Gå til innhold

Ønsker å bli politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahahahahahahaha...

Det må være fantastisk å leve i din fantasi verden. Så ignorant og uviten.

På noen institusjoner finner man også mange' lykkelige'som har skapt sin egen virkelighet.

Jeg liker forøvrig din' virkelighet'godt:)

Jeg merker meg at du ikke svarer på det jeg skriver. Jeg tolker deg derfor som at du gir opp, og innrømmer at du bare prater piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker meg at du ikke svarer på det jeg skriver. Jeg tolker deg derfor som at du gir opp, og innrømmer at du bare prater piss.

Oisann, det er vel en god stund til du slipper ut, men god bedring. Håper du for jobbet litt med utviklingen av dine sosiale evner. Ikke gi opp, folk med enda mer forvrengt bilde av virkeligheten har blitt bedre og klart å tilegne seg tilnærmet normale liv. Du bør forøvrig legge ned litt energi i å lære deg å tolke norsk språk, ser det byr på store problemer for deg.

Du viser en del sosiale avvik, men jeg mener alltid at det er håp for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, det er vel en god stund til du slipper ut, men god bedring. Håper du for jobbet litt med utviklingen av dine sosiale evner. Ikke gi opp, folk med enda mer forvrengt bilde av virkeligheten har blitt bedre og klart å tilegne seg tilnærmet normale liv. Du bør forøvrig legge ned litt energi i å lære deg å tolke norsk språk, ser det byr på store problemer for deg.

Du viser en del sosiale avvik, men jeg mener alltid at det er håp for alle. :)

Jeg merker meg nok en gang at du ikke svarer på det jeg skriver. Jeg tolker deg derfor som at du gir opp, og innrømmer at du bare prater piss. Faktum er at du hele tiden har basert deg på noe som ikke er relevant for norske forhold, men du nekter å innrømme flausen din.

Når det gjelder sosiale evner er det sterkt at en som ikke evner å innrømme når hun har tatt 100% feil kommer med slike kommentarer. Fei for din egen dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker meg nok en gang at du ikke svarer på det jeg skriver. Jeg tolker deg derfor som at du gir opp, og innrømmer at du bare prater piss. Faktum er at du hele tiden har basert deg på noe som ikke er relevant for norske forhold, men du nekter å innrømme flausen din.

Når det gjelder sosiale evner er det sterkt at en som ikke evner å innrømme når hun har tatt 100% feil kommer med slike kommentarer. Fei for din egen dør.

Her er det VIRKELIG bare bomull og INGEN hjemme. Håper du bare gjør deg så dum for å se andres reaksjon. Hvis ikke, må du skaffe hjelp!

Kan du lese norsk i det hele tatt? Evner du å lese det jeg har skrevet? Jeg kan forenkle det(?), ettersom det ABSOLUTT IKKE GÅR INN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å bli negativ til politiet, når man ser hvor mange saker som henlegges. Det har pågått så lang tid at jeg som liten husker kommentarer som "Ja, de har tid til å stå her å måpe, men ikke til å etterforske saker".

Man hører ofte negative ting om politiet fra de som føler seg sviktet av politiet, de som er kriminelle og de som har latt seg påvirke av andre saker, noe som utgjør en stor gruppe til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det VIRKELIG bare bomull og INGEN hjemme. Håper du bare gjør deg så dum for å se andres reaksjon. Hvis ikke, må du skaffe hjelp!

Kan du lese norsk i det hele tatt? Evner du å lese det jeg har skrevet? Jeg kan forenkle det(?), ettersom det ABSOLUTT IKKE GÅR INN!!!!!

Hvis du mener jeg har gått glipp av noe får du vise konkret til det. Så langt kan jeg ikke se annet enn at du prøver å late som en undersøkelse som ikke er relevant for norske forhold kan brukes for å uttale seg om hvordan det er i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lett å bli negativ til politiet, når man ser hvor mange saker som henlegges. Det har pågått så lang tid at jeg som liten husker kommentarer som "Ja, de har tid til å stå her å måpe, men ikke til å etterforske saker".

Man hører ofte negative ting om politiet fra de som føler seg sviktet av politiet, de som er kriminelle og de som har latt seg påvirke av andre saker, noe som utgjør en stor gruppe til sammen.

Det er en heller liten gruppe som driver og prater dritt om politiet. Men de er veldig aktive.

Så er det uttalelser som den du viser til først, noe som tyder på at folk som vanlig uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Hva legger du i å "stå og måpe"? Kan det f.eks. være vakthold? Eller kan det være at de samme som enkelte tror "står og måper" faktisk er operative politifolk som ikke jobber med etterforskning til daglig?

Og mener disse personene som kommer med "stå og måpe"-kommentarer virkelig at disse politifolkene skal kutte ut å være ute blant folk og heller sitte på et kontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener jeg har gått glipp av noe får du vise konkret til det. Så langt kan jeg ikke se annet enn at du prøver å late som en undersøkelse som ikke er relevant for norske forhold kan brukes for å uttale seg om hvordan det er i Norge.

Hvis du mener jeg har gått glipp av noe får du vise konkret til det. Så langt kan jeg ikke se annet enn at du prøver å late som en undersøkelse som ikke er relevant for norske forhold kan brukes for å uttale seg om hvordan det er i Norge.

Du er fasinerende TREG. men les under og for Guds skyld gi nå F i den undersøkelsen, den er fullstendig urelevant. Den ser vi nå bort i fra! La oss bare ser på faktiske forhold i Norge.

Suite: fra 31 mars:Det er estimert mellom 50.000 til 250.000 nordmenn som er psykopater, selv om begrepet ikke lenger er en diagnose i Norge. De fleste blir diagnostisert med narsissistiske trekk. Disse lider av grandiost selvbilde og søker oftest yrker hvor de får makt. En finner psykopater i alle yrker, men når en lider av mangel på empati og et overdimensjonert selvbilde vil en ikke være fornøyd med en jobb i kassen på Rema.(det er absolutt en fin jobb, men der finner man ikke mange personer med narsissistiske trekk, de vil utrette større ting)

Derfor finner man dessverre de fleste i ledende stillinger i næringslivet, mediabransjen, politi og militæret.

Det er oppmuntrende å lese at politiet gjør sitt i forsøk mot å sile ut slike personer, men det lar seg på ingen måte gjøre. En spesialist i manipulasjon entrer slike stillinger inkognito.

Quote slutt.

Ingen Dritt om politiet, mange der gjør en helt fin jobb, men vær nå virkelig ikke så naiv at du ikke tror psykopater finnes der og!!

Fakta er at de trekker til slike yrker uansett hva du tror og ønsker. Det er alt jeg sier og det er dessverre realiteten uansett hva du ønsker.

Slå opp på VG +, de har akkurat skrevet om dette.

Og ikke snu eller vri på noe av det jeg skriver.

Ikke kommenter mer, hvis du ikke forstår dette nå, hadde jeg bare holdt munn. Kan ikke gi deg Det mer inn med t-skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å søke meg inn på politiskolen, da jeg hele mitt liv har drømt om å bli politi. Jeg er jente, ikke at det spiller noen rolle i forhold til det jeg lurer på. Det jeg har merket er spesielt på sponset innlegg på facebook der politihøgskolen viser videoer der ulike personer forteller hvorfor de ønsker å bli politi osv, og ser så mye negative kommentarer. At det er kun maktsyke mennesker som vil bli/er politi, og at politi er noe dritt, at politiet misbruker all makt. Ja rett og slett veldig mye negativt, og det gjør meg til et stort spørsmålstegn. Jeg har utrolig mye omsorg for andre mennesker, og vil ha denne jobben for å hjelpe andre ikke for å utføre unødvendig makt.. Hvorfor er det slik at det er så mange som har negative holdninger til politiet? Det påvirker selvfølgelig ikke ønsker mitt, men synes det er trist og dumt. Hva tror folk at vi skulle gjort uten politiet, og jeg håper ikke noen virkelig tror at samfunnet hadde fungert uten?

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Jeg har faktisk fått et bedre og bedre inntrykk av politiet. Men det er et par ting som irriterer meg også. For eksempel når de går ut over sitt eget myndighetsområde når folk ikke har gjort noe galt. Et eksempel kan være folk som er ute å kjøre på nattestid, blir stoppet i kontroll, og er helt reine. Så får man beskjed om at "jaja, du får komme deg hjem nå da, begynner å bli seint". Dette er ting politiet strengt tatt ikke har noe med, og man burde holde seg for god til å moralisere på den måten over folks foreteelser. Politiet har ikke noe med hvilken døgnrytme folk har.

Dessuten er det jo et faktum at mange politifolk ikke eier vanlig folkeskikk. Pågriper man feil person, setter feil person i jern etter fyllebråk, eller ransaker folk med ren samvittighet bør man beklage seg slik alle andre som trår feil i jobben må gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor finner man dessverre de fleste i ledende stillinger i næringslivet, mediabransjen, politi og militæret.

#KLIPPETIKLIPP#

Ingen Dritt om politiet, mange der gjør en helt fin jobb, men vær nå virkelig ikke så naiv at du ikke tror psykopater finnes der og!!

Fakta er at de trekker til slike yrker uansett hva du tror og ønsker. Det er alt jeg sier og det er dessverre realiteten uansett hva du ønsker.

Joda, det står om politiet der. Du påstår at man finner de fleste psykopater i blant annet politiet. Jeg påpekte at det er pisspreik. I politiet foregår det en aktiv utsiling av kandidater.

Om psykopater er aldri så tiltrukket av politiet fordi de tror de har mulighet til å utøve makten på en måte de mener de kan så hjelper ikke det når det aktivt foretas en utsiling av uegnede kandidater til politiyrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel kan være folk som er ute å kjøre på nattestid, blir stoppet i kontroll, og er helt reine. Så får man beskjed om at "jaja, du får komme deg hjem nå da, begynner å bli seint". Dette er ting politiet strengt tatt ikke har noe med, og man burde holde seg for god til å moralisere på den måten over folks foreteelser.

Så dette skjer "folk"? Høres mistenkelig ut som noe du dikter opp.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette skjer "folk"? Høres mistenkelig ut som noe du dikter opp.

Hvorfor i all verden skulle det være i min interesse å dikte opp noe for å sverte politiet?

Jeg antar du kan dikte videre på det hvis du gidder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok mye med det faktum at om du vil opp og frem innen politiet må du søke deg inn på Økokrim og UP. Altså der hvor fokuset ligger på å bøtelegge og etterforske såkalt offerløs kriminalitet.

Det legges langt mer ressurser ned i samt straffes hardere å unnlate å betale skatt enn å voldta og misshandle. Om du opplever hærverk, tyveri hjemme osv får du beskjed av politiet å skaffe deg vektere. Sakene henlegges. Men om du spiller poker kan du risikere 20 bevæpnede betjener på døra (ref Oppdal) .

Politiet brukes mer for å beskytte staten enn folk. Og dette reagere folk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det står om politiet der. Du påstår at man finner de fleste psykopater i blant annet politiet. Jeg påpekte at det er pisspreik. I politiet foregår det en aktiv utsiling av kandidater.

Om psykopater er aldri så tiltrukket av politiet fordi de tror de har mulighet til å utøve makten på en måte de mener de kan så hjelper ikke det når det aktivt foretas en utsiling av uegnede kandidater til politiyrket.

Det er flott du har en slik tro på systemet, dog en noe naiv innstilling. Det hjelper nok noe, klart man får silt ut noen upassende kandidater. Dessverre er det en umulighet å få silt ut alle. Det beviser dagens ansatte i politiet og all logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok mye med det faktum at om du vil opp og frem innen politiet må du søke deg inn på Økokrim og UP. Altså der hvor fokuset ligger på å bøtelegge og etterforske såkalt offerløs kriminalitet.

Trafikkriminalitet er ikke offerløs kriminalitet. Trafikkkriminalitet er livsfarlig, og mange mennesker dør eller skades i trafikken hvert år. Økonomisk kriminalitet handler ofte om store beløp som er direkte tyveri av dine og mine skattepenger. Mener du virkelig at det ikke skal straffe seg å stjele pengene dine?

Det legges langt mer ressurser ned i samt straffes hardere å unnlate å betale skatt enn å voldta og misshandle. Om du opplever hærverk, tyveri hjemme osv får du beskjed av politiet å skaffe deg vektere. Sakene henlegges. Men om du spiller poker kan du risikere 20 bevæpnede betjener på døra (ref Oppdal) .

Politiet brukes mer for å beskytte staten enn folk. Og dette reagere folk på.

Her har du visst misforstått. Det er ikke politiet som dømmer og ilegger straff. Det er domstolene. Visste du virkelig ikke det?

Politiet tar seg av hærverk, tyveri og andre slike ting hele tiden, men så lenge politiet ikke har ubegrensede midler så må de gjøre prioriteringer. De må ta alle typer saker, og ikke bare de du nevner her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott du har en slik tro på systemet, dog en noe naiv innstilling. Det hjelper nok noe, klart man får silt ut noen upassende kandidater. Dessverre er det en umulighet å få silt ut alle. Det beviser dagens ansatte i politiet og all logikk.

Hvordan beviser dagens ansatte i politiet dette? Er du tilbake på den utenlandske undersøkelsen igjen nå?

Igjen svarer du ikke på det jeg skriver, men prøver å slippe unna det faktum at du skjøt deg selv i foten. Nok en gang.

Man får ikke bare silt ut "noen", men det er generelt stor fokus på nettopp begrensning av maktbruk, særlig i utdanningen. Og forskning gjort av Petter Gottschalk viser at det ofte er politifolk selv som varsler om kollegers overtramp. Særlig er det yngre politifolk som rapporterer, noe som igjen viser at utdanningen har en stor effekt på hvem som slipper gjennom til yrket.

Så må man selvsagt nevne at bare fordi noen begår et overtramp så betyr ikke det at de er psykopater. Men uansett er det ekstremt få tilfeller sammenlignet med hvor mange politifolk det er i landet, og hvor ekstremt mange oppdrag de utfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan beviser dagens ansatte i politiet dette? Er du tilbake på den utenlandske undersøkelsen igjen nå?

Igjen svarer du ikke på det jeg skriver, men prøver å slippe unna det faktum at du skjøt deg selv i foten. Nok en gang.

Man får ikke bare silt ut "noen", men det er generelt stor fokus på nettopp begrensning av maktbruk, særlig i utdanningen. Og forskning gjort av Petter Gottschalk viser at det ofte er politifolk selv som varsler om kollegers overtramp. Særlig er det yngre politifolk som rapporterer, noe som igjen viser at utdanningen har en stor effekt på hvem som slipper gjennom til yrket.

Så må man selvsagt nevne at bare fordi noen begår et overtramp så betyr ikke det at de er psykopater. Men uansett er det ekstremt få tilfeller sammenlignet med hvor mange politifolk det er i landet, og hvor ekstremt mange oppdrag de utfører.

Hahahaha, tydeligvis innehar jeg betraktelig mer informasjon enn det du 'har fått høre av din venn'.

Uff, trasig med folk som uttaler seg uten kunnskap, men det er kanskje derfor du bare sitter å kverulerer og kverner over det samme om igjen og om igjen. DU VET IKKE BEDRE 😱.

Og ingen hadde vel synes det var så rart om du var en av de som ble silt ut, men du kom nok ikke dit engang😢.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, tydeligvis innehar jeg betraktelig mer informasjon enn det du 'har fått høre av din venn'.

Uff, trasig med folk som uttaler seg uten kunnskap, men det er kanskje derfor du bare sitter å kverulerer og kverner over det samme om igjen og om igjen. DU VET IKKE BEDRE .

Og ingen hadde vel synes det var så rart om du var en av de som ble silt ut, men du kom nok ikke dit engang.

Igjen svarer du ikke på det jeg skriver, og du kommer ikke med noen argumenter for påstandene dine heller. Jeg bringer opp blant annet forskning gjort av en av politiets største kritikere, men det overser du glatt.

Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har ikke noen problemer med politiet. Det er bare noen få samfunnstapere som er totale tapere og som tar det ut på alt de kan.

Joda, du virker som en reflektert person. Har du i det hele tatt Noe fornuftig å komme med? Noen gang?

Anonymous poster hash: 421d5...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkriminalitet er ikke offerløs kriminalitet. Trafikkkriminalitet er livsfarlig, og mange mennesker dør eller skades i trafikken hvert år. Økonomisk kriminalitet handler ofte om store beløp som er direkte tyveri av dine og mine skattepenger. Mener du virkelig at det ikke skal straffe seg å stjele pengene dine?

Her har du visst misforstått. Det er ikke politiet som dømmer og ilegger straff. Det er domstolene. Visste du virkelig ikke det?

Politiet tar seg av hærverk, tyveri og andre slike ting hele tiden, men så lenge politiet ikke har ubegrensede midler så må de gjøre prioriteringer. De må ta alle typer saker, og ikke bare de du nevner her.

For det første, ikke gjør det dummere enn du er. Jeg nekter å tro at du ikke vet bedre.

Hvor har jeg sagt at politiet bestemmer lover og dømmer? Spar deg for å putte usaklige påstander i munnen på andre. Debatten her gjelder hvorfor folk har avsmak for polititjenestemenn.

Vet du hva offerløs innebærer? Virker. Ikke slik på meg. Å kjøre 95 km/t på 3felts 90-sone er et eksempel. Å kjøre uten belte en annen. Man kan si det er idiotisk, man kan gjøre det ulovlig men det er en offerløs handling per definisjon. Å bruke narkotika er også en offerløs handling.

Synes du det er viktigere at din kjæreste eller mor ikke blir voldtatt? Eller at man stopper poker og skriver ut bøter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...