalte innlegg

Babyen min har virkelig fått teken på å snu seg fra rygg til mage de siste dagene, men ikke omvendt. Nå ligger hun på magen og sover i senga - igjen. Skjedd flere ganger denne uka og tidligere har jeg snudd henne tilbake. Men lurer på hvor lenge jeg skal fortsette med det? Ser på Landsforeningen mot krybbedød at "når de begynner å snu seg selv er det ok å la dem sove på magen", men de oppgir også alderen der barnet er forventet å snu seg selv, til å være 6 måneder. Min er 3,5 måned gammel...

Hun legger seg forøvrig med ansiktet sideveis, ikke ned i madrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å snu han om han sover på magen :)
Føler meg ikke konfortabel med det enda siden han er så liten.
Ville hvertfall snudd han om han ikke har lært seg å snu seg fra mage til rygg.
Snu henne på siden istenfor på ryggen slik at ikke bakhodet blir så flatt :)

Endret av Underverker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet hennes er veldig fint og rundt, hun ligger på magen store deler av dagen, åler seg rundt i sirkel på gulvet (har ikke helst skjønt det med å bevege seg fremover enda). Men takk for tipset! :)

Nå har jeg vært inne på soverommet og snudd henne på ryggen igjen 3 ganger siden første innlegg, ser for meg at det blir en lang natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har virkelig fått teken på å snu seg fra rygg til mage de siste dagene, men ikke omvendt. Nå ligger hun på magen og sover i senga - igjen. Skjedd flere ganger denne uka og tidligere har jeg snudd henne tilbake. Men lurer på hvor lenge jeg skal fortsette med det? Ser på Landsforeningen mot krybbedød at "når de begynner å snu seg selv er det ok å la dem sove på magen", men de oppgir også alderen der barnet er forventet å snu seg selv, til å være 6 måneder. Min er 3,5 måned gammel...

Hun legger seg forøvrig med ansiktet sideveis, ikke ned i madrassen.

Vi støttet opp med sammenrullet helseteppe på siden så han ikke klarte å rulle seg rundt på natten.

Anonymous poster hash: a860f...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg hadde lagt et sammenrullet teppe rundt, slik at hun ikke fikk snudd seg.

Det er alt for tidlig å sove på magen.

I verste fall da, hadde jeg tatt på en slik sovepose med seler(som jeg i utgangspunktet syns er helt grusomt.)

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt et sammenrullet teppe rundt, slik at hun ikke fikk snudd seg.

Det er alt for tidlig å sove på magen.

I verste fall da, hadde jeg tatt på en slik sovepose med seler(som jeg i utgangspunktet syns er helt grusomt.)

Hva med sovepose som har slike fester på sånn at hun ikke klarer å snu seg rundt på magen?

Eller å støtte henne opp med noe på sidene, feks ammepute, osv.

Babynest?

Anonymous poster hash: 07a36...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...